اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

دکوراسیون گیاهیصنعت گلصنعت گیاهگیاهانی گلدانی

گیاهان گلدار

بوی گل : همه گیاهان گلدار به طور کلی دارای چهار بخش فیزیکی مشترک هستند: ریشه، ساقه، برگ و گل. ریشه ها گیاه را به زمین می چسبانند و آب و مواد معدنی را از خاک جمع می کنند. ساقه که قسمت مرکزی گیاه است، آب و مواد معدنی را حمل کرده و از برگ ها و گل ها حمایت می نماید.

برگ ها نور خورشید و دی اکسید کربن را جذب می کنند که گیاه از آن برای تهیه غذا برای خود استفاده می کند. گل ها حاوی اندام های تناسلی نر و ماده هستند که برای تولید مثل لازم هستند. قسمت گل یک گیاه گلدار بذرها را می سازد. همه گلها دارای چهار قسمت اصلی هستند: کاسبرگ، گلبرگ، مادگی و پرچم.

زنبورها می توانند به گل ها در تولید دانه کمک کنند. زنبورها به دنبال گرده و آب شیرین هستند. هر گلی گرده دارد، اگرچه برخی از گلها آب شیرین ندارند. اولین کار زنبور این است که گرده را از پرچم یک گل به مادگی گل دیگر منتقل کند. پرچم قسمت نر گل است که دانه های گرده روی آن قرار دارد. مادگی قسمت ماده گل است که گرده را دریافت می کند. هنگامی که زنبور بر روی گل دیگری فرود می آید، مقداری گرده بر روی مادگی می ریزد. بیشتر گل ها از این گرده برای تولید بذر استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا