حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

بزارید خیلی خودمونی بهتون بگم ! این ساکولنت ها واقعا زیبا و فوق العاده هستند . مخصوصا تصور کنید این گیاهان کوچک و زیبا رو در یک قاب به نمایش بزارید ! خارق العاده زیباست ! من که واقعا لذت می برم … البته برای خانم هایی که کلا رو مد هم جلو میرن بهترین گزینه هست …

در این مقاله می خوانید پنهان

چگونه یک باغچه دیواری ساکولنت درست کنیم ؟

باغچه دیواری ساکولنت ، روشی عالی برای افزودن تازگی به هر فضایی می باشند. از تزئینات دکوراسیون منزل گرفته تا تزئینات آویزی گل و گیاه !

این گیاهان دکوری کوچک با برگ های ضخیم ، راه خود را به سمت دکوراسیون خانه هایمان به روش های مختلف باز کرده اند. اگر به دنبال افزودن رنگ و شوق به دیوار خانه های خود هستید، یک باغچه دیواری ساکولنت همان چیزی است که نیاز دارید. به جای اینکه یک قاب عکس آویزان کنید، چرا یک باغچه دیواری ساکولنت نداشته باشید ؟

گیاهان ساکولنت انتخاب مناسبی برای باغچه های عمودی هستند و این به خاطر روش مراقبتی آسان و طبیعت سخت جان آنها است.

شما می توانید هر فضایی را با انجام چند اقدام ساده، به یک فضای ساکولنت و روح بخش تبدیل کنید.

بهترین قسمت این ماجرا چیست ؟ ایجاد باغچه دیواری ساکولنت به دست خوتان ، آن هم راحت تر از آنچه تصورش را بکنید.

اگر دوست دارید یک باغچه دیواری ساکولنت برای فضای خانه ی خود ایجاد کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید، ما هوای شما را داریم .

راهنمای گام به گام ما به شما کمک می کند به دست خودتان یک باغچه دیواری ساکولنت ایجاد کنید.

قبل از اینکه شروع کنید، مواد مورد نیاز نمایش داده شده در زیر را فراهم کنید.

مواد مورد نیاز برای باغچه دیواری ساکولنت

باغچه دیواری ساکولنت

 

گیاهان ساکولنت 

چند گونه از گیاهان ساکولنت مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. ما گیاهان سبزی را توصیه می کنیم که برگ ها و ساقه های صاف دارند را توصیه می کنیم، چون این نوع گیاهان زیاد رشد نمی کنند. برای به دست آوردن ایده های بهتر، به لیست پیشنهادی ما در زیر نگاهی بیندازید. به عنوان مرجعی برای شما برای تعداد گیاهان ساکولنتی که ممکن است نیاز داشته باشید، ما تقریبا از ۳۵ تا ۴۰ گیاه برای یک قاب ۱۴*۱۱ استفاده کردیم.

 

قاب جعبه ای تیره

قاب جعبه ای تیره ی عمیق فضای کافی برای افزودن خاک و کاش گیاهان شما را فراهم می کند. ما قابی با این ابعاد را پیشنهاد می کنیم: ۱۰*۸، ۱۴*۱۱ یا ۲۰*۱۶. البته می توانید قابی با هر ابعاد دلخواهی برای خود فراهم کنید. برای کمک به شما در تشخیص اینکه چه سایز قالبی برای شما مناسب است، در مورد اینکه می خواهید این قاب را در کجا آویزان کنید فکر کنید. اگر به استفاده از یک قاب استاندارد برای این پروژه فکر می کنید، می توانید همچنین خودتان قابتان را بسازید.

 

پلاستیک کفپوش

پلاستیک کف پوش برای حفاظت از نفوذ و کثیف کاری آب و خاک به قاب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به جلوگیری از هرگونه نفوذ آب و بیرون ریختن آن از قاب نیز کمک می کند.

سلحه ی چسب گرم 

از یک اسلحه ی چسب گرم برای چسباندن و نصب پلاستیک کفپوش استفاده کنید.

خزه ی خشک شده

از خزه ی خشک شده برای پر کرن قاب جعبه ی تیره، کاشت گیاهان و تازه نگه داشتن آنها استفاده کنید.

تور سیمی 

تور سیمی برای ثابت نگه داشتن خاک گزینه ی ایده آلی است. می توانید این آیتم را در فروشگاه ابزار فروشی محله ی خود بیابید یا آن را به صورت آنلاین سفارش دهید. برای این پروژه، ما از یک تور سیمی با ابعاد ۱ اینچ در ۲ پا در ۲۵ پا استفاده می کنیم.

سلحه ی میخ کوب 

یک اسلحه ی میخ کوب به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تور سیمی به صورت ایمن به قاب وصل شده است.

قیچی

قیچی برای چیدن و هرس کردن مواد مورد استفاده در پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، پس حتما آن را دم دست قرار دهید.

 

 

آیا در تصمیم گیری اینکه کدام گیاه برای شما مناسب است دچار مشکل شده اید؟ از لیست پیشنهادی ما به عنوان کمک استفاده کنید.

گیاهان ساکولنت پیشنهادی برای باغچه دیواری ساکولنت شما

باغچه دیواری ساکولنت

این گیاهان هوایی ساکولنت همه فن حریف ، رنگ ها و  سایزهای مختلف دارند . همانطور که در بالا گفتیم، انتخاب گیاهانی که رشد کمی دارند مهم است چون خارج از محدوده ی مورد نظر شما رشد نمی کنند. گیاهانی با رنگ های مختلف انتخاب کنید تا باغچه دیواری ساکولنت شما ظاهر و حس ساکولنت تری داشته باشد. ما همچنین توصیه می کنیم نمونه هایی با سایز های کمی متفاوت انتخاب کنید.

ما گیاهان زیر را پیشنهاد می کنیم :

  • مروارید آبی یا گرپتووریا
  • غول آبی یا گرپتوسدوم ترکیبی
  • ماه نقره ای یا پاچیفیتوم
  • مشعل طلایی یا سدوم ترکیبی
  • سرباز شکلاتی یا کالانچو تومنتوزا

بعد از اینکه گیاه مناسب را انتخاب کردید، وقت آن است که شروع به کار کنید.

 

راهنمای گام به گام باغچه ی دیواری ساکولنت

زمان پروژه: ۱ ساعت

باغچه دیواری ساکولنت

گام ۱: یک قطعه پلاستیک کفپوش را بریده و لایه لایه کنید تا در داخل قاب جای گیرد.

پلاستیک به اندازه ی کافی ببرید به طوری که تا لبه های جعبه را بپوشاند. پلاستیک را داخل جعبه قرار دهید تا ازمناسب بودن سایز آن اطمینان حاصل کنید.

نکته ی حرفه ای : اطمینان حاصل کنید که قطعه پلاستیک کفپوشی که انتخاب کرده اید کمی بزرگ تر از کف جعبه باشد. همیشه می توانید مقادیر اضافه را ببرید.

باغچه دیواری ساکولنت

گام۲: از اسلحه ی چسب گرم برای چسباندن پلاستیک کفپوش در جایش استفاده کنید.

چسب داغ را در کف و دیواره های جعبه بمالید و با کمک انگشتان خود پلاستیک را به آنها بچسبانید. مراقب باشید چون چسب داغ است. وقتی پلاستیک را چسباندید، از قیچی برای بریدن پلاستیک های اضافی استفاده کنید.

باغچه دیواری ساکولنت

گام۳: کف جعبه را با خزه های خشک بپوشانید. به قدری اضافه کنید که کل جعبه پر شود.

جعبه را کاملا پر کنید، آن را به صورت گهواره ای تکان دهید تا مطمئن شوید خزه ها به صورت یکسان پخش شده اند. به خاطر قابلیت خزه ها در نگهداری آب ، اضافه کردن آنها باعث می شود گیاهان شما میزان کافی رطوبت مورد نیاز برای زنده ماندن را به دست آورند.

باغچه دیواری ساکولنت

گام۴: تور سیمی را روی جعبه نصب کنید.

بعد از اینکه تور سیمی را در ابعاد لازم بریدید، آن را روی قاب قرار دهید به طوری که مطمئن شوید به صورت مناسب روی جعبه را پوشانده است و کمی هم از لبه های جعبه فراتر رفته است. وقتی مطمئن شدید که سایز آن مناسب است، آن را با استفاده از اسلحه ی میخ کوب روی لبه ها محکم کنید.

باغچه دیواری ساکولنت

گام۵: ریشه های هر گیاه را برای کاشت هرس کنید.

حالا، وقت آن است که گیاهان خود را به خانه ی جدید خود منتقل کنید. در هنگام کاشت گیاهان، باید ریشه های هر کدام را هرس کنید تا مطمئن شوید گیاه به طور مناسب رشد می کند و در این باغچه ی دیواری ساکولنت باقی می ماند. از دست ها برای رها سازی ریشه ها از خاک اضافه استفاده کنید.

این همچنین باعث می شود گیاهان شما به صورت صحیح در بین تور سیمی قرار گیرند.

باغچه دیواری ساکولنت

گام۶: حالا وقت آن است که گیاهان ساکولنت خود را در جعبه بکارید.

قبل از اینکه ریشه های گیاهان را داخل خزه ها فرو ببرید، از انگشتانتان برای ایجاد فضای لازم کمک بگیرید. گیاه را در موقعیت مناسب قرار دهید و سپس محکم آن را داخل خزه ها فشار دهید. این گام را تا زمانی که جعبه پر از گیاهان سبز شود ادامه دهید.

سپس هر دفعه که ، یک گیاه را در جعبه جاگیر می کنید از آن فاصله بگیرید تا دید و احساس بهتری نسبت به کار خود به دست آورید.

نکته حرفه ای : وقتی آماده سازی باغچه دیواری ساکولنت رو به پایان است، اگر جاهایی در آن قرار دارد که هنوز می توانید خزه ها را در آنجا ببینید، کافی است قطعات کوچکی از یک گیاه را با قیچی هرس کنید و از آنها برای پر کردن آن فضاها استفاده کنید.

باغچه دیواری ساکولنت

گام۷ : باغچه دیواری ساکولنت خود را آویزان کنید و لذت ببرید !

این باغچه ی ساده و زیبا را هر جا قرار دهید زیبایی خاصش را به آنجا می افزاید. این تصویر زنده و ساکولنت را می توانید روی یک میز یا قفسه قرار دهید، یا می توانید آن را روی دیوار آویزان کنید. شاید بهتر باشد صبر کنید تا گیاهان به خوبی درون باغچه ریشه کنند (زمانی بین ۴ تا ۱۲ هفته) سپس آن را آویزان کنید.

باغچه ی دیواری خود را در محلی قرار دهید که نور خورشید به طور متوسط به آن بتابد.

از آنجایی که گیاهان ساکولنت معمولا گیاهان گرمایی هستند، پس از فضای گرم لذت خواهند برد.

این دکور چه داخل خانه قرار گیرد چه در فضای باز، به هر حال سر زندگی و شادابی را به فضای خانه اضافه می کنند .

 

باغچه دیواری ساکولنت

نکات نگهداری از باغچه دیواری ساکولنت 

حالا که باغچه دیواری ساکولنت خودتان را ایجاد کردید، مهم است که به مراقبت از آن ادامه دهید. نکات راهنمای زیر را برای مراقبت از آنها مد نظر قرار دهید:

  • گیاهان را یک بار در ماه آبیاری کنید. برای آبیاری قاب را روی یک سطح صاف قرار دهید و خاک را مرطوب کنید. سپس قاب را به مدت یک ساعت یا بیشتر روی همان سطح بگذارید و اطمینان حاصل کنید که قبل از دوباره آویزان کردن، قاب کاملا خشک باشد.
  • همچنین به خاطر بسپارید که جعبه آبکشیده نشود، بنابراین مراقب باشید بیش از حد جعبه را آبیاری نکنید.
  • قاب را یک بار در هفته مرطوب کنید. خزه های موجود در خاک از رطوبت کم بسیار لذت می برند.

یک دیوار زنده و ساکولنت روشی موثر برای نمایش دادن گیاهان است.

یک پیشنهاد عالی ! اگر حوصله کردید و همچین قابی رو برای خانه خودتان تهیه کردید حتما دو تا از این قاب درست کنید ! می گید چرا ؟! خب فکرشو بکن ! چه هدیه جذابی میتونه باشه ! اصلا اهمیتی نداره طرف باغبان باشه یا نباشه مهم این هست که قدر این هدیه رو بدونه … همچنین اگر از این مطلب لذت بردید توصیه می کنیم حتماااااااا از مطالب دیگه بوی گل هم دیدن کنید … ارزششو داره باور کن … برای تهیه هر کدام از این مطالب بچه های بوی گل خیلی زحمت می کشن …

چگونه گل و گیاه را به گلدانی بزرگ تر ببریم

آموزش و راهنمایی آبیاری گل و گیاه آپارتمانی

نگهداری و مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی پوتوس : اطلاعات و نکاتی در مورد رشد

نحوه ساخت یک تراریوم با ۵ گام ساده و نگهداری از آن