حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

با سلام به دوستان با نشاط بوی گل ، امروز براتون یک مطلبی رو آماده کردم که بعد از مطالعه آن می توانید به جای خرید دسته گل  از بیرون خودتان دسته گل خودتان را درست  کنید و همینطور از کار کردن با گل ها و گل آرایی لذت ببرید . امیدوارم از این پست نهایت استفاده را بکنید و اگر نظری ، پیشنهادی ، انتقادی ، سخنی دارید مجموعه بوی گل مشتاقانه منتظر گوش دادن به دیدگاه شماست .

 

خرید دسته گل های حرفه ای ممکن است هزینه بر باشد، اما هیچ چیز مثل گل های تازه نمی تواند حس سرزندگی به خانه بیاورد – مخصوصا در فصل بهار ! و اگر چه این ممکن است به نظر سخت برسد، اما گل آرایی مهارتی است که انجام آن ساده و راحت است. پس امروز نکات و روش هایی در مورد چگونه کنار هم قرار دادن تزئینات بهاره ی زیبا به شما می آموزیم، آن هم فقط با چند آیتم ساده و گل هایی که می توانید از گلفروشی محل خود خریداری کنید .

ترفند گل آرایی

انتخاب گل ها ( ترفند های ساده برای گل آرایی ) :

  1. ما هر نوع گلی که گل فروشی داشته باشد را می خریم. رز، لاله، سرکلم و چند نوع گیاه سبز دیگر که زیبا و چشمگیر باشند. در این مورد هیچ قانون و فرمولی وجود ندارد، فقط آنچه را که دوست دارید و مناسب فصل است بخرید. یک ایده ی ساده ی دیگر این است که هر گیاه سبزی که در باغچه یا گلدان های خود پرورش داده اید را مورد استفاده قرار دهید.
  2. از ترکیب و متناسب سازی ظواهر، رنگ ها و اندازه های شکوفه ها نترسید .
  3. ما تقریبا ۶ گل و گیاه مختلف را انتخاب و با هم ترکیب کردیم. هر نوع گلی که دوست دارید را انتخاب کنید، اما باید سایز و اندازه ی دسته ای که می خواهید را به یاد داشته باشید و اینکه یک دسته با گل های زیاد ممکن است ظاهر شلوغ و نه چندان جالبی داشته باشد.

 ترفند گل آرایی

در زیر نکاتی که لازم است بدانید را بیان کرده ایم ( ترفند های ساده برای گل آرایی ) :

  1. یک ظرف یا گلدان برای نگه داشتن دسته گل در آن. به چیزی ورای گلدان فکر کنید! از یک کوزه یا چیز جالب دیگری که در خانه ی خود می یابید استفاده کنید.
  2. قیچی باغبانی
  3. ربان گل ( این مورد انتخابی است – ما از ربان گل در تزئیناتمان استفاده نکردیم چون می خواستیم این تزئینات ظاهر رها تری داشته باشند – اما شما می توانید از ربان گل برای بخش بندی گلدان و سازمان دهی بهتر دسته گل استفاده کنید )
  4. اگر قصد دارید دسته گل خود را هدیه بدهید، می توانید آن را در یک کاغذ هدیه بپیچید.

ترفند گل آرایی

 

ترفند گل آرایی

قبل از اینکه شروع کنید ( ترفند های ساده برای گل آرایی ) :

  1. از قیچی باغبانی برای بریدن هر شاخه با زاویه ی ۴۵ درجه در زیر جریان آب استفاده کنید. این باعث می شود گل ها آب بیشتری در خود ذخیره کنند.
  2. ارتفاع گلدان خود را به خاطر بسپارید و همچنین باید در هنگام هرس کردن بدانید که دوست دارید دسته گل شما چه ارتفاعی داشته باشد.
  3. گلدان خود را با آب پر کنید و برگ ها را متناسب با طول ساقه هرس کنید. ( نکته : هر چه برگ های بیشتری روی ساقه باشند، آب بیشتری توسط گل جذب می شود. بنابراین، هر چه بیشتر برگ ها را هرس کنید بهتر است ) .

 ترفند گل آرایی

نکاتی در مورد تزئین ( ترفند های ساده برای گل آرایی ) :

  1. با گیاهان سبز رنگ شروع کنید. از آنها به عنوان فونداسیون استفاده کنید. گلدان را با قطعات کوچک یا سه یا چهار ساقه و شاخه پر کنید. این معمولا باعث می شود ظاهر گلدان بهتر از زمانی که چند شاخه ی تنها و بی نظم در آن قرار گیرند باشد.
  2. سپس گل های بلند تر را در گلدان قرار دهید. آنها را با استفاده از همان تکنیک قطعات کوچک در گلدان قرار دهید.
  3. حالا شکوفه های کوچک تر را اضافه کنید. باز هم با استفاده از همان تکنیک بالا.
  4. جاهای خالی را با دیگر گیاهان سبز پر کنید. کار خود را با پر کردن گلدان با دیگر گیاهان به پایان برسانید. گیاهان سبز ظاهر، سرزندگی و عمق بیشتری به کار شما می دهند. این نکته واقعا مهم است، اما در آن زیاد هروی نکنید. ظاهر خوب است، اما ظاهر بیش از حد خوب ممکن است به نظر شلوغ و تجملی بیاید.

نکته بسیار مهم 

حتما به تعادل تزئینات خود فکر کنید. لازم نیست کاملا حالت قرینه داشته باشد، اما نباید به گونه ای باشد که یک طر به نظر سنگین برسید و طرف دیگر سبک. اگر می خواهید تزئینات شما در همه ی جهات تناسب داشته باشد، آن را بچرخانید تا از همه ی زوایا به خوبی آن را بررسی کنید. اگر قصد دارید تزئینات خود را به دیوار تکیه دهید، می توانید فقط بر قسمت جلویی و مرکزی کوزه تمرکز کنید.

https://blog.booyegol.com/oral-flowers-to-decorate-the-flower/

مراقبت از تزئینات ( ترفند های ساده برای گل آرایی ) :

  1. آب را در صورتی که کدر و گل آلود شد تعویض کنید.
  2. هر چند مدت یک بار ساقه ها را دوباره هرس کنید. این به جذب بیشتر آب کمک می کند.
  3. حتما تزئینات خود را در معرض نور خورشید قرار دهید. البته نور بیش از حد مستقیم یا گرمای زیاد باعث می شود بخشکند.
  4. شکوفه های مرده یا پژمرده را دور بیندازید.

 

ترفند گل آرایی

هیچگاه شکوفه های اضافه را هدر ندهید. در اینجا دو ایده برای اینکه با بقایای گیاه چه کاری می توانید انجام دهید ارائه می دهیم.

گل های تازه هدایا ای عالی هستند ! با گل آرایی ، دسته گل ویژه و  مخصوص دوستانتان را درست کنید. در زیر نحوه ی تبدیل بقایا به تزئینات زیبا و خلاقانه را مشاهده می کنید :

https://blog.booyegol.com/how-create-orchid-cascading-bouquet/

نحوه ی تبدیل بقایا به تزئینات زیبا و خلاقانه ( ترفند های ساده برای گل آرایی )

گل ها را تا زمان ممکن در آب قرار دهید، سپس آنها را از آب در بیاورید و ته آنها را در یک حوله ی کاغذی خیس یا اسفنجی بپیچید. ته ساقه ها را در کاغذ کادو بپیچید و با ربان ببندید. اینطوری کمک می کنید تا به شکوفه ها هوا برسد. شکوفه ها زیاد دوام نمی آورند، بنابراین آنها را بلافاصله نزد دوستانتان ببرید و در آب قرار دهید.

تغییرات کوچکی در تزئینات انجام دهید و از آن در گوشه و کنار خانه استفاده کنید!

گل های تازه همچنین سرزندگی و رنگ را به میز نهارخوری شما، فضای آشپزخانه، کنار پنجره ها یا راهرو ها اضافه می کنند – بنابراین از انجام تغییرات کوچک برای قرار دادن بقایای شکوفه ها در گوشه و کنار خانه غافل نشوید .