۱/۵ - (۱ امتیاز)

سلام ، سلام ، دوباره سلام ، سه باره سلام ! امیدوارم همیشه شاد خرم باشید . این بارم مثل همیشه بوی گل ، گل کاشته ! گل مطلب رو براتون آماده کردیم درباره انواع درخت کریسمس … امیدارم لذت ببرید . در این مطلب با ۱۶ درخت مناسب برای کریسمس آشنا می شیم … دیگه هیچ نگرانی بابت انتخاب صحیح درخت کریسمس خود نداشته باشید .

۱۶ نوع درخت کریسمس

آیا به زودی قصد خرید درخت کریسمس را برای خانه خود دارید ؟ آیا می خواهید بهترین درخت کریسمس را داشته باشید ؟

آیا به سراغ یک صنوبر شاهانه که به خاطر برگ های تیزش معروف است رفته اید ؟

یک کاج سرسبز با کلی فضا برا دکوراسیون یا یک درخت کریسمس مینیاتوری نمایشی چطور است ؟

انتخاب درست درخت کریسمس

خواه هر ساله یک نوع درخت کریسمس یکسان انتخاب کنید یا همان اولین درختی که با آن رو به رو می شوید را انتخاب کنید، با این حال حقیقت این است که از هر نوع گیاه ، درختان زیادی برای انتخاب وجود دارند .

درخت کریسمس به نقطه ی کانونی دکوراسیون کریسمس و رسم و رسومات خانوادگی تبدیل شده است ؛ پس مهم است که لیست انتخاب های خود را کاهش داده و بهترین گزینه را پیدا کنید. شکل، رنگ و رایحه فقط چند نکته ی اولیه هستند که باید در نظر بگیرید.

انواع درختان کریسمس

برای کمک به شما در یافتن بهترین درخت کریسمس، یک راهنما فراهم کردیم که انواع مختلف درخت کریسمس را نشان می دهد.

این بار کریسمس و این اوقات فوق العاده ی سال را با درخت کریسمسی که در پایین ذکر کردیم جشن بگیرید .

در زیر انواع درخت کریسمس را مشاهده می کنید.

درختان صنوبر از جمله دریختان سرزنده ی همیشه سبز هستند و همچنین انتخاب محبوب و مرسوم برای فصل تعطیلات می باشند. محبوب ترین درختان صنوبر مورد استفاده برای کریسمس عبارتند از صنوبر شاهانه، صنوبر فریزر و صنوبر بالسام.

  1. انواع درخت کریسمس ؛ صنوبر بالسام

صنوبر بالسام یک درخت همیشه سبز است که بیشتر به خاطر شکل مخروطی و حجم زیادی از برگ های سبز تیره که صاف و سوزنی شکل هستند معروف است. برگ های صنوبر بالسام همچنین دارای ترکیبی از رنگ های نقره ای – سفید درخشان بوده و معمولا برای تاج گل ها و سرسبزی تعطیلات مورد استفاده قرار می گیرند. این درخت همیشه سبز نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه بوی خوبی نیز دارد. وجود بوی تندی که خاطره ی اکثر افراد از کریسمس است باعث می شود این درخت یک انتخاب مرسوم باشد. این نوع صنوبر خاص دارای سایز کوچک تا متوسط است و تا ارتفاع ۶۶ پایی رشد می کند.

 

  1. انواع درخت کریسمس ؛ صنوبر فریزر

 

این درخت به خاطر رایحه ی دلپذیرش معروف است، شاخه های زرد – سبز صنوبر فریزر شکل مخروطی داشته و همچنین شاخه ها به سمت بالا خم شده اند. شاخه های صنوبر فریزر همچنین به خاطر بسیار تیز بودنشان شهرت دارند و این امر باعث می شود این درخت کریسمس یک انتخاب عالی برای زیورآلات سنگین، آویزهای کریسمس و دکوراسیون تعطیلات باشد. برگ های آن سوزنی شکل بوده و به صورت کروی در اطراف تنه ی درخت رشد کرده اند و بوی بسیار خوبی دارند. صنوبر فریزر معمولا در همه جا تا ارتفاع ۵۰ پا رشد می کند.

  1. انواع درخت کریسمس ؛ صنوبر کنعان

به خاطر شباهتش با صنوبر فریزر و صنوبر بالسام معروف است، صنوبر کنعان یک درخت ترکیبی از دو نوع است. صنوبر کنعان یک درخت همیشه سبز با رشد متوسط است که برگ های سوزنی فوق العاده ای همچون صنوبر فریزر دارد. برگ ها صاف  و سوزنی شکل بوده و رنگ سبز زیبایی دارند. صنوبر کنعان بومی کوهستان های ویرجینیایی غربی است و جدیدا وارد بازار درختان کریسمس شده است. این امر باعث می شود این صنوبر به خصوص کمیاب باشد.

  1. انواع درخت کریسمس ؛ صنوبر داگلاس

یک صنوبر داگلاس در خانه نماد فوق العاده ای خواهد بود. این درخت صنوبر شکلی کاملا هرمی با برگ های آبی یا سبز تیره دارد که در بین تمام درختان کریسمس یکی از قوی ترین و بهترین رایحه ها را دارد. برگ های این درخت همیشه سبز صاف و نرم هستند و روی شاخه ها می رویند. صنوبر های داگلاس از سایز متوسط تا سایز بسیار بزرگ و تا ارتفاع ۳۳۰ پایی رشد می کنند. حقیقت جالب این است که صنوبر داگلاس تقریبا نیمی از درختان کریسمسی که در ایالات متحده می رویند را تشکیل می دهد.

  1. انواع درخت کریسمس ؛ صنوبر مجلل

نام این درخت همیشه سبز گویای همه چیز است. صنوبر مجلل یک درخت بزرگ بومی شمال غرب اقیانوس آرام و کالیفرنیای شمالی است. این درختان غول پیکر ممکن است تا ارتفاع ۲۳۰ پایی رشد کنند. صنوبر مجلل دارای برگ های دو رنگی با زرد – سبز می باشد و در زیر سوزن ها هم سفید رنگ است. این درخت برگ و بار زیبا و ضخیمی تولید می کند و رایحه ی تند مخصوص درختان کریسمس ر دارا می باشد.

  1. انواع درخت کریسمس ؛ صنوبر شاهانه

صنوبر شاهانه یکی دیگر از محبوب ترین درختان کریسمس است و می تواند تا ارتفاع ۲۳۰ پایی رشد کند. شاخه های پر پشت به صورت یکسان و برابر در طول تنه ی این درخت همیشه سبز رشد کرده اند. این درخت در شمال غرب اقیانوس آرام می روید، صنوبر شاهانه دارای برگ های سوزنی شکل است که به صورت کروی به سمت بالا رشد می کنند و این باعث می شود این درخت از جمله مرسوم ترین انتخاب ها برای دکوراسیون تعطیلات باشد.

  1. انواع درخت کریسمس ، صنوبر کانکالر

صنوبر کانکالر گاهی با نام صنوبر سفید نیز شناخته می شود. این درخت به خاطر برگ های صاف و سوزنی شکلش معروف است که به سمت بالا رشد می کنند. وقتی این درخت جوان است، بیشتر برگ های آن رنگ آبی – سبز دارند، اما همینطور که مسن تر می شود برگ هایش بیشتر به سبز می گرایند. صنوبر کانکالر تا ارتفاع بیش از ۱۹۵ پایی رشد می کند.

درختان کاج، مخروطیان همیشه سبز در رسته ی پینوس هستند و مرسوم ترین درختان مخروطی در دنیا می باشند. درختان کاج بیش از هر چیز از جنگ های طبیعی خوششان می آید، اما همچنین گزینه ی مناسبی برای درختان کریسمس نیز هستند.

  1. انواع درخت کریسمس ؛ کاج سفید

کاج سفید دارای برگ های سوزنی شکلی است که به صورت جمعی یا دسته ای رشد می کنند. با وجود رنگ های ترکیبی آبی – سبز و سرهای تیز رو به بالای برگ ها، شاخه های این درخت کریسمس منعطف بوده و رایحه ی بسیار کم دارند(یا اصلا رایحه ای ندارند). این درخت کاج برای زیورآلات سنگین یا دکوراسیون زیاد و سنگین توصیه نمی شود چون شاخه ها زیاد قوی نیستند. حقیقت جالب این است که، کاج سفید بزرگ ترین کاج در ایالات متحده است. درختان بالغ می توانند تا ۴۰۰ سال عمر کنند و تا ارتفاع ۲۳۰ پایی رشد می کنند.

  1. انواع درخت کریسمس ؛ کاج اسکاچ

همچنین با نام کاج اسکاتلندی نیز شناخته می شود. این درخت کاج یکی دیگر از گزینه های مرسوم برای درخت کریسمس است. شاخ و برگ تیز و سبز تیره اطراف این کاج را پوشانده اند: برای تزئین سنگین با چراغ ها و دیگر دکوراسیون های کریسمس عالی می باشد. این درخت کاج می تواند در هر جایی تا ۱۱۵ پا رشد کند. رنگ این برگ های سوزنی از آبی – سبز تا سبز تیره در ماه های زمستان متفاوت بوده و به صورت دسته ای یا شاخه های دوتایی رشد می کنند. کاج اسکاچ همچنین به خاطر برگ های سوزنی با طول عمر زیادش معروف است و این به معنی تمیزکاری کمتر برای شما در پایان کریسمس است. حقیقت جالب این است که این درخت همچنین درخت ملی کشور اسکاتلند است.

  1. انواع درخت کریسمس ؛ کاج ویرجینیا

کاج ویرجینیا را می توان به آسانی از روی برگ های سوزنی کوتاه و در هم پیچیده ای که به صورت جفتی رشد می کنند تشخیص داد. این درخت کاج به خصوص دارای شاخه های کوتاه با شاخ و برگ حجیم است که برای پیوند زدن عالی است. کاج ویرجینیا به خاطر اینکه یک درخت با سایز کوچک تا متوسط است شهرت دارد که می تواند در هر جا تا ارتفاع ۷۰ پایی رشد کند.

درختان کاج میلاد از گونه ی پیکا هستند که شامل ۳۷ نوع می باشد. این انواع به خصوص از درختان در آب و هواهای سرد رشد می کنند و گزینه ی معمولی برای فصل تعطیلات می باشند.

  1.  انواع درخت کریسمس  ، کاج میلاد آبی

کاج میلاد آبی همچنین با نام کاج میلاد آبی کلورادو نیز شناخته می شود و به خاطر برگ های سوزنی خاکستری – آبی مومی شکلش که به سمت بالا و به صورت کروی می رویند محبوب است. این درخت بومی کوهستان های راکی در ایالات متحده است. این کاج میلاد دارای شاخ و برگ حجیم و شکل مخروطی می باشد که تا ارتفاع ۷۵ پایی رشد می کند. می گویند که کاج میلاد آبی دارای “ظاهر عالی ای برای درختان کریسمس” است. حقیقت جالب این است که کاج میلاد آبی یک درخت ملی در کلرادو است.

  1. انواع درخت کریسمس ، کاج میلاد نروژی

کاج میلاد نروژی یک درخت همیشه سبز با سرعت رشد زیاد است که می تواند تا ارتفاع ۱۸۰ پایی رشد کند. برگ هایش سوزنی شکل وبده و رنگ سبز تیره داشته و سربالا می باشند. اگرچه این درخت در ایالات متحده مرسوم است، اما کاج میلاد نروژی از جمله ی قابل توجه ترین گونه های کاج میلاد است که بومی اروپا است. طول عمر برگ های سوزنی این درخت کم است، بنابراین مراقبت مناسب از درخت و آبدهی صحیح و مرتب آن امری مهم است.

  1. انواع درخت کریسمس ، کاج میلاد سفید

کاج میلاد سفید همچنین به عنوان کاج میلاد کانادایی، کاج میلاد بدبو، کاج میلاد سفید غربی و نام های دیگری نیز شناخته می شود. این گونه ی کاج میلاد به خصوص یک درخت بزرگ است که تا ارتفاع ۱۳۰ پایی رشد می کند. با وجود برگ های سوزنی شکلی که کوتاه و تیز بوده و دارای رنگ رنگ آبی – سبز می باشند، این کاج میلاد یک گزینه ی مناسب برای دکوراسیون سنگین و زیاد می باشد.

درخت های سرو به صورت باریک و بلند می رویند و بیشتر به عنوان درختچه یا درخت های خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر امسال به دنبال یک درخت کریسمس منحصر به فرد هستید، سرو ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. انواع مختلف آن را در زیر مشاهده می کنید.

  1. انواع درخت کریسمس ، سرو آریزونا

همانطور که از نامش مشخص است، سرو آریزونا بومی جنوب غرب ایالات متحده است. این درخت همیشه سبز دارای سایز متوسط است که می تواند تا ارتفاع ۶۰ پایی رشد کند. برگ های این سرو به خصوص دارای رنگ آبی – خاکستری روی شاخه ها می باشد که به صورت مخروطی رشد می کنند.

  1. انواع درخت کریسمس ، سرو لیلند

سرو لیلند دارای برگ های پری مانند است که رنگ سبز – خاکستری داشته و به صورت سربالا رشد می کنند و شکل هرمی دارد.

این سرو به خصوص هیچ رایحه ای ندارد، بنابراین اگر به دنبال یک درخت کریسمس با رایحه ی دلنشین هستید، سر لیلند احتمالا گزینه ی مناسبی برای شما نیست.

اگر نیمه ی پر لیوان را ببینیم، عدم وجود رایحه می تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که آلرژی دارند. این درخت که رشد سریعی دارد تا ارتفاع ۷۰ پایی رشد می کند.

درخت های سدر درختان بزرگ مخروطی همیشه سبزی هستند که انواع متفاوتی دارند.

درختان سدر بیشتر درختان تزئینی هستند که در کنار خیابان ها و درون پارک ها می بینیم. البته، اگر به دنبال یک درخت کریسمس منحصر به فرد هستید، یک درخت سدر گزینه ی مناسبی است.

  1. انواع درخت کریسمس ، سدر قرمز

همچنین با نام سدر قرمز شرقی، سدر مدادی و سدر خوش بو نیز شناخته می شود. شاخه های این سدر به خصوص حجیم بوده و به صورت هرمی می رویند.

برگ ها به صورت سربالا رشد کرده و رنگ سبز درخشان تیره ای دارند. اگرچه سدر های قرمز شرقی رشد کندی دارند، اما طبق شواهد تا ارتفاع ۴۰ پایی رشد می کنند.

حقیقت جالب این است که این درخت سدر بیشتر به عنوان درخت کریسمس در میزوری، اولاهوما و آرکانزاس استفاده می شود.

برای استقبال از روح کریسمس و سال جدید هیچ راهی بهتر از تزئین درخت کریسمس نیست، اما این بدان معنا است که ابتدا باید درخت مناسب را انتخاب کنید. با وجود گزینه های زیاد و مختلف، امیدواریم راهنمای ما برای انواع مختلف درخت های کریسمس به شما کمک کند تا لیست خود را کوتاه تر کنید. به محض اینکه درخت خود را داخل خانه بردید، فراموش نکنید مراقبت لازم از درخت کریسمس را به عمل بیاورید. راهنمای دقیق ما برای مراقبت از درختان کریسمس به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که درخت شما در کل فصل سالم و سرزنده باقی بماند. وقت آن است که دکوراسیون کریسمس را آماده کنید و جشن بگیرید !