اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

صنعت گلگل های شاخه بریده

24 نوع از انواع گل های صورتی

سلام به جنس گل به مخاطبان بوی گل ، امروز مطلبی بهاری رو براتون آماده کردم برای کسانی که به گل های صورتی علاقه مندند و دوست دارن اطلاعاتی رو درباره این گل ها داشته باشند . پیشا پیش هم سال نو رو بهتون تبریک می گم و براتون بهترین ها رو آرزو می کنم .

 

انتخاب بهترین انواع گل های صورتی برای باغچه ی دوست داشتنی شما

 

گل های صورتی شیرینی و زیبایی خاصی دارند. آنها گل هایی شیرین و ناز هستند که سبب می شوند به محض دیدنشان لبخند بزنید.

نوشته های مشابه

 

این راهنما برای شما مشاوره ای درباره معنای حقیقی رنگ گل های صورتیست ، اینکه گل های صورتی نشان دهنده چه چیزی هستند و اینکه از آنها چگونه در تزئینات و گل آرایی استفاده می شود ؟

 

صورتی رنگ جهانی عشق است . یک رنگ شیرین که خانم ها عاشق آن هستند و به همین دلیل گاهی از آن به عنوان رنگ زنانه هم یاد می کنند . هر چیزی که ناز و شیرین باشد این رنگ را هم دارد : بستنی توت فرنگی ، پشمک ، عروسک های باربی ، آدامس بادکنکی و …

 

می توان از این رنگ در سطح جهان به صورت ربان صورتی که نماد مبارزه با سرطان سینه است استفاده کرد . این رنگ همچنین نشان دهنده ی احساساتی مثل آرامش ، لذت و خوشحالی است . وقتی صورتی کمی تیره تر شود ، تبدیل به رنگی پر جنب و جوش و روان گردان می شود . وقتی ملایم تر باشد نشان دهنده گرمی و مهربانی است .

 

https://blog.booyegol.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%af%d9%84-%d8%b2%d8%b1%d8%af/

 

گل های صورتی

 

معنای گل صورتی

 

گل های صورتی معنای عشق ، زیبایی و قدرت دارند . آنها رمانتیک هستند و همچنین برای شکرگذاری ، مهربانی و خوشحالی ، دوران کودکی ، بی گناهی و لذت نیز به کار می روند . آنها گل های شاد ، شیک و نازی هستند .

 

گل های صورتی دارای همان حس عاشقانه ای هستند که در شعرهای قدیمی وجود داشتند . گل های صورتی فوق العاده و زیبا همچنین به معنای اهمیت و عشق نیز هستند . آنها روشی عالی برای گفتن “متشکرم” یا برای گفتن اینکه به طرفتان اهمیت می دهید ایده آل هستند .

 

https://blog.booyegol.com/48-%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af/

 

گل های صورتی در گل آرایی

 

گل های صورتی

گل های صورتی در تزئینات، روح بخش هستند . نه خیلی زیادی دل را می زنند و نه بی اثر هستند ، آنها برای هرگونه تزیین و گل آرایی عالی هستند . از آنها در عروسی ها ، مراسم ها و مهمانی های دخترانه ، تولد ها و روز مادر استفاده می شوند. گل های صورتی ناز و ساده بهترین هستند !

 

گل های صورتی برای عروسی ها

 

 گل های صورتی

 

این گل ها انتخابی عالی برای گل آرایی عروسی هستند. آنها ناز و خالص، زیبا و دلنشین و مناسب برای عروس هستند. بدون توجه به اینکه شما چه نوع گلی انتخاب می کنید، تا وقتی صورتی باشد به نظر عالی، بسیار زیبا و مدرن می رسد.

 

بر اساس رنگ های دیگری که انتخاب می کنید، گل های صورتی می توانند حس ظریف یا عاشقانه ای به باغچه ی شما بدهند. می توان از گل های صورتی کم رنگ برای ایجاد حس روح افزا استفاده کرد.

 

اگر در سایت ما جستجو کنید، متوجه می شوید که پیچک های خانگی ای هم وجود دارند که در بالای شاخ و برگ علف مانندشان گل های صورتی دارند.

 

گل های صورتی

 

رز خانگی

 

در صورتی که محلی گرم و خشک با قابلیت خشک کردن فوق العاده دارید، پس حتما باید رز خانگی را امتحان کنید.

 

این گیاه کوچک و تر و تمیز خودش را با گل های صورتی فریبنده و دلربا پر می کند.

 

این گیاه یک گیاه پیچک زمینی، یا لبه ای یا مناسب برای باغچه های سنگی است.

 

وقتی آنها را در گروه های بزرگ می کارید، پوشش انبوهی از شاخ و برگ های جذاب و گل های مرمرین رنگی به اندازه ی یک توپ کوچک رشد می دهند.

 

این گل همچنین مقاوم در برابر خشکی است. برای جلوگیری از گندیدن ریشه ها خاک آنها باید خشک باشد .

 

عنوان گل

 

آرمریا ماریتیما رزیا

 

سایز

عرض و ارتفاع 6 تا 8 اینچ

 

https://blog.booyegol.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-11-%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b4%da%a9%db%8c/

 

گل های صورتی

 

آلیس دو پونت ماندویلا

 

حال و هوای آلاچیق یا داربست خود را با ماندویلا ملایم کنید، این گل یک گیاه استوایی عاشق گرما است که در طول تابستان دارای گل های صورتی زیبا می باشد.

 

در بین دیگر گل های فوق العاده و زیبای باغچه، ماندویلا گل های شیپوری شکل فوق العاده زیبا در رنگ های صورتی، سفید یا قرمز رشد می دهد.

 

این یک گیاه عالی برای ایجاد ظاهری پر و استوایی می باشد. ماندویلا گاهی سالانه رشد می کند، البته می توان در طول زمستان با قرار دادن آن درون خانه و در یک مکان پر نور آن را مجبور به گل دادن کرد. توجه: همه ی قسمت های این گیاه سمی است .

 

شرایط رشد

نیاز به آفتاب کامل و خاک کاملا خشک

 

سایز

تا ارتفاع حدود 20 پا رشد می کند

 

گل های صورتی

 

غنچه ی ژرانیوم صورتی

 

این گیاه یک همراه عالی برای کورال بلز و شش گیاه می باشد و دارای برگ های ژرانیوم پر پشت و خوش رنگ نسبت به دیگر گل ها بوده و گل های قرمز – صورتی زیبایی می رویاند .

 

با وجود بیش از 300 گونه از آن، می توانید باغچه ی خود را با انتخاب چند گونه از آن رنگارنگ کنید.

 

این گونه ها اشکال، رنگ ها و سایزهای مختلف زیادی دارند و این ژرمانیوم های همیشه سبز مجموعه ی بی نظیری از گیاهان هستند.

 

ژرمانیوم متفاوت

 

آیا در باغچه ی خود گوشه های خالی زیادی دارید که نیاز به پر شدن دارند؟ پس برای هر گوشه یک ژرمانیوم متفاوت انتخاب کنید. دوست دارید چشم اندازی از گیاهان زمینی گل رو که قادر باشند در سایه هم دوام بیاورند داشته باشید؟ برای این نیاز شما هم یک گونه ژرمانیوم وجود دارد. بدون توجه به شرایط حیاط خانه ی شما، می توانید مطمئن باشید برای همه ی نیازهای شما یک گونه ژرمانیوم وجود دارد.

 

شرایط رشد

آفتاب کامل تا نیمه سایه و خاک به خوبی آبکشیده

 

با افزودن سوسن یک روزه “کاترین وودبری” با گل های صورتی به باغچه ی خود عطر و زیبایی را بیفزایید. این گل از جمله ی آسان ترین گیاهان برای رشد است و از اوایل تا اوسط تابستان گل سرسبد باغچه خواهد بود.

 

رشد و پرورش سوسن

رشد و پرورش سوسن های یک روزه به اندازه ای آسان است که گاهی می بینید در راه آب ها و جوی ها می رویند و دیدن آنها محدود به باغچه ها نیست .

 

ولی با این حال به نظر شکننده می آیند.

 

این گیاهان غنچه های شیپور مانند به رنگ های بیشماری دارند.

 

در واقع، از نظر سایز(که سایز های مینی یا کوچک بسیار محبوب هستند)، اشکال و ارتفاع گیاه می توانید حدود 50000 گونه ی ترکیبی از آن را بیابید. برخی گونه ها بسیار معطر هستند.

 

اگرچه هر غنچه فقط یک روز دوام می آورد، اما گونه های خاصی وجود دارند که غنچه های بیشماری در هر شاخه دارند و بنابراین زمان غنچه دادن طولانی است

 

به خصوص اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه گیاه مرده را هرس می کنید پس این گیاه مناسب شماست.

 

شاخ و برگ این گیاه ممکن است همیشه سبز باشند یا فقط در زمستان ریزش کنند.

 

عکس نشان داده شده در بالا

سوسن یک روزه “گراپت کوچک”

 

شرایط رشد

آفتاب کامل و نیمه سایه و خاک به خوبی آبکشیده

 

سایز 

سه پا ارتفاع

 

https://blog.booyegol.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%a8%db%8c/

 

گل های صورتی

 

پونه ی “شراب تمشک”

 

عطر فوق العاده و شیرین پونه باعث می شود زنبودها و کبوترها به آن جذب شوند. “شراب تمشک” دارای گل های رز قرمز زیبا و مقاومت خوب در برابر بیماری است.

 

این گیاه برای گرده افشان ها عالی است. عطر خاطره انگیز آتشبازی غنچه ها که رنگ های متفاوتی دارند باعث می شود موجوداتی غیر از گرده افشان ها هم جذب آنها شوند. رشد شدید و زمان شکوفه دهی بلند مدت نیز باعث می شوند این گیاه از جمله انتخاب های دائم در هر باغچه باشد. کاربردهای مختلف و زیاد قسمت های مختلف این گیاه باعث می شود بسیار پر طرفدار باشد.

 

سایز

30 اینچ بلندی

 

گل “گایلز ون هیز” که برای خانه های کوچک ایده آل است یک ورونیکا با قابلیت رشد خطی است که در مقابل بیماری مقاوم بوده و پرندگان و پروانه ها به خاطر گل های صورتی درخشان آن جذبش می شوند.

 

ورونیکا ها به خاطر رشد و مراقبت آسان و بی دردسری که دارند در طی چند ماه در خانه های آفتابی جلب توجه خواهند کرد. برخی از گونه های آنها دسته گل های شبیه به نعلبکی انبوهی دارند، اما برخی دیگر از آنها گل های زیبا و معطر خود را به صورت نیزه ای و عمودی می رویانند.

 

تنوع در رنگ

 

برخی ورونیکا ها رنگ آبی خیره کننده ای به باغچه اضافه می کنند، اما اکثر اوقات گل ها بنفش یا بنفش-آبی، صورتی رزی یا سفید هستند. برای این گل ها آفتاب کامل و خاک تقریبا به خوبی آبکشیده فراهم کنید. در زمان گل دهی لازم است شاخ و برگ های مرده را هرس کنید.

 

شرایط رشد

 

آفتاب کامل تا نیمه سایه و خاک به خوبی آبکشیده

 

بومادران “شکوفه ی سیب” یکی از گل های پر طرفدار برای باغچه ها است که گل های صورتی ملایم آن برگ های پهن و شناور به رنگ خاکستری-سبز دارند. این گیاه یکی از اعضای عالی باغچه های روستایی هستند و برای قلمه زدن و خشکاندن ایده آل هستند و در برابر صدمات و لگد شدن بسیار مقاوم هستند.

 

بومادران یک گیاه کلاسیک محسوب می شود

 

بومادران یک گیاه کلاسیک محسوب می شود و این به خاطر کاربردهای خوبش در یک باغچه ی روستایی و با غچه های سرشار از گل های وحشی است. این گیاه با داشتن  شکوفه های بلند و صاف و شاخ و برگ های شبیه به سرخس به خوبی تقریبا در هر باغچه ای گل سرسبد خواهد بود.

 

عنوان گل

آچیلیا “شکوفه ی سیب”

 

گل های صورتی

 

ختمی درختی

 

ختمی های درختی نسل هاست که از جمله ی برترین انتخاب ها برای باغچه ها هستند. مگر چیزی درباره ی گل های نیزه ای شبیه به بامیه آنها وجود دارد که کسی دوست نداشته باشد؟ گونه هایی که گل های صورتی دارند به خصوص در باغچه ها بسیار جالب به نظر می رسند چون به نظر می رسد به خوبی با همه چیز خود را وفق می دهند .

 

ختمی های درختی از جمله ی برترین گیاهان باغچه های روستایی هستند. همه ی این گل های برجی و محکم برای مدت طولانی ای در فصل تابستان و در رنگ های متنوعی شکوفه می دهند. احتمال دارد آنها را در کنار طویله ها، رو به روی خانه های روستایی یا کنار فنس ها و دیواره ها دیده باشید. این گیاه بلند و مقاوم قلب خیلی ها را از آن خود کرده است .

 

نام

آلسیا رزیا

 

سایز 

3 تا 8 پا ارتفاع و 1 تا 3 پا پهنا

 

گل های صورتی

 

گل های صورتی آنمون

 

آنمون “شیک پوش” از جمله گل های خوش نمای باغچه ها است که در فصل پاییز گل های با صورتی جیغ می رویاند. در فصلی همچون پاییز این گل می تواند رنگ و لعاب خوبی به باغچه ها بدهد.

 

آنمون ها همچنین به نام گل های وحشی نیز شهرت دارند و به خاطر زیبایی، غنچه های سربالا و بلند و شاخه های در هم پیچیده بسیار محبوب هستند. شاخ و برگ ها بین انواع مختلف آن یکسان به نظر می رسند، اما ابعاد و زمان شکوفه دهی بین فصل های تابستان، بهر یا پاییز متغیر است.

 

آنمون های ژاپنی با غنچه های افتاده به خاطر اینکه از اواسط تابستان تا پاییز جای خالی بقیه ی گل ها را در باغچه ها پر می کنند، بسیار قابل توجه هستند.

 

عنوان گل

آنمون “شیک پوش”

 

 

گل های صورتی

 

آستیلبه”پومیلا”

 

“پومیلا” یک گونه ی کوچک مناسب برای فضاهای کم است و همچنین قدرت گل دهی فوق العاده ای دارد. شکوفه های مملود صورتی رنگ باعث می شود گل سرسبد باغچه ها باشد. همچنین بسیار مقاوم است .

 

یک گزینه ی عالی برای مناطق مرطوب است.

 

آستیلبه به خاطر شاخ و برگ تزئینی شبیه به سرخس برنزی و سبز رنگ و شکوفه های بسیار مملو و در هم تنیده اش که هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان ظاهر عالی ای دارند بسیار محبوب است .

 

فقط کافی است برای آن رطوبت فراهم کنید، در غیر این صورت شاخ و برگ آن در آفتاب خواهند سوخت .

 

نام گل

آستیلبه”پومیلا”

 

شرایط رشد 

نیمه خورشید و سایه و خاک به خوبی آبکشیده

 

گل های صورتی

 

فوچسیا “چشم مشکی”

 

فوچسیا “چشم مشکی” سالانه غنچه می کند و با گل های دوتایی بنفش شبیه به فانوس زیبایش، لطافت و زیبایی خاصی به باغچه ی شما اضافه می کند. فوچسیا را در سبدها یا ظرف های آویزان قرار دهید تا رنگ و لعاب خاصی به باغچه بدهد.

گل های کمی چنین شکل زیبا و رنگ های مختلفی همچون فوچسیا دارند. شکوفه های استثنایی آن شبیه دامنه های گسترده ی کوهستان ها در رنگ های خیره کننده هستند.

این گیاهان ممکن است در طول فصل رشد شکوفه دهند و پرنده ها و حشرات زیادی را به خود جذب می کنند. آنها را در یک سبد آویزان نزدیک باغچه بکارید تا پرندگان جذب آن شوند.

 

شرایط رشد

 

آفتاب کامل تا نیمه آفتاب و خاک به خوبی آبکشیده

 

سایز

 

30-24 اینچ بلندی و پهنا

 

گل های صورتی

 

رز زیبای سبکبار

 

این گیاه پیچک درختی جذاب در طول کل فصول تابستان و پاییز، دارای گل های سرشار از گلبرگ های صورتی می باشد .

 

این گیاه مقاومت چشمگیری در برابر بیماری دارد. سعی کنید آن را با شاخ و برگ های بورگاندی(مثلا دیابولو نینبارک یا بوته ی سیاه “شنل مخملی”) بکارید .

 

رز کلاسید مدت هاست به خاطر ظاهر و رایحه اش مورد توجه قرار گرفته است. به هر حال، آنها نیاز به نگهداری زیادی هم ندارند .

 

می توان رز درختی را از جمله ی یکی از گیاهان با رشد آسان به حساب آورد ، این گل های درختی تمام بهترین مشخصه ها را در یک گیاه زیبا با نیاز به نگهداری کم جمع کرده اند.

 

نام 

رز زیبای سبکبار

 

شرایط رشد 

آفتاب کامل و مرطوب، خاک به خوبی آبکشیده

 

سایز 

4 پا بلندی و بیشتر

 

گل های صورتی

 

آلیوم

 

یک گیاه عالی برای میزبانی بهار در باغچه ها. آلیوم اورفیلوم گل های صورتی تند کوچک و شبیه به الماس رشد می دهد.

 

می توان آلیوم ها را در خانواده ی پیاز ها قرار داد، اما این گل های سرسبد باغچه هر چیزی هستند جز سبزیجات خوراکی. از بین انواع گیاهان با رشد آسانی که می توانید پرورش دهید، آلیوم ها شکوفه های با رنگ های متنوع (رنگ هایی همچون زرد، سفید، صورتی و بنفش)، فصول رشد متفاوت و سایز های متفاوتی دارند ( از سر گل های عریض گرفته تا دسته های شکوفه ی اندازه ی توپ والیبال )

 

تفاوت ها در آلیوم

 

آلیوم ها ساختارهای عجیب غریب و تضاد های کیفیتی بزرگ و منحصر به فردی بین دیگر گیاهان درون باغچه ها دارند .

 

دسته شکوفه های کوچک که در کنار هم شبیه به یک کره هستند روی یک ساقه ی ضخیم قرار گرفته اند. در بین گونه های آن، تفاوت هایی بین نحوه ی قرار گرفتن دسته شکوفه ها روی ساقه وجود دارند. آلیوم های دارای سر گل های بزرگ تر زیبایی بیشتری در تزئینات باغچه ها دارند.

 

آلیوم ها را در تقریبا هر باغچه ی دارای خاک به خوبی آبکشیده و در آفتاب کامل می توان کاشت .

 

انواع کوچک تر به خصوص برای رشد در باغچه های سنگی مناسب تر هستند .

 

می توان برای فراهم کردن یک سورپرایز گل دهی در اوایل تابستان، گونه های ترکیبی بزرگ تر از آن را کاشت .

 

عنوان گل

آلیوم اورفیلوم

 

شرایط رشد

آفتاب کامل تا نیمه سایه و خاک به خوبی آبکشیده

 

گل های صورتی

 

رز شارون شیرین زبان

 

رز شارون با شکوفه های دائمی صورتی اش حال و هوای استوایی را به خانه ی شما می آورد. این انتخاب عالی همچنین دارای شاخ و برگ های با رنگ های گوناگون می باشد که می توان آن را یک مزیت زیبایی شناختی به حساب آورد .

 

گیاهان بامیه ای که به خاطر شکوفه های بزرگ و زیبایشان معروف هستند شامل رنگ های متنوعی می باشند .

 

خواه یک گونه ی تنومند و ضمخت از رز شارون را پرورش دهید خواه گونه های استوایی آن را ، به هر حال این گیاه در طول فصول شکوفه های زیادی می دهد .

 

به خصوص گونه های استوایی به راحتی در اکثر فصول شکوفه می کنند و رنگ های متنوعی هم دارند .

 

نام گل

سیریاکوس بامیه ای شیرین زبان

 

شرایط رشد

آفتاب کامل تا نیمه سایه و خاک به خوبی آبکشیده

 

سایز

تا 8 پا ارتفاع و 6 پا پهنا

 

گل های صورتی

 

گل صد تومانی

 

گل های کمی هستند که به اندازه ی گلبرگ های فراوان گل صد تومانی صورتی رنگ باشند. این گیاه مقاوم در اواخر بهار شکوفه می کند و بیشتر گونه های آن رایحه ی دل انگیزی دارند. می توانید گل های آن را همچنین برای تزئینات گل های خشک شده نیز به کار ببرید.

 

در تقریبا همه ی باغچه ها، مشاهده ی گل های تکرو مجلل این گیاه که گلبرگ های زیادی دارد و علاوه بر رنگ های زر و سفید در رنگ های صورتی و قرمز نیز یافت می شود، به معنای رسیدن فصل بهار است.

 

شاخ و برگ نازک آن معمولا به رنگ سبز تیره بوده و در کل فصل زیبایی خود را حفظ می کنند.

 

برای این گیاه خاک عمیق و مغذی به همراه خاک گیاهی زیاد فراهم کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید و تاج های آن را بیش از 2 اینچ زیر سطح خاک نکارید .

 

به هر حال، این گیاهان بسیار شلوغ و پر بار هستند. اگر در آب و هوای مناسب قرار گیرند، این گیاهان به هیچ مراقبتی نیاز ندارند.

 

عنوان

انواع گل صد تومانی

 

شرایط رشد

آفتاب کامل و مرطوب، خاک به خوبی آب کشیده

 

سایز

4 پا ارتفاع و پهنا

 

گل های صورتی

 

لاله ی “آنجلیک”

 

در بین زیباترین لاله ها، “آنجلیک” نسبت به دیگر گونه ها دو برابر گل های صورتی رنگ می رویاند. علاوه بر این، این گیاه عمر طولانی ای دارد و در شرایط مناسب می تواند برای چندین سال شکوفه کند. برای به دست آوردن آب و هوای بهاری بهتر در باغچه، آنجلیک را همراه با نرگس های زرد بکارید.

 

زمان شکوفه دهی

 

لاله های پر گل به خاطر اینکه شکوفه هایشان سراشار از گلبرگ است ظاهر برجسته ای دارند .

 

برخی از آنها به قدری گلبرگ دارند که نام آنها را لاله های شبیه به گل های صد تومانی گذاشته اند و این به خاطر شباهت آنها به این گل ها است .

 

زمان شکوفه دهی به نوع لاله بستگی دارد. برخی گونه ها در اوایل بهار شکوفه می کنند، در حالی که برخی دیگر اواخر بهار شکوفه می دهند. جدای از زیبایی گل ها، شکوفه های این گیاه برای مدت زیادی دوام می آورند ون گل ها بسیار با دوام هستند.

 

شکوفه های بزرگ و ضخیم این گیاه می توانند نقطه ضعف آن نیز باشند: باران و بادهای قوی ممکن است آسیب زیادی به گل ها وارد کنند، بنابراین آنها را در یک موقعیت امن بکارید.

 

یا آنها را در ظرف هایی بکارید که حفاظت و جا به جایی آنها در هنگام طوفان آسان باشد. تقویت و آتل بندی ساقه های با بلندی 10 تا 16 اینچ نیز ممکن است ضروری باشد.

 

گل های صورتی

 

گل انگشتانه

 

گل های انگشتانه گیاهانی با شکوه بوده و در باغچه های چوبی به مراقبت کمی نیاز دارند. بیشتر گونه های مرسوم این گیاه دو سال عمر می کنند. این بدان معنا است که آنها یک بار در سال شاخ و برگ می رویانند، یک بار دیگر شکوفه می کنند و سپس می میرند. اما خوشبختانه، بهتر است آنها را رها کنید تا دانه پراکنی کنند، محصولات جدیدی هر ساله به خاطر دانه های آنها می رویند.

 

تاج های شکوفه ای

 

این گیاه به خاطر تاج های شکوفه ای آن معروف است، این گیاه کم عمر محبوب باغچه های زیادی است.

 

گل انگشتانه بسیار شبیه به نامش می باشد، مخصوصا مرکز هی انگشت مانند آن که در رنگ های متنوعی می روید.

 

گل انگشتانه به خاطر الگوهای فوق العاده اش نیز معروف است و وقتی در حجم وسیعی از گل های دیگر کاشته شود بسیار خودنمایی می کند.

 

مراقب باشید که آنها را کجا می کارید، چون همه ی قسمت های این گیاه به شدت سمی هستند.

 

عنوان

انواع انگشتانه

 

سایز

تا 6 پا ارتفاع و 2 پا پهنا

 

گل های صورتی

 

دیانتوس

 

گاهی می بینیم که از نام “صورتی” به عنوان نام دیگر دیانتوس استفاده می شود، بنابراین تعجبی ندارد که این گیاه یکی از بهترین گزینه ها است. اکثر دیانتوس ها بسیار معطر و فراوان هستند، برای مثال گونه ی Firewitch شاخ و برگ های فوق العاده ای به رنگ نقره ای – آبی دارد .

 

گیاه دیانتوس از جمله ی بهترین انتخاب ها خواهد بود. دیانتوس صورتی به خاطر شاه و برگ آبی – سبز شبیه به علفش و گل های ستاره ای فراوانش بسیار محبوب است که گاهی به طور زننده ای معطر است.

 

فصل گل دهی

 

بر اساس نوع و گونه ی دیانتوس صورتی، گل های آن در بهار یا تابستان و به رنگ های سفید، صورتی، قرمز، رزی یا اسطوخودوس می رویند . به هر حال ، تقریبا در همه ی رنگ ها به جز رنگ آبی می رویند .

 

گیاهان دیانتوس از گونه های زمینی و کوتاه گرفته تا گونه های با گل های به ارتفاع 30 اینچی متفاوت هستند، که این می تواند برای گلفروش ها نکته ی مثبتی باشد. بخش “صورتی” عنوان این گیاه معنای دو پهلو دارد: گیاهان گاهی به رنگ صورتی هستند، و گل برگ ها ظاهر عجیبی دارند به طوری که فقط لبه ی آنها سایه های صورتی دارد.

 

نام

گونه های دیانتوس

 

سایز

تا 6 پا ارتفاع و 18 اینچ پهنا

 

گل های صورتی

 

دالیا

 

یکی از بهترین گیاهان با شکوفه های تابستانی موجود، دالیا ها گل های زیبایی می رویانند که برای چیدن و هدیه دادن عالی هستند. پرورش دهندگان گل ها در این مورد به ما انتخاب های زیادی داده اند – از شکوفه ها گرفته که به رنگ صورتی ملایم هستند تا مرکزهای قرمز رنگ. محدوده ی سایز آنها نیز از گل های با 3 اینچ پهنای کوچک گرفته تا گونه هایی که دارای گل های با پهنای یک پا می باشند متغیر است.

دالیا به مانند مداد رنگی

هیچ چیز در بین گل های تابستانی به پای دالیا نمی رسد . رشد و پرورش این گل های نیزه ای متنوع شبیه به استفاده از یک جعبه مداد رنگی است . گل ها روی ساقه هایپر شاخه و جوان می رویند یا در اواسط تا اواخر تابستان در گونه های ابتدایی تر روی زمین به صورت گسترده می رویند . چندین دسته گل مختلف (از میخک های ریز اندام گرفته تا دالیا های عظیم الجثه) امکانات زیادی برای کاشت در هر منطقه فراهم می کنند.

 

محبوب ترین گل های چیدنی در بازارهای محلی

 

متخصصان پرورش دالیا از پوسته ی اولین برداشت دانه های گل ها برای تقویت توسعه شاخه ها و گل های بزرگ تر در فصل گل دهی استفاده می کنند . همه ی دالیا ها به قصد چیده شدن در فصل گل دهی پرورش داده می شوند و همیشه از جمله ی محبوب ترین گل های چیدنی در بازارهای محلی محسوب می شوند. فصل شکوفه دهی آنها تا زمان متلاشی شدن شکوفه ها ادامه می یابد و فقط با اولین سرما متوقف می شود.

 

باغبانان در آب و هوای سردتر از منطقه 8 باید شاخ و برگ های پژمرده را بعد از اولین سرما دوباره قلمه بزنند و باقی مانده ی آنها را برای فروش در زمستان بچینند. برای شروع کاشت دالیا پیش از اینکه برای کاشته شدن در فضای بیرون آماده باشد، باید آنها را بکارید، به خوبی آبیاری کنید و در یک محل آفتابی نگاه دارید تا زمانی که جوانه ها ظاهر شوند و سپس آخرین سرما آنها را در فضای بیرون بکارید.

 

عنوان

انواع دالیا

 

گل های صورتی

 

قلب خونین

 

یک گیاه همیشه سبز زیبا برای مناطق سایه دار در حیاط شما. قلب خونین دارای شکوفه های صورتی دوست داشتنی ای می باشد که شبیه قلب هستند. شاخ و برگ آبی – سبز آن در مقایسه با دیگر گیاهان فوق العاده هستند.

قلب خونین علاوه بر اینکه محبوب خانه ها وباغچه های روستایی است، مدت ها است که در باغچه های همیشه سبز نیز محبوب است. درک اینکه چرا این گل های صورتی یا سفید شبیه به قلب در قلوب افراد زیادی نفوذ کرده اند کار سختی نیست. این گیاه در فصل بهار سریع رشد می کند و همچنین گلبرگ های بلند و پاندول مانند آن تحسین همگان را بر می انگیزد.

نام

دیسنترا اسپکتابیلیس به زبان علمی

 

سایز

تا 4 پا ارتفاع و 3 پا پهنا

 

گل های صورتی

 

فلاکس

 

بدون فلاکس باغچه های تابستان چگونه خواهند بود؟ این گیله همیشه بهار با سر گل های معطر بزرگ در اواسط تا اواخر تابستان (همان زمانی که باغچه بیش از هر موقع دیگری به گل نیاز دارد)شروع به گل دهی می کند.

نکته ی آزمایشی: فلاکس را در جایی که جریان هوا زیاد است بکارید تا از کپک زدگی پودری(که یک بیماری مرسوم بین گل ها است)جلوگیری کنید.

فلاکس یکی از گل های تابستانی است که هیچ باغچه ای نباید از آن بی نصیب باشد. گونه های بسیار متنوعی از فلاکس وجود دارند. فلاکس باغچه ای و چمنی سنبله های بزرگی از گل های معطر در رنگ های متنوع می رویانند. آنها همچنین در اندازه ها و رنگ و شکل های متنوعی رشد می کنند. ویلیام شیرین وحشی کند رو، صورتی های شلوغ و فلاکس خزنده برای پوشاندن کف زمین گزینه های بسیار قوی ای هستند.

این گونه های فلاکس را در جلوی باغچه بکارید و همانند دیگر گیاهان موجود در باغچه های وحشی و سنگی باید آنها را در معرض نور زیاد قرار دهید. این گل های محلی به خصوص برای قوی تر و مقاوم تر شدن شاخ و برگ ها در مقابل مشکلات بیماری، معمولا قلمه زده می شوند. بسیاری از گونه های اخیر در برابر آفت و بیماری مقاوم هستند. برای رشد و مراقبت از فلاکس، باید آنها را با خاک مرطوب تقویت کرد.

نام 

انواع گونه های فلاکس پانیکیولاتا

سایز

4 پا ارتفاع تا 3 پا پهنا

 

گل های صورتی

 

گل اطلسی

 

اطلسی ها که یکی از محبوب ترین گل های سالانه ی تابستانی می باشند تقریبا به هر رنگی که فکر کنید یافت می شوند. گونه های صورتی برای رنگ دهی به باغچه عالی هستند، ولی با این حال ترکیب آنها با آنجلونیای بنفش، فلاکس سالانه ی سفید یا برگ بورگاندی شیرین پوست سیب زمینی نیز امتحان کنید.

 

یکی از محبوب ترین ویژگی های اطلسی ها این است که کوهی از رنگ ها را به باغچه و گلدان های شما اضافه می کنند. این گیاهان سرسخت قادرند در تمام طول فصل شکوفه های زیادی برویانند و در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند که با هر سلیقه ای سازگار باشند.

 

اگرچه بیشتر اطلسی هایی که امروز وجود دارند در واقع ترکیبات و قلمه های پیچیده ای هستند، اما قبلا فقط دو گونه ی اصلی از آنها وجود داشت: گرندیفلورا و مولتی فلورا. اطلسی های گرندی فلورا به خاطر شکوفه های بزرگ و زیبا محبوب بودند در حالی که مولتی فلورا به خاطر کمیت و کیفیت مد نظر بود که پر از شکوفه های کوچک می شد.

 

نام گل

گونه های اطلسی

 

شرایط رشد

آفتاب کامل و آب و هوای مرطوب، خاک به خوبی آبکشیده

 

سایز

تا 4 پا پهنا و ارتفاع، بستگی به نوع آن دارد

 

گل های صورتی

 

سیب عصبی ( crabapple )

 

سیب عصبی از جمله اولین گیاهانی است که در فصل بهار می روید. این گل ها به خاطر میوه های بنفش، قرمز یا زردی که پرنده ها را به خود جذب می کنند معروف هستند. و برخی گونه های سیب عصبی رنگ های پاییزه ی بسیار خوبی نیز ارائه می دهند.

اما این گیاهان بیش از بهار، در فصل زمستان مورد توجه هستند. میوه های آویزان قرمز، طلایی یا نارنجی رنگ از جمله غذاهای مورد علاقه ی پرندگان هستند.

تنه های ناهموار و شاخه های پیچ دار نیز در صورت ترکیبی بودن می توانند معطر باشند. گونه های سیب عصبی به رنگ های سفید و صورتی گل می دهند. این گیاهان عاشق خاک به خوبی آبکشیده و اسیدی می باشند اما خاک های گرم تر را نیز تحمل می کنند.

 

عنوان

گونه های مالوس

 

شرایط رشد

آفتاب کامل و خاک به خوبی آبکشیده

 

گل های صورتی

 

گل مخروطی بنفش

 

هر کس که نام گل مخروطی بنفش را روی این گیاه گذارده است کمی زیاده روی کرده است- شکوفه های زیبایی که در فصل تابستان رشد می کنند بیشتر به رونگ صورتی(یا ارغوانی) هستند. به هر حال، این گل یک انتخاب عالی برای باغچه است چون گل های زیبایی دارد که پروانه ها را جذب خود می کنند و در آب و هوای گرم و سرد مقاوم هستند.

این گیاه محلی شمال آمریکا هم محبوب مردم است و هم محبوب گرده افشان ها. شکوفه های پر طراوت آن در اواخر تابستان تا پاییز می رویند و همچنین باعث می شوند این گیاهان در تزئینات مختلفی عالی به نظر برسند. گل های مخروطی بنفش به صورت گروهی رشد می کنند، که این باعث می شود انتخاب های بیشتری داشته باشیم. از گل های تکرو روشن گرفته تا شکوفه های دوبل، می توانید مطابق سلیقه ی خود یک نوع گل مخروطی انتخاب کنید. هر باغچه ای حداقل به یکی از انواع گل مخروطی نیاز دارد.

 

نام

اچیناسیا پورپوریا

 

شرایط رشد

آفتاب کامل و خاک به خوبی آبکشید

 

اگر به گل ها علاقه مندید و دوست دارید از آن ها بیشتر بدانید حتما برچسب انواع گل ها را دنبال نمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا