اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

صنعت گیاهکشت و پرورشگیاهانی گلدانی

10 گیاه مطرح که پشه ها را دفع می کنند ( دفع پشه )

سلام به دوست داران گل و گیاه و بوی گل ، در این مطلب به شما 10 گیاه مطرح رو که می توانند در تابستان از شما در مقابل پشه ها محافظت کنند را معرفی کردیم . امیدوارم از این مطلب لذت ببرید .

10 گیاه مطرح که پشه ها را دفع می کنند

بهار فرا رسیده است و موجودات مزاحمی به نام پشه نیز از راه رسیده اند . انها به سوی نور، گرما، جنگل ها و دیگر مناطق سبز و از همه مهم تر بوی بدن انسان جذب می شوند. انها در تابستان فعال تر هستند و شما باید از اکنون خود را اماده کنید.

اگر از مواد شیمیایی و اسپری کردن این مواد خطرناک در محیط زندگیتان خوشتان نمی اید پس متن زیر را بخوانید .

راههای طبیعی برای خلاص شدن از شر پشه ها وجود دارد که یکی از این راه ها استفاده از گیاهانی است که پشه ها را دفع می کنند. با خواندن اسامی این گیاهان شگفت زده خواهید شد چون ممکن است برخی از انان هم اکنون در خانه تان وجود داشته باشند.

1.ریحان ( دفع پشه )

دفع پشه

ریحان یک گیاه معطر و پر استفاده می باشد. می تواند در هر خانه ای پیدا شود. این گیاه دارای موادی است که موجب اذیت شدن پشه ها می شود. بنابراین داشتن ریحان در اطراف خود ایده بدی نیست.

2. گیاه   Bee Balm

دفع پشه

این گیاه یک گیاه گلدار است که مرغان مگس خوار را به سمت خود جذب می کند و رنگی صورتی تیره دارد . از نام ان پیداست که زنبور های عسل را نیز به خود جذب می کند . مانند ریحان این گیاه نیز دارای موادی است که وقتی انها را ازاد می کند موجب دفع پشه ها می شود .

https://blog.booyegol.com/top-10-houseplants-with-medicinal-properties/

3. برگ گربه ( دفع پشه )

دفع پشه

علف گربه یکی از درمان های سنتی برای انفولانزا می باشد. بعضی مردم ادعا می کنند که این گیاه حتی بهتر از مواد شیمیایی برای دفع پشه عمل می کند. گلهای این گیاه را ببرید و ان را در اب بجوشانید. بوی ناشی از ان موجب دفع پشه ها می گردد.

4. علف لیمو ( دفع پشه )

دفع پشه

 

این گیاه یک دفع کننده قوی برای پشه ها می باشد .  با چلاندن ان روغن این گیاه ازاد می شود . برای دفع پشه ،شما می توانید روغن ان را مستقیما به بدن خود بمالید یا اینکه می توانید ان را با اب مخلوط کرده و در خانه اسپری نمایید.

5.میخک ( دفع پشه ) ( Clove )

دفع پشه

 

اگر یک باغچه دارید و نشستن در ان در شب به دلیل وجود پشه ها امکان پذیر نیست پس یک میخک بکارید . درخت میخک یک دفع کننده طبیعی پشه است و یا اینکه شما می توانید از روغن ان برای دفع پشه ها استفاده کنید .

6. لاوندر ( اسطوخودوس ) ( دفع پشه )

دفع پشه

لاوندر دارای رایحه ای قوی است که انسانها بسیار دوست دارند اما پشه ها نه. لاوندر را در باغ یا خانه خود بکارید یا می توانید از روغن ان استفاده کنید. مقداری روغن لاوندر را بر روی پوست خود بمالید و انگاه خواهید دید که پشه ها به شما نزدیک نخواهند شد.

7.سیر ( دفع پشه )

دفع پشه

افسانه ها می گویند که در صورت خوردن سیر خون اشام ها نمی توانند به شما اسیب برسانند. این قضیه در مورد پشه ها نیز صادق است . سیر را قطعه قطعه کنید و در اطراف خانه خود بگذارید.

8. بادرنجبویه  (  Lemon Balm ) ( دفع پشه )

دفع پشه

این گیاه از خانواده نعناعیان می باشد. در پخت و پز و برای چای معطر استفاده می شود. بسیاری نمی دانند که می توان از ان برای دفع پشه استفاده کرد. برگهای ان را بچلانید و بر روی پوست خود بمالید.

9. اکالیپتوس ( دفع پشه )

دفع پشه

 

دفع پشه

روغن طبیعی اکالیپتوس پشه ها و دیگر حشرات مانند پشه خاکی،  ساس و دیگر مزاحم ها را دفع می کند. اگر اکالیپتوس می خرید ابتدا روغن ان را بر روی پوست خود امتحان کنید . این روغن باید ملایم باشد و موجب هیچ گونه خارشی نشود.

10. رزماری ( دفع پشه )

دفع پشه

 

دفع پشه

گیاه رزماری را در یک گلدان یا در باغچه بکارید تا به صورت موثری حشرات مزاحم گرسنه را دور نگه دارد. یا اینکه می توانید ان را با انواع روغن ها و فرمول ها ترکیب کرده و بر روی بدن خود بمالید.

برای مثال می توانید یک فنجان گیاه خشک شده را به یک لیتر اب اضافه کرده و به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید. مخلوط را در اسپری کننده بریزید و ان را بر روی خود و حیوانات خانگی تان اسپری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا