اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار مهمصنعت گل

برداشت گل‌محمدی در مرزهای شمال شرقی ایران

گنبدکاووس- ایرنا- رییس مرکز جهادکشاورزی منطقه «اترک» بخش داشلی برون گنبدکاووس از آغاز فصل برداشت گل‌محمدی از سه هکتار مزارع این گیاه دارویی در دهستان «کُرند» این شهرستان مرزی خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال از این مزارع پنج تُن گلبرگ برداشت و ۹ تُن گلاب تولید شود.

آنه‌طواق محمدآلق روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت گل محمدی در مناطق بیابانی و کم‌ باران نواحی شمالی گنبدکاووس از اوایل اردیبهشت آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کشت گل محمدی برای نخستین بار در اراضی حاشیه رودخانه اترک در سال زراعی ۹۸ – ۹۷ توسط تعدادی از کشاورزان دهستان کُرند و در قالب یک شرکت تعاونی ابتدا به صورت آزمایشی در سطح ۱.۵ هکتار آغاز شد و سپس تا سه هکتار توسعه یافت.

محمدآلق ادامه داد: با به ثمر رسیدن گل محمدی و درآمد خوب آن، اعضای شرکت تعاونی «صحرای سبز کُرند» تصمیم گرفتند سطح کشت مزارع گل محمدی خود را به ۱۰ هکتار افزایش دهند.

نوشته های مشابه

رییس مرکز جهادکشاورزی منطقه اترک گنبدکاووس بیان داشت: علاوه بر توسعه هفت هکتاری مزارع گل محمدی توسط شرکت مذکور، یکی از کشاورزان منطقه نیز ۲ هکتار از اراضی خود را به کشت گل محمدی اختصاص داده است.

محمدآلق افزود: گل محمدی باتوجه به شرایط آب و هوایی نواحی شمالی گنبدکاووس زمانی محصول می‌دهد که گیاه، آب مورد نیاز خود را از بارش‌های اواخر زمستان و فروردین تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: ۹ هکتار اراضی به زیرکشت رفته گل محمدی در بخش داشلی برون گنبدکاووس ۲ تا سه سال آینده به باردهی خواهند رسید.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که ۵۷ هزار هکتار آن در بخش مرزی داشلی برون واقع است.

از مجموع اراضی واقع در بخش داشلی برون گنبدکاووس حدود ۱۲ هزار هکتار در حاشیه رودخانه اترک به‌صورت آبی کشت می‌شود و ۴۵ هزار هکتار دیگر نیز هرسال به‌صورت دیم به زیر کشت گندم و جو می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا