اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

پرورش و نگهداری گل های شاخه بریدهصنعت گلگل های شاخه بریده

نکات گل آفتاب گردان ، انواع آفتاب گردان ، اشکال مختلف و خواص آن

نکات جالب و آموزنده درباره گل های آفتابگردان

تصویر یک گل آفتابگردان معمولی را در ذهن خود آورید – چه می‌بینید؟

بسیاری از مردم گل آفتابگردان را بلند، زرد و روشن توصیف می‌کنند، اما این تصویر کلاسیک از گل آفتابگردان، واقعیت این گیاه را بیان نمی کند. گل های آفتابگردان پویا هستند زیرا در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف رشد می‌کنند.

از ۱۶ واقعیت زیر درباره گل آفتابگردان برای الهام بخشیدن به طرز فکر خود درباره این گیاه استفاده کنید. چیزهایی در مورد گیاه گل آفتابگردان و فواید سلامتی آن در مقاله زیر، یاد بگیرید. بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: رنگ‌ها.

۱. همه گل های آفتابگردان زرد نیستند ( نکات گل آفتاب گردان )

گل آفتاب گردان

نوشته های مشابه

رنگ زرد گل های آفتابگردان یک حقیقت جهانی که بیشتر مردم آن را می‌دانند. با این حال، رنگدانه های گل آفتابگردان در آن رنگ متوقف نمی‌شود. گل های آفتابگردان می‌توانند قرمز و ارغوانی باشند!

گل های آفتابگردان زرد

برخی از نمونه‌های آفتابگردان زرد شامل غول آمریکایی، زوهر و Elegance هستند. این گونه های آفتابگردان پر جنب و جوش هستند و مطمئنا باعث لبخند شما می‌شوند. گل آفتابگردان غول آمریکایی می‌تواند تا 4.2 متر بلند شود، بنابراین واژه «غول» توصیف مناسبی برای این گیاه است. این گونه‌ها یکی از بلندترین گل های آفتابگردان می‌باشند و چهره‌هایشان می‌تواند تا 30 سانتی متر پهن شود.

گل های آفتابگردان قرمز

همان طور که سرودهای کودکستان به ما یاد دادند، گل‌های رز قرمز هستند. علاوه بر گل‌های رز، بسیاری دیگر از انواع گل‌ها، از جمله گل آفتابگردان، قرمز می‌باشند. گل های آفتابگردان قرمز گونه های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها سرگل هایی شبیه به هم دارند، که اغلب از گل های آفتابگردان زرد معمولی ایجاد می شوند. علاوه بر این، گل های آفتابگردان قرمز، روشی عالی برای افزودن یک تکه رنگ به یک دسته‌گل هستند.

گل های آفتابگردان بنفش

یکی از «گل های آفتابگردان بنفش» معمول، چیانتی هیبرید است. گلبرگ‌های ترکیبی چیانتی هیبرید دارای رنگ‌های قرمز تیره هستند که برخی از آن‌ها به عنوان ارغوانی طبقه‌بندی می‌شوند. این گیاه آفتابگردان به اندازه ی 152 سانتی متر رشد می‌کند و هیچ گرده ای ندارد و برای برش خوب است. این گل های آفتابگردان می‌توانند به تعادل رنگ در دسته‌ گلهای مخلوط کمک کنند

۲. وینسنت وان گوگ تنها نقاش گل آفتابگردان نبود ( نکات گل آفتاب گردان )

 

گل آفتاب گردان

فرقی نمی‌کند که به یک کلاس هنری می روید یا نه، شما با نام وینسنت وان گوگ آشنا هستید. ون گوگ به خاطر نقاشی‌های آفتابگردان خود مشهور است و طرز نگاه مردم به زیبایی یک گل را تغییر می‌دهد. برخی از هنرمندانی که تحت‌تاثیر او قرار گرفتند عبارتند از دیگو ریورا، آلفرد گوکل و پاول گوگوین.

دیگو ریورا ( نکات گل آفتاب گردان )

دیگو ریورا گل آفتابگردان را در دسته‌ای از نقاشی‌های خود به کار برد. یک نمونه از کارهایش « Muchacha Con Girasoles » است. این نقاشی تصویر یک دختر را به تصویر می‌کشد که گلدان را با گل آفتابگردان تزیین می‌کند. هم ون گوگ و هم دیگو ریورا عموما زندگی روستایی و پر از گل را در آثار خود به تصویر کشیده‌اند.

آلفرد گوکل ( نکات گل آفتاب گردان )

سبک آلفرد گوکل شامل استفاده از رنگ‌های اصلی و غلیظ است. یکی از نقاشی‌های گوکل با نام « آفتابگردان غول پیکر » است. با استفاده از رنگ‌های اصلی، گوکل باعث شد که گل آفتابگردانش زنده شود. بسیاری از مردم این کار را منحصر به فرد می‌دانند.

پل گوگوین ( نکات گل آفتاب گردان )

پل گوگین کار خود را با اثر « وینسنت وان گوگ در حال نقاشی از گل های آفتابگردان » شروع کرد. این اثر به خودی خود داستانی خیالی است، زیرا گوکین در زمان خلق اثر مشهور ونگوک، یعنی نقاشی از گل آفتابگردان، در آنجا نبود. گوکین از نیروی تخیل خود برای الهام بخشیدن به این نقاشی استفاده کرده و لذت برده است.

۳. گل های آفتابگردان به آپولو ارتباط دارند ( نکات گل آفتاب گردان )

گل های آفتابگردان معانی و مفهوم های متعددی دارند. برخی از آن‌ها به اساطیر یونانی با داستان کلیتای و آپولو، خدای خورشید، باز می‌گردند. آپولو، که پیش از این عاشق کلیتای بود، روزی از زیبایی پرنسسی به نام  لوکوته غرق در عشق شد. پدر لوکوته به او اجازه نداد که آپولو را ببیند، اما این موضوع آپولو را از دیدن او متوقف نساخت.

یک شب کلیتای، آپولو و لوکوته را با هم دید و از روی حسادت به پدر لوکوته در مورد آنها گفت. در نتیجه، لوکوته به دستور پدرش زنده دفن شد. آپولوی عزادار ، کلیتای را تبدیل به یک گل آفتابگردان کرد تا دیگر مجبور نباشد چهره او را ببیند. این یک داستان دراماتیک است!

۴. گل های آفتابگردان می‌تواند در ارتفاع بالا محدود شوند ( نکات گل آفتاب گردان )

گل آفتاب گردان

گل های آفتابگردان معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند: بلند و کوتوله. علی‌رغم این باور عمومی که گیاهان آفتابگردان غول پیکر هستند، برخی از آن‌ها بلندتر از 60 سانتی متر نمی‌شوند.

آفتابگردان بلند ( نکات گل آفتاب گردان )

گل های آفتابگردان معمولا زرد و بادوام هستند. بیشتر این گل های آفتابگردان نزدیک به 3.6 تا 4.8 متر و حتی در شرایط خاص بیشتر رشد می کنند. انواع گل‌های آفتابگردان بلند شامل آسمان خراش، آفتاب جنگلی مخلوط و ماموت روسی هستند. بیشتر این گل های آفتابگردان مورد علاقه پرندگان، به خاطر بلندی و فراوانی دانه خود هستند. این موضوع گل های آفتابگردان را برای افرادی که از تماشای پرندگان لذت می‌برند، جذاب می‌سازد.

گل های آفتابگردان کوتوله ( نکات گل آفتاب گردان )

گل‌های آفتابگردان کوتوله معمولا به صورت خوشه‌ای رشد می‌کنند و جایشان در باغ‌های و گلدان‌ها کوچک است. این گل های آفتابگردان به عنوان کوتوله‌ طبقه‌بندی می‌شوند چون آن‌ها بیشتر از 90 سانتی متر رشد نمی کنند. انواع آفتابگردان کوتوله عبارتند از: بکای کوچک، Suntastic زرد و پاچینو.

نقطه مشترک بین دو گل آفتابگردان کوتوله و بلند این است که هر دو در نور آفتاب کامل به بهترین شکل رشد می‌کنند.

۵. آفتابگردان های جوان خورشید را دنبال می کنند ( نکات گل آفتاب گردان )

گل آفتاب گردان

یک حقیقت جالب این است که گل‌های آفتابگردان جوان، خورشید را دنبال می‌کنند، که به آفتاب گرایی نیز منسوب است. در مطالعه‌ای توسط ScienceMag، دانشمندان نشان می‌دهند که گل‌های آفتابگردان ریتم شبانه‌روزی دارند که مسبب این نوع رفتار می شوند. چهره آفتابگردان جوان خورشید را از طلوع تا غروب در هر روز دنبال می‌کند و این چرخه را تا بلوغ تکرار می‌کند.

۶. آفتابگردان های بالغ به سمت شرق قرار می گیرند ( نکات گل آفتاب گردان )

هنگامی که گل‌های آفتابگردان به بلوغ می‌رسند، ساعت‌های درونی آن‌ها تا زمانی که رفتار آفتاب گرایی را به طور کامل به پایان برسانند، به مرور سرعت خود را کم می‌کنند. نگران نباشد، این فرآیند به گل آفتابگردان آسیب نمی‌رساند. یک مطالعه از ScienceMag نشان می‌دهد که گل‌های آفتابگردان بالغ به چند دلیل مختلف به سمت شرق قرار می گیرند:

آفتابگردان ها می‌توانند پنج برابر بیشتر زنبورها را جذب کنند، زیرا آن‌ها سریع‌تر از گیاهان رو به غرب، گرم می‌شوند.

گل های آفتابگردان هنگامی که روبه شرق هستند، بارورتر و گرم تر هستند.

۷. روغن آفتابگردان اثر ضد التهابی دارد.

گیاه آفتابگردان مزایای اضافی علاوه بر زیبایی خود ارائه می‌دهد. روغن آفتابگردان برای داشتن خواص ضد التهابی پیشنهاد می‌شود. این گیاه حاوی لینولیک اسید است که می‌تواند به آراشیدونیک اسید تبدیل شود. هر دو از اسیدهای چرب هستند و می‌توانند به کاهش اتلاف آب بدن و بهبود سدهای پوستی کمک کنند.

۸. دو نوع دانه آفتابگردان وجود دارد

گل آفتاب گردان

حقایق آفتابگردان ها همچنین می‌توانند ورزشی باشند. آن‌ها یک اسنک بسیار محبوب در میان هواداران بیسبال هستند. دفعه بعد که خانواده خود را به یک بازی بیسبال می‌برید، از گل‌های آفتابگردان برای اسنک نمکی و ترد خود تشکر کنید! دو نوع رایج از دانه گل آفتابگردان وجود دارد: دانه روغنی و غیر روغنی.

دانه روغنی

دانه روغنی، معمول ترین دانه گل آفتابگردان است که به طور معمول برای پرورش استفاده می‌شود. پوسته دانه ها با پوسته سیاه جامد پوشانده شده‌اند. دانه های روغنی سیاه نوع رایجی از غذای پرندگان هستند زیرا دارای پوسته نازک و حاوی چربی بالا هستند. این ها به طور معمول برای اهداف استخراج روغن تولید می‌شوند؛ بنابراین بعید است که شما دانه های روغنی سیاه را برای مصرف انسانی بسته‌بندی کنید.

دانه های غیر روغنی

دانه های غیر روغنی، از تولیدات دانه گل آفتابگردان برای مصرف انسان هستند. این دانه‌ها توسط پوسته راه‌راه محافظت می‌شوند. دانه های غیر روغنی در قسمت گل گیاه آفتابگردان رشد می‌کنند. Healthline اشاره می‌کند که دانه‌های آفتابگردان غنی از ویتامین E و سلنیوم هستند که به جلوگیری از بیماری مزمن کمک می‌کنند.

۹. روغن آفتابگردان می‌تواند سطوح کلسترول را کاهش دهد.

یک مطالعه انجمن قلب آمریکا نشان داد که چربی‌های اشباع‌نشده می‌توانند سطح کلسترول را کاهش دهند. روغن آفتابگردان، غذایی حاوی چربی اشباع‌نشده چند گانه، جایگزین خوبی برای کره است و مزایای متعددی برای سلامتی دارد. چربی‌های اشباع‌شده همچنین بدن را با اسیدهای چرب بلند زنجیر تامین می‌کنند که چربی‌های ضروری برای بدن انسان هستند.

۱۰. آفتابگردان ها بومی آمریکا هستند

نکات گل آفتاب گردان

از نکات گل آفتاب گردان می توان به این اشاره کرده که این گل آفتابگردان ، بومی آمریکای شمالی است و اکنون در سراسر جهان برداشت می‌شود. دانشگاه میسوری، داکوتای شمالی را به عنوان ایالتی پیشرو برای تولید گل آفتابگردان می‌شناسد. عوامل مختلفی برای رشد گل آفتابگردان، از جمله دما، نور خورشید، خاک و آب مهم هستند.

سکونت‌گاه آفتابگردان:

یک گیاه آفتابگردان سالم حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید و خاکی با سطح PH 6 تا 7.5 لازم دارد. در نهایت، گل‌های آفتابگردان بالغ می‌توانند در برابر گرمای شدید مقاومت کنند، زیرا آن‌ها مقاوم در برابر خشکسالی هستند.

۱۱. آفتابگردان ها می‌تواند به کره تبدیل شوند

بسیاری کره بادام‌زمینی را می‌شناسند، برخی نیز کره بادام را دیده اند، اما تا به حال اسم کره دانه گل آفتابگردان را شنیده‌اید؟ اگر به بادام زمینی آلرژی دارید، کره دانه گل آفتابگردان، ممکن است در رژیم غذایی شما به یک ماده اصلی تبدیل شود. یک واقعیت جالب در مورد کره دانه گل آفتابگردان این است که چربی اشباع‌شده کمتری نسبت به کره بادام‌زمینی دارد.

علاوه بر این، روغن آفتابگردان مواد معدنی بیشتری نسبت به بادام‌زمینی و بادام دارد. داشتن آلرژی به بادام زمینی نیز مزیت های خاص خود را دارد!

۱۲. هزاران گل کوچک، سر آفتابگردان را ایجاد می‌کنند.

 

نکات گل آفتاب گردان

ما قبلا سر یک گل آفتابگردان را بیان کرده‌ایم، اما این دقیقا چه معنایی دارد؟ سر گل آفتابگردان ترکیبی از هزاران گل کوچک است. در واقع، هر گلبرگ در قسمت سر یک گل آفتابگردان، خود یک گل است. این گلبرگ‌های رنگارنگ به عنوان « پرتوهای فلش» شناخته می‌شوند.

13. بلندترین آفتابگردان، بالای 9 متر درازا دارد

نکات گل آفتاب گردان

بله، درست متوجه شدید. بیش از 9 متر قد دارد! هانس پیتر شیفر در کرست آلمان، مسئول رشد این گیاه 9 متر و 2 سانتی متری است. این موضوع توسط رکوردهای جهانی گینس در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۱۴ تایید شد. شیفر همچنین این عنوان را در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در اختیار داشت.

۱۴. آفتابگردان ها در ابتدا منبع تغذیه بودند

مشخص شده‌است که بومیان آمریکایی گیاه گل آفتابگردان را به عنوان یک منبع غذایی پرورش می دادند. طبق گزارش دانشگاه آریزونا، کاشت آفتابگردان بیش از ۸۰۰۰ سال پیش آغاز شده‌است. برخی حتی فکر می کنند که کاشت آفتابگردان قبل از ذرت و لوبیا آغاز شده است.

پرورش گل آفتابگردان از آن زمان به بعد فراتر از مصارف غذایی رفته‌است. امروزه بسیاری از مردم از گل آفتابگردان به عنوان الهامی برای مد، هنر و دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند.

۱۵. آفتابگردان ها می توانند خودشان گرده افشانی کنند

یک راه متداول برای گرده‌افشانی گل های آفتابگردان، توسط جذب زنبورها است که گرده ها را به کلاله منتقل می کنند. در صورتی که کلاله هیچ گرده را دریافت نکند، یک گیاه آفتابگردان می‌تواند برای تولید مثل خود گرده‌افشانی می‌کند. کلاله می‌تواند به اطراف بچرخد تا به گرده های خود برسد.

واقعیت دیگر : تخم تولید شده از خود گرده‌افشانی، همانند گیاهان گل آفتابگردان اصلی رشد خواهد کرد.

۱۶. گل های آفتابگردان می‌تواند دوست داشتنی باشد

نکات گل آفتاب گردان

یک نوع گل آفتابگردان وجود دارد که ممکن است به خاطر نامش، آن را با یک حیوان خانگی اشتباه بگیرید. اسم آن «آفتابگردان تدی بر» است.

آفتابگردان تدی بر

آفتابگردان تدی بر پشمالو و کروی هستند. این نوع از گل آفتابگردان دو برابر شکوفه تولید می‌کند که به آن‌ها یک سر کامل و کرکی مثل خرس عروسکی می‌دهد. کالبد شناسی غیر معمول آن‌ها منجر به دریافت جایزه « گل شایسته باغ » از انجمن سلطنتی باغداری در سال ۲۰۱۵ شد. علاوه بر این، برخی از مردم از آفتابگردان تدی بیر در سالاد و یا برای تزیین کیک استفاده می‌کنند.

این ۱۶ واقعیت دوست داشتنی درباره آفتابگردان نشان می‌دهند که گل های آفتابگردان چیزی فراتر از صرفا زرد و بلند هستند. چه یک مزیت غذایی، شکستن رکورد ارتفاع یا ریتم شبانه‌روزی باشد، گل‌های آفتابگردان گیاهانی پویا هستند

کجا می توانیم بیشتر درباره گل های آفتاب گردان بدانیم ؟

قطعا حضور شما در کلاس های باغبانی و نگهداری از گل ها می تواند اطلاعات بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد . کما اینکه در این کلاس ها می توانید به قدری مهارت های باغبانی و نگهداری از گل و گیاه خود را توسعه دهید که در نهایت امکان تاسیس گلخانه را نیز داشته باشید . برای کسب اطلاعات بیشتر با مدرسه گل و گیاه بوی گل تماس بگیرید .

آموزش گل آرایی گل های آفتاب گردان

در صورتی که به گل آرایی گل ها علاقه مندید می توانید با حضور در کلاس گل آرایی و آموزش گل آرایی بوی گل با کسب این هنر زیبا مشغول به کسب در آمد از طریق تاسیس گل فروشی یا موسسه تشریفاتی شوید .

منابع نکات گل آفتاب گردان :

 HGTV | Burpee | Van Gogh Gallery | Art.com | Van Gogh Museum | FTD (1,2) | HeritageHistory | DermatologyTimes | The Cornell Lab of Ornithology | Healthline | University of Missouri Extension | SFGate (1,2) | Green and Vibrant

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا