اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار گل آراییبازار گلصنعت گل

معرفی بازار گل امام رضا ، خدمات و مزایا

بازار گل امام رضا را می توان بزرگ ترین بازار گل کشور قلمداد کرد . در این بازار تمامی اجناس مرتبط با صنف گل و گیاه را می توانید پیدا کنید  و به راحتی با قیمتی مناسب خرید خود را انجام دهید .اگر شما هم به دنبال شناخت بازار گل های تهران هستید و نمی دانید از کدام بازار گل خرید خود را انجام دهید تا به بهترین کیفیت گل برسید قطعا این مقاله شما را در رسیدن به کیفیت و قیمت مناسب یاری خواهد کرد پس با ما باشید . همچنین دوستانی که می خواهند اطلاعات بیشتری درباره بازار گل تهران داشته باشند حتما مقاله زیر را نیز مطالعه کنند .

آموزش گل آرایی

معرفی بازار گل تهران محلاتی

ویدیو معرفی بازار گل امام رضا

بازار گل امام رضا

نوشته های مشابه

موقعیت و آدرس  :

بازار گل امام رضا واقع در ابتدای جاده خاوران و یکی از بزرگ ترین بازار گل های کشور است . برای درک بهتر موقعیت مکانی بازار گل ما در نقشه آن را برای شما مشخص کرده ایم . از نظر جغرافیایی بازار گل امام رضا در جنوب شرقی تهران و دسترسی برای ساکنین شمال شهر و غرب تهران بسیار دشوار است اما اگر قیمت برای شما ملاک اصلی است باید به عرضتون برسونم بازار گل بهترین گزینه ممکن است پس قیمت را فدای سختی مسیر نکنید !!! به خصوص اگر می خواهید تعداد زیادی گل و گیاه تهیه کنید .

آدرس بازار گل امام رضا : جاده‌ی خاوران بعد از شهرک مشیریه به نام بازار بزرگ گل و گیاه خاوران نیز مشهور است .

بازار گل امام رضا

ساعت شروع به کار  :

بازار گل امام رضا

اگر برای شما خوابتان بسیار حائز اهمیت است پس بهتر است نزدیک بازار گل امام رضا نشوید !!! چون در مرحله اول باید خواب را فدای کارتان کنید . اگر قصد دارید گل فروشی تاسیس کنید باید قید خواب ، استراحت رو بزنید و پرتلاش و با انگیزه به فکر خرید بهترین گل بازار گل باشید . بازار گل امام رضا در ساعت 4:30 صبح دقیقا زمانی که حتی آقا پلیسه خوابه ! درب هایش باز می شود کما اینکه بهترین گل ها  هم در ساعات 4:30 الی 5 صبح خریداری می شوند !!! در نتیجه تمام تلاش خود را برای کم خوابی انجام دهید . ساعت پایان کار بازار معمولا ساعت 11 صبح است که اکثر مغازه ها بسته می شوند.

ساعت کار دقیق بازار گل امام رضا : 4:30 صبح الی 11

 

محصولات و فروشندگان :

بازار گل امام رضا

اگر به دنبال خرید انواع گل و گیاه و ابزار مرتبط هستید جای دوری نرید !!! امام رضا گزینه قابل اتکا شماست . هر آنچه که از گل و گیاه و ملزومات ، تزیین و ابزار می خواهید در این بازار پیدا می کنید . اگر بخواهیم جزیی تر به این بازار گل و گیاه بپردازیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

1- انواع گل و گیاه

2- انواع ابزار و ادوات گل آرایی و باغبانی

3- انواع گلدان

4- انواع وسایل زینتی

5- انواع ظروف شیشه ای

6- انواع سبد و باکس

7- انوع گیاهان گلخانه ای

8 – انواع سموم ، کود و خاک

9- انواع کاکتوس و ساکولنت

10 – انواع گل های مصنوعی

 

 

مشتریان هدف بازار گل چه اشخاصی هستند ؟

بازار گل امام رضا

شاید برای شما سوال باشد چه کسانی هستند که حاضرند از خواب هایشان بزنند و دقیقا راس ساعت 4:30 صبح بازار گل باشند ؟؟؟

پاسخ شما در دستان ماست ! تمامی موسسات تشریفاتی تهران و گل فروشی های بزرگ اکثرا گل خود را از طریق بازار گل امام رضا تامین می کنند علاوه بر آن موسسات آموزش گل آرایی و آموزش تشریفات نیز به همین شکل هستند کما اینکه دست فروشان گل نیز از طریق این بازار خرید خود را انجام می دهند . در کنار آن اکثر بازار گل های پیرامون امام رضا و شهرستان ها نیز گل هایشان را از طریق بازار گل امام رضا تهیه می کنند . در واقع بازار گل امام رضا معدن گل و گل آرایی است .

 

آشنایی با نحوه خرید گل های شاخه بریده در بازار گل

شاید شما هم به مانند بسیاری از کاربران عادی ما دقیقا نمی دانید گل از کجا و به چه شکلی تامین می شود و در موقع خرید باید به چه نکاتی دقت کرد !

گل های بازار گل امام رضا از طریق گلخانه های اطراف تهران و شهرستان ها تامین می شود و اکثرا به بازار گل امام رضا ارسال می شود . تمامی این گل ها طی دسته بندی مشخص که با واحد دسته در بازار گل شناخته شده است دسته بندی می شوند .

منظور از یک دسته گل معمولا تعداد 10 الی 20 شاخه گل است که طی دسته بندی آماده شده اند که برای هر گل متفاوت است به طور مثال :

1 دسته گل رز = 20 شاخه گل

1 دسته گل لیسیانتوس = 10 شاخه گل

البته یک سری از گل ها از جمله ارکیده به شکل دسته ای به فروش نمی رسند بلکه درون یک جعبه با استفاده از کپسول های آب و شاخه ای نهگداری می شوند به تعداد هر گل به فروش می رسند . برای مثال

یک جعبه گل ارکیده بنفش که شامل 60 گل هست به قیمت هر گل 5 هزار تومان به فروش می رسد که معادل 300 هزار تومان است .

این درباره انتوریوم ها نیز متفاوت است . انتوریوم ها معمولا در باکس های 15 تایی الی 20 تایی چیده شده و در رنج قیمت 30 الی 60 هزار تومان به فروش می رسند .

بازار گل امام رضا

جابجایی بار و چرخی های بازار گل امام رضا

در بازار گل انواع چرخی برای جابجایی بار های شما فراهم است . از جمله چرخی هایی که پشت لباس هایشان شماره گذاری شده است نا چرخی های شخصی که همان کار را برایتان انجام می دهند اما توصیه بوی گل

به شما استفاده از چرخی های دارای شماره است زیرا در صورتی که آن ها را گم یا به هر دلیلی پیدا نکنید می توانید از طریق شماره پشت لباس هایشان پیگیری کنید . مبلغ هر چرخی در ازای جابجایی بار شما مبلغ 5 الی 10 هزار تومان است .که بنا بر جابجایی بار شما و زمانی که صرف می کنید متغیر است و حتی ممکن است از این قیمت نیز بیشتر شود .

 

مزایا بازار گل امام رضا

بازار گل امام رضا

شاید از خودتان بپرسید چرا باید تا بازار امام رضا برم زمانی که بازار های گل کوچک و بزرگ در اطراف من هستند ، پاسخ شما سادست ؛

در بازار گل شما می توانید از موارد زیر بهره مند شوید :

1– گل و گیاه  بسیار ارزان نسبت به بازار های پیرامون

2- خرید به صرفه تر  ، برای کسانی که به شکل عمده خرید می کنند

3- تنوع بسیار بالا ! چیزی نیست که نتوانید در بازار امام رضا پیدا کنید شاید تنها مشکل شما بزرگی بیش از حد بازار باشد که شامل 5 خیابان و ده ها سوله است .

4- خرید منصفانه تر ، مشخصا بازار گل امام رضا نسبت به بازار های گل دیگر به خاطر مسافت طولانی ، مشتری های تک فروشی کمتری دارد لذا به دنبال انجام پروژه های کوچک و بزرگ گل آرایی نیستند و کاملا تمرکز خود را برای فروش قرار می دهند بنابر این قطعا خرید بهتری می توانید در این بازار تجربه کنید .

5- جای پارک واجب تر از نان شب !  یکی دیگر از ویژگی های این بازار گل دسترسی به پارکینگ های متنوع است هرچند که تمامی این پارکینگ ها خاکی و بدون رسیدگی است اما همین هم غنیمت است . شما به راحتی و خیالی آسوده می توانید خریدتان را انجام دهید .

6- قیمت های رقابتی ، شاید در بازار های دیگه سرک کشیده باشید ! آن وقت می توانید به صحبت ما ایمان بیاورید … در بازار گل امام رضا شما هیچقوت با قیمت های متفاوت و درهم روبرو نیستید بلکه قیمت یک گل اگر در غرفه بالایی دسته ای 5 هزار تومان باشد نهایتا در غرفه بالا تر از آن 6 هزار تومان است بر خلاف اکثر بازار های گل دیگر

 

نقاط ضعف بازار گل امام رضا

از تمامی مزایا بازار گل براتون صحبت کردیم بنابر این نوبت به رسیدگی به نقاط ضعف این بازار بزرگ کشور است .

1- کیفیت را فدای قیمت کرده اند ؛ البته همیشه به این شکل نیست اما اکثرا گل هایی که وارد بازار گل می شود خیلی با کیفیت نیست ( منظور از خیلی با کیفیت گل های لاچری و گران قیمت است )  لذا گل آرا ها و گل فروشی های بزرگ گل های لاکچری خود را از گلخانه ها ا بازار گل محلاتی تهیه می کنند .

2- تنوع کم در گل های فصلی ؛ بخاطر دارید که در قسمت مزایا بیان کردیم چیزی نیست که نتوانید در بازار گل پیدا کنید اما گل های فصلی را به ندرت می توانید در این بازار پیدا کنید ، در صورت که به دنبال گل های فصلی خاص هستید حتما به بازار گل محلاتی سری بزنید .

3- بزرگی در عین بی نظمی ؛  بازار گل امام رضا در حال حاضر بزرگ ترین بازار گل کشورمان است با این حال زمانی که شما در این بازار برای اولین بار سری می زنید متوجه بی نظمی خیابان ها ، عدم شماره گذاری غرفه ها ، چرخی های گردن کلفت ( چرخی های بدون شماره ) و نظارت ضعیف در این بازار خواهید شد . این سبب سردگمی شما در این بازار می شود

4- مسافت طولانی ؛ دور بودن این بازار گل و قرارگیری آن در ابتدای جاده خاوران خرید گل را برای بسیاری از مشتریان بسیار سخت کرده است با این حال مزیت های این بازار به قدری هست که بعد مسافت تاثیر گذار نباشد .

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا