اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

صنعت گلگل فروشی ها

شرایط جواز کسب گل فروشی و نحوه دریافت آن

جواز کسب گل فروشی یا پروانه کسب گل فروشی

یکی از دغدغه های اصلی هر هنرجو بعد از شرکت در کلاس آموزش گل آرایی در مدرسه گل آرایی بوی گل دریافت پروانه کسب گل فروشی است به طوری که هر از گاهی با دیدن چهره کارشناسان آموزشگاه با پرسیدن سوالات به مانند

برای دریافت جواز کسب گل فروشی باید صاحب مغازه باشم ؟؟؟؟ 

برای دریافت پروانه گل فروشی باید مدرک آموزشی خاصی داشته باشم ؟؟؟؟ 

چطور می تونم برای جواز کسب گل فروشی اقدام کنم ؟؟؟ 

سوالاتی از این دست نگرانی و اضطراب زیادی رو برای هنرجو های بوی گل به ارمغان آورده … اما امروز بوی گل قصد داره اطلاعات لازم برای دریافت پروانه کسب مغازه گل فروشی و مراحل کلی رو با شما در این مطلب به اشتراک قرار دهد .

قبل از هرچیزی ازتون خواهش می کنم اگر مطلب براتون مفید بود حتما ما رو به دوستان و نزدیکانتون معرفی کنید و این مطلب رو با دوستانتون به اشتراک بزارید .

نوشته های مشابه

قبل از هر چیز باید مطلب زیر را مطالعه کرده باشید

قبلا درباره اینکه برای تاسیس گل فروشی به چه مواردی باید توجه کنید رو در پست قبل مفصل صحبت کردیم . اگر این مطلب رو مطالعه نکردید روی لینک زیر کلیک کنید .

چگونه گل فروشی بزنیم ؛ همه چیز درباره افتتاح مغازه گل فروشی


مدارک لازم جهت اخذ جواز کسب گل فروشی

مدارک لازم تاسیس مغازه گل فروشی عبارت اند از :

1- اجاره نامه یا سند مغازه شما  

در صورتی که مغازه مال شما باشد که کار شما بسیار ساده است . کافیست سند ملک رو در زمانی که به اتحادیه گل فروشان مراجعه می کنید همراه خود داشته باشید تا زمانی که کارشناس مربوطه از شما این سند رو درخواست کرد آن را نمایش دهید .

در صورتی که مغازه را اجاره کردید حتما اصل اجاره نامه رسمی همراه با کد رهگیری باید همراه شما باشد .

2- مدرک آموزشی معتبر

مدرک آموزشی

مدرک آموزشی می تواند کار شما رو تسهیل کند اما اکثرا در هنگام درخواست جواز کسب از شما خواسته نمی شود و بیشتر ملاک دوستان موارد دیگری است . به همین خاطر می تونید از مدرک خودتون در زمانی که خارج از کشور قصد فعالیت دارید استفاده کنید .

3- مدرک تجاری بودن مغازه شما

یک سند معتبر که نمایش دهنده تجاری بودن ملک شما باشد برای مثال پایان کار مغازه یا ملک شما یا عوارض شهرداری گزینه مناسبی است . به یاد داشته باشید در صورتی که مغازه شما سند تجاری نداشته باشد یا شامل املاک تجاری نباشد ، امکان دریافت جواز کسب گل فروشی را تخوهید داشت .

4- اصل مدارک شناسایی

اصل مدارک شناسایی

6 قطعه عکس 3 در 4 ، کارت ملی ، شناسنامه و برای آقایان کارت پایان خدمت اجباری است به یاد داشته باشید در صورتی که یکی از این موارد را همراه خود نداشته باشید امکان اخذ پروانه کسب گل فروشی را نخواهید داشت .

5- کد پستی واحد صنفی

ارائه تاییدیه کد پستی واحد صنفی بسیار مهم است . برای اخذ تاییدیه کد پستی واحد صنفی می توانید از طریق قبض تلفن مغازه اقدام کنید . به این صورت که قبض تلفن را اداره پست منطقه ای که مغازه در آنجاست برده و نسبت به اخذ تاییده کد پستی اقدام کنید .

6- رضایت از محضری از شرکا 

در صورتی که در کار خود شریکی دارید می بایست رضایت محضری از شرکا خود داشته باشید تا به مشکلی برای اخذ جواز کسب گل فروشی بر نخورید .


هزینه اخذ پروانه کسب گل فروشی 

یکی از سوالات رایج در این زمینه مرتبط با هزینه های اخذ جواز گل فروشی است که تقریبا بین 2 الی 2.5 میلیون تومان خواهد بود . به خاطر داشته باشید بعد از دریافت جواز کسب می بایست هر ساله نیز آن را تمدید کنید که شامل هزینه خواهد بود .

 

نکته تکنیکی بوی گل : تحت هیچ شرایطی اخذ پروانه کسب را برون سپاری نکنید زیرا می بایست 2 برابر این مبلغ سیبیل واسطه ها رو چرب کنید . 

 


گام به گام تا اخذ پروانه کسب گل فروشی

گام اول :

به سامانه اصناف مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و درخواست دریافت جواز گل فروشی اقدام کنید .

گام دوم :

به اتحادیه گل فروشان شهر مورد نظر همراه با مدارک کامل مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام و کار های پیگیری آن را انجام دهید

 


مدت زمان دریافت پروانه کسب گل فروشی

مدت زمان دریافت پروانه کسب گل فروشی بین 2 الی 4 ماه است . که بستگی به میزان پیگیری شما نیز خواهد داشت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا