اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

دکوراسیون گیاهیصنعت گیاه

دیوار سبز؛ 15 طرح خارق العاده و پرطرفدار

دیوار سبز؟ تصور کنید که در وسط جنگل‌های بارانی با شکوه فرود آمده‌اید. همان طور که به اطراف خود نگاه می‌کنید، چیزی جز رنگ‌های سبز، زرد و سرخ شاداب شاخ و برگ‌های اطراف خود نمی‌بینید. زمانی که هوای تازه را تنفس می‌کنید، چیزی جز آرامش احساس نمی‌کنید و از زیبایی طبیعی اطراف خود لذت می‌برید. چه می‌شود اگر شما بتوانید آن جنگل‌های بارانی را به خانه یا دفتر کار خود بیاورید؟ با یک دیوار سبز می‌توانید از تمام مزایای باورنکردنی طبیعت هر بار که وارد یک اتاق می‌شوید لذت ببرید!

مقاله زیر را بخوانید تا بیشتر در مورد ایجاد یک دیوار سبز و یا مستقیما به اینفوگراف ما درباره نکات طراحی زیبای آنها مراجعه فرمایید.

دیوارهای سبز: آن‌ها چه هستند؟

دیوارهای سبز: آن‌ها چه هستند؟

دیوار سبز یک باغ عمودی است که به یک دیوار داخلی، خارجی یا ساده متصل است. همچنین به عنوان دیوارهای سبز، دیوارهای گیاهی و دیوارهای باغ شناخته می شوند، این باغ‌های زیبا، زیبایی بصری را به فضای خود می آورند.

در حالی که برخی از دیوارهای سبز، نمایش‌های بزرگ و پیچیده سرسبزی هستند، برخی دیگر به سادگی گیاه گلدانی کوچک هستند که بر روی دیوار در یک باغ عمودی قرار دارند. دیوارهای سبز در هر شکل و اندازه، برای کسانی که می‌خواهند زیبایی درونی طبیعت را به خانه یا دفتر کار خود بیفزایند، عالی هستند.

ساخت یک دیوار سبز

قبل از ایجاد دیوار سبز، باید هزینه‌های نگهداری گیاهانی که انتخاب می‌کنید، همچنین محل ایده‌آل برای دیوار سبز و بهترین راه برای مراقبت از دیوار در زمانی که کامل است را در نظر بگیرید. برای دریافت نکات ما درباره نحوه ایجاد و مراقبت از یک دیوار سبز، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

ساخت یک دیوار سبز

دیوارها سبز در کجا بهتر رشد می‌کنند؟

عبارت “مکان، مکان، مکان” فقط در مورد دارایی صدق نمی‌کند. قبل از این که دیوار سبز خود را شروع کنید، در مورد جایی که می‌خواهید آن را قرار دهید فکر کنید. گیاهان برای دریافت مواد مغذی به نور خورشید نیاز دارند، بنابراین دیوار سبز شما باید در معرض نور طبیعی قرار گیرد. البته، مهم است که الزامات نور خورشید هر گیاه خاص را در نظر بگیرید.

برای دیوارهای سبز در فضای باز هم باید در مورد آب و هوای معمولی منطقه خود فکر کنید. دما، رطوبت و نوردهی همگی در رشد گیاه نقش دارند، پس حتما شاخ و برگ‌های مناسب برای منطقه خود انتخاب کنید. برای مثال، ساکولنت ها برای مناطق آفتابی عالی هستند در حالی که سرخس‌ها در سایه به خوبی رشد می‌کنند.

بهترین گیاهان برای یک دیوار سبز

گیاهان مناسب

در هنگام انتخاب انواع گیاهان برای دیوار سبز احتمالات بسیاری وجود دارد. گیاهانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید باید لحن و احساس مکان دیوار را منعکس کنند. خزه ها و شمشاد می‌توانند برای ایجاد رنگ های پر جنب و جوش سبز به کار بروند، گیاهان گلدار می توانند رنگ های متوالی ارائه دهند و ساکولنت ها رنگ های شاد و لطیف از خود ساطع می کنند. همه اینها بستگی به محیطی دارد که شما می‌خواهید ایجاد کنید

زمانی که گیاهان را برای دیوار سبز خود انتخاب می‌کنید، سعی کنید گیاهان با نور خورشید و شرایط آب مشابه را انتخاب کنید. انتخاب گیاهان با نیازهای مشابه، نگهداری آسان‌تر و مراقبت کم‌تر را در پی خواهند داشت.

بافت شاداب را با سرخس‌ها ایجاد کنید:

  • سرخس شاخ گوزنی
  • پر سیاوش
  • سرخس شمشیری
  • سرخس پا خرگوش

از درخت مو برای سایه طبیعی استفاده کنید:

  • پوتوس
  • گیاه عشقه
  • سروپژیا
  • سنسیو

ترکیب رنگ با گل ها:

از ساکولنت ها برای نیازهای نگهداری پایین استفاده کنید:

  • سدوم
  • ساغ عروس
  • دودلیا
  • گیاه یشم

طرز ساخت یک باغچه دیواری ساکولنت

دیوار سبز؛ 15 طرح خارق العاده و پرطرفدار

نگهداری دیوار سبز

چه شما دیوار سبز خود را به یک کادر محدود کنید و یا آن را وحشی و رام نشده رها کنید، دیوار سبزتان باید طوری ساخته شود که مراقبت و نگهداری از آن آسان باشد. برای مثال، دیوارهای سبز پیچیده، دارای سیستم‌های آبیاری درونی هستند که از هیدروپونیک یا تانک‌های آب برای مرطوب نگه داشتن گیاهان استفاده می‌کنند. برخی دیگر برای ایجاد یک زیبایی‌شناسی شاداب از گلدان های آویز با جایگاه های چندگانه استفاده می‌کنند.

دیوارهای سبز باید به یک ساختار امن مانند بدنه یک خانه یا یک دیوار متصل شوند. شما یا می‌توانید کادر خودتان را بسازید تا با سبک منحصر به فرد تان هماهنگ شوید و یا آن را خریداری کنید.

همانند ما، گیاهان باید بهداشت خوب داشته باشند تا سالم بمانند. زمانی که دیوار سبزتان ساخته و رونق می‌گیرد، گیاهان تان را با استفاده از مخلوط ملایم صابون و آب تمیز نگه دارید. این کار باعث دوری حشرات و کمک به عمر بیشتر گیاهان می‌شود.

همچنین باید در نظر بگیرید که چه نوع خاک برای دیوار سبز شما بهتر است. برای فضاهای کوچک‌تر و باغ‌های خانگی، زمین کشت سست و یا زیر گلدانی ممکن است بهترین باشد. استفاده از محیط های صفحه ای می‌تواند برای دیوارهای عمودی، فضاهای باز فضای بزرگتر و برای گیاهانی که به آبیاری سنگین نیاز دارند، مفید باشد.

 

مزایای دیوار سبز

دیوارهای سبز و باغ‌های عمودی می‌توانند زیبایی طبیعی خیره‌کننده را به هر مکانی وارد کنند، اما برخی فواید شگفت‌انگیز دیگری نیز ارائه می‌دهند.

گیاهان به عنوان تصفیه کننده هوای طبیعی عمل می‌کنند و به تصفیه آلودگی و سموم از هوا کمک می‌کنند و کیفیت کلی هوا را بهبود می‌بخشند. دیوارهای سبز این سموم را دفع می‌کنند و اکسیژن جدید را به هوا آزاد می‌کنند. بعد از اضافه کردن یک دیوار سبز به خانه یا دفتر کار خود، هوای تمیز و تازه دارید که حواس را تقویت کرده و ذهن را آرام می‌کند.

در محیط‌های سازمانی، دیوارهای سبز می‌توانند یک آمیختگی الزامی را در یک محیط خنثی دیگر عرضه کنند. زیبایی بصری این باغ‌های عمودی، هشیاری و رضایت کارمندان را بهبود می‌بخشد. شما حتی ممکن است ببینید که تیم شما هر وقت که ممکن است از کنار دیوار سبز عبور می کند!

همچنین دیوارهای سبز می‌توانند به کاهش صورتحساب انرژی شما کمک کنند! در گرمای تابستان، دیوارهای سبز بزرگ هوا را از طریق تبخیر و تعرق، فرآیند انتقال آب از طریق گیاهان به اتمسفر خنک می‌کنند. در سطوح خارجی، دیوارهای سبز می‌توانند دمای سطح را تا 10 درجه سانتیگراد خنک کنند و به طور قابل‌توجهی نیاز شما را برای تهویه هوای داخلی کاهش دهند.

نکات و ترفندهایی برای ایجاد یک دیوار سبز فوق العاده

چه دیوار سبز شما محور اصلی خانه شما و یا یک نمای حیرت‌انگیز در یک دفترکار و یا ساختمان شرکت باشد، راه‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید دیوار سبز خود را تزئین کنید.

دیوارهای سبز بهترین راه برای ایجاد حس صلح طبیعی در خانه یا دفتر کار شما هستند. افزودن شاخ و برگ‌های سبز شاداب به هر فضا به آسودگی خاطر و تقویت حواس کمک می‌کند.

هر گیاهی متفاوت است، پس باید مراقب نیازهای منحصر به فرد دیوار سبز خود باشید و به طور کامل درباره گونه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، تحقیق کنید. چه دیوار سبز شما کاملا سبز باشد و چه گل رنگی داشته باشد، ما امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند تا نمایی زیبا و شادابی که سزاوار آن هستید، ایجاد کنید.

اینفوگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا