حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

نگهداری و مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون: اطلاعات و نکاتی در مورد رشد

نام فیلودندرون از واژه های یونانی philo(عشق) و Dendron(درخت)الهام گرفته شده است. این گیاه کلاسیک از جمله ی محبوب ترین گیاهان خانگی است و به عنوان گیاهی با قابلیت رشد آسان شناخته می شود. درخت بندی فیلودندرون که همچنین با نام فیلودندرون بند برگی نیز شناخته می شود، یک گیاه با برگ های بزرگ سر بالا می باشد که اصلیت آن به جنگل های بارانی برزیل باز می گردد. این گیاه برای رشد در فضای بسته نیاز به فضای کافی دارد، چون برگ های آن به صورت عرضی رشد وسیعی دارند. ارتفاق رشد این گیاه تقریبا به سه پا می رسد، اما عرض آن ممکن است به دو برابر این اندازه نیز برسد. علاوه بر قابلیت رشد و نگهداری آسان، فیلودندرون یک تصفیه کننده ی خوب برای هوا است.

بررسی گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون

حدود ۴۰۰ گونه از فیلودندرون وجود دارند و این گیاه از خانواده ی araceae است. فیلودندرون ها به دو دسته ی اصلی تقسیم می شوند: تاکی شکل و غیر آویزان(یا سربالا). تاکی شکل ها انتخاب مناسبی برای آویزان شدن از سبد یا بالا رفتن از داربست می باشند، در حالی که انواع سربالا مثل فیلودندرون های بند درختی می توانند در هر فضایی نمای زیبایی داشته باشند. آنها گیاهانی زیبا و تماشایی هستند و می توانند در محیط های مناسب به ارتفاع چشمگیری برسند.

به عنوان یک گیاه استوایی، فیلودندرون در کمک به تصفیه ی هوای تنفسی ما نقش بزرگی ایفا می کند. برای بهره بردن از مزیت تصفیه کنندگی هوا برای یک محیط خانه ی سالم تر، بهتر است این گیاه را در فاصله ی ۱۰۰ پا مربعی از هم قرار داده و اجازه دهید کارش را انجام دهد.
گاهی فیلودندرون ها با گیاهان pothos اشتباه گرفته می شوند، اما با مقایسه ی برگ ها می توانید تفاوت آنها را تشخیص دهید. این دو گیاه از نظر ظاهری شبیه به هم هستند، اما برگ های pothos معمولا چند رنگ با لکه های زرد یا سفید هستند.

 

انواع گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون

خانواده ی فیلودندرون یک خانواده ی بزرگ است، این خانواده شامل گونه ها و انواع بسیاری است که از لحاظ ظاهری، سایز و رنگ با هم متفاوت می باشند. در زیر چند مورد از محبوب ترین آنها را مشاهده می کنید:

فیلدندرون بند درختی


P.bipinnatifidum یا همان فیلودندرون با برگ های شکاف دار، یک گونه ی تاک مانند سربالا است اما دارای تنه ای بلند با قطر ۴ اینچ و ریشه های شبیه به طناب است. برگ های بزرگ و شکاف دار آن مهم ترین اندام گیاه هستند که جلب توجه می کنند. آنها در آب و هوای طبیعی شکوفه می دهند، اما در فضای بسته به ندرت این اتفاق می افتد.

فیلودندرون برگ قلبی


P.scandens یک گونه ی بالا رونده با برگ های شبیه به قلب سبز تیره است که برگ های آن معمولا طولی برابر با ۲ تا ۴ اینچ دارند. شاخه های بلند آن می توانند تا ۴ پا رشد کنند. این گیاه همچنین با نام گیاه نازنین(عزیزه دل) نیز شناخته می شود. این گونه می تواند نور بسیار کم را تحمل کند و همچنین به عنوان یکی از مستقل ترین و سرسخت ترین گیاهان خانگی شناخته می شود. این گیاه می تواند سال ها با کمترین میزان توجه به رشدش ادامه دهد.

فیلودندرون برگ سرخ


P.erubescens یک بالا رونده ی محکم است که رشد خوبی تا ۲۰ پا دارد. این گونه دارای برگ های نوک تیز سبز تیره ی ۱۰ تا ۱۶ اینچی است که در حاشیه دارای رنگ قرمز مسی هستند. ساقه ها وقتی جوان باشند دارای رنگ بنفش مایل به قرمز هستند. فیلودندرون برگ قرمز از نور متوسط لذت می برد و دلیل اصلی محبوبیتش، رنگ آن است.

نکاتی برای نگهداری و مراقبت از فیلودندرون

نگهداری از فیلودندرون ساده است، چون این گیاه سازگاری خوبی با هر گونه محیط سربسته دارد. این گیاه می تواند سال ها در فضای سربسته رشد کند و شرایط ایده آل در فضای سربسته این است که در جنوب شرقی پنجره ها قرار گیرد.

نور آفتاب
نور گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون :

فیلودندرون ها با نور متوسط و در معرض نور غیر مستقیم آفتاب قرار گرفتن، بهترین رشد را خواهند داشت. برگ های قدیمی تر به صورت طبیعی زرد می شوند. به هر حال، اگر متوجه شدید چند برگ همزمان زرد شدند، ممکن است نشاند دهنده ی این باشد که گیاه بیش از حد نور خورشید دریافت می کند. این گیاهان تحمل نور کم را دارند، اما اگر ساقه ها چند اینچ با برگ ها فاصله بگیرند، شاید بهتر باشد گیاه را به ناحیه ای با نور بیشتر منتقل کنید.

آب مورد نیاز

آموزش و راهنمایی آبیاری گل و گیاه آپارتمانی

آب گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون :

 

وقتی خاک رویی گلدان خشک شد. گل و گیاه را آبیاری کنید. مراقب باشید بیش از حد آبیاری نکنید، چون فیلودندرون در صورت آبدهی بیش از حد می پوسد. اگر برگ ها قهوه ای شده و در حال افتادن باشند، گیاه به مقدار لازم آبدهی نشده است. برگ های پژمرده به این معنا هستند که گیاه یا بیش از حد آبیاری شده یا کم آبیاری شده است، اما به محض اینکه مشکل را برطرف کردید شرایط برگ ها بهبود می یابند.

دما مورد نیاز

دما گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون :

 

دمای ایده آل برای فیلودندرون بین ۶۵ تا ۷۸ درجه ی فارنهایت در روز و حدود ۶۰ درجه ی فارنهایت در شب می باشد.

سم
سمیت گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون :

فیلودندرون نباید در دسترس حیوانات و انسان ها قرار بگیرد. فیلودندرون های بند برگی برای گربه ها و سگ ها سمی هستند. کسب علم در مورد گیاهان سمی می تواند به شما در جلوگیری از بروز اتفاقات و لذت بردن از این گیاه زیبا کمک کند.

آفات و مشکلات
آفات و مشکلات گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون :

فیلودندرون زیاد دچار آفت حشرات نمی شود، اما بهتر است مراقب شته ها و حشرات مکنده باشید. می توانند حشرات مکنده را با استفاده از یک پارچه ی کتون آغشته به الکل ریشه کن کنید. در فواصل زمانی منظم گیاه را با آب بشویید و از صابون ضد حشرات برای جلوگیری از بروز آفت استفاده کنید.

نکات دیگر گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون :

فیلودندرون از جمله ی گیاهان استوایی است، بنابراین رطوبت بالا رشد بهتر و شاخ و برگ های درخشان تری را به ارمغان خواهد آورد. این گل و گیاه تحمل میزان رطوبت کم را دارد، اما آبیاری منظم گل و گیاه می تواند به رشد آن کمک کند. برگ های قهوه ای معمولا نشان گر این هستند که میزان رطوبت بیش از حد کم است.

همچنین بهتر است با شستشوی منظم گیاه با استفاده از یک پارچه ی نرم، گرد و خاک را از برگ های آن دور کنید. در غیر این صورت، منافذ برگ ها مسدود خواهند شد.به صورت منظم گلدان فیلودندرون را بچرخانید تا نور به صورت مساوی به همه ی قسمت های گیاه برسد و این نکته را هم در ذهن داشته باشید که هر چند سال یک بار مکان گلدان یا خود گلدان را عوض کنید تا ریشه ها در فضای محدود قرار نگیرند.

در آخر

اگر نمی دانید استعداد کافی در نگهداری از گیاهان را دارید یا نه، فیلودندرون می تواند یک رفیق خوب و سرسخت برای شما باشد. گرما، نور و رطوبت کلید مراقبت از این گیاه هستند. برای جبران لطف شما، این گیاه کیفیت هوای تنفسی داخل خانه ی شما را بهبود می بخشد و اتاق یا محل کار شما را همچون یک جنگل زیبا و دلنشین می کند.