اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار گل آراییاخبار مهمصنعت گلنمایشگاه

برگزاری جشنواره‌‎های گلاب گیری و گل محمدی در قزوین و بوئین ‌زهرا

بوی گل به نقل از ایلنا : مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین از برگزاری جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین‌ زهرا خبر داد.

به گزارش ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: برگزاری جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب در قزوین برگزار می شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین افزود: این رویدادها از تاریخ 13 اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

خزائلی اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت 20 روز برگزار می‌شود که ویژه ‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز 19 اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

نوشته های مشابه

وی افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ 13 تا 28 اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌ برنامه آن نیز در روز 20 اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین یادآورشد: جشنواره‌های گل‌محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبرو می شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌انجام شده در برگزاری این دو رویداد مهم، شاهد حضور گستردۀ علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا