حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

 سلام به دوستان بوی گل ، امروز در مورد پرورش زنجبیل در خانه می خوام مطلب بذارم و از اونجا که می دونید این گیاه خواص زیادی دارد مثل : کمک به کاهش قند خون و کاهش خطر بیماری های قلبی و پیشگیری از سرطان و پیشگیری از  بیماری الزایمر و رشد بیشتر مو ها و …. . پس چقدر خوب میشه که این گیاه با این همه خواص مفید در خانه بتوان پرورش داد و استفاده کرد . امیدوارم از این مطلب لذت ببرید و مفید باشد .

زنجبیل یکی از گیاهان معطر و ادویه دار است که دارای خواص دارویی و بسیار مفید برای سلامتی می باشد.  دارای خواص ضدباکتریایی ، ضد ویروسی ، انتی اکسیدانی و ضد انگلی می باشد. یاد بگیرید که چگونه در خانه خود زنجبیل پرورش دهید تا همواره ریشه زنجبیل تازه، ترد و بدون فیبر در دسترستان باشد.

چگونه در خانه زنجبیل پرورش دهیم؟

این گیاه استوایی از سرما خوشش نمی اید بنابراین ان را در جایی گرم و مرطوب برای رشد قرار دهید . این گیاه ایرادگیری نیست و دارای برگها و ساقه هایی زیبا مانند بامبو می باشد.

https://blog.booyegol.com/how-to-care-and-keep-the-sacults/

۱.می توانید از ریشه زنجبیل خریداری شده از مغازه استفاده کنید

زنجبیل

مطمئن شوید که ریشه گیاهی که انتخاب کرده اید طبیعی و فربه با پوستی محکم باشد. بهترین نوع ان ریشه هایی با گره های متنوع روی ان می باشد و اگر انها کمی سبز باشند حتی بهتر است. زنجبیل هایی که شما در خواروبار پیدا می کنید معمولا بوسیله موادشیمیایی مانند حشره کش ها و قارچ کش ها سمپاشی شده اند.

برای خلاص شدن از این مواد ریشه را شبانه و حداقل به مدت ۲ تا ۳ ساعت در اب گرم بگذارید . بعد از این کار ریشه شما اماده کاشته شدن است.

۲.ریشه را در گلدان بکارید

 

زنجبیل

ریشه را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. هر کدام از انها باید دارای یک جوانه باشند و سپس همه انها را بکارید. از خاک مناسب و مخلوط مناسب گلدان استفاده کنید. خاک باید غنی باشد تا زنجبیل شما را تغذیه کند و دارای زهکشی ازاد باشد اما اب را نیز باید در خود نگه دارد.

با توجه به تعداد ریشه هایی که می کارید اندازه گلدان خود را تعیین کنید. گلدان را تقریبا پر از خاک کنید و زنجبیل را به اندازه ۱ تا ۲ اینچ زیر خاک بکارید. مطمئن شوید که گره ها به سمت بالا قرار داشته باشند.

 

https://blog.booyegol.com/how-to-grow-flower-azaleas/

۳.زنجبیل گیاهی است که در ابتدا دیر رشد می کند

 

زنجبیل

گلدان را در جای گرم قرار داده و خاک را مرطوب نگه دارید. مطمئن شوید که نور افتاب زیاد دریافت نمی کند. سرعت رشد اندک است اما در اخر از هر ریشه ای که کاشته اید چند برگ می روید.

بعد از دو هفته مشاهده خواهید کرد که رگه هایی در حال بیرون زدن از خاک می باشد. به طور منظم ان را ابیاری کنید. می توانید از یک اسپری برای مرطوب کردن ان استفاده کنید.

https://blog.booyegol.com/taking-care-and-planting-of-peony-flower/

۴.بعد از چند ماه شما یک گیاه زیبا خواهید داشت

 

زنجبیل

سرانجام ارتفاع این گیاه به ۲ فوت می رسد و ممکن است در باغچه به ۳ فوت نیز برسند . خوبی زنجبیل این است که فضای زیادی را اشغال نمی کند.

https://blog.booyegol.com/%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c_%d9%be%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b3/

۵.گیاه شما به چه نیاز دارد؟

 

زنجبیل

این گیاه به اب زیاد خصوصا هنگام رشد نیاز دارد . هرگز اجازه ندهید که خاک خشک شود اما بیش از حد هم ان را ابیاری نکنید چون ممکن است اب مواد مغذی را با خود از خاک خارج کند. چیز دیگری که این گیاه نیاز دارد انست رطوبت است. با اسپری کردن منظم می توانید هوا رابرای گیاه مرطوب کنید. هوای خشک می تواند باعث مشکلاتی مانند کرم های عنکبوتی شود. هر از چند هفته از مقداری کود مایع طبیعی استفاده کنید.

https://blog.booyegol.com/%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7/

۶.زمان برداشت زنجبیل کی می باشد؟

 

زنجبیل

بهترین قسمت ماجرا بالاخره فرا رسید. اکنون که گیاهتان چهار ماهه شده است می توانید مقادیر کوچکی از ان را برای خود بردارید. اما اگر بیشتر صبر کنید محصول برداشتتان نیز بزرگتر خواهد بود. مقداری از خاک را کنار بزنید و ریشه های زیر خاک را پیدا کنید و مقدار لازم را ببرید. زنجبیل می تواند در صورت مراقبت تا همیشه محصول بدهد و مدام به تولید ریشه ادامه دهد.

۷.اگر به برداشت بیشتر نیاز داشتید…

 

زنجبیل

اگر به برداشت بیشتر نیاز دارید همه گیاه را از زیر خاک بیرون اورید. ریشه را جدا کرده و قسمت مناسبی از ان را با جوانه مناسب برای کاشتن دوباره انتخاب کنید و دوباره تمام پروسه کاشت را از ابتدا اجرا کنید.

۸.چگونه گیاه را تقسیم کنید

زنجبیل

اگر می خواهید تعداد بیشتری گلدان از گیاه زنجبیل داشته باشید یا دوست دارید که ان را با دوستاننتان به اشتراک بگذارید گیاه می تواند به اسانی تقسیم شود. خاک را کنار بزنید و ریشه هایی را که دارای برگ می باشد ببرید. ان را در یک گلدان مجزای کوچکتر بکارید. اگر متوجه غده و گره های تازه بر روی ریشه شدید انها را جدا کرده و برای داشتن زنجبیل بیشتر بکارید.

۹.برگ ها و ساقه ها نیز قابل خوردن هستند

زنجبیل

می دانستید که برگ ها و ساقه های زنجبیل خوردنی هستند؟ انها به اندازه ریشه ها استفاده نمی شوند  اما طعم ملایم زنجبیلی انها ارزش امتحان کردن را دارد. می توانید از قسمت های سبز ان به عنوان چاشنی معطر استفاده کنید.

۱۰ . چرا باید خودتان زحمت پرورش زنجبیل را بکشید

زنجبیل

اول از همه اینکه ساده و لذتبخش است. دوم به خاطر اینکه تفاوت فاحشی بین زنجبیل شما و زنجبیل موجود در سوپرمارکت وجود دارد. زنجبیل قدیمی(گوشه سمت چپ و پایین در تصویر) خشک شده ، چوبی و معطر است. زنجبیل جوان بسیار بهتر، خوش فرم تر و دارای فیبر کمتری است ، شیرین تر است و طعم بهتری دارد. به علاوه اینکه زنجبیل شما عاری از مواد شیمیایی خواهد بود.

 

زنجبیل