حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

باغ گیاه خانگی را خودتان با طی کردن چند مرحله ساده می‌توانید درست کنید. تعطیلات تقریبا در اوج خود قرار دارد، بنابراین زمان آن به آشپزخانه برویم و تمام دستور العمل‌های قدیمی خانواده را بپزیم. در این فصل گوشت، محصولات غذایی و گیاهان به شدت در آشپزخانه ما فراوان هستند. به نظر شما راحت تر نیست که تمام این اجزا را در دسترس داشته باشیم؟ زندگی در مزرعه حیوانات زنده و یا حیاط پشتی پر از محصولات تازه، بسته به جایی که زندگی می‌کنید، همواره امکان پذیر نیست، اما نگه داشتن یک باغ گیاه خانگی کوچک در آشپزخانه چیزی است که تقریبا برای هر خانه‌ای ساده است.

تصور کنید که گیاهان تازه را نه تنها برای تعطیلات، بلکه برای هر وعده غذایی در سال داشتید! کاشت گیاهان در داخل خانه راحت‌تر از آن است که فکر می‌کنید. ما لیستی از بهترین گیاهان برای رشد در خانه داریم، نکاتی برای نیازهای مراقبت از گیاهان و ایده‌های سبک برای باغ گیاه شما تا می‌توانید یک منطقه آشپزی در خانه داشته باشید. برای تبدیل شدن به یک متخصص باغبانی در محوطه داخلی از ابتدا تا انتهای لیست مطالعه کنید و یا مستقیم به بخش مورد نظر خود با استفاده از لینک‌های زیر بروید.

  • کدام گیاهان در داخل خانه بهتر رشد می‌کنند؟
  • چطور یک باغ گیاه خانگی را شروع کنید؟
  • گلدان و نیازمندی‌های مکانی
  • الزامات خاک
  • الزامات نور
  • نیازمندی‌های آب
  • ایده‌های مربوط به باغ گیاه خانگی
  • راهنمای قابل انتشار

کدام گیاهان در داخل خانه بهتر رشد می‌کنند؟

شما می‌توانید گیاهان معروف زیادی را به راحتی در خانه خود پرورش دهید. برخی گیاهان همیشه سبز هستند و هر ساله دوباره رشد خواهند کرد. برخی دیگر یکساله هستند که بعد از فصل رشد مربوطه خود می‌میرند. در مورد گیاهان همیشه سبز و یکساله بیشتر یاد بگیرید تا بتوانید بهترین گیاهان را برای خانه خود انتخاب کنید. اینها و دیگر ویژگی‌ها مهم هستند که بدانید چه زمانی با باغ گیاه خانگی خود شروع به کار می‌کنید چون آن‌ها می‌توانند به انتخاب گیاهان کمک کنند که شما می‌توانید در داخل خانه رشد دهید.

برای کمک به شما، ما بهترین گیاهان خانگی را جمع کردیم و آن‌ها را براساس اولویت‌های نور آن‌ها تقسیم کردیم. نگاهی به لیست ما در زیر برای دیدن نیازهای مختلف این گیاه بیندازید تا بتوانید بهترین انواع را برای باغ گیاهان خانگی تان انتخاب کنید.

بهترین گیاهان برای خورشید کامل و باغ گیاه خانگی

ریحان (Ocimum basilicum)

ریحان

ریحان به درجه‌حرارت گرم علاقه مند است و زوج مناسب با دستور العمل‌های مبتنی بر گوجه‌فرنگی به خوبی جفت و جور می شود. طعم شیرین و تند آن، خودش را به سس‌های کرمی و کوکتل های تازه و با طراوت تبدیل می‌کند. ریحان به سرعت رشد می‌کند و ممکن است به تعویض گلدان دوره‌ای برای حمایت از ریشه‌های سریع الرشد آن نیاز داشته باشد. به همین خاطر، ریحان باید حدود ۲۵ سانتی متر فضا در اطراف خاک خود داشته باشد تا  ریشه‌هایش بتوانند گل بدهند.

معرفی و آشنایی با ۱۰ گیاهان دارویی مناسب آپارتمان

گشنیز (Coriandrum sativum)

کشت گشنیز و باغ گیاه خانگی

گشنیز یک گیاه معطر و خوش طعم است که در بسیاری از غذاهای جهانی به کار می‌رود. هر چه گشنیز معطر باشد، خوش مزه تر خواهد بود. دانه‌های آن گشنیز خوانده می‌شوند و در هنگام کباب شدن با طعم قوی تولید می کند. شما می‌توانید برداشت گشنیز را در زمانی که ساقه آن حداقل ۱۵ سانتی متر ارتفاع دارد شروع کنید. زمان برداشت تمام ساقه را ببرید و  بلافاصله برای دستیابی به حداکثر طعم آن را مصرف کنید.

مرزنگوش (origanum vulgare)

مرزنگوش

مرزنگوش در بسیاری از غذاهای ایتالیایی و مکزیکی به لطف طعم تند و تیز آن استفاده می شود. این گیاه را با ریحان برای سس لذیذ و یا خورش پرورش دهید. هم چنین می‌توانید کمی مرزنگوش خشک برای طعم بهتر بیشتر در پیتزا بریزید. زمانی که گیاه حداقل ۱۰ سانتی متر رشد می‌کند، این گیاهان را برداشت کنید. برگ‌ها را خشک یا منجمد کنید تا از آن‌ها در غذاهای بعد استفاده کنید.

جعفری (Petroselinum crispum)

شرایط جعفری و باغ گیاه خانگی

جعفری منبع غنی از ویتامین و مواد معدنی نظیر آهن و ویتامین سی است. جعفری بیشتر به عنوان یک چاشنی ساده استفاده می شود، با این حال، این شاخه کوچک سبز پر از طعم زنده است – و برای سالاد و ساندویچ  عالی است. ساقه جعفری را زمانی که  حداقل ۱۰ سانتی متر ارتفاع دارند، برداشت کنید. بهترین راه برای افزایش تحریک رشد در مرکز گیاه، بریدن ساقه های بیرونی است.

رزماری (Rosmarinus officinalis)

رزماری

رزماری یک گیاه چوبی است که به مقدار کم یا زیاد طعم تلخ به غذاهای خوش‌مزه اضافه می‌کند. رزماری را در یک گلدان به بلندی گیاه بکارید تا فضای کافی برای رشد داشته باشد و ریشه‌های خود را گسترش دهد. جوانه‌های جدید از این گیاه در هر جایی که شما می‌برید پدیدار می شود، بنابراین از بالا ببرید تا رشد آن را افزایش دهید. اگر می‌خواهید اندازه گیاه خود را ثابت نگه دارید، برش از پایه انتخاب بهتری است.

مریم گلی (salvia officinalis)

مریم گلی

این گیاه چند منظوره در غذا، چای و حتی در مراسم تطهیر مورد استفاده قرار می‌گیرد! بوی تازه مریم گلی و مزه خاک آن را به بهترین گزینه برای شام‌های مجلل تبدیل می‌کند. در طول سال اول آن را پراکنده برداشت کنید تا به طور کامل رشد کند و زمانی که ریشه‌های آن ایجاد می‌شوند، گیاهان زیادی را برای شما تولید میکند. به منظور تشویق رشد گیاه، از قسمت های بالایی گیاه ببرید.

ترخون (Artemisia dracunculus)

شرایط ترخون و باغ گیاه خانگی

ترخون فرانسوی بهترین گونه برای پخت‌وپز است چون مزه آن به اندازه ترخون روسی خوب نیست. آن یک طعم تلخ و شیرین و شبیه به شیرین بیان دارد که آن را به انتخاب خوش‌مزه برای بسیاری از غذاهای خانگی و سس‌ها تبدیل می‌کند. برداشت محصول تازه و با رنگ روشن در اواخر تابستان بعد از رسیدن به حداقل ۲۰ سانتی متر برای دستیابی به طعم کامل انجام می شود. شما می‌توانید برگ‌ها را منجمد یا خشک کنید، اما به خاطر داشته باشید که اگر استفاده نشود طعم خود را در طول زمان از دست خواهند داد.

آویشن (thymus vulgaris)

آویشن

آویشن در سوپ و غذاهای دریایی مزه خوبی دارد. این گیاه طعم شیرین با مقداری کمی طعم نعناع و لیمو بسته به نوع آویشن که رشد می‌کند دارد. آویشن به سرعت رشد می‌کند، بنابراین برای چند سال مقدار زیادی برگ‌های خوش‌مزه برای شما تامین خواهد کرد. برگ‌ها را از بالا به پایین بکنید و آن‌ها را در سوپ و غذاهای دریایی بریزید تا مزه تازه خود را در غذا پخش کند.

برگ بو (Laurus nobilis)

برگ بو

این گیاه می‌تواند به بلندی ۱۸ متر در حیات وحش رشد کند! کلید ترویج ارتفاع آن، نگه داشتن آن در یک گلدان کوچک است. به طور منظم برگ‌های آن را زمانی که ایجاد می‌شود برداشت کنید و با این کار به حفظ اندازه محدود آن نیز می کنید. این گیاه به خاطر ارتفاع خود بهتر از همراه با گیاهان دیگر کاشته نشود. برگ‌های برگ بو برای خوراک و سس‌های مختلف عالی هستند چون گرما، طعم تند و فلفلی به آنها می دهد.

جعفری فرنگی (Anthriscus cerefolium)

جعفری فرنگی

جعفری فرنگی یک گیاه شیرین است که مزه ترکیبی از ترخون و جعفری را دارد. طعم تازه این گیاه یک افزودنی عالی برای املت ها و خوراک گوشت است. این گیاه خیلی سریع رشد می‌کند، بنابراین برداشت مکرر برای پرپشت شدن آن نیاز است. بلافاصله پس از برداشت از آن استفاده کنید چون خیلی زود طعم خود را بعد از برداشت از دست می‌دهد.

 

تره (Allium schoenoprasum)

تره

این گیاهان یک طعم پیاز داغ دارند که بدون طعم تند یک پیاز واقعی به هر غذایی طعم می دهد. طعم ملایم آن، آن را سبزی عالی برای سوپ و سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌سازد. برداشت برگ‌های زمانی که گیاه حداقل ۱۵ سانتی متر ارتفاع دارد و برگ های آن حداقل ۵ سانتی متر بالاتر هستند، برداشت کنید.

نعناع (Mentha)

نعناع و باغ گیاه خانگی

طعم خنک نعناع در چای آرامش‌بخش و دسرهای شیرین عالی است. بر خلاف اغلب گیاهان، نعناع به جای خاک خشک، خاک مرطوب را ترجیح می‌دهد. نعناع را مرطوب نگه دارید، اما در آب غرق نکنید. برگ‌های کوچک‌تر بیشتر از برگ های بالغ طعم دارند، بنابراین به طور مکرر برگ ها را بچینید تا  بهترین مزه را برای خود داشته باشید.

نکات حرفه ای:

  • برداشت سبزیجات را از انجام دهید تا پرپشت تر شوند.
  • بیش از یک سوم گیاه را نبرید و گرنه به گیاهان خود فشار خواهید آورد
  • گل ها را برای جلوگیری از شکوفه دادن بکنید
  • برای استفاده از بیشترین طعم ممکن، بلافاصله پس از برداشت آن را مصرف کنید.

شما چطور یک باغ گیاه خانگی را شروع می‌کنید؟

یک باغ گیاهی خانگی که خودتان می‌توانید درست کنید، به گلدان و خاک خوب زهکشی شده، یک منبع نور روشن و مقدار زیادی فضا نیاز دارد. باید توجه کنید که چه گیاهی را دوست دارید رشد دهید تا مطمئن شوید که فضا و زمان برای رشد آن‌ها دارید.

در حال حاضر، تمام این دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت از گیاهان دارویی و نکات کاشت را بخوانید تا بتوانید یاد بگیرید چگونه گیاهان را مانند حرفه ای ها پرورش دهید!

شرایط گلدان و مکان

گلدان هایی که به خوبی زهکشی می شوند را انتخاب کنید که از مواد درست برای آب و هوای شما ساخته شده‌اند. به عنوان مثال، سفال برای آب و هوای خنک‌تر ایده‌آل است، زیرا باعث خشک شدن سریع‌تر آن می‌شود.

باغ‌ گیاه خانگی به گلدان نیاز دارد که زهکشی داشته باشد و برای آب و هوای شما مناسب هست.

قبل از شروع باغ، زهکشی گلدان خود را آزمایش کنید تا هر گونه تنظیمات لازم را انجام دهید. شما می‌توانید یکی از سه چیز را برای آزمایش آن‌ها انجام دهید:

  1. سوراخ های اضافی را در کف گلدان ایجاد کنید تا زهکشی افزایش پیدا کند. بعد از آن آب اضافه کنید تا از بهبود زه‌کشی مطمئن شوید.
  2. سنگریزه ها را زیر گلدان اضافه کنید تا ریشه‌های گیاه را از غرق شدن در آب حفظ کنید.
  3. یک گلدان جدید را با زهکشی بهتر انتخاب کنید.

شما باید به طور ایده‌آل گیاهان خود را در گلدان‌های جداگانه نگه دارید تا بتوانید کنترل کامل بر روی آب، خاک و شرایط نور برای هر گیاه داشته باشید. این کار باعث می‌شود راحت‌تر بتوانند به نیازهای فردی آنها رسیدگی کنید.

متناوبا، شما می‌توانید برخی گیاهان را در یک گلدان نگه دارید، اگر آن‌ها دستورالعمل‌های مراقبتی مشابه داشته باشند. به عنوان مثال، گیاهانی که نور مستقیم و دمای گرم‌تر را در یک گلدان، و گیاهانی که نور متوسط و دمای خنک‌تر طلب می کنند را در یک گلدان دیگر نگه دارید.

ماده

مواد ایده‌آل شما بستگی به آب و هوای محیط شما دارد. اینها انواع مختلفی از گلدان هایی هستند که می‌توانید برای باغ گیاهان خانگی خود در نظر بگیرید:

  • ظروف سفالی سریع‌تر خشک میشوند و بهترین فعالیت را در آب و هوای خنک انجام میدهند.
  • ظروف سرامیکی و لعاب دار آب را بهتر نگه می‌دارند و برای آب و هوای گرم ایده‌آل هستند (بنابراین گیاهان شما خیلی سریع خشک نمی‌شوند).
  • مواد بازیافتی مانند شیشه های مربا و قوطی‌های حلبی یک ظاهر جالب ایجاد می‌کنند، اما بر این نکته واقف باشید که مواد مختلف چگونه آب را حفظ می‌کنند.

اندازه

اندازه گلدان شما به نوع گیاهی که پرورش می دهید بستگی دارد. برخی از گیاهان اگر ریشه بلندتری داشته باشند، به گلدان‌های بزرگ‌تر نیاز دارند در حالی که برخی دیگر می‌توانند در گلدان‌های کوچک‌تر دوام بیاورند. اندازه مناسب مهم است، چون یک گلدان ناسازگار می‌تواند رشد گیاه شما را متوقف کند و یا رسیدن آب به ریشه ها را مشکل می کند.

مکان

زمانی که گلدان و یا محفظه خود را انتخاب کردید، مطمئن شوید که برای ترویج گردش خوب هوا، هر گیاه فضای لازم برای تنفس را داشته باشد. انبوه گیاهان با هوای ساکن اطراف آن‌ها می‌تواند رطوبت و باکتری را به محیط آورد. اگر در حال کاشت گیاهان متعدد در یک گلدان هستید، دستورالعمل‌های مراقبت از گیاه ویژه خود را چک کنید تا ببینید چقدر فاصله از دیگر گیاهان مورد نیاز است.

شرایط خاک

یک مخلوط گلدان خوب زهکشی شده برای گیاهان خانگی خود انتخاب کنید. کود شیمیایی را اضافه کنید تا مواد مغذی خاک را مجدد پر کنید.

از مخلوط گلدان خوب زهکشی شده خانگی استفاده کنید تا برای گیاهان خود یک خانه شاد فراهم کنید تا ریشه‌های خود را گسترش دهند و نفس بکشند. مخلوط گلدان خانگی سبک‌تر از زمین‌های باغبانی است و برای باغ گیاه خانگی مناسب است. هر چه کیفیت بالاتر باشد، بهتر است. شما می‌توانید مقداری سنگ پرلیت به خاک خود بیفزایید تا زهکشی را افزایش دهید. خاک خوب زهکشی شده در زمان خیس شدن دانه دانه است، و نباید زیاد به هم بچسبند.

شما هرگز نباید از خاک باغبانی و یا گل حیاط پشتی خود استفاده کنید چون به طور معمول آن قدر فشرده است که به زهکشی مناسب اجازه نمی‌دهد. این خاک همچنین ممکن است حشراتی داشته باشد که شما احتمالا می‌خواهید از خانه و غذای خود دور نگاه دارید.

در حالی که می خواهید بهترین خاک برای باغ گیاهان خانگی تان را انتخاب کنید، باید به نوع کود شیمیایی که از آن استفاده می‌کنید فکر کنید.

بهترین کودهای شیمیایی برای باغ‌های خانگی با کیفیت، طبیعی و محرک رشد برگ هستند. امولسیون ماهی و کودهای جلبک دریایی انتخاب‌های طبیعی عال برای باغ گیاهان خانگی شما هستند.  کودهای شیمیایی با نیتروژن بیشتر و فسفر کم‌تر انتخاب کنید. نیتروژن رشد برگ‌ها را افزایش می‌دهد در حالی که فسفر گلدهی را افزایش می‌دهد.

صرف‌نظر از آنچه که انتخاب می‌کنید مهم است که پس از اینکه به گیاهان خود آب بدهید، کود شیمیایی را مستقیما به خاک اضافه کنید. این کار به گیاهان شما کمک می‌کند مواد غذایی را جذب کنند.

توصیه حرفه ای:

شما می‌توانید در صورتی که یک کود مایع را انتخاب کنید، می‌توانید گیاهان خود همزمان آبیاری و کود دهی کنید.

کود دهی گیاهان خود را با یک‌بار در هفته در طول سال شروع کنید و برنامه خود را براساس این که چگونه گیاهان خاص خود واکنش می‌دهند تنظیم کنید. این کار را در فصول زمستانی راکد به یک بار در ماه کاهش دهید. راهنمای مواد غذایی گیاهی ما محل خوبی برای یادگیری در مورد نشانه‌های فقر مواد مغذی در گیاهان تان و نحوه حل آن‌ها است.

ممکن است متوجه یک حلقه سفید در اطراف گلدان شوید. این یک تجمع نمکی است که از کودهای شیمیایی سرچشمه می‌گیرد. برای رهایی از انباشته شدن این مواد در گلدان گیاهان، یک‌بار در ماه این کارها را انجام دهید:

  • به طور کامل گلدان خود را روی سینک خالی کنید تا آب شروع به خروج از قسمت پایین کند.
  • بگذارید آب اضافی تخلیه شود.
  • دوباره آن را به طور کامل آبیاری کنید و بگذارید به طور کامل تخلیه شود.

الزامات نور

حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید را از یک پنجره به سمت جنوب یا شرق به گیاهان خود بدهید. در صورت نیاز، چراغ‌های بزرگ را دقیقا در بالای آن نصب کنید.

هر چه گیاهان نور بیشتری دریافت کنند، طعم بهتری و بیشتری در زمان برداشت دریافت خواهید کرد. اغلب گیاهان هر روز حداقل شش ساعت یا بیشتر نور خورشید را ترجیح می‌دهند.

پنجره های جنوب و جنوب غربی در طول روز بیش‌ترین نور را دریافت می‌کنند و برای گیاهان که به بیش از ۶ ساعت در روز نور نیاز دارند، بهترین انتخاب هستند.

پنجره های رو به شرق همچنان در طول روز مقدار زیادی نور به دست می‌آورد و برای گیاهانی که به شش یا کم‌تر نور خورشید نیاز دارند و دمای خنک‌تر را ترجیح می‌دهند، بهترین گزینه هستند.

گیاهان را تا جای ممکن نزدیک پنجره خود نگه دارید تا بتوانند نور کافی دریافت کنند. شما همچنین می‌توانید چراغ های مخصوص را به طور مستقیم بر روی باغ گیاهان خانگی تان نصب کنید تا منبع نور را تامین کنید. آن‌ها را از مرکز باغبانی یا فروشگاه سخت‌افزار محلی خود انتخاب کنید.

گیاهان درجه‌حرارت بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهند. این دمای اتاق معمولی است، بنابراین در اغلب خانه‌ها، البته بسته به مکان زندگی شما، می توانید به راحتی به این دما برسید.

مشکلات و راه‌حل‌ها

گیاهان دچار کمبود نور باریک و لاغر به نظر می‌آیند و برگ‌های زیادی ندارند. گیاهان خود را به یک منبع نور نزدیک‌تر کنید و یا از چراغ های مخصوص قوی‌تر برای رشد آن‌ها استفاده کنید.

گیاهان با نور بیش از حد، سوخته و یا خال‌های قهوه‌ای خواهند داشت. این به این معنی است که آن‌ها خیلی نور دریافت می‌کنند. برگ‌های افتاده و خاک های که سریع خشک می شوند، نشانه‌هایی از نور زیاد خورشید است. این به احتمال زیاد به دلیل این که گیاهان اغلب عاشق نور خورشید هستند،رخ نخواهد داد، اما موضوع چیزی است که در آب و هوای گرم‌تر لازم است تا در ذهن نگه دارید. اگر این اتفاق رخ داد، گیاهان خود را برای چند ساعت از خورشید دور کنید تا به آن‌ها اجازه بازیابی داده شود. مطمئن شوید که هیچ یک از برگ‌ها به پنجره‌ها برخورد نمی‌کنند؛ شیشه می‌تواند گیاهان شما را بسوزاند.

الزامات آب

زمانی که ۵ سانتی متر از روی خاک خشک می‌شود، می توانید گیاهان تان را چند بار در هفته آبیاری کنید. از آبیاری بیش از اندازه اجتناب کنید تا از پوسیدگی ریشه‌ای جلوگیری کنید.

خاک خود را به آرامی از پایه آبیاری کنید تا آب را جذب کند. بگذارید که تخلیه آب اضافی از پایین صورت گیرد. مهم است که اجازه دهید تخلیه آب انجام شود چون نشست آب باعث پوسیدگی ریشه‌ای می‌شود. چندین بار در هفته به باغ گیاهان خانگی تان آب بدهید تا گیاهان تان را مرطوب و خوب نگه دارید

گیاهان دچار کمبود آب خشک، برگ‌های قهوه‌ای و خاک بسیار خشک خواهند داشت. اگر این اتفاق افتاد، گیاهان تان را آبیاری کنید و آن‌ها را به یک مکان خنک‌تر حرکت دهید تا به آن‌ها کمک کنید تا بهبود پیدا کنند.

گیاهان مستغرق برگ‌های قهوه ای و یا زرد پژمرده و خاک مرطوب خواهند داشت. گیاهان خود را به طور موقت از نور خورشید مستقیم بیرون بکشید و در صورت امکان، گیاهان خود را در خاک تازه تعویض گلدان کنید.

همچنین می‌توانید مقداری سنگریزه در کف گلدان بگذارید تا از نشست آب جلوگیری کرده و گردش هوا را از کف بهبود بخشد.

به خاطر داشته باشید که دمای سرد زمستانی می‌تواند گیاهان را به یک دوره خفته وارد کند. این به این معنی است که آن‌ها به احتمال زیاد برگ‌های کمتری تولید می‌کنند و به حداقل آبیاری در طول فصل زمستان نیاز دارند. دقت کنید که بر طبق آن برنامه خود را تنظیم کنید، به خصوص از آنجایی که آب زمان بیشتری برای عبور و خشک شدن در زمستان نیاز دارد.

 

ایده‌های باغ گیاه خانگی

حالا که اصول اولیه را یادداشت کردید، وقت آن است که به این فکر کنید که چطور می‌خواهید باغ گیاهی خانگی خود را تزیین کنید. شما می‌توانید گیاهان را در آشپزخانه، در امتداد دیوار و در گلدان های آویزان، بسته به فضای موجود و ترجیحات طراحی تان پرورش دهید.

ایده‌های باغ گیاه خانگی

از آنجایی که شما می‌توانید گیاهان خود را می توانید در نزدیکی محل آشپزیتان نگه دارید، باغ‌ گیاهان آشپزخانه خانگی مورد نیاز است. همچنین می‌توانید گلدان ها را در کنار پنجره خود نگه دارید تا به گیاهان خود اجازه دهید تمام نوری که در طول روز به آن نیاز دارند را به دست آورند. اگر برای فضا تحت فشار هستید، می‌توانید یک باغ گیاه خانگی دیواری برای استفاده حداکثر از فضا و خالی نگه داشتن پیشخوانتان ایجاد کنید. این نوع باغ زمانی که مهمان در خانه دارید یک موضوع بحث سرگرم‌کننده ایجاد می‌کند.

کاشت یک باغ گیاهی خانگی یک فرآیند پر پاداش است که ترکیبات تازه و سبک طبیعی را به آشپزخانه شما اضافه می‌کند! گیاهان خانگی برای اضافه کردن سریع یک تغییر خوش‌مزه به چای صبح روز شنبه و یا به پایان رساندن شام شنبه‌شب شما با یک چاشنی جدید عالی هستند. یک دسته‌گل تازه  برای تزئین گل برای میز شام و چند دانه تمشک برای لذت بعد از یک شب آشپزی در خانه، بردارید.