اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

پرورش و نگهداری گل های شاخه بریدهصنعت گل

راهکار هوشمندانه برای تازه نگه داشتن گل‌

 

گل‌های زیبای و تازه خود را طولانی تر نگه دارید .

 

تازه نگه داشتن گل‌

نوشته های مشابه

 

ما در اینجا برای شما چند راهکار هوشمندانه برای تازه نگه داشتن گل‌ زیبای خود ارائه خواهیم داد . شما می‌دانید که اگر گل‌های بریده‌ شده را در آب قرار دهید ، به آن‌ها کمک خواهد کرد تا از پژمرده شدن  دور نگه داشته شوند. اگر یک بسته نگه دارنده گل را از گل‌ فروشی یا فروشگاه خریداری کنید ، به گل‌ها کمک خواهد کرد تا بیشتر باقی بمانند . با این حال ، شما می‌توانید با بریدن گل باعث شوید گلهایتان را به مدت طولانی تر نگه دارید . چندین دستور العمل‌ خوب برای استفاده از مواد اولیه خانگی وجود دارد ، که ما چند مورد را برای  تازه نگه داشتن گل‌ هایتان ذکر کرده ایم .

نکات کلیدی برای تازه نگه داشتن گل‌های بریده شده

  • به آن‌ها آب بدهید .
  • به آن‌ها غذا بدهید .
  • از آن‌ها در برابر فساد و یا عفونت محافظت کنید .
  • آن‌ها را خنک و خارج از نور مستقیم خورشید نگاه دارید .

گل فروش با  نگهدارنده ی گل‌ ،  آب و غذای گل ها را تامین می‌کند که  حاوی مواد ضد عفونی‌کننده برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها هم است . دقت کنید که گلدان شما نیز تمیز است . سعی کنید گردش هوا را به حداقل برسانید ، چون به تبخیر  سرعت می‌بخشد و می‌تواند گل های شما را بی‌ آب کند و این برای تازه نگه داشتن گل‌  مناسب نیستو آن را پژمره می کند .

آماده کردن گل‌ها

با کنار گذاشتن هر برگ پوسیده یا گل‌های پژمرده شروع کنید . قسمت پایین گل‌ها را با یک تیغه پاک و تیز قبل از مرتب کردن آن‌ها در گلدان که حاوی ماده نگهدارنده گل است ، ببرید . ساقه‌ها را با یک زاویه برش ببرید تا سطح ناحیه را برای جذب آب افزایش دهید و از انتهای راکد تخت در کف ظرف جلوگیری کنید .

آب

در همه موارد , ماده نگهدارنده گل را با استفاده از آب‌گرم ( 100 – ۱۱۰ یا ۳۸ – 40 درجه سانتی گراد) مخلوط کنید , چون به ساقه  آب سرد بیشتری  وارد می‌شود . آب لوله‌کشی تمیز کارساز خواهد بود, اما اگر در نمک یا فلورید بسیار بالاست , به جای آن از آب مقطر استفاده کنید . کلرین در  شیرآب خوب است چون به عنوان داروی ضد عفونی‌کننده طبیعی عمل می‌کند .

طرز تهیه ۱

۲ لیوان لیموناد – نوشیدنی گازدار لیمو ( به عنوان مثال ، اسپرایت یا ۷ – بالا )

یک دوم قاشق چای خوری از سفید کننده کلر

۲ پیمانه آب گرم

طرز تهیه ۲

۲ قاشق سوپ خوری آب لیمو ترش تازه

۱ قاشق سوپ خوری شکر

یک دوم قاشق چای خوری از سفید کننده کلر

۱ لیتر آب گرم

طرز تهیه ۳

۲ قاشق سوپ خوری سرکه سفید

۲ قاشق سوپ خوری شکر

یک دوم قاشق چای خوری از سفید کننده کلر

۱ لیتر آب گرم

نکات بیشتر :

  • از هر شاخ و برگی که زیر خط آب قرار داشت ، چشم بپوشید . برگ‌های مرطوب رشد میکروبی را تشویق می‌کنند که می‌تواند گل‌ها را فاسد کند.
  • هر گونه برگ‌های غیر ضروری را بردارید به این دلیل که از دست دادن اب گل‌ها را تسریع خواهند کرد .
  • گل‌های با شیره لاتکس شیری نیازمند درمان ویژه‌ای هستند . مثال‌های این گل‌ها عبارتند از بنت قنسول , گل افتابگردان , گل ختمی , فرفیون و خشخاش . شیره به معنای جلوگیری از از دست دادن آب توسط ساقه است , اما یک برش گل ,  از جذب آب گیاه جلوگیری میکند . شما می‌توانید با فرو بردن نوک زیرین ( 1 / 2 اینچ ) ساقه در آب جوش برای حدود ۳۰ ثانیه یا با درزگیری نوک ساقه‌ها با یک شعله یا شعله دیگر , از این مشکل پیش‌گیری کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا