حتما به این نوشته امتیاز بدید و ما رو در گوگل همراهی کنید post

خب با این مطلبی که براتون آماده کردم لیست کاملی از گل و گیاه آپارتمانی که می تونند هوای خانه شما رو تصفیه کنند تکمیل شد .

دراکانا و گیاهان قبلی که به شما معرفی کردم در کنار نگهداری آسان و آپارتمانی بودن ، هوای خانه شما را به بهترین نحو ممکن و طبیعی تصفیه می کند .

اگر هنوز به مطالب قبلی ما سر نزدید می تونید از لینک های زیر به گیاهانی آپارتمانی دسترسی داشته باشید

نگهداری و مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی فیلودندرون: اطلاعات و نکاتی در مورد رشد

نگهداری و مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی پوتوس : اطلاعات و نکاتی در مورد رشد

راهنمای نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی زنبق آرام : اطلاعات و نکات رشد

گل و گیاه آپارتمانی مار: معرفی ، اطلاعات و نکات رشد

نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا

دراکانا رفلکسا یک گیاه خانگی محبوب است که اصلیت آن به ماداگاسکار و دیگر جزایر اقیانوس هند باز می گردد. نام اصلی این گیاه از یک واژه ی باستانی یونانی به نام drakania یا “اژدهای ماده” الهام گرفته شده است و این به خاطر شیره ی شبیه به آدامس قرمز رنگ موجود در ساقه های دراکانا است و این شیره به خون اژدها تشبیه شده است.

قرن ها پیش، این شیره به عنوان خمیر دندان، رنگ و دارو مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه، از آن به منظور جلا دهنده و عامل موثر در عکسبرداری استفاده می شود. گیاه دراکانا همچنین با نام آهنگ هند و pleomele نیز شناخته می شود. نگهداری و مراقبت از گیاه دراکانا بسیار ساده و راحت است و این گیاه می تواند حتی در بیشترین حالت نادیده گرفته شدن هم دوام بیاورد. بهترین نکته در مورد این گیاه این است که در تصفیه ی هوای تنفسی ما نقش مهمی ایفا می کند.

 

نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا

بررسی دراکانا ( نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا )

گیاه دراکانا یک گیاه خانگی زینتی محبوب است که هم در فضای بسته و هم در فضای باز در آب و هواهای نیمه گرمسیری رشد می کند. ارتفاع رشد این گیاه به حدود ۳ پادر فضای بسته می رسد و ظاهری شبیه به یک درخت پر بار دارد. برگ های براق آن می توانند تا یک فوت طول و چند اینچ عرض داشته باشند.

دراکانا از خانواده ی  asparagus( یا Asparagaceae) می باشد و شامل ۴۰ گونه است. محبوب ترین گونه ی آن گونه ی واریگاتا با برگ های دارای حاشیه ی زرد رنگ است که نام آن آهنگ هند است. یک حقیقت جالب در مورد دراکانا این است که این گیاه دارای یک مرسیتم(اندامی از گیاه که به رشد آن کمک می کند)ضخیم شونده ی ثانویه می باشد. این مرسیتم ثانویه کمک می کند گیه عریض تر و ضخیم تر شود و ریشه ها شاداب تر خواهند شد.

شاخ و برگ های دراکانا با طرح های رنگی زیبا نه تنها در هر اتاقی منظره ی زیبایی را به ارمغان می آورند، بلکه همچنین می توانند کیفیت هوای تنفسی را نیز بهبود بخشند. تمیز کردن منظم سطوح رویی و زیرین برگ ها با یک پارچه ی مرطوب به گیاه کمک می کند بهتر هوا را تصفیه کند.

 

انواع دراکانا ( نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا )

نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا

دراکانا رفلکسا

این گونه معمولا نام آهنگ هند یا pleomete شناخته می شود، دراکان رفلکسا مرسوم ترین گونه ی دراکانا است. برگ های دراکانا به عنوان یکی از چشم نواز ترین برگ های گیاهان خانگی مهم ترین عامل جلب توجه این گیاه محسوب می شوند. به هیچ عنوان امکان ندارد شخصی محو تماشای طرح های زرد رنگ موجود روی برگ های نوک تیز این گیاه نشود. قابلیت سازگاری بالای این گیاه خانگی باعث می شود بتواند در محیط سربسته یا محیط سر باز نیمه سایه مانند پاسیو رشد کند.

نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا

دراکانا مارجیناتا

این گونه معمولا با نام دراکانای نوک قرمز یا درخت اژدهای ماداگاسکار شناخته می شود، دراکانا مارجیناتا یک درخت همیشه سبز است که اگر به خوبی از آن مراقبت شود، می تواند تا ارتفاع ۱۵ پا و عرض ۸ پا رشد کند. این گیاه دارای برگ های سفت با رنگ بنفش – قرمز و تنه ی نازک و خمیده ای می باشد. از آنجایی که این گیاه نمی تواند نور کم را تحمل کند اما سرمازده هم نمی شود، بنابراین گاها در فضای بسته رشد می کند. این گیاه می توان یک گیاه خانگی عالی باشد چون تحمل و مقاومت بالایی دارد و از جمله ی بخشنده ترین گونه ی دراکانا به حساب می آید.

نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا

دراکانا ماسانجیانا

دراکانا فرگرنس ماساجیانا یا دراکانا ماساجیانا معمولا به نام نیشکر پر شاخ و برگ یا گیاه ذرت شناخته می شود و بیشتر در فضای بسته قرار می گیرد. این گونه در مقایسه با دیگر گیاهان خانگی بسیار کم هزینه است و همچنین از دیگر گونه های دراکانا نیز کم خرج تر است. نیشکر پر شاخ و برگ با نیشکرهای ضخیم و چوبی و برگ های بلند شبیه به بند آن شناخته می شود. اگرچه نور طبیعی متوسط برای این گیاه شرایط ایده آل است، اما تحمل آن در برابر شرایط با نور کم نیز خوب است. دراکانا ماساجیانا به آرامی رشد می کند، بنابراین می توان آن را برای مدت زیادی در یک فضای خاص بدون نیاز به نگهداری و مراقبت زیاد قرار داد.

نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا

اگر می خواهید بدانید چگونه از دراکانا مراقبت کنید، ما به شما نکات زیر را ارائه می دهیم. در کل، مراقبت و نگهداری از دراکانا کار ساده ای است.

 

نور آفتاب

نور: ( نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا )

 

نور داخل فضای بسته ی فیلتر شده(مثل نور از میان یک لایه پرده که در جلوی پنجره ی رو به آفتاب قرار گرفته است) یا یک مکان نیمه سایه موقعیت ایده آلی برای نگهداری گیاه است. هیچگاه دراکانا را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید، چون اشعه ی نور آفتاب شاخ و برگ های آن را خواهد سوزاند.

 

آب مورد نیاز

آب: ( نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا )

دراکانا نسبت به اکثر گیاهان خانگی به آب کمتری نیاز دارد. این گیاه را با اسپری و خیس کردن برگ ها با آب و مرطوب نگه داشتن خاک(هیچگاه خاک را غرق آب نکنید) آبیاری کنید. همیشه قبل از آبیاری بعدی اجازه دهید خاک سطحی خشک شود. بیش از حد به دراکانا آب ندهید چون ریشه هایش خواهند پوسید.

برگ های پژمرده یا زرد شده ممکن است نشان دهنده ی آبیاری بیش از حد یا آبیاری ضعیف باشند، اما اگر متوجه شدید برگ های زیرین در حال زرد شدن و افتادن هستند نگران نباشید. طبیعی است که دراکانا خود به خود برگ هایش را هرس کند تا بهتر بتواند رشد کند.

این گیاهان نسبت به فلوراید حساس هستند، فلوراید در آب تصفیه ی شهری وجود دارد، بنابراین وقتی می خواهید گیاه را آبیاری کنید از آب فیلتر شده استفاده کنید. برگ های با رنگ قهوه ای تیره و نقاط مرده روی آنها با لبه های زیر ممکن است نشان دهنده ی مسمویت گیاه با فلوراید باشند.

در صورتی که به گیاهان آپارتمانی علاقه مند هستید توصیه می شود مطلب زیر را بخوانید

آموزش و راهنمایی آبیاری گل و گیاه آپارتمانی

دما مورد نیاز

دما: ( نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا )

دراکانا دمای بین ۶۵ تا ۷۸ درجه ی فارنهایت را در طول روز ترجیح می دهد. دمای شب می تواند ۱۰ درجه سرد تر از دمای روز باشد، اما دمای سرد تر و کمتر از ۵۵ درجه ی فارنهایت به گیاه آسیب می رساند.

حتما توجه کنید که دراکانا را در نزدیکی دستگاه های گرمایشی و سرمایشی قرار ندهید. رطوبت طبیعی اتاق برای گیاه کافی است چون دراکانا یک گیاه خانگی سرسخت است، اما شرایط ایده آل برای آن رطوبت بیشتر آب و هوای طبیعی جنگل های بارانی است.

می توانید با استفاده از یک دستگاه رطوبت زا یا با قرار دادن گیاه روی یک سینی از سنگریزه و ریگ که زیر آنها با آب مرطوب شده است، رطوبت اتاق را افزایش دهید.

 

سم

سمیت:( نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکانا )

 

اگر گربه ها یا سگ ها دراکانا را بخورند برای آنها سمی است. گربه ها ممکن است دچار اتساع مردمک چشم شده و هم گربه ها و هم سگ ها ممکن است نشانه های مسمویت از قبیل تهوع، بزاق دهان بیش از حد و از دست دادن اشتها را بروز دهند. اگر مالک حیوان خانگی هستید، مهم است که گیاهان خانگی خود را با دقت انتخاب کنید و برای این منظور باید در این مورد دانش لازمه را بیاموزید.

 

آفات و مشکلات

آفات و مشکلات ( نگهداری از گیاه آپارتمانی دراکان ) :

گیاهان دراکانا در کل رها از مشکلات جدی آفتی یا بیماری هستند. به هر حال، بهتر است مراقب حشرات مکنده، عنکبوت ها و شته ها باشید. می توان حشرات مکنده و شته ها را با استفاده از یک داروی حشره کش حاوی پیرفرین ریشه کن کرد.

دراکانا یک گیاه سازگار با قابلیت نگهداری آسان است که می تواند در محیط های سربسته و سرباز نیمه سایه دارای آب و هوای نیمه گرمسیری رشد کند.