اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار مهمرویداد هاصنعت گل

استان اردبیل قابلیت تبدیل به قطب گل و گیاه کشور را دارد

اردبیل – ایرنا – کارشناس ارشد باغبانی و تولیدکننده گل و گیاه زینتی و دارویی در اردبیل می‌گوید: اختلاف دمای شب و روز و تفاوت اقلیم شهرستان‌ها، زمینه مستعدی برای کشت و تولید انواع گل و گیاه را فراهم آورده است و این استان می‌تواند قطب تولید این محصولات در کشور باشد.

محمود علی‌محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از چند سال قبل در سه هکتار از اراضی استیجاری روستای ساخسلوی اردبیل به کشت و تولید انواع گل و گیاه زینتی و دارویی مشغول هستم و از هیچ دستگاه اداری حمایت خاصی طلب نکرده ام و تسهیلات بانکی نیز نگرفته ام.

وی گل‌های اطلسی، بنفشه، جعفری، شب بو، عسلی، همیشه بهار، مینا چمنی، آویشن باغی و دیگر گونه‌های زینتی و دارویی را از تولیدات خود عنوان کرد و افزود: ابتدا گل‌ها را در گلخانه ای به وسعت حدود ۵۰۰ متر مربع و به عنوان خزانه، نشا کرده و سپس در فصل کشت و به تناسب مقاومت نوع گل به سرمای منطقه، در مزرعه می‌کاریم.

این تولید کننده گل و گیاه به اشتغال فصلی حدود ۱۵ نفر در گلخانه و مزرعه گل و گیاه خود اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری‌ها از خریداران عمده محصولات ما هستند و به استان‌ها و شهرستان‌های اصفهان، تهران، پاکدشت، جیرفت کرمان و شیراز نیز گل و گیاه عرضه می‌کنیم و با توسعه این صنعت در استان، امکان فروش به نواحی دیگر و حتی صادرات گل و گیاه نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

علیمحمدی گفت: به تازگی چند تن از علاقه‌مندان به تولید و فروش گل و گیاه به سراغ ما آمدند و زمینه توسعه این کار و صنعت را برای آنها در شهرستان‌های گرمی در سطح ۴۰۰ متر مربع و در پارس آباد در سطح پنج هزار متر مربع فراهم کرده ام و اطلاعات و تجربیات علمی خودم را به صورت مشاوره و همکاری در اختیار آنها قرار می‌دهم تا با امیدواری بیشتر کار را ادامه دهند.

وی بارندگی را منبع اصلی آب مزرعه گل و گیاه خود اعلام کرد و گفت: کمبود آب به خصوص در ۲ سال اخیر آزار دهنده شده و یک بار هم سیل و تگرگ، خساراتی به مزرعه من وارد کرده اما از کار و درآمد خودم راضی هستم و به تناسب توسعه این صنعت در استان می‌توان برای رفع مشکل آب نیز برنامه ریزی کرد.

این تولید کننده گل و گیاه زینتی و دارویی در اردبیل مراحل کار مزرعه خود را کاشت، داشت، برداشت، تمیزکاری، بوجاری و بسته بندی برشمرد و گفت: برای چند نفر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده ام، به طوری که به آنها گل‌های شمعدانی می‌دهم تا در خانه‌های خود نگهداشته و برای من بذر شمعدانی تولید کنند و سپس بذور تولیدی آنها را با قیمت توافقی خریداری می‌کنم.

عشق کذایی به برند خارجی بلای جان تولید داخلی است

این تولید کننده گل و گیاه در اردبیل تصریح کرد: بی اعتمادی به تولیدات داخلی و باور داشتن محصولات خارجی، بلای جان تولید داخلی است و باید برای اصلاح این نگاه نادرست، کارهای فرهنگی و رسانه ای زیادی صورت بگیرد.

علیمحمدی افزود: به یکی از استان‌های دوردست که از مشتریان من هستند، انواع بذر گل و گیاه عرضه می‌کنم و با وجود اینکه مشتریان من در آن استان، خودشان ابتدا به سراغ من آمده بودند، اما تمایلی به خرید بذر تولید مزرعه ام به عنوان محصولات داخلی نداشتند و اصرار می‌کردند بذر ترکیه برای آنها تامین کنم.

وی ادامه داد: یک بار بذرهای تولید خودم را به نام ترکیه به همان مشتریان فرستادم و با اشتیاق کامل پذیرفتند و برای من ثابت شد که خیلی از افراد، فقط عاشق آرم و برندهای خارجی هستند و به نتیجه کار و کیفیت نهایی تولیدات توجهی نمی‌کنند در حالی که در حوزه گل و گیاه، بهترین و با کیفیت‌ترین و سازگارترین انواع بذور با اقلیم‌های آب و هوایی استان‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و اگر در این راستا دانش کافی داشته باشیم، هرگز به بذور خارجی احساس نیاز نخواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا