حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

یکی از راه های خوشامد گویی به عروس و داماد در مراسم عروسیشان, تزیین و گل آرایی ماشین عروس آنهاست که البته روشی بسیار مفرح هم هست. بنا به سنت های پیشین, اصالتاً وظیفه تزیین  ماشین عروس, بر عهده ی ساقدوشان داماد بوده که ماشین را ربان ها, پارچه نوشته و دیگر لوازم تزیینی, تزیین ماشین عروس میکردند.با این حال هیچ مشکلی نیست و ساقدوشان عروس, دوستان و اقوام و حتی خود عروس و داماد هم میتوانند ماشین را تزیین کنند. برای تزیین ماشین عروس با ربان هیچ قاعده و قانون خاصی وجود ندارد, ولی بهتر است تا رنگ و تم کلی مراسم عروسی را برای انتخاب نوع دکوراسیون در نظر بگیرید. حتی در مواقعی شرکت های اجاره دهنده ی ماشین هم اگر ممکن باشد, در انتخاب نوع دکوراسیون به شما کمک میکنند.

اگر تمایل به یادکیری گل آرایی ماشین عروس دارید حتما به دوره گل فروشی بوی گل سر بزنید .

در این مقاله می خوانید پنهان

      روش اول : طرح کلی  تزیین را برای خودتان طراحی و تدوین کنید

ماشین عروس با روبان

 

۱-      بررسی کنید تا ببینید شرکت اجاره دهنده ی ماشین به شما اجازه ی تزیینات روی ماشین را میدهد یا خیر. در اغلب موارد, این موضوع موردی ندارد اما باز هم بهتر است که این موضوع را بررسی نمایید. با شرکت تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که انجام تزیینات و گل آرایی  روی ماشین عروس مشکلی را به همراه نمیاورد. و ببینید که اگر محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد شامل چه مواردی میشود و از چه میتوانید و نمیتوانید که در تزیینات و گل آرایی  استفاده نمایید.

·        برخی شرکت ها در صورتی اجازه ی تزیین ماشین عروس را به شما میدهند که پکیج تزیینی ماشینتان را از خود آن شرکت خریداری کنید و شما نمیتوانند که خود به تزیین ماشین بپردازید. بپرسید که چنین شرایطی هم برای شما حاکم است یا خیر.

·        اگر ماشین را برای این مراسم اجاره نمیکنید و بجای آن از ماشین شخص دیگری استفاده میکنید یادتان نرود که نظر آن شخص را راجع به تزیین ماشین عروس  و اجازه اش را بگیرید و اینکار را پیش از اینکه تزیینات و گل آرایی  را روی ماشین انجام دهید, انجام دهید.

 

ماشین عروس با روبان

 

۲– پالت رنگی برای مراسم ازدواجتان تدوین کنید.

عموما پالت های رنگی که برای مراسم ازدواج استفاده میکنند بازه ای بین ۲ تا پنج رنگ را در بر میگیرد. و این طیف رنگی را برای همه ی موارد, اعم از لباس ها, کت و شلوار ها, گلها و تزیین ماشین عروس سالن استفاده میکنند. پالت رنگ هایی که میخواهید برای مراسم خود از آنان استفاده کنید را تدوین کنید تا بتوانید تزیین ماشین عروس خود را طبق آن برنامه ریزی کنید.

·    اگر که راجع به پالت رنگی خود مطمئن نیستید, رنگ سفید همیشه اتخاب رنگی مناسب برای عروسی ایی است.

 

ماشین عروس با روبان

 

۳–  راجع به تم عروسی سوال کنید.

علاوه بر پالت رنگی که در طراحی عروسی دخیل است, برخی تم خاص دیگری نظیر تم راک اند رول , آرت دکو و یا دیگر تم ها را در برنامه شان داشته باشند.از عروس و داماد سوال کنید که آیا مراسمشان همچین تمی را در بر دارد یا خیر. اگر همچنین تمی داشتند آن وقت به دنبال تزیین ماشین عروس باشید که با این تم همخوانی داشته باشد.

·        مثلا اگر تم عروسی تم “شبی شیک”  ( مدلی شیک و ساده با وسایل کمی رنگ رفته ) بود آن وقت میتوانید پرچمی را از جنس کیسه ای با نوشته ی “تازه عروس و داماد” برای شیشه ی جلوی ماشین طراحی و نصب کنید.

·        اگر تم عروسی راک اند رول باشد, آن وقت میتوانید که بر روی پرچم جلوی ماشین نوار صفحه ی گرامافون وصل کنید.

 

ماشین عروس با روبان

 

۴-  راجع به نوع ماشینی که زوج قصد استفده دارند, سوال کنید

مدل ماشینی هم که عروس و داماد قصد استفاده از آن را دارند هم بسیار بر تم و تزیین ماشین عروسی شان  که برای آن در نظر گرفته شده, موثر است. دریابید که چه تغییرات و تزییناتی باعث میشود مدل ماشینی که این زوج برای عروسیشان انتخاب کرده اند بیشتر به تم مراسم بخورد.

·        به طور مثال اگر آنان لیموزین رولز رویس را برای این روز انتخاب کرده ند, تزیینات سنتی با ربان سفید به همراه قوطی های سفید کاربردیست.

·        اگر از اتوبوس های فولکس واگن دهه ی ۶۰ استفاده نمودند, آن وقت میتوانید که از از پارچه هایی با رنگرزی گرهی و نماد صلح برای دکوراسیون استفاده نمایید.

·        اگر آن ها از ماشین شخصی خود یا آشناهایشان استفاده کردند آن وقت بنا به مدل و نوع ماشین تزیینات مناسب را انتخاب نمایید.در این حالت نیز میتوانید تا هر رنگ ربانی که بخواهید را انتخاب کنید و نگران رنگ ماشین نباشید.

 

ماشین عروس با روبان

 

۵-   آب و هوای روز عروسی را چک کنید.

از آن جایی که این دکوراسیون ها و تزیینات برای فضای بیرونی مراسم در نظر گرفته میشوند باید که متناسب با آب و هوا انتخاب شوند. اگر در آن روز هوا بارانی بود, محصولاتی را باید در نظر بگیرید که ضد آب باشند و یا باید که پرچم های کاغذی را لمینت کنید.

·        علاوه بر این موضوع به نوع زمینی هم که مراسم قرار است در آن برگزار شود دقت بفرمایید.اگر آن زمین, زمینی گل آلود و نم دار بود, از ربان های تیره استفاده کید تا گل را از نظر بپوشاند.

 

ماشین عروس با روبان

 

۶–   از شرکت اجاره دهنده ی ماشین سوال کنید که آیا خودشان تزیینات و گل آرایی خاصی را پیشنهاد میدهند یا خیر

شرکت های اجاره دهنده ی ماشین هایی نظیر لیموزین, ماشین های قدیمی و دیگر شرکت ها بدلیل تعدد درخواست هایی که بهشان میشود, خودشان سرویس خاصی را برای تزیین ماشین عروس،  این ماشین ها ارائه میدهند. چند هفته قبل از عروسی با شرکت تماس گرفته و ببینید که آیا همچین امکاناتی برای شما وجود دارد یا خیر.

·        اینگونه خدمات شامل هزینه هایی اضافه بر هزینه ی اجاره ی خود ماشین میشوند پس قبل از رزرو اینگونه خدمات هزینه های آن را بپرسید و یا حداقل مبلغی را برای آن تخمین بزنید.

 

      روش دوم: قرار دادن و محکم کردن محل ربان

ماشین عروس با روبان

 

۱-  برای اینکه ظاهری مدرن به ماشین بدهید ربان را به دور کاپوت ماشین ببندید.

برای اینکار شما به دو تکه ی ضخیم از روبان نیاز دارید تا فاصله ی کاپوت ماشین تا انتهای سقف  را اندازه بگیرید و بپوشانید. یک سر هر دو ربان را محکم کنید تا دو ربان در وسط کاپوت جلویی به هم برسند

·     برای محکم کردن ربان ها در جایشان میتوانید که از موم هم استفاده نمایید.

·     از آنجایی که چسب مخصوصا چسب نواری سبب آسیب به رنگ خودرو میشود, از آنها برای محکم و سفت کردن جای ربان ها استفاده نکنید.

 

ماشین عروس با روبان

 

۲-  از آینه های ماشین برای محکم کردن سر دیگر ربان ها استفاده کنید.

پس از آنکه یک سر ربان را بویسله ی کاپوت ماشین محکم بستید, سر دیگر هر ربان را به شکل حرف v به سمت آینه های بغل ماشین بکشید. سر های ربان را به دور آینه ی طرف خود بپیچانید و یا آنان را به آینه ی بغل ماشین گره بزنید.

·      این روش باعث میشود تا ماشین شبیه کادو به نظر برسد.

 

ماشین عروس با روبان

 

۳-  اگر میخواهید به ماشین ظاهری سنتی دهید, دسته ای از ربان بسازید و بر روی سپر عقبی نصب کنید.

ربانهایی را به طول ۶۱ الی ۹۱ سانتی متر را ببرید و بر روی سپر پشتی ماشین وصل کنید. تعداد ربان های مورد نیاز بستگی به سلیقه ی شخصی و همچنین عرض ماشین دارد.

·        برای دنباله های ربانی کوچک, ۲۰ الی ۲۵ قطعه ربان کافیست ولی اگر میخواهید که دنباله ای پر تر داشته باشید , قطعات ربان را به حدود ۵۰ عدد برسانید.

·        برای برخی ماشین ها میتوان از این روش استفاده کرد و برای برخی دیگر باید که رو انتهای ربان را برای اینکه ثابت بماند ببندید.

·        حواستان باشد پلاک ماشین را نپوشانید!

 

ماشین عروس با روبان

 

۴-  کاپوت یا کناره های ماشین را با پارچه هایی تزیین کنید.

شما میتوانید تا کاپوت ماشین را با پارچه های رنگی تزیین ماشین عروس کنید و به راحتی لبه های پارچه ها را هم ,به آینه های بغل و یا دستگیره های در متصل نمایید.یک سر پارچه را به پایین کاپوت متصل کنید و به آرامی آن را بر روی کاپوت پهن کنید, و سپس انتهای دیگر پارچه را به دستگیره ی در و یا آینه ی بغا ماشین متصل نمایید. برای متصل کردن و چسباندن قسمت هی شل پارچه به بدنه ی ماشین از موم استفاده نمایید.

·        همچنین میتوانید که دو طرف ماشین را هم با پارچه تزیین ماشین عروس کنید و یا از صندوق عقب برای محکم کردن پارچه ی روی قسمت سپر استفاده نمایید.

·        مراقب باشید تا جلوی در های ماشین را به وسیله ی پارچه مسدود نکنید.

 

ماشین عروس با روبان

۵-   ربان هایی زیبا را به آنتن ماشین متصل کنید.

برای اینکه تزیین  ماشین عروس تان ظاهری زیبا و مهیج برای ماشینتان به ارمغان بیاورید از ربان ها در طرح و رنگ و شکل های مختلف استفاده کنید. شما میتوانید که این ربان هارا در بالای آنتن ماشین بزنید و یا با استاده از چسب آن ها را به آن ناحیه بچسبانید. حواستان باشد که ربان هایی که برای این منظور استفاده شان میکنید ربان های کوچکی باشند. زیرا ربان های بزرگتر ممکن است مزاحم دیگر رانندگان در حین رانندگی شوند و یا ممکن است که چیزی به آنان اصابت و گیر کند.

·      شما میتوانید از هر تعداد ربانی که بخواهید استفاده کنید. اما حواستان باشد که تعداد این ربان ها به صورتی نباشد که جلوی دید راننده را بگیرد.

·      از آنجایی که آنت های ماشین ها آنقدر محکم و ثابت نیستند, از استفاده کردن از ربان هایی ضخیم و یا بسیار پهن پرهیز کنید. ۵ الی ۱۰ ربان سبک برای طراحی این بخش کافیست.

 

      روش سوم: سبک را به کارتان اضافه کنید

ماشین عروس با روبان

 

۱-  با ربان پاپیونی بسازید و روی کاپوت ماشین قرار دهید.

فارغ از تم و سبک مراسم عروسی, پاپیون ربانی همیشه یک تزیین کلاسیک برای ماشین عروس به حساب می آمده. پاپیونی را با استفاده از ربان درست کرده و بر روی کاپوت ماشین و یا در پشت ماشین و روی صندوق عقب نصبش کید.

·        اگر تصمیم گرفتید تا ربانی را به شکل حرف v ,همانطور که قبلا گفتیم, بر روی ماشین قرار دهید. در آن صورت میتوانید تا این پاپیون را در انتها ی ربان یعنی در محلی که دو ربان به هم میرسند, نصب نمایید. این روش هر گونه کثیفی و اشکالاتی که در محل اتصال دو ربان بوجود آمده را میپوشاند. برای ساخت این ربان ها از ربان هایی به عرض ۱۵ الی ۲۰ سانت استفاده نمایید.

·        علاوه بر موارد گفته شده میتوانید تا ربان هایی کوچک بسازید و بر پشت آینه های بغل نصب کنید. برای اینکار از ربان هایی با ضخامت ۵.۱ ال ۷.۶ سانتیمتر استفاده کنید.

 

ماشین عروس با روبان

 

۲-   به زیر صندوق عقب ماشی بطری های پلاستیکی و یا ربان های تزیینی متصل کنید.

سابقا بنا به سنت برای اینکار از قوطی های حلبی استفاده میشد اما این قوطی ها عیبی داشتند و آن این بود که درخی مسیر ها در هنگامی که سرعت بر روی زمین کشیده میشدند, جرقه میزدند. به همین دلیل امروزه استفاده از ای قوطی های حلبی حتی غیر قانونی تلقی میشود. امروزه روشی جایگزین برای اینکار که امن تر و مدرن تر هم هست, استفاده از بطری های پلاستیکی نوشابه است. که این بطری ها را به انتهای ربان های وصل شده به صندوق ماشین وصل میکنند.

·        برای اتصال بطری ها به ربان باید که از گره های بسیار محکم و یا جسب تفنگی داغ استفاده شود.

·        برای حفط امنیت میتوانید که بجای بطری های پلاستیکی, از بادکنک های قلبی شکل برای اینکار استفاده نمایید که اینکار خود گزینه ای به مراتب مطمئن تر است.

 

ماشین عروس با روبان

 

۳-  پاپیون گلی را هم آماده کنید و به پشت آینه های بغل بچسبانید.

شما میتوانید تا دسته های گل پاپیونی را در هر رنگی که بخواهید از مغازه های گل فروشی تهیه نمایید. این پاپیون ها را در پشت آینه ی بغل جایگذاری و آنان را به وسیله ی موم به پشت آینه بچسبانید. سپس اجازه دهید ربان های انتهای پاپیون به صورت آزاد و رها باشند تا در هنگامی که عروس و داماد از ماشین استفاده میکنند, این ربان ها در باد پیچ و تاب بخورند.

 

ماشین عروس با روبان

۴-  سبک های شخصی دیگری مانند پرچم های خاص و یا دست نوشته روی پنجره را به دکور ماشین اضافه کنید.

درست است که شاید برای تزیین ماشین عروس , استفاده از پرچم ضروری نباشد اما همچنان بسیاری هستند که اینکار را میکنند. پرچمی را بر روی آن عبارت ” تازه عروس و داماد” و یا دیگر عباراتی که برای عروس و داماد مهم و خاص هستند نقش بسته را, روی  صندوق عقب و یا شیشه ی ماشین نصب کنید. از آهنربا برای اتصال هر پرچم به ماشین استفاده کنید که اینکار سبب هیچ گونه آسیبی به ماشین نمیشود. بجز اینکار و بجای آن میتوانید ماژیک های مخصوص شیشه را تهیه کرده و جملات مورد نظر را بر روی شیشه ی پشتی ماشین بنویسید.

·        میتوانید که پرچم ها را از داخل به شیشه ی ماشین بچسبانید و یا از برچسب های آماده برای نوشتن پیغامتان روی شیشه استفاده نمایید.

·        همانطور که قبلا برای تزیین ماشین عروس از شرکت اجاره دهنده اش اجازه گرفتید, قبل از اینکه بر روی ماشین هم چیزی بنویسید, با شرکت تماس گرفته و موضوع را با آنان مطرح کنید و از آنان کسب اجازه نمایید.

 

اگر تمایل به یادکیری گل آرایی ماشین عروس دارید حتما به سایت آکادمی بوی گل ، دوره گل فروشی مقدماتی سر بزنید .