اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار گل آراییصنعت گل

برداشت گل گاوزبان از باغستان‌های گیلان آغاز شد

رشت – ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت محصول گل گاوزبان از باغات پایین دست اشکورات سفلی شهرستان رودسر خبر داد.

صالح محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سطح زیرکشت گل گاو زبان در گیلان ۹۵۲ هکتار است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن محصول تر به ارزش اقتصادی ۴۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از باغات استان برداشت شود.

وی بیان کرد: ۶ هزار و ۴۵۵ بهره‌بردار در شهرستان‌های رودسر، املش، آستارا، سیاهکل، تالش، رودبار و رضوانشهر استان گیلان به کشت و کار محصول گل گاو زبان مشغول هستند.

محمدی با بیان اینکه گیلان رتبه نخست تولید محصول گل گاوزبان را در سطح کشور دارد عنوان کرد: شهرستان رودسر با ۵۲۵ هکتار و تولید سالیانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن ( محصول تر) بیشترین سطح زیر کشت و تولید گل گاوزبان را به خود اختصاص داده‌است.

برداشت گل گاوزبان که گونه ای سازگار با شرایط اقلیمی استان است،تا اواسط تیرماه ادامه دارد؛ گل گاوزبان گیاهی علفی و چندساله با عمر اقتصاد ۵ – ۴ سال است؛ اندام مورد استفاده آن گل بوده و زمان بذرپاشی آن از نیمه دوم اسفند تا نیمه نخست فروردین ماه است.

نوشته های مشابه

گل گاوزبان یکی از گیاهان دارویی بسیار مهم و مفید بوده که خواص درمانی بی‌نظیری دارد؛ از برگ‌ها و گل‌های این گیاه برای تهیه عرق و دمنوش گیاهی استفاده می‌شود؛ گل گاو زبان به صورت دم کرده مصرف می‌شود که برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه‌ها، سرخک، مخملک، رماتیسم و بیماری های قلبی مفید است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا