حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

سلام به دوستان بوی گل ، برای شما دوستان عزیز ۱۰ گیاه که خواص دارویی دارند و به راحتی در خانه می توان نگه داشت را آوردیم . که خیلی ها رو هم میشناختیم ولی شاید به خواص آن ها به مقدار کافی توجه نکرده بودیم . امیدوارم مفید باشد .

۱۰ گیاه خانگی با خواص دارویی

اگر دنبال این هستید که برای این فصل کدام گیاه را به خانه خود بیاورید ما یک ایده برای شما داریم. ما درباره گلها صحبت نمی کنیم بلکه درباره گیاهان  دارویی هستند و به سلامتی شما کمک می کنند.

از الوئه ورا تا پونه کوهی ، ما ۱۰ گیاه را به شما معرفی می کنیم که نه تنها اتاق شما را با جزئیات خود کامل می کنند بلکه بعدتر می توانید از خواص دارویی مختلف انها استفاده کنید . ( البته یادتان باشد پیش از مشورت با پزشک چیزی مصرف نکنید).

۱. الوئه ورا

گیاهان دارویی

 

معرفی و آشنایی با ۱۰ گیاهان دارویی مناسب آپارتمان

یکی از گیاهان دارویی الوئه ورا است ، که شهرت ان  این است که این گیاه جوش و دیگر شرایط خاص پوست مانند زخم، التهاب و اماس را بهبودی می بخشد. یکی دیگر از خواص الوئه ورا بهبود تب خال است که به علت ویژگی های ضد ویروسی و ضد التهابی ان است. همچنین این گیاه دارای ترکیبات ضدیبوست و ملین می باشد که به گوارش کمک می کند.

۲. لاوندر  (اسطوخودوس )

لاوندر

لاوندر به صورت رایج در محصولات زیبایی ،عطرها و شامپوها استفاده می شود. این گیاه دارویی شهرتش  فقط به خاطر عطر خوب ان نیست بلکه این گیاه با پایین اوردن ضربان قلب و فشار خون شما باعث ارامش شما می شود.لاوندر می تواند برای بهبود میگرن، دندان درد، بی خوابی، زخم ها و درد مفصل استفاده شود. بعضی ها برای از بین بردن شوره از ان استفاده می کنند در حالیکه بقیه آن را در وان گرم می ریزند تا مشکلات گردش خون را درمان کنند و سلامت روان خود را بهبود بخشند.

۳. اویشن

اویشن

از دیگر گیاهان دارویی آویشن است که به خاطر استفاده های اشپزی آن مشهور است اما این گیاه دارای خواص دارویی بسیاری است. اویشن می تواند ضربان قلب ما را پایین بیاورد و شما می توانید این کار را با جایگزین کردن ان به جای نمک در غذا استفاده کنید. این گیاه می تواند به درمان سرفه کمک کند. بنابراین دفعه بعد در این حالت یک فتجان چای اویشن بنوشید که بسیار مفید خواهد بود.

۴. ریحان

ریحان

ریحان نیز از دیگر گیاهان دارویی هست که  به خاطر خواص ضدباکتریایی ،ضد التهابی و انتی اکسیدانی ان مشهور است. ریحان هم چنین شامل انتی اکسیدان ها و فلائونید های قوی می باشد که می تواند به جلوگیری از خرابی سلول ها بوسیله رادیکال های ازاد و تابشی کمک کند. این گیاه التهاب را کاهش می دهد ، ایمنی را افزایش می دهد، خون را سم زدایی می کند و به مبارزه بدن با تب، سردرد ، سرفه ، درد معده و حالت تهوع کمک می کند.

۵. رزماری

رزماری

رزماری نیز یکی از گیاهان دارویی هست که شما می توانید سیستم ایمنی خود را با کمک رزماری افزایش دهید. این گیاه دارای ترکیبات انتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان می باشد که می تواند به درمان بیماریها و مبارزه با انان کمک کند. رزماری هم چنین یک گیاه قدرتمند در برابر عفونت های قارچی ، نفخ، اسهال و ناراحتی های معده است. بعضی ادعاها مبنی بر انست که رزماری می تواند به عنوان محرک اگاهی عمل کند و می تواند حافظه و هوش را افزایش دهد اما این موضوع هم چنان در حال بررسی و پژوهش است.

۶. نعناع

گیاهان دارویی

از نعناع حتی در زمان های باستان نیز به خاطر خواص دارویی ان استفاده می شده است. امروزه بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این گیاه بویژه در درمان اختلالات گوارشی بسیار مفید است. بر اساس دیگر مطالعات می توان گفت که نعناع می تواند به جلوگیری از رشد سرطان پروستات کمک کند ، تنفس را بهبود می بخشد و عطر ان می تواند حافظه را بهبود بخشد.

۷. گل همیشه بهار

گیاهان دارویی

یکی از بهترین و طبیعی ترین روش ها برای درمان زخم ، جراحت و بواسیر استفاده از این گیاه شگفت انگیز می باشد. این گیاه جریان خون و اکسیژن رسانی را به نواحی زخمی و اسیب دیده افزایش می دهد و به بدن در رشد بافت جدید کمک می کند. این گیاه هم چنین اسپاسم عضلانی را بهبود می بخشد و به خاطر فلائونیدهایش از سلولهای ما در برابر خرابی رادیکال ای ازاد  محافظت می کند. در کنار همه اینها این گیاه دارای ترکیبات ضدباکتریایی و ضد ویروسی می باشد که موجب بهبود سلامت عمومی می شود.

۸. بابونه

گیاهان دارویی

Glass jar with dried camomile near wooden spoon and daisy flowers

در ایام باستان نیز از بابونه به خاطر خواص دارویی اش استفاده می شده است. به خاطر خواص ضد باکتریایی اش موجب بهبود زخم ها و برش ها می شود و موجب افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت ها و بیماری های ناشی از باکتری می شود. این گیاه هم چنین موجب بهبود ناراحتی های شکم می شود و به هضم ضعیف غذا کمک می کند. دیگر به این نیاز نیست که بگوییم چقدر چای ان خوش طعم و گوارا است.

۹. باد رنجبویه یا وارنگ بو ( Lemon Balm )

گیاهان دارویی

باد رنجبویه به عنوان یک انتی اکسیدان قوی از سلول های ما در برابر رادیکال های ازاد مخافظت می کند. این گیاه برای قوی کردن حافظه و افزایش هوشیاری انتخابی بسیار عالی می باشد. این گیاه هم چنین در مواقع استرس به شما کمک می کند تا ارام شوید و راحت تر بخوابید. برای جوان تر ساختن پوست خود نیز می توانید از این گیاه استفاده کنید.

۱۰. پونه کوهی ( اورگانو )

گیاهان دارویی

پونه کوهی به عنوان یک گیاه پیتزایی شناخته می شود اما استفاده های بیشتری به جز قرار گرفتن ان روی پیتزا دارد. این گیاه دارای انتی اکسیدان های قوی می باشد که باعث کاهش میزان اکسیده شدن در بدن ما می شودو به عنوان یک ضد باکتری از ما در برابر باکتری ها محافظت می کند. پونه کوهی با سلامت قلب، سم زدایی و سلامت استخوان نیز پیوند دارد.