حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

طاق گل عروسی ۲۰۱۸ ، ایده های ناب گل آرایی طاق گل عروسی برای مراسم های شما

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

یک طاق گل عروسی زیبا در مراسم عروسی، محل اجرای مراسم را برای داشتن روزی دلچسب و به یاد ماندنی آماده می کند. طاق گل عروسی که از برگ های سبز و گل های چشم نواز ساخته شده باشد، پشت صحنه ی زیبایی را برای شما و همسرتان ایجاد می کند تا با یکدیگر پیمان ببندید و پیوند ازدواج تان را اعلام کنید. طاق گل عروسی می تواند به هرشکل و اندازه و سبکی باشد. می توانید از تکه های چوب و برگ های انبوه استفاده کنید یا گل های لطیف و شکل های هندسی غیرمعمول را در نظر بگیرید. برای این که بتوانید طاق گل عروسی مخصوص به خود را بسازید، چند نمونه از طاق گل ها را در این مقاله معرفی می کنیم و به نقاط کانونی و مهم در طراحی آنها اشاره خواهیم کرد. به نمونه های طاق گل نگاهی بیندازید و از آن ها ایده بگیرید.

چگونه طاق گل عروسی درست کنیم؟

معمولا طاق گل عروسی را با چارچوبی از جنس چوب می سازند و روی آن را با گل و برگ تزیین می کنند. در تزیین این طاق گل عروسی می توانید از اقلام های کلاسیکی مثل پارچه یا اقلام های جدیدتری مانند صدف و بامبو هم استفاده کنید. تهیه کنندگان تشریفات عروسی و گل آراها  بیشتر از همه مایلند بدانند چگونه می توان طاق گل را با گل تزیین کرد اما در صورتی که خودتان مایل به انجام این کار هستید یا دوست دارید دانش تان را در مورد  طاق های گل بالا ببرید، این مقاله با مطرح کردن  چند نکته می تواند برایتان مفید باشد.

گل ها

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

نیازی به گفتن نیست اما هماهنگ کردن  رنگ و نوع گل های دسته گل تان با گل های طاق گل عروسی کار آسانی است و توصیه می شود که این کار را انجام دهید.  اگر خودتان قصد تزیین طاق گل یا گل آرایی هر قسمت از مراسم تان را دارید، مطمئن شوید که گل های انتخابی تان حداقل ۲۴ ساعت قبل از مراسم در آب قرار گرفته اند. با این روش، گل ها در روز مراسم شما، سرحال و تازه هستند.

در بهترین حالت، باید سعی داشته باشید گل هایی را انتخاب کنید که خارج از آب هم تا مدت زیادی شاداب باقی بمانند مانند گل شکرپاره و میخک. از گل رز هم استفاده ی زیادی می شود اما تا حدی در مقابل نبود آب حساس است. اگر قصد دارید از گل های طبیعی استفاده کنید، بهترین راه این است که گل ها را درست قبل از شروع مراسم نصب کنید تا بهترین وضعیت خود را داشته باشند. اگر برای شروع کار نیاز به راهنمایی بیش تر دارید، به مقاله ی طرز ساخت دیوار گل در وب سایت مان نگاهی بیندازید.

برگ های سبز

 

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

برگ های سبزی که در ساخت دسته گل ها استفاده می شود، برای ساخت طاق گل عروسی هم مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد دارید فضای زیادی را با برگ های سبز بپوشانید، می توانید از شاخ و برگ های پرحجمی مانند اکالیپتوس و سرخس استفاده کنید. اما اگر می خواهید طاق گل، نمای ظریف تری داشته باشد از برگ های ظریفی چون پیچک استفاده کنید. برگ های گیاه ابری نقره ای به دلیل داشتن رنگ مات، برای عروسی های فصل زمستان بسیار مناسب هستند.

پارچه

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

طاق گل های کلاسیک عروسی از انواع مختلفی از پارچه تشکیل شده اند که هم برای پوشاندن و هم برای تاکید بر شکل طاق استفاده می شوند. پارچه هایی که عمدتا  مورد استفاده قرار می گیرند شامل ارگانزا، شیفون و تور است. جنس این پارچه ها عمدتا از ابریشم است اما اختلاف کمی در ظاهر و بافت دارند. پارچه ارگانزا نازک تر و شفاف تر است درحالی که شیفون ضخیم تر است. پارچه ی توری پف می کند و به طاق حجم اضافه می کند.

تزیینات اضافی و شکل طاق گل عروسی

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

بعضی از عروس و دامادها یک قدم فراتر می گذارند و آیتم های اضافی دیگر و پشت صحنه را به طاق گل عروسی خود اضافه می کنند. در عروسی هایی که در ساحل برگزار می شوند یا حال و هوای استوایی دارند، می توان صدف هم به طاق گل اضافه کرد. در عروسی هایی با تزیینات مدرن تر می توان از تزیینات فلزی استفاده کرد و اشکال تزیینی را از طاق گل آویزان کرد. در انتخاب تزیینات برای طاق گل و سایر بخش های عروسی تان خلاقیت به خرج دهید.

امروزه، استفاده از شکل های مختلف و جدید و درست کردن مدلی به جز چارچوب های سنتی چوبی، روز به روز در حال افزایش است. بعضی از عروس و دامادهای خلاق طاق گل هایی درست می کنند که خارج از محل عروسی است و مشخصه های معماری متفاوتی دارد. به طور مثال، ساختمان های قدیمی، معمولا طاق هایی دارند که می توان آن ها را با اضافه کردن مقداری گل و برگ به طاق گل تبدیل کرد.

عروس و دامادهای مدرن از طاق گل هایی با شکل های هندسی متفاوت استفاده می کنند مانند شش ضلعی، مثلثی و به شکل الماس.

ایده های ساخت طاق گل مدرن

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

در این گروه، طاق گل عروسی از شکل ساده شان درآمده اند و به آثار منحصر به فرد هنری تبدیل شده اند. با ترکیب اجزای ظریف تزیینات مدرن با اجزای کلاسیک، می توانید اثر جدیدی از طاق گل عروسی که محدود به زمان نیست، خلق کنید. تزیین خلاقانه ی طاق گل رمز اصلی خلق یک اثر مدرن و کلاسیک  به طور همزمان است.

طاق گل معشوقه

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

یک طاق گل عروسی چوبی ساده را با گل های تازه و برگ های سبز تزیین کنید و ترکیب رنگ های زیبایی را به وجود آورید.

با اضافه کردن گل های دارای رنگ های پاستلی و ملایم مانند صورتی، لیمویی، آبی روشن و …به ترکیب برگ ها، جلوه ی رنگی زیبایی به طاق گل تان ببخشید.

می توانید در اطراف طاق گل، اشیایی با حجم های هندسی مختلف قرار دهید تا به پشت صحنه ی عکس هایتان جلوه ی مدرن بدهید.

از ترکیب چوب سبک و آجر سفید برای ایجاد صحنه ای آرام بخش و چشم نواز استفاده نمایید.

نگاه دقیق تر به :

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

 

طاق گل عروسی ساحلی

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

از محل برگزاری مراسم تان جهت اضافه کردن تزیینات الهام بگیرید. می توانید از صدف ها برای درست کردن پشت صحنه ی منحصر به فرد یک مراسم عروسی خودمانی در ساحل استفاده کنید.

از تزیینات غیرسنتی مثل بامبو برای ساخت طاق گل بهره بگیرید.

از ترکیب گل و برگ های ظریف جهت تاکید بر تزیینات منحصر به فردتان استفاده کنید. گل های ظریف تکمیل کننده ی زیبایی پارچه هایی هستند که از طاق گل آویزان کرده اید.

نگاه دقیق تر به:

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

طاق گل عروسی نوشتاری

 

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

با استفاده از شمع، اطراف طاق گل عروسی و در طول مسیر را تزیین کنید.

طرح نوشتاری زیبایی را داخل طاق گل یا اطراف آن در نظر بگیرید تا فضای مراسم را با ایده های خلاقانه ی خود زیباتر کنید.

از برگ ها و گل ها استفاده کنید و رنگ های خلاقانه را به طرح تان اضافه کنید.

از صندلی های با طرح های مختلف و رنگ های یکسان استفاده کنید تا طرح معاصر و یکنواختی را به وجود آورید.

نگاه دقیق تر به :

ایده های ساخت طاق گل عروسی کلاسیک

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

گاهی اوقات سادگی و تمیزی بهترین سبک برای برگزاری یک مراسم اصیل است. طاق های گل کلاسیک بهترین گزینه برای عروس و دامادهایی هستند که می خواهند فقط عشق شان در مرکز توجه همگان قرار گیرد. اگر چنین سبکی را می پسندید، در تزیین طاق گل از پارچه های ظریف و رنگ های روشن استفاده کنید.

طاق گل عروسی پیچ در پیچ

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

سرتا سر طاق گل عروسی را با پارچه بپوشانید تا پشت صحنه تان شبیه پنجره شود.  اکالیپتوس دلار نقره ای را به دور ستون های طاق گل به گونه ای بپیچید که طرح پیچ در پیچ و زیبا داشته باشد.

از لوازم تزیینی خلاقانه مانند چلچراغ و اشیای فلزی استفاده کنید تا نگاه را به سوی خود را جلب کنند.

نگاه دقیق تر به :

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

طاق گل عروسی ماندگار

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

پارچه های ظریف مانند شیفون و ارگانزا گزینه های خوبی برای تزیین یک چارچوب خالی هستند.

از پیچک برای تزیین دور ستون های طاق گل و روی پارچه ها استفاده کنید تا در طراحی ساده ی طاق گل تضاد به وجود آورید.

برای پوشاندن گوشه ها و ثابت کردن پارچه ها در جای خودشان از گل استفاده کنید.

به منظور زیباتر کردن طاق گل عروسی و راهروی منتهی به آن از گل های مکمل استفاده کنید تا تمامی فضای جایگاه عروسی، ظاهر یکدست تری داشته باشد.

نگاه دقیق تر به :

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

طاق گل عروسی رمانتیک

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

از گل های بزرگ بر روی طاق گل عروسی استفاده کنید تا نقاط کانونی زیبایی را به وجود آورید.

از گل ها با بافت های مختلف استفاده کنید تا طاق گل تان جزییات جالبی داشته باشد.

در استفاده از برگ ها تنوع به خرج دهید و به صورت خلاقانه فضاهای خالی طاق گل را پر کنید.

طاق گل عروسی را نزدیک یک عنصر ساده معماری مانند ستون های سیمانی بنا کنید تا طاق گل به خوبی خودش را نشان دهد.

نگاه دقیق تر به :

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

ایده های ساخت طاق گل عروسی روستایی

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

طاق گل عروسی روستایی برای زوجی مناسب است که تزیینات طبیعی را بسیار دوست دارند. چوب و برگ های زیبا از مواد اصلی برای ساخت طاق گل به سبک روستایی هستند. برای تزیین  این طاق گل به دنبال عناصر طبیعی و غیر دست ساز باشید. اگر می خواهید خلاقیت بیش تری به خرج دهید، می توانید یکی از وسایل روستایی کهنه برای ساخت چارچوب منحصر به فردتان در روز عروسی استفاده کنید.

طاق گل عروسی تاکستان قدیمی

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

جهت ساخت چارچوبی منحصر به فرد، از وسایل و آثار معماری قدیمی استفاده کنید.

مقداری گلبرگ را به منظور ایجاد صحنه ی زیبا و دست ساز روی زمین بریزید.

طاق گل عروسی را در محلی قرار دهید که پشت صحنه ی زیبایی داشته باشد.

اگر می خواهید چارچوب خلاقانه تری داشته باشید از گل ها و برگ های سبز به مقدار کم استفاده کنید.

نگاه دقیق تر به:

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

طاق گل عروسی باغ پاییزی

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

از اشکال مختلف معماری برای ساخت طاق گل عروسی در مراسم تان استفاده کنید.

قسمت هایی از چارچوب را بدون گل و پوشش بگذارید تا زیبایی و ظرافت خود را نشان دهد.

از به کارگیری گل ها و برگ هایی که ظاهرا با هم هماهنگی ندارند، هراسی نداشته باشید. گاهی اوقات، غیرمنتظره ترین ها، بهترین طرح ها را به وجود می آورند.

نگاه دقیق تر به :

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

طاق گل عروسی جنگلی

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

برای از این طاق گل عروسی از برگ های سبز به عنوان قسمت اصلی کار و به گونه ای استفاده کنید که چند نقطه ی رنگی و گل از میان آن مشخص باشد.

گل های بزرگ تر را در کنار گل های کوچک تر قرار دهید تا طاق گل با مقدار مناسبی از گل پر شود.

از گل ها با رنگ روشن استفاده کنید تا حس طبیعی را به مراسم تان ببخشید.

نگاه دقیق تر به :

ساخت طاق گل برای مراسم عروسی

طاق گل عروسی از جمله تزییناتی هستند که می توانید  آن ها را با توجه به سلیقه تان و سبک مراسم تان تزیین کنید. اگر خودتان تمایل دارید که این طاق گل عروسی و تزیینات دیگر را بسازید، بهتر است نگاهی به بخش آموزش ساخت طاق گل بادکنکی بیندازید. با ساخت این طاق، جلوه ی مراسم تان را چند برابر خواهید کرد و میز عروس و داماد بیش تر مورد توجه قرار خواهد گرفت. اگر به دنبال طاق گل عروسی ساده ای هستید و قصد دارید با اضافه کردن تزیینات خاص، شگفتی مهمانانتان را برانگیزید، بخش آموزش ساخت  چلچراغ گل را بخوانید. این طاق برای قرارگرفتن در بالای میز پذیرایی یا میز عروس و داماد مناسب است.

 

در نهایت اگر پروژه ای برای گل آرایی عروسی خود دارید می توانید به تیم تشریفات آموزشگاه گل آرایی بوی گل بسپارید