۴/۵ - (۵ امتیاز)

آموزش ساخت دسته گل عروس رز به روش ساده

اگر خودتان یاد بگیرید که برای عروسیتان دسته گل درست کنید ، می توانید در مصرف بودجه ی عروسی تان صرفه جویی کنید. اما باید حواستان باشد که تلاش و دقت زیادی داشته باشید و برای درست کردن این دسته گل وقت زیادی درنظر بگیرید.

آموزش امروز در مورد درست کردن دسته گل رز گرد و سنتی است که ساقه های آن با هم بسته می شود. قسمت جالب آن این است که تمام گل ها را روی پایه ی نگهدارنده سوار می کنیم ( با این کار ، قراردادن گل ها بسیار آسان تر می شود ) اما به نظر می رسد که ساقه ها به گل ها وصل هستند.

خودتان را محدود به استفاده از یک رنگ گل یا حتی استفاده از رز نکنید. می توانید هر رنگ و هر گلی را برای این آموزش استفاده کنید. حالا مرور کلی بر  مراحل اصلی خواهیم داشت تا ببینید یک گل آرا دقیقا چه کارهایی را انجام می دهد تا دسته گل عروسی به این زیبایی را به وجود آورد.

 

برای این آموزش به مواد زیر نیاز دارید:

۲۴ تا ۲۸ عدد رز قرمز تیره (تعداد آن بستگی به اندازه ی گل ها دارد.)

یک عدد پایه ی نگهدارنده ی گل به رنگ سبز

غذای گل بی رنگ

چاقوی گل آرایی تیز

گیره ی نگهدارنده ی گل آرایی به رنگ سبز

چسب محکم کننده ی ساقه

اسپری ثابت کننده ی پایانی

دکمه های کرساژ مرواریدی

ربان برای بستن دور دسته

 

آموزش قدم به قدم  ساخت دسته گل عروس

مرحله اول آموزش ساخت دسته گل عروس رز :  انتخاب پایه گل

آموزش ساخت دسته گل عروس

اگر دسته گل عروسی تان را خودتان درست کنید، در بودجه ی عروسی تان صرفه جویی خواهید کرد اما باید درنظر بگیرید که صبور باشید و وقت زیادی برای این کار بگذارید. مطمئن باشید که نتیجه اش هم از نظر مالی و هم از نظر رضایت خودتان عالی است.

کار را با انتخاب یک پایه نگه دارنده گل مناسب شروع می کنیم. حواستان باشد که پایه خیلی کوچک را انتخاب نکنید. شادابی گل ها بستگی به اندازه اسفنج آن دارد. اگر گل های زیادی را در یک تکه اسفنج کوچک فرو کنید، هم اسفنج خرد می شود هم گل هایتان به خاطر کمبود آب پژمرده می شوند.

من از پایه ی نگهدارنده ی SuperWet  Oasis استفاده می کنم.

آموزش ساخت دسته گل عروس

این پایه ها در دو رنگ سفید و سبز موجود هستند. مدل شیب دار برای دسته گل های آبشاری و مدل صاف برای دسته گل های گرد استفاده می شوند. من در این جا از مدل صاف استفاده کرده ام.

اسفنج پایه را در آبی که در آن مواد مغذی ریخته اید، خوب بغلتانید. این موادمغذی قیمت کمی دارند اما باعث می شوند که طول عمر گل هایتان تا آن جایی که امکان دارد، طولانی شود.

آموزش ساخت دسته گل عروس

با برداشتن درپوش پایه، دسته ای توخالی را می بینید که با فتیله ی جذب کننده ی آب پر شده است. با این سیستم، می توانید دسته گل را در گلدان آب بگذارید تا آب را به اسفنج برساند و گل ها تازه بمانند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

چون تصمیم گرفته ام دسته گلی را درست کنم که دسته جداگانه دارد ، رنگ سبز را انتخاب کردم تا پوشش بهتری داشته باشد. این پایه ، سر اسفنجی بزرگی دارد که می تواند تعداد زیادی گل را روی خودش نگه دارد.

گل ها باید به فاصله ی ۳ تا ۴ سانتی متر از هم دیگر روی اسفنج قرار گیرند. آن ها باید محکم در اسفنج قرار بگیرند تا آن ها را بیش از حد از عمق اسفنج فرو نکنید.

آموزش ساخت دسته گل عروس

اگر ساقه ها را بیش از حد در عمق اسفنج فرو کنید، ساقه ها با یکدیگر برخورد خواهند داشت و باید دوباره آن ها را بیرون آورید و  درون اسفنج فرو کنید.

برای این که اسفنج تان خراب نشوند، خیلی مهم است که یک بار هر گل را درون اسفنج فرو کنید.

 

مرحله دوم آموزش ساخت دسته گل عروس رز : وارد کردن گل ها در اسفنج

آموزش ساخت دسته گل عروس

با دنبال کردن مراحل آموزشی ما، یاد بگیرید که دسته گل عروس را درست کنید. من از پایه ی نگهدارنده ی superwet Bouquet Holder onasis استفاده کردم که سر اسفنجی بزرگ و دسته ی مخصوصی دارد که آب را به اسفنج می رساند.

بعد از خرید  رزها   بهتر است که گلبرگ های بیرونی شان را جدا نکنید حتی اگر آسیب دیده هستند یا رنگ شان تغییر کرده است. چون این گلبرگ ها می توانند تا زمان  شروع کار، از گل ها محافظت کنند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

خب حالا وقت آن رسیده که آن گلبرگ ها را جدا کنید. هرچیزی که به نظرتان قشنگ نمی آید، جدا کنید. می توانید گلبرگ های سالم تر را برای تزیین میزها، دور کیک، سبدهای گل و دیگر ایده های گل آرایی نگه دارید.

من کار قراردادن رزها را از بالای پایه و از وسط دایره شروع می کنم. از قبل تمامی تیغ های روی ساقه را جدا کنید تا اسفنج را پاره نکند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

طول ساقه های گل تعیین کننده ی اندازه ی نهایی دسته گل تان است. اگر ساقه ها بلندتر باشند، دسته گل تان بزرگ تر می شود و ساقه های کوتاه تر دسته گل کوتاه تر را به شما می دهند. ساقه های گل باید تقریبا ۴ سانتی متر در داخل اسفنج قرار بگیرند.

بین گل ها نباید فاصله ی زیادی باشد و سر گل ها باید به هم دیگر بچسبند و گل ها باید کم کم به طور زاویه دار در اسفنج قرار بگیرند.
آموزش ساخت دسته گل عروس

همانطور رزها را اضافه کنید و حواستان باشد که ارتفاع گل ها با یکدیگر برابر باشد.

 

مرحله چهار آموزش ساخت دسته گل عروس رز : طول ساقه رز ها

آموزش ساخت دسته گل عروس

اگر می خواهید دسته گل تان گرد شود، بلندی ساقه ی همه ی گل ها را در یک اندازه نگه دارید. در بخش های قبلی یاد گرفتیم که چطور پایه ی نگهدارنده ی مناسب را انتخاب کنیم و چگونه شروع به وارد کردن گل ها در پایه نماییم.

اگر گل ها را در یک عمق وارد کنید، شکل دسته گل گرد خواهد شد. دقت کنید که گل های زیری باید طول کمی بلندتر داشته باشند تا شکل دسته گلمان مانند یک نیم دایره ی کامل شود.

وقتی که اولین ردیف گل ها را وارد اسفنج کردید، کارتان برای واردکردن بقیه ی گل ها هم آسان تر می شود. حالا از وسط اسفنج شروع کنید و گل های بیش تری را وارد نمایید. طوری گل ها را وارد کنید که سرهایشان نزدیک به هم باشد و بین شان فاصله ای نباشد.

توجه داشته باشید که گل های بالای اسفنج رو به بالا هستند ولی هرچه به سمت اطراف می رویم، سر گل ها به اطراف متمایل می شود.

در این مرحله برای وارد کردن گل ها با دقت عمل کنید چون پایه ی گل کم کم سنگین می شود. تا زمانی که مایع ثابت کننده ی Floralock را میان ساقه ها وارد نکرده اید، گل ها

در معرض آسیب دیدگی هستند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

اگر دسته گل را به تندی حرکت دهید، ممکن است گل ها از آن جدا شوند.

 

مرحله پنجم آموزش ساخت دسته گل عروس رز : استفاده از چسب محکم کننده ی ساقه

آموزش ساخت دسته گل عروس

حالا وقت آن رسیده است که از چسب محکم کننده ی ساقه با نام  Floralock Stem Adhesive استفاده کنیم. ما مراحل آموزشی را با خیساندن اسفنج پایه ی نگهدارنده در مایع غذای گل شروع کردیم. سپس شروع به وارد کردن اولین گل ها در پایه نمودیم. دسته گل  حالت گرد پیدا کرد و هیچ فاصله ای را بین گل ها باقی نگذاشتیم. حفظ بلندی ساقه ها به طور یکسان، شکل زیبایی به دسته گل می دهد که بسیاری از عروس ها می پسندند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

حالا مرحله ی بسیار مهم در ساختن این دسته گل، استفاده از  چسب ساقه است. من از چسب ساقه ی Floralock استفاده کردم چون ساقه ها را در جای خود محکم می کند و خطر افتادن گل ها از دسته گل را کاهش می دهد.

همان طور که در تصویر می بینید، این وسیله دارای یک لوله ی باریک و بلند است که برای واردکردن میان گل ها و رسیدن چسب به محل اتصال ساقه و اسفنج به کار می رود.

آموزش ساخت دسته گل عروس

جهت استفاده، طبق دستور روی قوطی عمل کنید. قبل از مصرف، آن را به خوبی تکان دهید تا چسب به راحتی از لوله بیرون بیاید. مراقب باشید که به مقدار کم استفاده کنید و چسب را مستقیما به ساقه ی گل بزنید. کار را ادامه دهید تا زمانی که تمامی ساقه ها با چسب به اسفنج چسبانیده شوند.

دقت کنید که زیادی چسب مصرف نکنید چون ممکن است چسب زیادی از کناره های پایه ی نگهدارنده پایین بیاید.

 

مرحله ششم آموزش ساخت دسته گل عروس رز : ساخت قسمتی هایی با گل های مصنوعی

آموزش ساخت دسته گل عروس

دسته گل های عروس با ساقه ی بسته شده، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند اما در واقعیت نمی توان در دسته گل  ساقه بسته را با هر سایزی درست کرد چون ساقه های ۲۴ عدد رز، قطری معادل ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر خواهد داشت! و مثل این می ماند که چماق بزرگی را با خودتان حمل می کنید.

در این قسمت به شما نشان می دهیم که چگونه می توانیم یک دسته ی خوش فرم و با اندازه ی مناسب درست کنیم.

آموزش ساخت دسته گل عروس

یادتان باشد که ساقه های رزهایی را که استفاده کرده اید، دور نیندازید. در عوض، تیغ ها و برگ های ۱۰ تا ۱۲ عدد از آن ها را جدا کنید.

من از این ساقه ها برای درست کردن دسته مصنوعی استفاده کردم و پایه ی نگهدارنده گل مورد نظرم Oasis SuperWet Bouquet Holder بود.

آموزش ساخت دسته گل عروس

من به شخصه این نوع پایه ی گل را دوست دارم زیرا رنگ آن سبز است و راحت تر می توانیم آن را با ساقه ها بپوشانیم. هم چنین در دسته ی این پایه، سیستم آبرسانی وجود دارد و می توانیم این دسته گل را حتی چند روز جلوتر هم طراحی کنیم و اسفنج را خیس نگه داریم.

با این سیستم آبرسانی دیگر نیازی نیست که مدام به گل ها آب بدهیم.

آموزش ساخت دسته گل عروس

می توانید از دو روش برای چسباندن ساقه ها به پایه ی نگهدارنده استفاده کنید. گل آراها معمولا از چسب های نواری دو طرف چسبان استفاده می کنند  که دور پایه نگه دارنده می پیچند و ساقه ها را روی آن می چسبانند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

من از چسب نواری green Cling  استفاده کردم که در مواقع خیس شدن هم خاصیت چسب خود را از دست نمی دهد. توجه داشته باشید که در این دسته گل من از رنگ سفید استفاده کردم که در عکس ها خودش را به خوبی نشان می دهد  و برای شما مشخص است.

 

شما می توانید از رنگ سبز هم استفاده کنید چون به راحتی با رنگ ساقه ها یکی شده و آن ها را می پوشاند.

مقداری چسب نواری را دور پایه ی نگه دارنده بپیچید و پوشش روی آن را جدا کنید تا سطح چسباننده ی رویی هم مشخص شود. یادتان باشد که سرپوش انتهای پایه ی نگهدارنده را جدا کنید تا بعدا هم بتوانید گل را در آب بگذارید. این ساقه ها بلندتر از اندازه ی پایه خواهند بود، بنابراین روی سرپوش را خواهند گرفت و بعدا نمی توانید آن را بردارید.

 

قسمت هفتم آموزش ساخت دسته گل عروس رز : کامل کردن دسته مصنوعی گل

آموزش ساخت دسته گل عروس

گرفتن دسته گلی با بیش از بیست و چهارتا گل رز در دست، برای عروس عملا امکان پذیر نیست چون ساقه های آن حجم زیادی را می گیرند و در دستان عروس جا نمی شوند.

برای همین بیش تر گل آرا ها از دسته گل مصنوعی استفاده می کنند. در واقع به نظر می رسد که این ساقه های متصل به گل ها هستند در حالی که ساقه ها روی پایه ی نگهدارنده چسبانیده شده اند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

 

مزیت استفاده از یکی از جدید ترین پایه های نگهدارنده ی گل یعنی Oasis این است که سیستم آبرسانی خودکار دارد و می توانید پایه را در آب هم قرار دهید و اسفنج ها و گل ها مرطوب باقی می مانند.

در مرحله ی قبل به شما نشان دادم که چگونه ی چسب  نواری دوطرف چسبنده را دور دسته ی گل بپیچید. یادتان باشد که سرپوش آبرسانی انتهای دسته را هم بردارید.

حالا ساقه های تمیز شده را روی چسب قرار می دهیم. برای پوشانندگی بهتر، به جای چسب رنگ سفید، از رنگ سبز استفاده کنید.

ساقه ها را تا جایی که ممکن است نزدیک هم قرار دهید و آن ها را محکم روی چسب فشار دهید تا به خوبی بچسبند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

قرار دادن ساقه ها را تا جایی ادامه دهید که روی چسب با ساقه کاملا پوشانده شود.

حالا تمام ساقه ها را با دست فشار دهید تا مطمئن شوید که در جای خود محکم چسبیده اند.

انتهای ساقه از سمت بالا را با چسب گل آرایی یا چسب سفال بچسبانید. اگر دوست دارید انتهای ساقه ها از سمت پایین به یک اندازه باشد، با قیچی یا تیزبر گل آرایی آن ها را به یک اندازه در آورید.

مرحله ی هشتم آموزش ساخت دسته گل عروس رز : استفاده از اسپری تثبیت کننده پایان کار

آموزش ساخت دسته گل عروس

ساخت این دسته گل را با استفاده از اسپری تثبیت کننده ی گل مانند Finishing Touch به پایان می بریم. این محصول روی گل ها می نشیند و از آن ها محافظت می کند، مانع پژمرده شدن و از بین رفتن رنگ گلبرگ ها می شود و از طریق گلبرگ ها به  گل رطوبت رسانی می کند.

آموزش ساخت دسته گل عروس

هیچ وقت دسته گل، کرساژ یا گل جیبی درست نکرده ام که از این اسپری در آن ها به کار نبرده باشم.

در آخر، دور ساقه ها ربان سفیدی می پیچم و روی آن را با گیره ی سرمرواریدی تزیین می کنم. این مرحله را باید روز عروسی انجام دهید تا ربان با گذاشته شدن دسته گل در گلدان آب، خراب نشود.

آموزش ساخت دسته گل عروس

همانطور که می بینید، دسته ی این گل بسیار طبیعی به نظر می آید در حالی که ما از دسته ی مصنوعی برای این گل استفاده کردیم. اگر قرار بود که  دسته ی واقعی ۲۴ گل رز را استفاده کنیم، بسیار سنگین می شد و حمل و گرفتن آن با یک دست برای عروس مشکل می شد.