اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

پرورش و نگهداری گل های شاخه بریدهصنعت گلگل های شاخه بریده

گل های مکزیکی مطرح را بشناسید + معانی و موقعیت مکانی 15 نوع گل خاص

گل مکزیکی: سمبل و جایی که می توانید آنها را پیدا کنید

زمین مکزیک پر از کوه‌های ناهموار، دشت‌های ساحلی و صحراهای پهناور است. هر منظره، آب و هوای منحصر به فرد خود را دارد. زمین متنوع، یک آرایه جذاب از گل‌ها را در بر می‌گیرد، در واقع، شما بسیاری از گل‌ها متنوع را پیدا نخواهید کرد.

باغ‌های خانگی به طور باور نکردنی در مکزیک رایج هستند و گل‌ها یک نماد کلیدی در بسیاری از جشنواره‌های مکزیک از جمله روز مردگان می باشند. با راهنمای ما برای کشف محبوب‌ترین گل های مکزیکی، جایی که می توانید آنها را پیدا کنید و نحوه استفاده از آن‌ها در طول روز مردگان، همراه باشید. بسیاری از گل‌های مکزیکی را می‌توانید در یک دسته‌گل سنتی و روستیک پیدا کنید . مکزیکی گل

گل مکزیکی

۱۵ گل مکزیکی + سمبل

اساطیر مکزیک، گل‌های خاصی را به خدایان متعددی نسبت می‌دهند، که این بخشی از دلیل معنا یا نماد خاص هر گل است. بسیاری از این گل های با شکوه در سطح جهانی محبوب هستند، اما معانی نمادین آن‌ها ممکن است به راحتی نادیده گرفته شوند. در مورد گل های مکزیکی نماد ها را فرا بگیرید تا گل مورد علاقه خود را پیدا کنید.

نوشته های مشابه

انواع گل صورتی

۱. آفتابگردان مکزیکی (Tithonia Diversifolia)

گل مکزیکی

این گل آفتابگردان در مکزیک روی بوته‌ها ظاهر می‌شود و شکوفه گل شبیه به یک گل مروارید است . گلبرگ‌ها در درجه اول با رنگ‌های زرد و قرمز پدیدار می شوند. در هر بوته به اندازه  ۸۰ تا ۱۲۰ گل رشد می‌کند و آن‌ها را با شکوفه‌های زیبا پر می‌کند. این گل تعداد زیادی پروانه را جذب می نماید که به گرده‌افشانی آن کمک بسیاری می‌کند. گل های مکزیکی آفتاب گردان بسیار خارق العاده هستند .

سمبل: ایمان، وفاداری و ستایش

خانواده: Asteraceae

شکوفه ها: تابستان تا اوایل پاییز

۲. ارکیده لیلا (Laelia Rubescens)

گل مکزیکی

این گل همچنین «ارکیده رز-رنگ» ( یا: رنگارنگ) نامیده می‌شود و بر روی درختان یا صخره‌ها رشد می‌کند. ارکیده ها بسیار قوی هستند و بسیاری از مردم از آن‌ها در خانه‌های خود به عنوان آذین اصلی میز  استفاده می‌کنند. این ارکیده زیبا مکزیکی معمولا دارای سایه‌های کمرنگ شکوفه‌های صورتی است. گل های مکزیکی ارکیده لیلا جزو گل های خاص مکزیک هستند .

سمبل: عشق، تجمل و زیبایی

خانواده: Orchidaceae

شکوفه ها: تمام سال

۳. مریم گلی (salvia elegans) ( گل های مکزیکی )

گل مکزیکی

همانطور که این نام می‌گوید، این گل مکزیکی خیلی شبیه آناناس است ! شکوفه‌ها رنگ قرمز روشن هستند و شاخ و برگ‌ها را می توان برای پخت و پز استفاده کرد. بسیاری از مردم از مریم گلی به عنوان پوشش زمین باغ خود استفاده می کنند .

سمبل: شفا

خانواده: Lamiaceae

شکوفه ها: اواخر تابستان تا اوایل پاییز

۴. گل پیچ امین‌الدوله مکزیکی (Justicia Spicigera) ( گل های مکزیکی )

گل های مکزیکی

پیچ امین‌الدوله انواع مختلفی از موجودات حیات وحش، به ویژه پروانه‌ها را جذب می‌کند.

شکوفه های گیاه کوچک و نازک به رنگ نارنجی روشن هستند. برخی از گونه‌های آن بوی شگفت انگیزی دارند و یک افزودنی فوق العاده برای هر باغی هستند.

سمبل: شادی

خانواده: Acanthaceae

شکوفه ها: بهار

۵. بنت قنسول (euphorbia pulcherrima) ( گل های مکزیکی )

گل مکزیکی

این گل با جشن تولد مسیح همراه است و در سطح جهانی به عنوان نماد فصل کریسمس دیده می‌شود.

رنگ قرمز گیاه شکوفه‌ یا شاخ و برگ‌ها نیست. گیاه می‌تواند به دلایل پزشکی و رنگ کردن لباس مورد استفاده قرار گیرد.

بنت قنسول در فرهنگ گل آرایی اروپایی ها و ایرانی ها در مناسبت ها بسیار پرکاربرد است .

سمبل: ستاره بیت‌لحم

خانواده: Euphorbiaceae

شکوفه ها: اواخر پاییز تا اوایل زمستان

۶. گل جعفری مکزیکی (Tagetes erecta) ( گل های مکزیکی )

گل جعفری مکزیکی

این گل جعفری یکی از اجزاء اصلی روز تعطیلات در مکزیک است و یکی از خالص‌ترین پیشکش ها به خدایان مکزیکی است. این گل دارای رنگ‌ های گرم است و در مواقع اندوه، مراسم مذهبی، روزهای تولد و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گل بخشی از خانواده گل های مینا است و از دسته گل های مکزیکی پرطرفدار است .

سمبل: ناراحتی و نومیدی

خانواده: Asteraceae

شکوفه ها: اواخر بهار تا پاییز

 

۷. شکوه صبح مکزیک (Ipomoea Hederacea) ( گل های مکزیکی )

گل های مکزیکی

این گل عموما آبی، بنفش و سفید است و معمولا در مناطق خشک یافت می‌شود. شکوه صبح مکزیک پس از بارش باران رشد می‌کند و تنها در طول صبح باز می‌شود. شکل زیبا و منحصر به فرد گلبرگ‌ها مانند یک شیپور به نظر می‌رسد.

 

سمبل: عشق حقیقی

خانواده: Convolvulaceae

شکوفه ها: تابستان تا پاییز

 

۸. گل شور مکزیکی (Passiflora Mexicana)

گل های مکزیکی

این گل یکی از غیر معمول ترین و متمایز ترین شکوفه های مکزیکی است. تاک‌ها به صورت نوک تیز و دو لبه هستند. گل به دو ترکیب رنگ می‌رسد: قرمز و سبز، یا زرد و بنفش. گیاه به خاطر بوی تند و عاشقانه خود مشهور است.

 

نماد: نماد مرگ مسیح

خانواده: Passifloraceae

شکوفه ها: اواخر تابستان

۹. گل ستاره ای ( یا: شکلاتی) (Cosmos Atrosanguineus)

Cosmos Atrosanguineus

از آنجا که این گل عضوی از خانواده کاسنی است، شکوفه های آن به رنگ قرمز تیره تا قهوه‌ای است. نام « شکلات» بیانگر رنگ گل است. گل بوی کاکائو را می دهد، اما خوردنی نیست !!

 

سمبل: زیبایی و نظم

خانواده: Asteraceae

شکوفه ها: تابستان

۱۰. خشخاش مکزیکی (Argemone Ochroleuca)

Argemone Ochroleuca

خشخاش مکزیکی به خاطر اهداف دارویی آن مشهور است. آن‌ها معمولا در رنگ‌های زرد و سفید ظاهر می‌شوند. گیاه شکوفه‌های کوچکی دارد که می‌تواند خیلی سریع در سراسر یک قطعه زمین پخش شود. آن‌ها معمولا در طبیعت یافت می‌شوند تا برای اهداف تجاری.

 

سمبل: خواب و آرامش

خانواده: Papaveraceae

شکوفه ها: بهار

۱۱. سوسن سفید (Gladioli)

سوسن سفید

گل‌ها روی هر ریشه در بالای یکدیگر رشد می‌کنند و شبیه به یک شمشیر هستند. این گل در رنگ‌های مختلف از جمله رنگ‌های قرمز، زرد و صورتی رشد می کند. این گل در مکزیک در روز جشن مردگان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خاطر شکل شمشیر مانند آن، به گلادیاتورها داده می‌شود.

سمبل: دلسوزی و خاطرات

خانواده: Iridaceae

شکوفه ها: اوایل تابستان

۱۲. مریم گلی (salvia Miniata)

گل مکزیکی

این گل مکزیکی در فضاهای فشرده شکوفا می‌شود و به راحتی می‌تواند در هر جایی رشد کند. گل‌ها کوچک و قرمز – نارنجی رنگ هستند. گیاه می‌تواند به روش‌های متنوع از جمله در یک قابلمه و یا در کل باغچه رشد کند.

 

سمبل: محافظت و درمان

خانواده: Lamiaceae

شکوفه ها: تابستان

۱۳. گل کوکب (Dahlia Pinnata)

گل کوکب

کوکب، گل ملی مکزیک است و شکوفه بزرگی دارد. بسیاری از گل‌ها دو رنگ هستند. الگوی گلبرگ جالب گل‌ها را جذاب می‌کند و عموما در سالاد مصرف می‌شوند. آن‌ها به عنوان نماینده کسانی شناخته می‌شوند که به ارزش‌ها وفادار می‌مانند.

سمبل: شجاعت، خلاقیت و وقار

خانواده: Asteraceae

شکوفه ها: تابستان تا پاییز

۱۴. گل یوکا (Yucca Baccata)

گل یوکا

میوه های این گیاه آبدار و به شکل موز می باشند. این گیاه برای اهداف دارویی و زیبایی به کار می‌رود. شکوفه‌ها اغلب سفید هستند و بوی مطبوعی دارند. بخش‌هایی از این گیاه نیز خوردنی هستند.

سمبل: حفاظت و خالص‌سازی

خانواده: Asparagaceae

شکوفه ها : تابستان

 

۱۵. پرندگان بهشت (Strelitzia Reginae)

گل استریزیا

گل های این گیاه بالای پایه ساقه رشد می‌کنند و شبیه سر یک پرنده پردار هستند. این دسته معمولا با نام « گل های گوشت خوار» ( یا گل های ماهی خوار یا گل های جرثقیلی) شناخته می شوند. این گیاهان همیشه‌سبز می‌تواند بین 1.2 تا 1.8 متر رشد کنند و شاخ و برگ های آنها می‌تواند 60 سانتی متر تا 1.2 متر عرض داشته باشد.

سمبل: زیبایی و برتری

خانواده: Strelitzieceae

شکوفه ها: تابستان تا پاییز

کجا می‌توانید گل‌های مکزیکی را پیدا کنید؟

بسیاری از گل های مکزیکی را می توان در باغ‌های محلی یافت می شوند و به عنوان گیاهان خانگی، عالی هستند. فرهنگ مکزیک این است که این گل‌ها را نزدیک خود و خانه خود نگه دارد، اما آن‌ها می‌توانند در طبیعت نیز یافت شوند. ما چند جایی که شما می‌توانید برخی از گل‌های معروف مکزیکی را پیدا کنید، بررسی خواهیم کرد.

گل‌های آفتابگردان مکزیکی را می توان در کوه‌های Chihuahua( چیهاها)، Durango (دورانگو) و Tamaulipas ( تامائولیپاس) یافت. گل ملی مکزیک، کوکب، را می توان در اغلب باغ‌های عمومی یافت و حتی ممکن است آن‌ها را در سالاد نیز ببینید، چون آن‌ها به عنوان یک چاشنی خوشمزه برای تکمیل سبزیجات سالاد استفاده می‌شوند. یک مکان عالی دیگر برای یافتن گل‌های زیبا در Chiapas (چیاپاس) و Oaxaca(آکزاکا) غربی است. شما بسیاری از ارکیده های لیلا را همراه با گل‌های وحشی دیگر خواهید یافت. شما می توانید تمام گل های مکزیکی را درب خانه مردمان مکزیک ببینید.

گل های روز مردگان

از ۳۱ اکتبر تا 2 نوامبر، تعطیلات رسمی در مکزیک، به نام روز مردگان است. روز مردگان برای یادبود اجداد و کسانی که درگذشته اند و روحشان به خانه بازمی گردد، می باشد. گل جعفری مکزیکی یکی از معروف‌ترین گل‌ها در این روز است، و نمادی برای این جشن می باشد، چون گفته می‌شود که بوی آن‌ها به هدایت ارواح به درون خانه کمک می‌کند. سایر گل های محبوب که در این جشن سه‌روزه مورد استفاده قرار می‌گیرند: گل داوودی، سوسن، گل تاج خروس و گل دم کودک می باشند.

روز مردگان

سوالات متداول در زمینه گل‌های مکزیکی

اگر هنوز چند سوال در مورد گل‌های مکزیکی دارید، این سوالات متداول را چک کنید تا ببینید آیا سوالاتتان برطرف می شود یا خیر.

محبوب‌ترین گل مکزیکی کدام است؟

معروف‌ترین گل مکزیک که در سراسر جهان به خاطر نماد آن در فصل کریسمس، بنت قنسول است. کوکب مشهورترین گل است که در مکزیک یافت می‌شود، احتمالا به این دلیل که گل ملی است. گفته می‌شود که گل یوکا نماد دیگری از مکزیک می باشد.

آیا گل آفتابگردان مکزیکی دانه افشانی دارد؟

گل های آفتابگردان، گرچه از دسته گل های یک ساله هستند، اما با بخشندگی کامل دانه افشانی می کنند. این گیاه قادر است در برابر گرما، خشکسالی و خاک ضعیف مقاومت کرده و زیبایی را به هر حیاط خلوتی وارد کند.

چرا کوکب گل ملی مکزیک است؟

کوکب به خاطر استفاده چندگانه، تاریخ طولانی و ظاهر جذاب، به گل ملی مکزیک تبدیل شد. از لحاظ تاریخی، غده‌های گل به عنوان یک محصول غذایی مورد استفاده قرار می‌گرفت و آزتکها از این گل برای درمان صرع استفاده می‌کردند. گل برای مدت‌زمان طولانی همراه با فرهنگ مکزیک بوده است، و به همین دلیل است که در سال ۱۹۶۳ به عنوان گل ملی مکزیک انتخاب شد.

امیدواریم که علاقه شما به فرهنگ مکزیک اکنون رشد کرده باشد، لذا در حال حاضر در مورد هر یک از گل‌ های محبوب آن بیشتر می دانید . اگر شما نیز گل‌ها را به اندازه ما دوست دارید، مطمئن شوید که نگاهی به بررسی های ما درباره گل‌ ها بیندازید تا گل ها بیشتر شما را شگفت زده کنند ، یا حتی آن‌ ها را به یک دسته‌گل اضافه کنید ! در صورتی که به گل آرایی علاقه مندید همین امروز به کلاس های آموزش گل آرایی بوی گل سری بزنید !

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا