اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

بازار گلصنعت گل

معرفی بازار گل تهران محلاتی ، خدمات ، مزایا

بازار گل تهران محلاتی ، نگاهی کوتاه به کلیات آن

با سلام خدمت شما علاقه مندان به گل و گیاه و خلاصه جلوه های زیبای طبیعت  ، می‌بایست قبل از هر چیزی به شما تبریک بگم که جزو 17%از مردمی هستید که زیبایی و تاثیرات گل را احساس می کنید و 100% در زندگی و روحیات شما تاثیر مثبت خواهد داشت .

اگر از علاقه مندان به گل و گیاه هستید ، چنانچه همیشه سوال ذهنیتان این بوده است که گل‎ های زیبای گل فروشی ‎های محلتان از کجا تامین می‏شود  به بازار گل تهران امام رضا و بازار گل محلاتی مراجعه کرده و با آن ها آشنا شوید .  قطعا علاوه بر دیدن این فضای زیبا و پر از گل و گیاه ، خرید به صرفه ای نیز خواهید داشت .

البته لازم به ذکر است که اگر به دنبال گل های تزیینی و گل های خاص هستید ، بازار گل تهران محلاتی می تواند انتخاب بهتری برای شما نسبت به بازار گل امام رضا باشد . البته برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق مقاله زیر درباره بازار گل امام رضا نیز اطلاعات کسب کنید .

معرفی بازار گل امام رضا ، خدمات و مزایا

نوشته های مشابه

اگر به گل و گیاه علاقه مند هستید حتما بخوانید !

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

اگر کسب وکاری دارید که با گل و گیاه سر و کار دارید مسلما تا به الان نام بازار گل محلاتی را شنیده اید . جایی که شما به قصد خرید یک یا چند گلدان می‎روید ولی با تعداد زیادی از گل‎های طبیعی یا فرغونی از گل ‎ها به خانه باز می‎گردید.

در بازار گل تهران محلاتی هر آنچه که از گل و گیاه تصور کنید ، از قبیل گیاهان  و گل‎های نادر ، گلدان و بذر و دانه و وسایل تزیینی گل و گیاه ، یافت می‎شود. بازار گل محلاتی، یکی از بزرگ‎ترین بازار گل تهران است . چیزی شبیه بازار بزرگ تهران ، با این تفاوت که موضوع و محوریت خرید و فروش در اینجا گل و گیاه است. فضایی که در آن روح و جسمتان تازه می‌‏شود.

بازار گل تهران واقع در بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده و رو به روی اداره پست نبرد ، یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ ترین بازارهای گل تهران بشمار می‌رود.

به جز افرادی که هنر و کارشان به گل و گیاه مربوط می‌شود، خیلی از مردم هستند که مایل اند همیشه از زیبایی و عطر و جلوه‌ی گل‌ ها و گیاهان رنگی و زنده در داخل ساختمان یا حیاط خانه خود بهره‌مند شوند .

بازار گل محلاتی ؛ نه چندان شیک اما کاربردی

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

بازار گل محلاتی، اگر چه فضای شیک و ظاهر منظم و مرتبی ندارد اما در عوض اشباع است از انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی و ابزار و ادوات و گل های باغی و باغچه ای  و کلیه محصولات مرتبط با کشاورزی، گل های طبیعی و وسایل باغبانی است.

مزیت و جذابیت مرکز گل و گیاه محلاتی شهر تهران ، علاوه بر وجود گل ها و گیاهان خاص و عجیب و غریب (ماند رز های رنگ و وارنگ )، ارایه کننده گل و گیاه با بهترین کیفیت و قیمتی بی‌نظیر در سراسر کشور است.

برای دوستداران کاکتوس و ساکولنت باید گفت که قیمت کاکتوس و ساکولنت در این بازار نیز بسیار عالی است .

بحران قیمت و دغدغه ها و تنوع محصولات

بازار گل تهران محلاتی

البته برخی از افرادی که از این بازار دیدن کرده اند  معتقدند که قیمت‌ ها در وسط هفته با قیمت محصولات در آخر هفته متفاوت است ،اگر چه قیمت گل در بازار های ایران ثابت نبوده و هر روز و همیشه در ساعات مختلف روز  متغیر و علاوه بر آن با اینکه ساعت کاری این مجموعه از ۴:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح اعلام شده است ، در روزهای پایانی هفته که شمار بازدیدکننده‌ ها زیاد و برخی از غرفه‌ها تا نیمه‌ های روز و حتی حوالی ساعت 12:30 تا 13:30 هم باز می باشد . در بازار گل شهید محلاتی علاوه بر این ، گونه های مختلف گیاهی ، انواع ظروف سفالی ، تنگ های شیشه‌ ای ،  گلدان و وسایل تزیینی عروسی و عقد (روبان ،تور های تزیینی و…) نیز عرضه می‌شود.

این بازار گل که دومین بازار از بزرگ‌ترین‌های بازار گل تهران است، بیشتر به‌ صورت عمده فروشی فعال است اما تک‌ فروشی هم دارد. در این مکان علاوه بر گل و گیاه، ، درخت، کود، خاک،درختچه، بذر انواع لوازم باغبانی و گلدان، گل‌های شاخه بریده و انواع کاکتوس و ساکولنت‌های ساده و حتی ساکولنت های رنگی و تزیینی و ابزار و ادوات گل آرایی نیز به فروش می‌رسد.

در بازار گل شهید محلاتی ، نزدیک  به ۵۰۰ غرفه و چندین هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم درآمدزایی دارند.

لازم به ذکر است که گفته میشود گل‌های باغچه‌ای بیش از گل‌های آپارتمانی در آن مشتری دارند

 


 

چگونه و از چه طریقی به بازار گل محلاتی رفت و آمد داشته باشیم :

بازار گل شهید محلاتی | mahallati flower maket

الف)خطوط مترو بازار گل تهران

از طریق ایستگاه متروی نبرد که یکی از ایستگاه های خط چهار مترو تهران است. این ایستگاه در خیابان پیروزی و نزدیک چهار راه کوکاکولا قرار دارد و سپس با تاکسی می توانید خود را به بازار گل تهران محلاتی برسانید .

نزدیک ترین ایستگاه مترو بازار گل شهید محلاتی

ایستگاه مترو میدان بسیج در فاصله ۱/۶ کیلومتری

ب) خطوط ویژه تاکسی بازار گل

با هر یک از خط‌های تاکسی زیر می‌توانید به محل بازار گل تهران محلاتی بروید:

ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در محل چهارراه مصطفی خمینی (سیروس)
–  ابتدای بزرگراه شهیدمحلاتی در میدان امام خمینی
–  ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در میدان هفت تیر

ج) خطوط اتوبوس بازار گل تهران محلاتی

پارک‌ سوار اتوبوسرانی شهید محلاتی در حاشیه این بزرگراه قرار گرفته که به مقصد میدان هفت‌تیر، میدان راه‌آهن مسیر اتوبوس دارند. همچنین خط اتوبوسرانی بلوار ابوذر-بهارستان، بلوارابوذر-سعدی (بازار) از طول اتوبان شهید محلاتی حرکت می‌کنند.

–  نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس
–   ایستگاه اتوبوس زمزم در فاصله ۳۸۱ متری

د) اتومبیل شخصی در بازار گل تهران محلاتی

با توجه به اینکه بازار گل شهید محلاتی در حاشیه اتوبان شهید محلاتی در تهران قرار گرفته است شما می‌توانید به‌راحتی با اتومبیل شخصی یا تاکسی تلفنی از طریق اتوبان شهید محلاتی به این بازار گل بزرگ تهران برسید.

ولی لازم به ذکر است به دلیل وجود دادگاه و اداره پست همیشه افرادی که با خودرو های شخصی خود را به بازار میرسانند دچار مشکلات پارک ماشین میشوند و اکثر نقاط بلوار کوثر نیز با تابلوهای پارک ممنوع پر شده است،لذا بهتر است برای راحتی و آسایش حدالامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود.

 


بخش های مختلف بازار گل تهران محلاتی :

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

بازار گل تهران محلاتی دارای دو درب مجزا از هم می باشد. یک درب اصلی با عنوان «پایا گل» و یک درب فرعی که در واقع از پشت بازار وارد آن می‌‏شود . این بازار از چندین بخش مختلف و مجزا از هم تشکیل شده است.

بخشی از بازار که شامل راهرو های مسقف می‎شود که مربوط به گل‎ های طبیعی شاخه‌ بریده است . در این قسمت ، انواع گل‎ های طبیعی شاخه بریده دیده می‎شود. البته که گل‎های فصلی ، بسیار بیشتر از گل‎های دیگر دیده می‎شود علاوه بر این گل ها ، گل‎ های عجیب و غریب و کمیاب نیز پیدا می‎شود. مثل گل‎ های رز سبز رنگ، گل‎های رز هفت رنگ و …

در این بخش از بازار حجمی عظیمی از گل‎ های طبیعی را خواهید دید که باورتان نمی‎شود. اگر از عاشقان گل‎های طبیعی باشید دوست‎ خواهید داشت ساعت‎ها در این راهرو ها قدم بزنید و سرمست از عطر و زیبایی این همه گل شوید و واقعا بعد از خروج از بازار گل شهید محلاتی متوجه تغییرات در روحیات خود خواهید شد.

در بخش دیگر بازار که دیگر خبری از راهروهای سقف‎دار نیست و مغازه ‎ها معمولا به صورت گل‎خانه هستند، انواع گونه ‎های گیاهی وجود دارد. اصطلاحا «از شیر مرغ تا جون آدمیزاد» را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

از درختان و درختچه ‎ها گرفته تا کاکتوس و گل‎های تزیئنی داخل باغچه و بذرهای گیاهی در این بخش حضور دارند. کاکتوس‌ها پایه ثابت تمامی فصول هستند ولی باقی گیاهان و درختچه‎ها ، متناسب با فصل کاشتشان می توان مشاهده کرد .

لوازم تزیینی در بازار گل تهران محلاتی

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

کمی آن طرف ‎تر چندین غرفه فروش لوازم تزئینی گل و گیاه یا گلدان‎های شیشه‎ای وجود دارد که در ابتدای ورودی آن  ، شاخه‎ های گیاهان تزیینی که در دسته گل‎ها نیز به کار می‎رود موجود می باشد.

اما بخش تقریبا بزرگی از بازار، به گلدان‎ها اختصاص دارد. گلدان‎های پلاستیکی با طرح ها و رنگ های مختلف و جور واجور که در سال‎ های اخیر استفاده از آنها بیشتر شده و انواع گلدان‎های سفالی از مواردی هستند که در این بخش به فروش می‎رسند.

در کنار مغازه‎ها یا غرفه‎های فروش گلدان، مغازه‎های فروش بذر نیز وجود دارد که بذر انواع سبزیجات از قبیل سبزی خوردن و موارد دیگر را می‏ فروشند. انواع خاک‎ها و پرلیت ‎ها از دیگر مواردی است که در این بازار زیاد داد و ستد می‎شود .


ساعت کاری بازار گل محلاتی :

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

بازار گل محلاتی هر روز از ساعت 4:30 الی  ۵ صبح آغاز به کار می‎کند و مغازه‎داران در آن تا ساعت ۱۱ ظهر مشغول به کار هستند.

با توجه به اینکه باغدار ها و باغچه‎ کار ها  ، گل فروشان و گل آرا ها از طرف ‎دار های اصلی این بازار هستند، این بازار تقریبا در اکثر مواقع شلوغ است و با اینکه وسعت زیادی دارد اما همان طور که قبلا گفته شد اطراف آن به سختی جای پارک پیدا می‏شود.

پیشنهاد می‎شود که صبح ‎های خیلی زود به این بازار بروید چون هم با ترافیک کمتری از شهر تهران مواجه می‎شوید و هم راحت ‎تر یک جای پارک مناسب پیدا می‎کنید. این بازار آن قدر پررونق است که ساعت ۷ صبح نیز خیلی شلوغ و پر از بازدیدکننده‎ ها و خریداران است.

*در ضمن بازار گل محلاتی جمعه‌ باز و بسیار شلوغ است .

 


نحوه خرید از بازار گل تهران محلاتی :

بازار گل شهید محلاتی | mahallati flower maket

در بازار گل تهران محلاتی گل ها به صورت تک شاخه و عمده (بیشتر به صورت عمده) به فروش می رسند . برای خرید عمده باید به یاد داشته باشید که گل ها را به صورت (به اصطلاح) جور بخرید یعنی از لحاظ رنگ بندی باید متنوع باشند .

*اصطلاح جور بودن بدان معناست که نمیتوان برای مثال فقط 10 دسته گل رز به رنگ صورتی تهیه کرد و در کنار آن باید مثلا 4 دسته رنگ های دیگر نیز خرید کنید.

اصطلاح دسته نیز برای گل ها در بازار گل شهید محلاتی زیاد شنیده میشود معمولا گل ها در بازار گل تهران محلاتی به صورت دسته به فروش میرسند ( در خرید عمده ) و معمولا دسته های گل یا به صورت 10 شاخه یا به صورت 20 شاخه می باشند ( رز ها قطعا به صورت 20 عددی بسته خواهند شد )

لازم به ذکر است بعضی گل های خاص مانند آنتوریوم و ارکیده با شرایط مختلف به فروش میرسند مثلا آنتوریوم به صورت باکس و ارکیده به اصطلاح گلی ( به ازای هر گل شما مبلغی پرداخت خواهید کرد ) عرضه می شود .

باکس های آنتوریوم معمولا 10 الی 15 شاخه گل تشکیل شده اند

ولی در مورد ارکیده باید گفت که طریقه فروش این گل به صورت گلی بوده به عبارتی تعداد گل های موجود در شاخه را محاسبه میکنند و در قبال گل های موجود در شاخه باید هزینه کنید و این به علت ارزش بالا گل ارکیده و استقبال به این گل در کشور عزیزمان می باشد.

 

در مورد خرید های جزیی و تکی نیز راهنمایی که می توان کرد این باشد که :

1-   عجله نکنید

2–قیمت ها را از چندین مغازه بپرسید و مقایسه کنید

3-اگر با قیمت خیلی ارزان و چشمگیر مواجه شدید ، تامل کنید چون که ممکن است گل های تازه ای را انتخاب نکرده باشید . لذا بهتر است که برای خرید گل مرغوب ابتدا مشخصات گل های مرغوب را بدانیم لیکن هر گل خصوصیات متفاوتی دارد و نمیتوان به طور کلی مرغوب بودن همه ی گل ها را همراه با هم توصیف کرد

در نهایت برای شناخت گل های مرغوب می توانید در دوره های  مختلف آموزشی مدرسه گل آرایی بوی گل شرکت کنید .

 

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

 


خدمات و سفارشات بازار گل تهران :

بازار گل شهید محلاتی

در بازار گل محلاتی نیز مانند بازار گل امام رضا کلیه سفارشات در خصوص خدمات گل آرایی که در بالا گفته شد پذیرفته میشود فقط برای اطمینان خاطر و بهتر پیش بردن کار باید سعی کنید از چند روز قبل اقدام فرمایید

نحوه ی خرید و جابجایی بار در بازار گل تهران محلاتی :

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

در بازار گل محلاتی نیزمانند بازار گل امام رضا بعد از بحث خرید گل ها و ابزار مورد نیاز برای حمل و نقل ابزار و گل ها و وسایل با مشکل حمل و نقل رو به رو خواهید شد لذا برای حمل وسایل میتوانید از افراد مشخص با لباس های مخصوص شماره گذاری شده در بازار گل شهید محلاتی کمک بگیرید و این افراد با چرخ دستی تمامی خرید های شما را تا وسیله نقلیه میرسانند

بابت بحث هزینه  ی حمل و نقل هم در ابتدا کرایه ی مسیر را مشخص کنید (که تو حالت مینیمم 5هزار تومن و در حالت ماکسیمم، توافق می شود.

حال ممکن است کسانی به شما پیشنهاد های قیمت پایین تر بدهند،به هر کسی اعتماد نکنید فقط از افرادی که لباس مخصوص باربری به تن دارند استفاده کنید به این دلیل که هر مشکلی تو بحث حمل و نقل و گم شدن وسایل پیش بیاید از روی شماره ی لباس شما میتوانید پیگیری کنید ،و اعتماد به افارد دیگر موجب است که پیامد های جالبی در پیش نداشته باشد.

خدمات بازار گل تهران محلاتی :

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

در بازار گل شهید محلاتی غرفه ها و سوله های مختلف برای خدمات گل آرایی،دسته گل، دسته گل عروس ،دسته گل فرمالیته،ماشین عروس ،سفره عقد،تاج گل،ودر بعضی از غرفه ها انواخ خدمات اکسسوری عروس عرضه میشود اکسسوری عروس شامل (تاج گل،دستبندو…)بوده که در این روز ها به صورت خیلی چشمگیری متقاضی دارد .

تور بازار گل محلاتی مدرسه گل آرایی بوی گل

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

دپارتمان آموزش موسسه بوی گل که با نام مدرسه گل آرایی بوی گل شناخته می شود به منظور دریافت اطلاعات بیشتر درباره بازار گل تهران محلاتی دوره هایی را برگزار می کند در این دوره ها هنرجویان با یادگیری روش های تشخیص مرغوب بودن انواع گل آشنا می شوند ، علاوه بر آن با نکات نحوه جابجایی گل از مبدا به مقصد نیز آشنا خواهید شد .

کما اینکه در این دوره با اسامی گل و برگ ها ، ابزار های باغبانی و گل آرایی ، نحوه خرید به شکل خرده و عمده ، نحوه نگهداری  ، تئوری رنگ ها را نیز فرا می گیرید . در کنار تمامی هنرجویان استاد شماره یک گل آرایی ایران نیز حضور خواهد داشت تا شما عزیزان بتوانید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید .

برای آشنایی با این دوره ها می توانید با دپارتمان آموزش بوی گل از از طریق روش های زیر ارتباط برقرار کنید

 

پیج ایسنتاگرام بوی گل ( Booyegol )

شماره تماس مدرسه گل آرایی بوی گل ( دپارتمان آموزش ) : 02166564458

 

دوره های گل فروشی دپارتمان آموزش مدرسه گل آرایی بوی گل

بازار گل محلاتی | بازار گل تهران | mahallati Flower market

شما دوستان عزیز می توانید در کنار آشنایی با بازار گل شهید محلاتی ، دوره گل فروشی را نیز فرا بگیرید . دوستانی که در این دوره شرکت کنند می توانند در نهایت به تیم تشریفات موسسه بوی گل پیوسته و مشغول به کار شوند . در این دوره هنرجویان عزیزمان با متد های گل آرایی اروپایی در 3 روز به صورت ورکشاپ آشنا خواهند شد .

عناوین آموزش و فهرست آموزش دوره به شرح زیر خواهد بود :

فهرست آموزش  :

تور بازار گل

دوره تئوری

7 کارگاه عملی + 1 کارگاه هدیه

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق کارشناسان بوی گل اقدام کنید .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا