اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار گل آراییاخبار مهمصنعت گل

نصب فرش گل نوروزی در حرم مطهر رضوی برای استقبال از زائران

فرش گل نوروزی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برای استقبال از زائران پهن شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی به نقل از پایگاه خبری بوی گل در آستانه فرارسیدن سال نو و همزمان با ماه مبارک رمضان، خادمان حرم مطهر رضوی به سنت هر ساله در آستانه بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۳، با چینش متفاوت انواع گل‌های فصلی، بر زیبایی و شکوه این سرای ملکوتی افزوده و فرش گل چهار وجهی بزرگ در مرکزیت صحن پیامبر اعظم (ص) پهن کرده اند.

این فرش گل زیبا به صورت چهار وجهی بزرگ چیدمان و  با بیش از ۴۰۰ مترمربع مساحت در آن از حدود هزاران بوته گل استفاده شده است.

گل‌آرایی حرم مطهر رضوی با استفاده از هزاران شاخه و بوته گل‌ تر و تازه با مشارکت گسترده اهداکنندگان گل کشور انجام شده است.

در این گل آرایی با توجه به شرایط آب و هوایی، بیشتر از گل‌هایی همچون بنفشه، شب‌بو، همیشه بهار، آزالیا، سینره، کالانکوآ استفاده شده است.

نوشته های مشابه

چیدمان هنرمندانه گل‌ها در ورودی‌ اماکن متبرکه رضوی

باب السلام، ورودی‌های شیخ طبرسی، شیخ طوسی و شیخ حُر عاملی و صحن‌های کوثر و غدیر، از نقاطی است که در آنها مجموعه گل به چشم می‌خورد.

در صحن پیامبر اعظم (ص) نیز در باب الهادی (ع) و باب الکاظم (ع) و همچنین دور تا دور این صحن بزرگ، مجموعه‌های بزرگ و کوچک گل چینش شده است.

آب نما‌های صحن آزادی و مسجد گوهرشاد، از دیگر مکان‌های گل‌آرایی ویژه نوروز ۱۴۰۳ حرم مطهر رضوی به شمار می‌آید که به سبد‌های گل مزین شده است.

همچنین جایگاه اجرای مراسم در حرم مطهر به طور ویژه گل‌آرایی و گل‌های آپارتمانی در مسیر‌های تشرف زائران به روضه منوره در رواق‌ها نیز بازپیرایی شده است.

همچنین ۸ مجموعه گل بزرگ و حدود ۹۰ برنامه گل‌آرایی دیگر در گوشه و کنار حرم ملائک پاسبان رضوی به مناسبت فرارسیدن نوروز اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا