اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

آموزش گل آراییپرورش و نگهداری گل های شاخه بریدهصنعت گل

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم ؟

امروز براتون مطلبی آزمایشی رو آماده کردم که به شما ثابت خواهد کرد چگونه می تونید طول عمر یک گل را چندین برابر کنید !!! خب همه ما برای افرادی که دوست داریم گل تهیه می کنیم و یا برای لحظات خاص زندگی آن افراد ، برای قدردانی گل هدیه می دهیم ! قطعا یک دسته گل شکفته شده می تواند هر فضایی را سرشار از شادی و نشاط کند و اثر عمیقی بر روی آن افراد بگذارد . ولی یک حقیقت تلخ شاید شما رو از خریدن گل منصرف کند ! گل هایی که شما خریداری کردید تا کی عمر دارند ؟ اصلا می توان آن ها رو بیشتر از یک روز نگه داری کرد ! اما خبر خوب ! بله ! نیازی به منصرف شدن شما نیست ! شما می توانید با رعایت نکات و اطلاعات کمی که وجود دارد گل های خود را شاداب نگه دارید . بوی گل هر چیزی که شما نیاز دارید برای نگه داری گلهایتان ، در اختیارتان می گذارد و حتی تئوری هایی را نیز آزمایش می کند

نکات مراقبت از گل ها

قدم اول در مراقبت از گلها، پیروی از نکات کمی از راهنمایی مراقبت انهاست. از نکات زیر استفاده کنید تا عمر گلهای شکفته خود را از همان ابتدا بیشتر کنید.

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

 

نوشته های مشابه

ساقه گل را ببرید

یکی از اشتباهات رایج مردم پس از گرفتن گل ،اینست که فراموش می کنند ساقه ان را ببرند. از قیچی باغبانی استفاده کرده و 1 تا 2 اینچ از انتهای ساقه را به صورت زاویه دار ببرید. بریدن زاویه دار ساقه ها، باعث مکیدن بهتر اب در هنگامی که به صورت صاف و پهن در عمق گلدان نشانده نشده اند،می شود. بعد از برش اولیه هر از چند روز یکبار دوباره گل خود را پیرایش کنید.

 

هرس گل ها

 

هر برگی که در مسیر اب است را بکنید.اینکار نه تنها باعث بهتر شدن ظاهر گل می شود که مانع رشد باکتری نیز می شود. بعضی گلها مانند رز، چند گلبرگ محافظ دارند که دو یا سه گلبرگ دور از مرکز گل هستند.

کندن انها باعث می شود تا گل شما به طور کامل باز شود.

بعد از هرس اولیه ، گلهایتان را روزانه برای کندن برگ یا گلبرگهای خشک یا پژمرده ،برای جلوگیری از فاسد شدن به وسیله باکتری بررسی کنید.

 

 

اب دهی اگاهانه

 

اب دادن به گلهایتان امری مهم است اما اب دادن به صورت اگاهانه امری مهم تر. گلهایتان بدون اب زیاد دوام نمی اورند مخصوصا اگراز ساقه هم بریده شده باشند. بعد از انتخاب یک ظرف تمیز،ان را با آبی ولرم پر کرده و یک بسته از کود گل به ان اضافه کنید. مطمئن شوید که بسته کود به طور مناسب مخلوط شود و محلول درون ظرف زیاد غلیظ یا رقیق نباشد. هم چنین مهم است که هر از 2 تا3 روز ظرف را به طور کامل تمیز کنید و اب و کود ان را تعویض کنید.

 

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

از نور مستقیم،گرما و میوه اجتناب کنید

گل های شما در دماهای خنک تر ماندگاری بیشتری دارند. انها را در معرض نور مستقیم افتاب و یا در کنار دستگهای حرارت زا نگذارید.شما هم چنین از فضاهایی مانند نزدیک پنجره نیز باید اجتناب کنید،بادهای سرد و گرم و پنکه های سقفی به سرعت گل شما را خشک می کنند. شما همچنین نباید دسته گلتان را نزدیک میوه ها قرار دهد. میوه های رسیده از خود مقدار بسیار کمی گاز اتیلن ازاد می کنند که از دوام و تازگی گل شما می کاهد.

 

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

 

مازد بر مراقبتهای کلی ،مردم راههای دیگری را هم برای افزایش ماندگاری گلها امتحان می کنند. به درمانهای خانگی مانند اضافه کردن سکه،اسپیرین فکر کنید.

8 روش جالب برای افزایش ماندگاری گل ها

 

دیگر نیازی به پرسش از خود درباره افزایش ماندگاری گلها ندارید. به طور جالبی شما چیزهایی در خانه خود دارید که می تواند به شما کمک کند تا از ماندگاری گلهایتان لذت ببرید. لیست جالب داروهای خانگی زیر را بررسی کنید:

 

سرکه سیب با شکر
اسپیرین
سفید کننده
سکه
کود گل
یخچال
اسپری اب
جوش شیرین

این فرضیه ها به نظر متقاعد کننده می ایند، اما کدامیک واقعا عمر گل را بهبود می بخشند؟

 

ما هم در این زمینه کنجکاو بودیم، بنابراین برنامه هایی برای ازمایش گذاشتیم. ما 9 روش مشهور را در محیطی کنترل شده برای ماندگاری گلها اجرا کردیم که یافته هایمان در ذیل امده است

مراحل اجرا :

ما با 8 دسته گل مشابه هم ، کار را شروع کردیم . در هر کدام از ظرفها، ما یک بسته کود گل همراه با اب ولرم اضافه کردیم. بعد از ان بر روی هر کدام از ظرفها، یکی از روش های گفته شده انجام شد و یک ظرف کنترل هم بود که هیچ چیزی روی ان اجرا نمی شد.در روز سوم ما ظرف اب را عوض کرده و دوباره از ماده اولیه به ان اضافه می کردیم.

 

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

 

اکنون هر کدام از روشها وچگونگی تهیه معجون را خود بررسی کنید و ببینید که بعد از هفت روز چه اتفاقی افتاده است :

سرکه سیب با شکر

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

 

سرکه سیب همراه با شکر:

تا قاشق سوپخوری از سرکه سیب و 2 قاشق شکر را با هم مخلوط و درون ظرف بریزید، قبل از انکه گلها را درون ان بگذارید. سرکه به عنوان عامل ضد باکتری و شکر به عنوان غذای گل نقش ایفا می کند. اگر چه این دو بدترین نتیجه را کسب نکردند ولی به نتیجه بد یکی مانده به اخر نزدیک بود.

اسپیرین

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

 

 

یک قرص اسپیرین را له کرده درون ظرف گلها بریزید. گفته می شود که اسپیرین با اسیدی کردن اب باعث افزایش سرعت انتقال اب و ممانعت از پلاسیدگی می شود. اسپیرین شاید راه حلی برای سردرد شما باشد ،اما بهترین انتخاب شما برای تازه نگهداشتن گل هایتان نیست.

 

سفید کننده

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

ماندگاری گل ها در سفیدکننده :

یک/چهارم قاشق چایخوری از سفید کننده را درون ظرف گلهایتان بریزید و گلهایتان تازه می ماند،البته این حرف مردم است. سفید کننده هم مانع از تیرگی اب ظرف می شود و هم با باکتری ها مبارزه می کند. اگر چه سفیدکننده مانع از تیرگی زیاد اب ظرف می شود ،اما نمی تواند دسته گل را تازه نگه دارد.

 

 

سکه

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟
ماندگاری گل ها در سکه :

یک سکه مسی را به درون ظرف اضافه کنید. مس به عنوان عامل اسیدی کننده با باکتری ها مبارزه می کند.در روز چهارم شکوفه ها به وسیله سکه مسی به طور مناسبی باز می شوند. در حقیقت اینکه گلها زودتر باز شده اند، ممکن است باعث شده باشد تا در روز هفتم گلها مقداری پلاسیده شوند.

 

کود گل

 

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

ماندگاری گل ها درکود گل :

اضافه کردن یک بسته کود گل یک راه مناسب و امتحان شده برای تازه نگه داشتن گلهایتان است. هر کدام از ظروف ازمایشی علاوه بر ماده مورد نظر، کود گل نیز درون خود داشتند.

 

یخچال

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟
ماندگاری گل ها در یخچال :

قبل از خواب دسته گل خود را درون یخچال بگذارید (معمولا 8 ساعت در شب) گفته می شود که گلها در دمای پایین تر،سالمتر می مانند.

اینگونه تصور می شود که دمای پایین باعث می شود که روند پیری کند گردد. انگار خود گلها دوست دارند خوب و خنک بمانند.

دسته گلهایی که در طول شب در یخچال بودند، رده اول را به خود اختصاص دادند و نشان دادند که بهترین راه برای افزایش ماندگاری است. دسته گل مورد ازمایش حتی تا روز دهم سالم به نظر می امد.

 

اسپری مو

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

 

ماندگاری گل ها در اسپری مو :

با آن بر روی شکوفه ها اب اسپری کنید.درست است پشتوانه علمی ندارد اما اگر برای موهای ما سازگار است اینجا نیز باید به کار بیاید،مگر نه؟

این اشتباه را انجام ندهید. هر کار خانگی انجام می دهید، نباید بر روی گلبرگ های گل، اسپری کنید.

بوی گل توصیه می کند که این کار را در هیچ شرایطی انجام ندهید. اسپری اب اخرین گزینه برای ماندگاری گلهاست.

 

جوش شیرین

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟
ماندگاری گل ها در جوش شیرین :

یک چهارم فنجان جوش شیرین را درون ظرف گلها بریزید. قند جوش شیرین ،باعث افزایش ماندگاری وحتی بوی بهتر گل می شود.

از انجایی که گلها شیرینی بیشتری دوست دارند،جوش شیرین مقام دوم را در افزایش ماندگاری گلها کسب کرده است. در حقیقت حتی تا روز دهم گلها به سلامت روز اول بودند، با این تفاوت که بازتر شده بودند.

 

چگونه ماندگاری گل ها را بیشتر کنیم؟

نتیجه گیری

و بالاخره نتایج تعجب می کردید که چرا گلفروش ها گلهای خود را درون یخچال نگه می دارند؟ حال می دانید چرا و برای چه !

این گونه به نظر می رسد که خوب و خنک نگه داشتن گلها بهترین راه برای افزایش ماندگاری انهاست.

شما همچنین می توانید مقدار کمی لیموترش را به اب اضافه کنید. اگر موی شما توسط اسپری اب سر جای خود باقی می ماند دلیلی برمفید بودن ان برای گلها نیست. روی هم رفته توصیه می کنیم که از اسپری کردن گلها پرهیز کنید.

اکنون شما برای ماندگاری گلها ، حقه هایی در آستین خود دارید که باید خودتان امتحان کنید. مطالب بوی گل را در مورد تازگی گلها بخوانید

و بهترین دسته گل برای هر جشنی را از فروشگاه انتخاب کنید و یا دیگران را بی دلیل شگفت زده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا