اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار گل آراییاخبار مهمصنعت گل

گیاهان هنگام تشنگی جیغ می‌زنند!

نتایج یک تحقیق جدید حکایت از آن دارد که گیاهان زمانی که مضطرب می‌شوند، صداهایی مثل فریاد تولید می‌کنند. تحقیقات حکایت از آن دارد که گیاهان در این شرایط صداهایی تولید می‌کنند که بدون استفاده از تجهیزات علمی، انسان‌ها قادر به شنیدن آنها نیست.

کشف جدید دانشمندان، از موضوعی خبر می‌دهد که شاید افراد گیاهخوار از شنیدنش ناراحت شوند.

به گزارش خبرآنلاین، این تحقیق که نتیجه آن در سال ۲۰۲۳ در مجله Cell منتشر شده، نشان می‌دهد که گیاهان این سروصدا‌ها را در هنگام پریشانی و استرس حاد تولید می‌کنند.

صدا‌هایی که ما نمی‌شنویم

لیلاچ هادانی، زیست‌شناس تکاملی در این باره گفته: «حتی در یک محیط آرام، صدا‌های زیادی هست که ما آن‌ها را نمی‌شنویم و همین صدا‌ها حامل اطلاعات زیادی هستنند. برخی حیوانات می‌توانند این صدا‌ها را بشنوند؛ در نتیجه این احتمال وجود دارد که تعامل صوتی زیادی رخ دهد.»

نوشته های مشابه

او ادامه داد: «گیاهان همیشه با حشرات و حیوانات دیگر تعامل دارند و بسیاری از این موجودات با بهره‌گیری از صدا با هم ارتباط برقرار می‌کنند. در نتیجه کاملا غیر بهینه است که گیاهان از امکان ایجاد صدا بهره‌ای نبرند.»

این یافته‌ها حکایت از آن دارد که گیاهان هنگامی که مضطرب می‌شوند، صدا‌های باورنکردنی و بلندی ایجاد می‌کنند و این در حالی است که گیاهان بدون استرس، صدایی تولید نمی‌کنند. تعریف اضطراب در این مطالعه، درباره گیاهانی است که ساقه‌هایشان قطع می‌شود یا دچار کم آبی می‌شوند.

البته هنوز مشخص و قطعی نیست که گیاهان چطور این صدا‌ها را تولید می‌کنند.

هادانی دراین باره گفت: «الان که ما می‌دانیم که گیاهان صدا تولید می‌کنند، سوال بعدی این است که چه کسانی ممکن است این صدا‌ها را بشنوند. ما در حال حاضر مشغول بررسی واکنش سایر موجودات از جمله حیوانات و گیاهان دیگر به این صدا‌ها هستیم. همچنین توانایی خودمان در شناسایی و تفسیر صدا‌ها در محیط‌های کاملا طبیعی را بررسی می‌کنیم.»

مطالعات جدید نشان داد که رژیم‌های غذایی صنعتی غربی ممکن است نحوه هضم گیاهان در بدن انسان را تغییر دهند. از آنجا که رژیم‌های غذایی مدرن فاقد فیبر هستند، شیوه‌ای که بدن ما، سلولز موجود در میوه‌ها و سبزیجات را تجزیه می‌کند، در حال تغییر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا