اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

آموزش گل آراییدکوراسیون گیاهیصنعت گلصنعت گیاهگل های شاخه بریدهگیاهانی گلدانی

روشهایی برای تزیین با گلدان

 

بوی گل : تزیین با گلدان روشی زیبا برای شیک کردن خانه شماست. گلدان‌ها چه با گل‌های تازه و زیبا پر شده باشند و چه به‌عنوان اشیاء تزئینی به نمایش گذاشته شوند، زیبایی را برای شما به ارمغان می آورند.

از گلدان‌های برجسته و طرح‌های شیشه‌ای کلاسیک گرفته تا کوزه‌های قدیمی و گلدان‌های روستایی، انواع ظروف وجود دارند که می‌توانند به عنوان گلدان برای نمایش گل‌ها استفاده شوند و بسیاری از آنها می‌توانند به همان اندازه زیبا به عنوان قطعات مستقل در طراحی داخلی به نظر برسند. همچنین مجموعه‌ای از راه‌ها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را نمایش داد؛ از چیده شدن به صورت گروهی روی یک شومینه یا میز کناری تا قرار دادن آنها به تنهایی در مرکز میز ناهارخوری.

از کجا شروع کنیم؟

نوشته های مشابه

وقتی صحبت از تزئین با گلدان به میان می آید، انتخاب گلدان مناسب کلیدی است، زیرا می تواند نمایش گل را متحول کند. اگر یک دسته گل بزرگ دارید، باید شکل مناسبی از گلدان را برای نشان دادن آنها در نظر بگیرید، زیرا یک گلدان خوب می تواند معمولی ترین شکوفه ها را به یک چیدمان زیبا تبدیل کند.

 

  1. گلدان مناسب را برای گل های خود انتخاب کنید

 

وقتی صحبت از تزیین با گل می شود، حتما گلدان های مختلفی آماده داشته باشید زیرا گلها عادات مختلفی دارند و برای هر گلی باید گلدان مناسبی تهیه کنید تا زیبایی به آن ترکیب زیبایی بدهد.

 

  1. یک چیدمان ایجاد کنید

چیدمان یک سری گلدان در شکل ها و ارتفاع های مختلف در کنار هم یک ایده زیبا برای تزیین طاقچه شومینه است. در حالی که آنها به عنوان یک نمایشگر دائمی زیبا به نظر می رسند، پر کردن گلدان ها با چند ساقه از شکوفه های فصلی کمک می کند تا طاقچه شما در طول سال زیبا و شاداب به نظر برسد.

 

  1. به میز مرکزی جذابیتی سنتی و قدیمی بدهید

یک دسته گل زیبا آیتمی عالی برای پذیرایی از مهمانان، چه در یک مهمانی شام و چه در چای عصرانه در آشپزخانه است. وقتی صحبت از نمایش گل ها به عنوان ایده دکور میز ناهارخوری می شود، می توانید از خمره‌ها و کوزه‌های گردن باریک برای ایجاد نمای یک خانه‌ روستایی استفاده کنید. این ظروف برای گل‌های سر بزرگ، از جمله لاله‌، پیونی، رز و ادریسی عالی هستند. گردن باریک‌تر به نگه داشتن و حمایت از این ساقه‌های بزرگ‌تر کمک می‌کند و به راحتی باعث ایجاد طرح‌های جسورانه می شود.

 

  1. گلدان های دست ساز را در قفسه ها بچینید

با تزئین قفسه‌ها با مجموعه‌ای از گلدان‌های سرامیکی در ترکیبی از اشکال انتزاعی، پرداخت‌های نقاشی‌شده و رنگ‌های جسورانه، نمایشی چشم‌گیر در یک اتاق نشیمن مدرن ایجاد کنید. برای اینکه گلدان‌ها برجسته شوند، قفسه‌ها را در سایه‌ای خاموش رنگ کنید، این کار باعث می‌شود که بدون رقابت با گلدان‌ها، رنگ‌های کافی را به ارمغان بیاورید.

 

  1. راهرو را بیارایید

راهرو فضای مناسبی برای نمایش گلدان‌های پر از گل‌های تازه ایجاد می‌کند و هنگام ورود به اتاق پذیرایی حس شادی و نشاط را به مهمانان هدیه می دهد. اگر به دنبال تزیین ورودی هستید، از میز کنسول استفاده کنید. میز کنسول علاوه بر کاربردی بودن، به شما فضای دکور برای اضافه کردن  می دهد تا افرادی که وارد خانه شما می شوند حسی از سبک شخصی شما داشته باشند. کنسول را با گلدان‌ها و اشیاء تزئینی بپوشانید. تزئین با آینه های بالای کنسول نیز راهی مناسب برای تقویت یک گلدان گل است تا گلها را فراوان تر نشان دهد.

 

  1. نمایش یک سری گلدان کوچک

وقتی صحبت از نمایشگرهای گل به میان می‌آید بزرگ‌تر بودن لزوماً به معنای بهتر نیست. ساقه‌های منفرد در گلدان‌های کوچک می‌توانند به اندازه یک مرکز بزرگ مؤثر باشند، زیرا واقعاً به هر گل اجازه درخشیدن می‌دهند.

 

  1. گلدان های کوچک را روی میز بچینید

برای نمایشی ظریف و در عین حال تاثیرگذار برای اتاق ناهارخوری، می توانید ساقه‌ها را در گلدان‌های کوچک شیشه‌ای قرار دهید و آنها را در وسط میز در کنار یک سری شمعدان شیشه‌ای بچینید. به دلیل وزن سبک، گلدان ها را می توان به راحتی در زمان سرو غذا جابه جا کرد و نیازی به نگرانی در مورد افتادن گلدان های بزرگ نیست. حتما گل هایی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشند تا گلدان ها واژگون نشوند.

 

  1. از یک گلدان بلند برای شاخه های برگدار استفاده کنید

تزیین با گیاهان نیازی به هزینه گزافی ندارد، در واقع فقط چند شاخه برگدار می تواند یک کانون زیبا در اتاق ایجاد کند. برای بهترین نتیجه، شاخه ها را در گلدان های بلند با گردن باریک نمایش دهید تا آنها را صاف نگه دارید. گلدان‌های شیشه‌ای استوانه ای برای دسته‌های وحشی، عجیب و غریب و تازه چیده شده از ساقه‌ها و شاخه‌های بلندتر بسیار عالی هستند.

 

  1. نمایش گلدان های شیشه ای رنگی

گلدان‌های شیشه‌ای رنگی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. آنها راهی عالی و مفید برای برجسته کردن گلها و پوشاندن ساقه های نامرتب هستند. آنها در نور خورشید مانند جواهرات می درخشند و نمایشی خیره کننده ایجاد می کنند.

 

  1. چیدمان گلدان با ارتفاع های مختلف

بوفه اتاق نشیمن یا میز کنسول مکان مناسبی برای استایل کردن یک صفحه نمایش تزئینی با گلدان است. طرح هایی با ارتفاع های مختلف را با هم جفت کنید، زیرا تکه های بلند و کوتاه متضاد برای چشم دلپذیر است و واقعاً می تواند به اتاق جان ببخشد.

 

  1. گلدان را با گل های خشک پر کنید

در حالی که گل‌های تازه طول عمر محدودی دارند، با تزئین گل‌های خشک می‌توانید نمایشی زیبا و ماندگار ایجاد کنید. گل‌های خشک‌شده به‌خاطر طبیعت خود در فرآیند خشک‌کردن کوچک شده‌اند، بنابراین معمولاً برای پر کردن گلدان به ساقه‌های بیشتری نیاز دارید. به همین دلیل، گلدان با تعداد زیادی ساقه ممکن است نامرتب به نظر برسد، بنابراین بهتر است از یک گلدان شیشه ای مات یا رنگی برای پنهان کردن ساقه ها استفاده کنید.

 

  1. گلدان های مجسمه ای را روی میز بچینید

چیدمان ظروف خوش فرم روی یک میز ساده می تواند راهی شگفت انگیز برای جلب توجه به گوشه اتاق نشیمن باشد. هنگام چیدمان اشیاء تزئینی، با اعداد فرد کار کنید و قطعاتی با ارتفاع های مختلف انتخاب کنید تا از ریتم و تعادل اطمینان حاصل کنید. اگر قصد دارید با یک پالت تک رنگ ادامه دهید، قطعاتی با فرم‌های مجسمه‌ و موادی با بافت سطحی متنوع انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا