اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار مهمصنعت گل

تماشای دل انگیز دشت گل شقایق های وحشی در اخترآباد ملارد

ملارد – ایرنا – امسال به مدد بارش باران های فصلی موثر ، گل های شقایق وحشی در ۲۰۰ هکتار از مراتع و کوهپایه های روستای شیرین قوی دهستان اخترآباد شهرستان ملارد ، سر از خاک برآورده و جلوه بی نظیری از طبیعت بی نظیر خدادادی را در معرض دید طبیعت دوستان قرار داده است .

به گزارش ایرنا دشت شقایق اخترآباد یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهرستان ملارد است که از اوایل تا اواسط اردیبهشت ماه ، زیبایی وصف ناپذیر و منظره چشم نوازی را در این منطقه به وجود می آورد.

گیاه شقایق روئیده در این منطقه با گل های قرمز، گرز مرکزی و برگ های پهن کنگره دار که ارتفاع آنها حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر است، یکی از گیاهان بسیار زیبا می باشد.

گل های آن دارای عمری بسیار کوتاه و گلبرگ های آن پایداری کمی بر روی کاسبرگ ها دارند، رنگ قرمز پررنگ و حساسیت زیاد گلبرگ ها در پرپر شدن از مصادیق و اصطلاحات ادبی بوده که در متون پارسی و شعرهای ایرانی به فراوانی از آن ذکر شده است.

نوشته های مشابه

دشت شقایق اخترآباد یکی از دشتهای شقایق نادر در جهان است که در دامنه جنوبی کوه های دهستان اخترآباد واقع شده است و در صورت ایجاد زیرساختهای گردشگری و تفریحی، می تواند انبوهی از خانواده های خسته از زندگی متراکم شهری و طبیعت گردان را به سوی خود جذب کند.

این دشت وسیع و چشم نواز فرصت مغتنمی است تا خانواده ها ساعاتی را در دل طبیعت ضمن بهره مندی از هوای پاک و خنک اردیبهشتی ، به تماشای مناظر زیبای گل های سرخ رنگ بپردازند .

دهستان اخترآباد در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر ملارد به غیر از دشت شقایق دارای بیش از ۳۰ رشته قنات و ۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی می باشد .

برای رسیدن به این دشت پرگل بعد از عبور از شهر ملارد در جاده چیتگر به سمت صفادشت از دو مسیر روستای قبچاق و یا روستای شیش می توانید به دهستان اخترآباد برسید .

اطلاع رسانی مناسب، وجود راهنمایان گردشگری، احداث امکانات و تسهیلات رفاهی در محدوده دشت شقایق می تواند در جذب بیشتر گردشگران ایرانی و خارجی در بهترین فصل گردشگری ایران تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

در واقع یکی از جاذبه های گردشگری ملارد در فصل بهار این دشت است که اگر به آن بها داده شود و با همکاری تمام مسئولان و رسانه ها در حد کافی معرفی شود، مانند دشت لاله های واژگون استان چهارمحال و بختیاری و باغ لاله گچسر جاده چالوس شهرت خوبی پیدا می کند و می توان بهره فراوانی از توسعه گردشگری در این منطقه به نفع مردم این شهرستان برد.

البته به منظور حفظ این دشت زیبا باید به کنترل چرای دام در منطقه اخترآباد شد زیرا بخش زیادی از درآمد مردم منطقه اخترآباد از بخش دامداری است و برای حفظ این آثار بکر طبیعی نیاز به جلوگیری از چرای بی رویه دام در این دشت کرد.

در جایی که کشورهای همجوار ایران از کوچکترین ظرفیت خود برای جذب گردشگران ایرانی استفاده می کنند، جا دارد مسئولان حوزه گردشگری با فراهم آوردن زیرساخت ها گامی اساسی برای حفظ و توسعه طبیعت زیبای کشور از جمله شهرستان های استان تهران بردارند تا درآمد بخش گردشگری در کشور افزایش یابد.

شهرستان ملارد در غرب استان تهران قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا