اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

آموزش گل آراییصنعت گل

10 اصول گل آرایی که هر گل آرا باید بداند

10 اصول گل آرایی که هر گل آرا باید بداند

در عصر جدید گل آرایی ،  یکی از مهم ترین فاکتور هایی که هر گل آرا باید بداند ، اصول گل آرایی است . در جامعه امروزی دیگر به گل آرایی صرفا به چشم یک هنر نگاه نمی کنند بلکه گل آرایی یک صنعت است .

در این صنعت هر کسی که بتواند اصول گل آرایی را بهتر پیاده سازی کند موفق تر است و هر کس که موفق تر باشد قطعا درآمد بهتری خواهد داشت . آموزشگاه بوی گل با برگزاری کلاس های گل آرایی و کارگاه های آموزشی نیز در این راستا فعالیت می کند .

یکی از مهم ترین فن هایی که به هنرجویان بوی گل در کارگاه های آموزشی گفته می شود ، اصول گل آرایست . اصولی که توسط بهترین گل آرایان جهان به بهترین شکل ممکن رعایت شود و شما نیز به عنوان یک گل آرا که به سوی اهداف خود قدم بر می دارید باید تلاش کنید این اصول را فرا بگیرید .

اصول اولیه گل آرایی را یاد بگیرید تا آثار زیبای هنری را خلق کنید .

نوشته های مشابه

 

  1. تعادل در گل آرایی ( اصول گل آرایی )


    تعادل در گل آرایی

به تقسیم کردن «وزن بصری» در هر سوی محور عمودی گفته می شود.  وزن بصری بهتر است در هر دو سمت تقریبا برابر باشد. ظاهر نامتعادل احساس عدم آسودگی را به بیننده منتقل می کند.

  1. ثبات در گل آرایی ( اصول گل آرایی )

     

ثبات در گل آرایی

به وزن بصری در امتداد محور عمودی می گویند. طرحی که قسمت بالایی آن سنگین باشد، ثبات ندارد. می توانید ثبات را با افزایش اندازه ی پایه و  عریض کردن و سنگین تر کردن آن به نسبت بالای آن به وجود آورید.

  1. نسبت در گل آرایی ( اصول گل آرایی )

نسبت در گل آرایی

به اندازه ی نسبی اجزای مختلف طرح می گویند. گلدان های بزرگ را با گل های کوچک و ظریف استفاده نکنید. هم چنین می توانید از گل های با یک اندازه استفاده کنید تا نسبت بصری خوبی را به وجود آورید.

  1. مقیاس در گل آرایی ( اصول گل آرایی )

مقیاس در گل آرایی

به تناسب اندازه ی سازه با پایه ی آن می گویند. طراحی گل باید برای پایه ی مشخصی صورت گیرد و با پیش زمینه ی آن متناسب باشد.

  1. جهت در گل آرایی ( اصول گل آرایی )

     

جهت در گل آرایی

توزیع طرح اطراف محور مرکزی. طرح گل آرایی باید به گونه ای باشد که تمامی اجزا از یک نقطه منشعب شده اند.

  1. ریتم در گل آراییگ ( اصول گل آرایی )

ریتم در گل آرایی

به تکنیک تکرار رنگ، اندازه، بافت، فضا یا شکل در طرح می گویند. فضاسازی یکی از پرکاربردترین روش ها برای به کار بردن ریتم در یک طرح است. طبق مفهوم فیبوناچی برای فضاسازی می توان گفت که بلندی هر آیتم جلویی باید به اندازه ی مجموع بلندی دو آیتم قبل آن باشد.

  1. تسلط در گل آرایی ( اصول گل آرایی )

تسلط در گل آرایی

به استفاده از یک رنگ، بافت، اندازه یا شکل اصلی در طرح و کامل کردن آن با مقادیر کوچکی از جزییات دیگر می گویند. حفظ تسلط در مورد یکی از مواد باعث می شود که طرح پایانی هماهنگی بیش تری داشته باشد و از لحاظ بصری چشم نواز باشد. به کارگیری دو رنگ متفاوت به میزان مساوی باعث می شود که طرح جذابیت خود را از دست بدهد زیرا هر دو رنگ برای تسلط خود رقابت کرده و منجر به نازیبایی می شوند.

  1. تضاد در گل آرایی ( اصول گل آرایی )

     

تضاد در گل آرایی

به کار گیری رنگ ها، شکل ها و بافت های متضاد باعث افزایش تنوع در طرح می شوند و زیبایی آن را افزایش می دهند. البته ضروری است که یک بافت، شکل یا رنگ به صورت غالب باشد اما اجزایی را در آن به کار ببرید که تضاد ایجاد کند و به طرح تان عمق ببخشد.

  1. نقطه ی کانونی در گل آرایی ( اصول گل آرایی )

نقطه کانونی در گل آرایی

نقطه ی کانونی اغلب در قسمت پایینی مرکز قرار می گیرد که نگاه بیننده به آن سمت جذب می شود. برای گسترش نقطه ی کانونی می توانید از اصول بیان شده در موارد بالا استفاده کنید. با فضاسازی، رنگ و اندازه ی مناسب می توانید نگاه بیننده را به مرکز طرح بکشانید.

  1. وزن بصری در گل آرایی ( اصول گل آرایی )

     

وزن بصری در گل آرایی

آن چه که باعث می شود نگاه  بیننده به سمتی حرکت کند و همانجا بماند یا به همان نقطه ی مشخص برگردد، وزن بصری نامیده می شود. برای مثال رنگ های روشن اغلب چشم نوازتر از رنگ های تیره هستند اما کمیت نسبی رنگ های مختلف برای جایی که وزن بصری قرار می گیرد، دارای اهمیت است.

همان طور که می بینید در دایره ی سیاه با مرکز سفید ، نگاه به سمت مرکز سفید می رود و علت آن تضاد رنگی و موقعیت آن درون دایره است. اما به همان دلیل قبلی و در نقطه ی سیاه درون دایره ی سفید، نگاه به سمت نقطه ی سیاه حرکت کرده و روی آن باقی می ماند. در واقع اجزای تشکیل دهنده ی تسلط و تضاد با یک دیگر وزن بصری را به وجود می آورند.

گل آرایی

این ها نکاتی است که هر گل آرا باید می دانست . حال که با این نکات آشنا شدید در خانه سعی کنید شما نیز این اصول را رعایت کنید اگر هم موفق نشدید مشکلی نیست . سری به آموزشگاه بوی گل بزنید تا بتوانیم شما را در مسیر یادگیری این هنر همراهی کنیم .

اگر هم تازه کار هستید و تازه با هنر گل آرایی آشنا شدید حتما مطالب زیر را دنبال کنید .

 

https://blog.booyegol.com/european-style-flower-arrangement/

https://blog.booyegol.com/four-tips-for-becoming-a-floral-designer/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا