حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

ساکولنت کوچک و ۱۱ کاربرد مطرح دوست داشتنی + نکات پرورشی

هر چیزی که کوچک باشد به طور خودکار غیر مقاوم است، مانند یک اسب کوچک، فنجان چای، کفش یا حتی یک گیره کاغذ!  یک دنیای کامل از چیزهای کوچک وجود دارد که می توانید آنها را یک به یک نام ببرید. از بین تمام چیزهای کوچکی که می‌توانید انتخاب کنید، ساکولنت های کوچک را بیشتر از سایرین دوست می داریم .

آن‌ها در هر گوشه و شکاف جا می‌گیرند، در حالی که یک نمای مسحور کننده ( جادو شده ) ایجاد می‌کنند. ساکولنت ها همچنین نگهداری آسانی دارند و به این ترتیب آن‌ها را به انتخاب بدون دردسر برای کادوی عروسی و دکوراسیون دیوارها تبدیل می‌کند.

به محض این که شروع به جمع کردن ساکولنت های کوچک کردید، دیگر توانایی توقف نخواهید داشت! ایده‌های جالب ما را بررسی کنید تا تمام بچه ساکولنت های خود را به نمایش درآورید. ( زیبا کنید )

در این مقاله می خوانید پنهان

چگونه ساکولنت های کوچک بکاریم + نکات پرورشی + کاربرد ساکولنت

ساکولنت های کوچک یک نسخه کوچک از ساکولنت های ( کاکتوس ) متوسط هستند. با این حال، برخی از ساکولنت ها ممکن است در تمام طول زندگی خود کوچک بمانند. برای آن‌هایی که ممکن است از مرحله مینیاتوری و کوچکی خارج شوند، تکثیر آنها از همنوع خودشان می‌تواند فرایند رشد را از بین ببرد. این کار به راحتی با شکستن یک برگ و فروکردن آن درون خاک با یک ترکیب ریشه دهی، انجام می‌شود.

نکته دیگر برای کوچک‌تر نگه داشتن ساکولنت های شما، آبیاری مداوم ساکولنت هایتان با یک بطری آب پاش و یا اسپری است و اینکه تمام روز آن‌ها را در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید. این کار کوچک، ساکولنت های کوچک شما را  شکوفا و دوست داشتنی می کند. به طور کلی، ساکولنت ها طبیعتا دیر رشد هستند، اما می‌توانید میزان رشد را با قرار دادن ساکولنت های کوچک خود در یک محیط خشک و سرد کاهش دهید. با راهنمای مراقبت از ساکولنت های ما مشورت کنید تا بهترین مراقب گیاهان خود باشید.

 

ساکولنت کوچک یا ساکولنت مینیاتوری

بهترین ساکولنت های کوچک

خبر خوب این است که تمام ساکولنت های مورد علاقه شما یک نسخه دوست‌داشتنی از خودشان دارند. بعضی از ساکولنت ها، ورژن کوچکی بهتر از سایرین دارند، چرا که برخی آهسته‌تر رشد می‌کنند یا برای همیشه کوچک می‌مانند.

راهنمای کاربردی پایین را مطالعه کنید

کاکتوس گورخر ( زبرا ) (Haworthia)

کاکتوس مینیاتوری زبرا ( گورخری)

کاکتوس گورخر، خطوط ناهموار سفید رنگ در امتداد انگشتان برگ‌های همیشه‌سبز خود دارد. به طور معمول بلندتر از ۱۵ سانتی متر رشد نمی‌کند، به این معنی که ممکن است هرگز از حالت کوچک خود خارج نمی شود!

مرغ و جوجه ها (Sempervivum)

کاکاتوس کوچک و مینیاتوری

این ساکولنت گل های دائمی و همیشه سبز دارد و به طور معمول زیاد رشد نمی‌کند. حتی می‌توانند در حدود ۲.۵ سانتی متر، در تمام طول زندگی خود باقی بمانند! این گیاه در مجموعه‌ای از رنگ‌ها پدیدار می‌شود و تقریبا به مقدار بسیار کم به آب نیاز دارند و حتی می توانید آنها را اصلا آبیاری نکنید. این گیاه خاک شنی که زهکشی خوبی دارند را ترجیح می‌دهد.

گیاهان هوایی ( گونه Tillandsia )

کاکتوس مینیاتوری هوایی

گیاهان هوایی به  خاک نیاز ندارند که این به معنای تمیزی است. اگر این مورد برای متقاعد کردن شما کافی نبود، حدس بزنید که چه چیز دیگری وجود دارد؟ آن‌ها را می توانید در هر جایی که دوست دارید قرار دهید. از کاربردهای رایج گیاهان هوایی شامل آویزان کردن آن‌ها در ظروف چوبی یا شیشه‌ای می‌باشد. تنها الزام این است که هر از چند گاهی آنها را با آب اسپری کنید.

گیاه « سنگ زنده » ( Lithops )

کاکتوس مینیاتوری سنگ

شما هرگز نگران بزرگ و بالغ شدن این ساکولنت نخواهید بود، این گیاه دوست دارد کوچک بماند.« سنگ زنده » دو برگ ضخیم دارد و هر برگ مانند سنگریزه به نظر می‌رسد. این گیاه گاه به گاه چند گیاهچه یا شکوفه کوچک تولید می‌کند.

ایده‌هایی برای تزیین ساکولنت های کوچک و کاربرد ساکولنت

زمان سرگرمی و خوشگذرانی فرا رسیده است – زمان تزیین بچه ساکولنت ها می باشد. صدها ایده ناب برای تزیین ساکولنت موجود است. برخی از طرح‌ها بسیار گزاف هستند و ممکن است از سطح مهارت شما نیز فراتر رود، بنابراین ما برخی تزیینات منحصر به فرد و ساده برای ساکولنت های کوچک خانه شما آماده کرده ایم.

۱. ساکولنت کوچک دیواری ( کاربرد ساکولنت )

کاکتوس دیواری مینیاتوری

یک تزیین بصری زیبا،  ساکولنت دیواری کوچک است. این ساکولنت های دیواری هر رویداد یا مناسبتی را شگفت انگیز می کنند، به علاوه ظریف هستند و ساخت آنها ساده است. راهنمای ما را بررسی کنید تا بتوانید ساکولنت دیواری خود را خلق کنید.

۲. باغ شگفت انگیز ساکولنت کوچک ( کاربرد ساکولنت )

این یکی از بهترین تزیینات ساکولنت کوچک ما است که می‌توانید وانمود کنید فرشته ها در حال رقص و شادی در باغ شما هستند. علاوه بر این، شما می‌توانید برای ساخت شهر جادویی، خانه‌های کوچک و سازه‌های ساختمانی  فانتزی نیز به آن اضافه کنید.

۳. ساکولنت ماگ قهوه خوری ( کاربرد ساکولنت )

ماگ کاکتوس تزیینی

برای یک میز و یا پیشخوان آشپزخانه، یک ساکولنت کوچک ماگ قهوه خوری چیزی است که می تواند باعث شادابی شما گردد. چند فنجان قهوه عجیب و غریب برای انتخاب خانه ساکولنت کوچک جدید شما مناسب است.

۴. ساکولنت جام شراب خوری بزرگ ( کاربرد ساکولنت )

برای عاشقان شراب و ساکولنت، ما شما را با یک روش عالی برای تزیین بچه ساکولنت هایتان آشنا می‌کنیم. این باغ‌های ساکولنت جام شراب خوری بزرگ برای هر اتاق عالی هستند و یک آذین مرکزی برای عاشقان  شراب است. کاربرد ساکولنت را در جام های شراب خوری نیز فرا گرفتید !

۵. ساکولنت کوچک گلخانه ای ( کاربرد ساکولنت )

یک مهمانی با تم ساکولنت راه بیندازید و برای هر مهمان یک ساکولنت گلخانه ای بسازید تا با خود به خانه ببرد! شما می‌توانید خلاق باشید و با استفاده از رنگ‌های مختلف ماسه، مخلوط و تلفیق کردن ساکولنت ها و یا حتی افزودن پایه های گوناگون، اثر هنری شخصی خود را خلق کنید. کاربرد ساکولنت در تراریوم را هم متوجه شدید !

۶. ساکولنت های آویزان ( کاربرد ساکولنت )

کاربرد ساکولنت هوایی برای این تزیین بسیار رایج هستند چون نیازی به خاک برای زنده ماندن ندارند و این موضوع، آویزان کردن گیاهان هوایی در گلدان های شیشه ای و چوبی را آسان می کند. یک محیط زیبا با آویزان کردن ساکولنت ها در گوشه اتاق خلق کنید.

ایده‌های تزیین ساکولنت های کوچک در مهمانی و عروسی

ساکولنت های مهمانی و عروسی در حال افزایش هستند و ممکن است با نمک ترین مهمانی هایی باشند که تا به حال دیده‌ایم. مهمانی شما بدون ساکولنت ها « مزخرف » خواهد بود ! چند ایده خلاقانه از پایین بردارید و تمام دوستان گیاه دوست خود را دعوت کنید. پس یکی دیگر از کاربرد ساکولنت را می توان در نما و دیزاین مهمانی ها نام برد .

۷. ساکولنت محبوب مهمانی و پارتی ( کاربرد ساکولنت )

ساکولنت های کوچک ویژه مهمانی ( کاربرد ساکولنت )

ساکولنت های کوچک بامزه را به عنوان هدایای مهمانی خود به مهمانان بدهید! آن‌ها را با روبان زیبا ببندید و یا یک برچسب برای تشکر از میهمانان برای حضورشان در مهمانی بر روی آنها قرار دهید.

۸. آزین مرکزی ساکولنت ( کاربرد ساکولنت )

یکی از کاربرد ساکولنت ها را می توان خوش آمدگویی دلگشا به مهمانان نام برد . با تزیین ساکولنت ها توسط پارچه ها و روبان های رنگارنگ، نمایش خیره کننده ای برای مهمانان سر میز آماده کنید

۹. دسته گل ساکولنت کوچک ( کاربرد ساکولنت )

دسته گل ساکولنت ( کاربرد ساکولنت )

با این دسته گل های منحصر به فرد ساکولنت، که هر مناسبت یا دکوراسیون منزلی را برجسته و زیبا می کنند، به روز بمانید. یک نکته تکمیلی در ارتباط با این دسته گل های ساکولنت این است که آنها نسبت به سایر دسته گل ها دوام و عمر طولانی تری دارند.

۱۰. دکوراسیون ساکولنت های کوچک ( کاربرد ساکولنت )

اگر تا کنون متوجه کاربرد ساکولنت نشده اید، باید به شما عرض کنم که ساکولنت های کوچک در هر جایی کاربرد دارند و می توان آنها را در هر مکانی قرار داد! همانطور که پیش تر گفتیم، آنها در هر گوشه و کناری جا می­گیرند. از ساکولنت های کوچک به عنوان سنجاق سینه، نگهدارنده کاغذ، افزودنی های تاج گل یا غیره استفاده کنید.

۱۱. کیک ساکولنت ( کاربرد ساکولنت )

تزیین کیک با ساکولنت ( ( کاربرد ساکولنت )

ساکولنت ها اغلب خوردنی نیستند اما یک مکمل عالی برای تزیین کیک های شما، در روزهای جشن تولد، عروسی، سالگردها و مهمانی های دیگر هستند. کیک های تزیین شده با ساکولنت تمام مهمانان شما را حیرت زده می کنند.

سوالات متداول ساکولنت کوچک

آیا سوالی درباره ساکولنت کوچک خود دارید؟ این سوالات متداول را بررسی کنید و پاسخ خود را بیابید. اگر سوال خود را ندید، در زیر این مطلب برای ما کامنت بگذارید.

چه مدت ساکولنت ها می توانند در گلدان های کوچک بمانند ؟

بستگی به سرعت رشد هر گونه دارد،  ساکولنت های کوچک می توانند بین چند هفته تا چند ماه – حتی تا چند سال– در گلدان های خود بمانند! نشانه معمول برای جابه جایی ساکولنت شما به گلدان بزرگ تر،  شکسته شدن گلدان توسط ریشه ها یا خروج آنها از قسمت زیرین گلدان است.

چگونه ساکولنت خود را کوچک نگه داریم ؟

با قرار دادن ساکولنت خود در گلدان کوچک و نگه داری آن در محیط سرد و خشک می توانید آن را کوچک نگه دارید. آبیاری کم آنها و قرار دادن آنها در معرض نور غیر مستقیم خورشید نیز می تواند کمک شایانی برای کوچک نگاه داشتن ساکولنت ها کند.

ساکولنت کوچک چه مدت زنده می مانند ؟

این گیاهان می توانند به مدت چندین ماه و در صورت مراقبت صحیح تا چندین سال زنده بمانند. نکته اصلی این است که بالاخره بعضی از ساکولنت ها رشد خواهند کرد و ممکن است گلدان بزرگ تری بخواهند.

آیا ساکولنت ها به گلدان های عمیق نیاز دارند ؟

قانون اصلی برای ساکولنت های کوچک این است که گلدان باید حداقل ۱۰ سانتی متر عمق و زهکشی مناسب برای عبور آب داشته باشد. ساکولنت های بزرگ تر ممکن است نیاز به گلدان های بزرگتری، حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر عمق داشته باشند.

ساخت کلکسیون ساکولنت های کوچک ما به پایان رسید، مقاومت در برابر این گیاهان دوست داشتنی واقعا کار دشواری است! ساکولنت های کوچک یکی از ساده ترین گیاهان برای نگه داری، مناسب برای هدایای جالب، دکوراسیون های نفیس یا دوست های کوچک بامزه هستند. اگر هرگونه استفاده خلاقانه دیگری از ساکولنت سراغ دارید، دوست داریم نظراتتان را در زیر این مطلب برایمان بنویسید.

 

مدرسه گل و گیاه ایران در انتظار شما دانشجویان علاقه مند به ساکولنت ها

در صورتی که علاقه مندید درباره ساکولنت های مینیاتوری و نحوه نگهداری و کاربرد ساکولنت بیشتر بدانید می توانید در مدرسه گل و گیاه بوی گل اطلاعات بیشتری را بدست آورید . در این کلاس ها مطالب مرتبط با نحوه نگهداری از ساکولنت ها از مرحله کاشت تا نگهداری و رسیدن به محصول و مراقبت از آن به شکل کامل به صورت عملی و تئوری به شما آموزش داده خواهد شد . برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت مدرسه گل و گیاه ایران به آدرس ( www.plantschool.ir ) مراجعه فرمایید یا با شماره ۶۶۵۶۴۴۵۸.۶۰ تماس بگیرید ، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند .

درباره ساکولنت ها بیشتر مطالعه کنید

معرفی ۱۱ نوع ساکولنت رنگی

نحوه مراقبت و نگهداری از ساکولنت ها | ساکولنت چیست ؟

طرز ساخت یک باغچه دیواری ساکولنت

نحوه ساخت یک تراریوم ساکولنت با ۵ گام ساده + کلیپ