حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

گیاهان آویزی انتخابی فوق‌العاده به منظور القا حس زندگی در خانه هستند. راه‌های زیادی برای ساختن خانه برای گیاهان مان وجود دارد! ما می‌توانیم آن‌ها را بر پایه نردبانی بهینه نمایش دهیم، آن‌ها را در گلخانه های کوچک نگه داریم و یا آن‌ها را در بالای یک میز قرار دهیم. اگر شما فضا کمی دارید، گیاهان کوچک خانگی گزینه خوبی هستند، اما در صورتی که کف زمین و روی میز شما شلوغ باشد، گزینه مناسبی نیستند. راه‌حل؟ بالا را نگاه کنید! احتمال این وجود دارد که شما فضای سقف استفاده‌نشده زیادی داشته باشید که سرشار از پتانسیل است

بسیاری از انواع گیاهان در گلدان های آویزان به خوبی رشد می کنند، اما همه آن‌ها مناسب خوب نیستند. به همین دلیل است که ما برخی از بهترین گیاهان آویزی خانگی را آورده ایم تا به شما کمک کنند آن‌هایی را انتخاب کنید که برای سبک خودتان مناسب تر است. در صورتی که به دنبال یک گیاه چشمگیر برای اتاق نشیمن هستید، گیاهان پاپیتال بسیار مناسب می باشند. از طرف دیگر، اگر نمی‌خواهید برگ‌های بلند را حفظ کرده و یک نگاه مینیمالیستی را ترجیح می دهید، بهتر است که گیاهان هوایی را امتحان کنید.

علاوه بر گیاهان، تعداد زیادی از ظروف و روش‌های آویزان کردن برای انتخاب وجود دارد! شما می‌توانید برای نگه داشتن گیاه تان و یا جمع کردن چند گیاه در کنار هم برای باغ آویزان در خانه، از آویزهای توری مد روز استفاده کنید. برای دریافت چند ایده و یادگیری بیشتر در مورد بهترین گیاهان آویزی برای منزل تان، نگاهی به لیست ما و نکات تزیین زیر بیاندازید.

بهترین گیاهان آویزی خانگی

گیاهان هوازی (Tillandisa)

گیاهان هوازی بهترین گیاه برای نگهداری هستند چرا که برای زنده ماندن به خاک نیاز ندارند. بیشتر مردم‌ دوست دارند که گیاهان هوازی را در گلخانه های شیشه‌ای آویزان کنند که رنگارنگ و زیبا است. گیاه خود را در جایی با گردش هوای خوب و نور روشن نگه دارید.

گیاهان آویزی هوازی

گیاه سینگونیوم (Syngonium podophyllum)

گیاهان سینگونیوم به عنوان درختان سر پیکانی یا پنج انگشتی شناخته می‌شوند. همه این نام‌ها از شکل تغییر برگ‌های گیاه به دست می‌آیند. برگ‌ها شروع به شکلگیری پیکان می‌کنند و در نهایت به شکل چند انگشت رشد می‌کنند. این گیاه در طول زمان به درختان بلندی تبدیل خواهد شد، بنابراین از هرس کردن برگ‌ها برای رشد خوب و بلند شدن در یک سبد آویزان، خودداری کنید. شما می‌توانید این گیاهان را در رنگ‌های سبز، صورتی و قرمز به دست آورید. گیاهان سینگونیوم شرایط مرطوب را دوست دارند، بنابراین گیاهان بسیار خوبی برای حمام یا آشپزخانه هستند.

سرخس آشیانه‌ گیاه آویزی جذاب

سرخس آشیانه (Asplenium nidus )

این گیاهان هوازی وحشی هستند، به این معنی که می‌توانند به گیاهان دیگر متصل شوند تا رشد کنند. شکل برگ‌های آن‌ها به مقدار خورشیدی که دریافت می‌کنند بستگی دارد. نور آفتاب بیشتر، یک نگاه مچاله شده و آفتاب کم‌تر، برگ‌های آنها را صاف خواهد کرد. آفتاب کم‌تر معمولا بهتر است، زیرا نور بیش از حد آن‌ها را زرد می‌کند. از آنجا که آن‌ها از جنگل‌های انبوه مناطق گرمسیری سرچشمه می‌گیرند، سرخس‌های آشیانه همچنین رطوبت را دوست دارند. این باعث می‌شود که آن‌ها یک گیاه عالی دیگر برای نگه داشتن در حمام داشته باشند چون رطوبت موجود در محیط شبیه به حیات وحش است.

 

سرخس بوستون (Nephrolepis exaltata)

سرخس بوستونسرخس‌های بوستون دمای مرطوب را ترجیح می‌دهند اما رطوبت کم‌تر را تحمل می‌کنند. برگ‌های پر مانندش آن‌ها را به منظره زیبایی، در هنگام آویزان شدن در سبد، تبدیل می کند. با این حال، دقت کنید که این گیاهان را دور از قسمت بالایی سقف نگه دارید تا گردش هوای مناسب ممکن شود. سرخس‌های بوستون برای تصفیه هوا عالی هستند و برای حیوانات خانگی ایمن هستند، بنابراین گیاه عالی برای نگهداری در اتاق‌خواب یا اتاق نشیمن می باشند.

سدوم مورگانیانوم یک گیاه هوازی جذاب

سدوم مورگانیانوم (Sedum morganianum )

این گیاهان آویزی خانگی، ساکولنت هستند که به این معنی است که آن‌ها می‌توانند دوره‌های طولانی بدون آب را تحمل کنند و نور خورشید زیاد را ترجیح دهند. برگ‌های کلفت و گوشتی آن‌ها در خانواده ساکولنت ها رایج است چون به آن‌ها اجازه می‌دهد در طول زمان آب خود را حفظ کنند. این گیاهان آویزی خانگی در اتاق‌ها بزرگ، بدون برخورد با جایی رو به پایین رشد می کنند.

گیاه آکالیف

گیاه آکالیف (Acalypha hispida)

گیاهان آکالیف به سرعت رشد می‌کنند و اگر مراقبت مناسبی داشته باشند، می‌توانند به طول بسیار زیادی برسند. این گیاه در زیستگاه طبیعی خود می‌تواند به بلندی ۴.۵ متر رشد کند! اما این گیاه وقتی در داخل خانه رشد می‌کند ۱.۸ متر رشد می‌کند. هرس کردن این گیاهان آویزی، رشد جدید را موجب می شود و اگر می‌خواهید آن‌ها را به مدت طولانی سالم نگه دارید، ایده‌آل است. گل‌ های قرمز تیره این گیاه که در واقع دسته‌ای از مادگی گیاه هستند، بسیار جذاب می باشند و تفاوت بزرگی از گیاهان همواره سبز خانگی دارند. با توجه به ماهیت رنگی آن‌ها، این گیاه برای مناطق مفرح که نیاز به یک چیز رنگی دارند، ایده‌آل است.

پوتوس طلایی یکی از گیاهان آویزی چشم‌نواز

پوتوس طلایی (Epipremnum aureum)

این پوتوس طلایی به لطف برگ هایی زرد رنگارنگ آن، ظاهر ظریف و زیبایی به خود می‌گیرد. به پوتوس خود مقدار کمی نور بدهید تا رنگ‌های آن را برجسته‌تر کنید. این یکی از بهترین گیاهان آویزی خانگی است که می‌توانید در اتاق‌خواب خود نگه دارید چون آن‌ها سموم موجود در هوا را تصفیه می‌کنند که به شما کمک می‌کند راحت‌تر نفس بکشید و بهتر بخوابید. نگاهی به راهنمای مراقبت از گیاه پوتوس بیندازیم تا ببینیم چگونه به درستی از این گیاه مراقبت کنیم.

پاپیتال (Hedera helix) یک گیاه آویزی زیبا

پاپیتال (Hedera helix)

پاپیتال یک گیاه رایج است که به طور معمول در پوشش دیوارهای سنگی یا آجری بر روی نمای ساختمان مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید همین موضوع را در خانه خود ایجاد کنید تا یک دیوار پاپیتال زیبا ایجاد کنید. برای یک ظاهر بهتر، می‌توانید اجازه دهید برگ‌ها از یک سبد آویزان آویخته شوند. این گیاهان آویزی مجلل بهترین مکان برای منزل شما هستند، جایی که میهمانان شما می‌توانند درخت ظریف شما را تحسین کنند. پاپیتال همچنین برای اتاق‌هایی با فضای زیادی، به خاطر رشد زیاد آنها، مناسب تر هستند.

پر سیاوشان گیاه آویزی باشکوه

پر سیاوشان (Adiantum)

این گیاه آویزی خانگی باشکوه، نام خود را از ظاهر لطیفش گرفته‌است. برگ‌های بنفش در زیر شاخ و برگ‌های سبز کم رنگ آن رشد می‌کنند. این یک گیاه عالی است که به خاطر برگ‌های نازک و پر مانندش در اتاق نشیمن نگهداری می‌شود. اینها را در یک نقطه مرطوب و روشن در خانه نگاه دارید.

گیاه کوزه‌ای

گیاه کوزه ای (Nepenthes)

گیاهان کوزه‌ای از آنجایی که خاک بومی آن‌ها مواد مغذی مناسب را نداشت، برای زنده ماندن به گوشت خوار تبدیل شدند. آن‌ها آب تمیز و خاک مرطوب ( اما نه خیس ) را ترجیح می‌دهند. کوزه ی بلند و رنگارنگ این گیاه طعمه را به خود جذب می‌کند. این گیاهان را در آشپزخانه یا اتاق نشیمن قرار دهید تا حشرات ناخواسته را بیرون نگه دارید و یک شروع مکالمه جدی در مناطق سرگرم‌کننده خانه خود داشته باشید

پیرومیا کاپراتا

پیرومیا کاپراتا (Peperomia Caperata)

این گونه‌های پیرومیا برگ‌هایی شبیه به قلب با رنگ‌های مختلفی از جمله سبز، قرمز، خاکستری و کرم دارند. شما می‌توانید علامت‌های زیبا روی بعضی از گونه‌ها که رنگ‌ها و الگوهای متنوع از خود نمایش می دهند، پیدا کنید. ظاهر منحصر به فرد پیرومیا کاپراتا باعث می‌شود که این گیاهان، شروع مکالمه خوبی باشند، به خصوص به عنوان گیاهان آویزی خانگی چراکه میهمانان می‌توانند به راحتی برگ‌های بافت دار آن را ببینند.

گیاه گندمی

گیاه گندمی (Chlorophytum comosum)

این گیاهان باریک و دراز، فضای عمودی و افقی زیادی را پوشش می‌دهند، بنابراین آن‌ها برای پر کردن  نقطه‌های خالی بزرگ خانه شما عالی هستند. برگ های زرد و بلند این گیاه بسیاری از نام‌های مستعار، از جمله “گیاه هواپیما” و “گیاه روبانی” را به دست آورده است. این گیهاهان به ویژه برای صاحبان حیوانات خانگی عالی هستند چون آن‌ها برای دوستان پشمالویتان سمی نیستند. از همه مهم‌تر، مراقبت از آن‌ها آسان است!

سرخس شاخ گوزنی

سرخس شاخ گوزنی (Platycerium)

خیلی سخت است که یک سرخس شاخ گوزنی را در این لیست قرار ندهید! آن‌ها به خاطر برگ‌های بزرگ و شاخ مانند خود از گیاهان سرخس دیگر متمایز می باشند. از آنجا که این گیاهان هوازی مثل سرخس‌ها بوستون هستند، می‌توانید این گیاهان را به صورت عمودی بر روی چوب سوار کنید. به ریشه‌های شاخ گوزنی خود کمی زمان بدهید تا به چوب متصل شوند و آن را در جایی با نور خورشید فیلتر شده و گردش هوای منظم آویزان کنید.

دیوار سبز؛ ۱۵ طرح خارق العاده و پرطرفدار

رشته نیکل

رشته نیکل (Dischidia nummularia)

رشته نیکل، برگ‌هایی به شکل سکه و نقره‌ای زیبا است. این گیاه هوازی روی چوب، سنگ و در سبد به خوبی رشد می‌کنند. به رغم ظاهر آراسته آن‌ها، نگهداری از رشته نیکل آسان است. تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که زمانی که خاک آن‌ها خشک است، به آن‌ها آب بدهید و آن‌ها را در یک نقطه با نور روشن غیر مستقیم قرار دهید.

سنسیو یک گیاه آویزی فوق‌العاده جذاب

سنسیو (Senecio rowleyanus)

سنسیو یک گیاه مد روز با ظاهری متمایز است. مرواریدهای گرد و درشت آن‌ها پر از آب است تا به آن‌ها کمک کند تا از دوره‌های طولانی خشکسالی جان سالم به در ببرند. طبیعت پراکنده این گیاه برای خانه‌ها با سقف‌های بلند و یا فضای عمودی خالی که نیاز به دکوراسیون تازه دارد، عالی است. اگر در مورد گلو گیاه با سلیقه باشید می‌توانید سنسیو خود را برای شکوفه دادن گل‌های سفید تزئین کنید.

قاشقی

قاشقی (Peperomia rotundifolia)

گیاهان قاشقی، گیاهان کوچکی هستند که برگ‌های دایره‌ای و ساقه‌های نازک دارند. شما می‌توانید آن‌ها را به طور طبیعی در اطراف صخره‌ها و شکاف در زیستگاه مناطق گرمسیری خود پیدا کنید. این تنوع زیستی ریشه‌های کوچک دارد، بنابراین آبیاری بیش از حد به سیستم ریشه‌ای آن آسیب وارد می‌کند. تنها زمانی که خاک خشک می شود، برای جلوگیری از غرق گیاه، آن را آبیاری کنید. اگر یک گیاه آویزی با برگ های بزرگ و دست و پا گیر نمی خواهید، این گیاه برای شما مناسب است.

نحوه تزئین گیاهان آویزی خانگی

حالا که ایده های بهتری از این که چه نوع گیاهان آویزی برای خانه تان مناسب تر است، زمان آن رسیده که به تمام روش‌های مختلف که می‌توانید آن‌ها را به نمایش بگذارید فکر کنید. فضای خانگی شهری ” jungalow ” فضای کاملی برای مجموعه‌ای متراکم از گیاهان است در حالی که یک خانه کوچک می‌تواند از یک ظاهر ساده‌تر بهره‌مند شود. اگر می‌خواهید این کار را توسط خودتان انجام دهید، می‌توانید از یک باغچه نخی از کوکدما به عنوان یک راه منحصر به فرد برای نمایش گیاهان خود در اطراف خانه امتحان کنید. برای دیدن این که چگونه می‌توانید گیاهان خود را آویزان کنید، از طریق الهامات سبک ما، به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

نحوه تزئین گیاهان آویز خانگی

تعداد زیادی از گیاهان آویزی خانگی وجود دارند که شما می‌توانید در اطراف خانه خود نمایش دهید! یک گیاه رنگارنگ بردارید تا بتوانید گیاهان خود را آویزان کنید. هنگامی که به خانه رسیدید، تمام راه‌های مختلف را تصور کنید که می‌توانید پیش از آویزان شدن، گیاهان خود را به نمایش بگذارید. ایده‌هایی را از الهامات سبک ما در بالا به دست آورید و شروع به ایجاد بهشت گیاهان آویزی خود کنید!