حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

بازم براتون بوی گل سورپرایز داره ! امروز قراره شما رو با معجزه گل و گیاه آپارتمانی یعنی پوتوس ، گل من :)) آشناتون کنم . این گل و گیاه آپارتمانی برای خانه های شما انبوهی اکسیژن به ارمغان می آورد به طوری که می توانید از تصفیه طبیعی محیط خانه خود لذت ببرید همچنین پوتوس عزیز می تواند به طور معجزه آسایی در تمامی شرایط رشد کند و نیازی به نوازش و رسیدگی ما تحت هیچ شرایطی ندارد . نمی دونم فیلم جان سخت رو دیدید یا نه اما به جرئت می تونم بگم از اون بازیگر نقش اول هم سگ جون تره و برای کسانی که حوصله باغبانی و مراقبت و نگهداری از گل و گیاه ندارند گزینه مناسبی است !

راهنمای نگهداری و مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی پوتوس: اطلاعات و نکاتی در مورد رشد

گل و گیاه پوتوس

Epipremnum aureu یک گیاه با برگ های سر بالا و پرپشت است که طول آن در جنگل های استوایی می تواند ۴۰ فوت برسد. نام آن از واژه های یونانی epi (به معنای بالا) و premnon(به معنای تنه) که اشاره به رشد آن روی تنه ی درختان دارد الهام گرفته شده است.

در فضای بسته، گل و گیاه پوتوس معمولا حدود ۶ تا ۱۰ فوت رشد می کند. برگ های آن براق و نرم و دارای شکل نوک تیز و قلب مانند بوده و گاهی به رنگ سبز یا ترکیب چند رنگ سفید، زرد یا سبز کم رنگ هستند. این گیاه به ندرت گل یا میوه می دهد، مخصوصا در فضای سربسته، اما برخی گونه های آن می توانند گل های سفید کوچک بدون گلبرگی داشته باشند که میوه های کوچکی نیز می دهند.

پوتوس و اسامی دیگر

پوتوس همچنین با نام پیچک شیطان نیز شناخته می شود و می تواند در یک سبد یا به عنوان یک گیاه تزئینی روی میز کار قرار گیرد.

این گیاه در تصفیه ی هوا بسیار موثر است و در برابر نور فلوئورسنت مقاوم است و این نکته باعث می شود این گیاه انتخاب مناسبی برای محیط های اداری باشد. این گیاهان همچنین می توانند به تصفیه ی هوا در خانه یا محل کار نیز کمک کنند.

بررسی گل و گیاه آپارتمانی پوتوس

بیشتر ما، یا حداقل آنهایی که استعداد مراقبت از گل و گیاه ندارند، گیاهان آپارتمانی و  خانگی سرسختی را ترجیح می دهیم که به حداقل مراقبت و توجه نیاز داشته باشند. خب، یک معجزه پیش رو داریم !!! گیاه پوتوس هم جذاب و زیبا است و هم به شدت سرسخت است و به همین خاطر شهرت گل و گیاه خانگی و اپارتمانی با آسان ترین شرایط رشد را به خودش اختصاص داده است. اگرچه این گل و گیاه بومی جنگل جزایر سلیمان می باشد، اما پوتوس می تواند در شرایط رشد مختلفی خارج از محیط گرمسیری طبیعی اش نیز سازگاری داشته باشد.

یک گیاه پوتوس نه تنها می تواند فضای زندگی شما را سرشار از رنگ و جلوه کند، بلکه همچنین می تواند در تصفیه ی هوای تنفسی نیز کمک بزرگی باشد. علاوه بر این، این گیاه رطوبت هوا را نیز افزایش داده و اکسیژن را جایگزین دی اکسید کربن می کند.

انواع گل و گیاه خانگی و آپارتمانی پوتوس

اگرچه ممکن است انواع ترکیبی زیادی وجود داشته باشند، اما فقط دو نوع اصلی پوتوس وجود دارند که به عنوان گیاه خانگی در نظر گرفته می شوند. محبوب ترین گونه aureum یا پوتوس طلایی است و دومین گونه ی محبوب هم ملکه ی مرمری است. ادامه ی مطلب را بخوانید تا با چند مدل ترکیبی دیگر پوتوس آشنا شوید.

گل وگیاه پوتوس طلایی

همانطور که احتمالا از نامش حدس زدید، برگ های پوتوس طلایی ترکیبی از رنگ های طلایی – زرد هستند. این گونه همچنین با نام های پیچک شیطان، هزارپای تنگاوین یا پیچک جزایر سلیمان نیز شناخته می شود.
پوتوس طلایی بومی جزایر سلیمان و برخی از مناطق آسیای جنوب شرقی است. چون پوتوس هایی که در شرایط نور کم رشد می کنند رنگ زرد جالب توجهی ارائه نمی دهند، می توانید با قرار دادن گیاه در معرض نور متوسط خورشید، پوتوس طلایی خودتان را فراهم کنید.

گل و گیاه ملکه ی مرمرین

گل و گیاه پوتوس

ملکه ی مرمرین دومین گونه ی محبوب است و رشد بسیار آرامی دارد. این گونه دارای شاخ و برگ های رنگارنگی است که بیشتر سفید مایل به سبز هستند. چون مراقبت از ملکه ی مرمرین نسبت به پوتوس طلایی سخت تر است، محبوبیت کمتری دارد. به هر حال، رشد آرام آن باعث می شود این گونه برای فضای محدود مناسب باشد.

گل و گیاه پوتوس یشمی

گل و گیاه پوتوس
این گونه با برگ های سبز تیره و ترکیب آن با رنگ کرمی طلایی اش شناخته می شود. یشمی سبز یک گونه ی سبز رنگ از ملکه ی مرمرین است و همچنین با نام ملکه ی سبز نیز شناخته می شود.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از گل وگیاه آپارتمانی پوتوس

اگرچه مراقبت و نگهداری از پوتوس به شدت آسان است، اما چند نکته برای مراقبت و نگهداری سالم و شاداب این گل و گیاه به شما ارائه می دهیم. همانند همه ی گیاهان، این گیاه نیز برای رشد به نور، آب و تهویه ی مناسب هوا نیاز دارد.

 

نور آفتاب

نور گل و گیاه آپارتمانی پوتوس :

پوتوس سفید در شرایط نوری مختلف دوام می آورد و می تواند نور کم را تحمل کند، اما نور متوسط در فضای بسته شرایط ایده آل این گیاه است. محیط بیرون و سرباز در شرایط نیمه سایه می تواند شرایط رشد مناسبی برای پوتوس باشد. در هر جایی که تصمیم گرفتید پوتوس را قرار دهید، فقط مراقب باشید در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد. یک پوتوس بسیار رنگارنگ ممکن است رنگارنگی اش را در مواجهه با شرایط نور کم از دست دهد.

 

چون فقط نقط سبز رنگ برگ ها می توانند انرژی تولید کنند، برگ ها با تبدیل کردن دیگر رنگ ها به رنگ سبز کمبود انرژی را جبران خواهند کرد. برگ های رنگ پریده که به زردی روی می آورند ممکن است نشانگر این باشند که گیاه نور بیش از حد دریافت می کند.

آب مورد نیاز

آب گل و گیاه آپارتمانی پوتوس :

خاک را مرطوب نگه دارید، اما مراقب باشید بیش از حد گیاه را آبیاری نکنید. گفتنش راحت تر از انجام دادنش است، درسته؟ اگر بین هر آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود پوتوس شرایط بهتری خواهد داشت. برای انجام درست این تکنیک آبیاری، فقط اجازه دهید دو اینچ بالایی خاک خشک شود و به این صورت اطمینان حاصل می کنید که ریشه ها همیشه مرطوب خواهند بود. اگر برگ ها پلاسیده و قهوه ای شده اند، پس باید بیشتر به گیاه آب بدهید. اگر برگ ها زرد شده اند، شاید بیش از حد به گیاه آب داده اید.

آب دهی بیش از حد گل و گیاه آپارتمانی پوتوس :

آب دهی بیش از حد ممکن است باعث پوسیده شدن ریشه ها شود. اجازه ندهید پوتوس غرق آب شود، مگر اینکه از اول پوتوس را در آب کاشته باشید. پوتوس هم می تواند در آب رشد کند هم در خاک، اما اگر از یک شرایط رشد به شرایط رشد متفاوتی تغییر موضع دهید به گیاه آسیب می زنید.

اگر یک گیاه پوتوس را از اول در خاک کاشته اید، اگر به رشد در خاک ادامه دهد وضعیت بهتری خواهد داشت و برعکس.

دما مورد نیاز

دما گل و گیاه آپارتمانی پوتوس :

پوتوس می تواند دمای بین ۵۵ تا ۸۶ درجه ی فارنهایت را تحمل کند، به هر حال این گیاه یک گونه ی استوایی است و بنابراین رطوبت و دمای بالای بین ۷۰ تا ۹۰ درجه ی فارنهایت را ترجیح می دهد.

سم

سمیت گل و گیاه آپارتمانی پوتوس :

اگرچه پوتوس به ندرت خطرناک است، اما هضم آن می تواند باعث بروز تهوع و سوزش در حیوانات خانگی و کودکان شود و این به خاطر وجود کلسیم اکزالات در این گیاه است. صاحبان حیوانات خانگی باید در انتخاب گیاهان خیلی مراقب باشند.

آفات و مشکلات

آفات و مشکلات گل و گیاه آپارتمانی پوتوس :

معمول ترین دلایل بروز مشکل برای پوتوس به راحتی قابل برطرف شدن هستند و این نکته باعث می شود پوتوس انتخابی عالی برای باغداران تازه کار باشد. این گیاه خانگی هیچ حشره و مشکلات بیماری جدی ای در بر ندارد، البته ممکن است حشرات مکنده و شته در این گیاه وارد شوند. می توانید ازیک پارچه ی کتان آغشته به الکل برای از بین بردن آفات استفاده کنید. بررسی هفتگی گیاه می تواند از بروز آفات جلوگیری کند. با این وجود، می توانید به سادگی حشرات مکنده را ریشه کن کرده و با استفاده از یک اسپری روغن باغبانی مشکل گیاه را برطرف کنید.

گل و گیاه آپارتمانی پوتوس :

گل و گیاه آپارتمانی پوتوس می تواند انتخابی مناسب برای خانه و اتاق کار شما باشد. این گیاه به کمترین میزان توجه نیاز دارد و قابلیت آن در تصفیه ی هوا نیز یک مزیت بزرگ محسوب می شود. پوتوس قوی و سازگار درخت مانند می تواند جلوه ی زیبایی به فضای خانه ی شما بدهد، می تواند از داربست بالا برود یا از یک سبد آویزان شود. در هر حال، زیبایی، رنگ و مزایای مفید زیادی به همراه دارد.