اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار مهمنمایشگاه

نمایشگاه گل محلات ۲۵ خرداد ماه برگزار می‌شود

محلات- رییس شورای اسلامی شهر محلات گفت: نمایشگاه گل محلات به منظور معرفی پتانسیل‌های این شهر، به عنوان پایتخت گل ایران همزمان با روز نکوداشت محلات برگزار خواهد شد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، محمد صالحی شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در پوشش مطالبات مردمی و انتقال واقعیت‌ها به جامعه اظهار کرد: با توجه به گذشت حدود ۳ سال از عمر این دوره شورا، انجام ۶۰ پروژه عمرانی، بیش از ۱۰۰ مورد اقدامات فرهنگی و اجتماعی در هر سال، گسترش فضای سبز و کاشت درختان مثمر تا حفظ و نگهداری فضای سبز، از اقدامات شورا بوده است و تلاش شده تا علاوه بر تنوع خدمات، این اقدامات در تمام نقاط شهر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های شهرداری صرف پروژه‌های عمرانی و ۳۰ درصد صرف هزینه‌ها صرف امور جاری شهرداری شده است، افزود: ایجاد پاتوق‌های محله‌ای برای اولین بار در سطح شهر، اصلاح هندسی معابر ترافیکی، احداث میادین و پارکینگ، حل گره‌های ترافیکی، تملک در بافت‌های فرسوده به منظور تعریض و ایجاد معابر، ایجاد معابر و خیابان‌های جدید به منظور کاهش بار ترافیکی خیابان‌ها نیز از اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده و در سال جاری نیز تداوم پیدا کند.

صالحی با اشاره به نبود روز مشخص برای بزرگداشت شهر محلات به منظور معرفی پتانسیل‌های آن تصریح کرد: به منظور معرفی هرچه بیشتر محلات به عنوان پایتخت گل کشور، ۲۵ خرداد (روز گل) برای این منظور انتخاب و سال گذشته نکوداشت محلات در این روز برگزار شد و سال جاری نیز نمایشگاه گل پس از چند دوره وقفه، همزمان با این روز، برگزار خواهد شد.

فرش سرگل محلات بزرگترین فرش سرگل آسیا و دومین در جهان

وی فرش سرگل محلات را بزرگترین فرش سرگل آسیا و دومین فرش سرگل جهان دانست و گفت: برگزاری این رویداد می‌تواند پتانسیل‌های گل محلات را بهتر معرفی کند. به ویژه اینکه برپایی فرش گل به عنوان یک رویداد اجتماعی، با مشارکت مردم انجام می‌شود.

وی ایجاد بام محلات را از اقدامات مدیریت شهری در راستای توسعه گردشگری و برندسازی در شهر دانست و اظهار کرد: چشم‌انداز موجود این محل در کنار امکانات رفاهی که سال آینده در کنار آن ایجاد شود، مخاطبان بسیاری را با خود همراه دارد.

رییس شورای اسلامی شهر محلات با اشاره به توجه به زیباسازی پارک سرچشمه از دیگر اقدامات مدیریت شهری ادامه داد: طرح روشنایی در ضلع غربی سرچشمه، توسعه و بهسازی پارکینگ و شهربازی، بهسازی باغچه‌ها و تراسه بندی در سرچشمه انجام شده و ایجاد زیپ‌لاین هم از پروژه‌هایی است که برای سرچشمه در نظر گرفته شده است.

روزانه ۳۰ تن زباله در محلات تولید می شود

وی با اشاره به تلاش شورا برای ایجاد پارک بانوان به عنوان مطالبه مسوولان و مردم افزود: با توجه به نارضایتی افراد از برخی اقدامات از جمله سگ‌گردانی در پارک‌ها، پارک شورا به پارک خانواده تبدیل خواهد شد تا خانواده‌ها فارغ از تمام دغدغه‌های موجود، به تفریح و استراحت در آن بپردازند.

صالحی با اشاره به کمک شورا به گروه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، تصریح کرد: نخستین و تنها دبیرخانه دائمی دارالکتابه کشور در محلات تاسیس شده و تلاش می‌شود تا در سال جاری کتابت قرآن کریم با مشارکت دانش‌آموزان محلاتی انجام شود.

وی به تولید روزانه حدود ۳۰ تن زباله در شهر محلات اشاره کرد و گفت: ایجاد سایت مکانیزه دفع پسماند برای شهرهای کوچک فاقد صرفه اقتصادی است.

رییس شورای اسلامی شهر محلات افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت سایت فعلی دفع پسماند محلات، ایجاد زیرساخت‌ها برای پیمانکار نیز توجیه نخواهد داشت و اکنون در حال جانمایی نقطه جدید برای دفن زباله‌های شهرستان نیز هستیم.

وی ادامه داد: پروژه بازپیرایی و احیای کوچه باغ‌های پولگان در راستای حفظ باغات، تلاش در جهت توسعه صنعت گردشگری و ایجاد انگیزه در مالکان باغ‌ها برای حفظ سبزینگی و احیای درختان آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا