اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار گل آراییصنعت گل

مخاطرات زیست محیطی فوم گل و جایگزین های آن

 

بوی گل : فوم گل به دلیل راحتی استفاده، مورد علاقه گلفروشان است. اما متأسفانه فوم گل حاوی همان مقادیری پلاستیک غیرقابل تجزیه زیستی، غیر قابل بازیافت و سمی برای انسان و حیوانات است.

فوم گل توسط طراح محصولV.L Smithers  حدود 60 سال پیش اختراع شد. از آن زمان، با ساده‌تر، سریع‌تر و خلاق‌تر کردن فرآیند چیدمان گل‌ها، ابزاری ضروری در طراحی گل بوده است. فوم برای گل فروشی‌ها بسیار مفید است، زیرا منبع آب است (به طور قابل توجهی، 50 برابر وزن خود را در آب نگه می دارد) و تثبیت کننده‌ای است که تا 12 روز گل‌ها را تازه و زیبا نگه می‌دارد. بعلاوه سبک، بادوام و قابل برش و قالب‌گیری آسان است.

با این حال فوم گل به بحران فزاینده آلودگی پلاستیک کمک می‌کند. در حقیقت، از پلاستیک غیرقابل بازیافت ساخته شده و با استفاده از ترکیبی از کربن سیاه، فرمالدئید و فوم فنولیک ساخته شده است که همگی سمی هستند.

اگرچه فوم گل‌ها خرد می‌شود، اما به طور کامل در آب حل نمی‌شود یا در محل دفن زباله یا خاک تجزیه نمی‌شود. در عوض، به میکروپلاستیک‌های کوچکتر و کوچکتر تجزیه می‌شود. اینها ممکن است هزاران سال طول بکشد تا کاملاً به عناصر طبیعی تبدیل شوند و با آلوده کردن زندگی دریایی و زنجیره غذایی ما یک تهدید واقعی برای محیط زیست هستند. دفع آن از نظر محیطی دشوار است و زمانی که قطعات آن در مکان نامناسبی قرار می‌گیرد، می‌تواند به طور جدی کمپوست، زباله‌های باغ و آب را آلوده کند. بنابراین، رعایت یک سری نکات در دفع آن ضروری است؛ از جمله:

نوشته های مشابه

-آن را در کنار زباله‌های محصور در محل دفن زباله قرار دهید.

-آن را در کمپوست یا باغچه قرار ندهید.

-آب حاوی تکه‌های کف هرگز نباید در سینک، توالت یا فاضلاب ریخته شود.

-آن را در یک روبالشی قدیمی، پارچه یا صافی  بریزید تا تکه‌های ریز را تا حد امکان جذب کنید. بقایای زباله‌ها را در محل دفن زباله قرار دهید و آب صاف شده را در سوراخی در باغ بریزید.

آخرین روش در حال حاضر بهترین روش زیست محیطی برای دفع ایمن آب باقی مانده است. اگر آن را در سینک، توالت یا داخل زهکشی بریزید، تنها درصدی از میکروپلاستیک ها از طریق پردازش فاضلاب جذب می‌شود. بقیه از فیلتر عبور می کنند و در آب باقی می مانند که برای بارور کردن زمین های کشاورزی استفاده می شود، یا با رسیدن به رودخانه ها، نهرها و در نهایت اقیانوس ها زندگی دریایی ما را آلوده می کند.

چند پیشنهاد و نکته سازگار با محیط زیست به عنوان جایگزین فوم گلدار:

-از سنگریزه، ماسه، شن، خاک رس، سنگ مرمر، چوب صنوبر، خزه فشرده یا حتی میوه برای حمایت از آرایش گل استفاده کنید.

-دسته گل ها را دوباره اصلاح کنید و آب آن را مرتباً عوض کنید تا عمر گل ها طولانی شود.

-از دستگاه‌های فلزی موسوم به کنزان که در یک گلدان یا کاسه قرار می‌گیرند و ساقه‌ها را با سوزن‌های فلزی محکم می‌کنند یا آنها را به سوراخ‌ها هدایت می‌کنند استفاده کنید.

-شاخه های منعطف نیز یک شبکه حمایت کننده خوب برای گل ها ایجاد می کنند.

-سیم مرغی یا پین‌های فلزی برای محکم کردن ساقه‌ها فوق‌العاده هستند و هنگام چیدن مستقیم در گلدان‌ها یا گلدان‌ها به عنوان یک پشتیبان عمل می‌کنند.

-مراقب فوم گل‌های «زیست تخریب‌پذیر» باشید، این فوم کاملاً تجزیه نمی‌شود و می‌تواند ترکیبات سمی بیشتری نسبت به فوم گل معمولی به آب نشت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا