۱/۵ - (۱ امتیاز)

 

گل لاله ، گلی بسیار زیبا است که می توان از ان برای تزیین مکان ها استفاده کرد و همینطور مراقبت گل لاله باعث می شود که طول عمر این گل زیبا بیشتر شود .  گل آرایی با چند گل لاله همراه با دیگر گل ها می توانند به مکان شما طراوت و زیبایی ببخشد.

 

گل لاله

 

 

نکته مهمی که برای مراقبت گل لاله باید در نظر بگیریم این است  که  غنچه های بهاری گل لاله را در پاییز  پیش از ان که زمین بسیار سرد شود باید کاشت ، تا در بهار این گل لاله های زیبا را در زمان معین بتوان برداشت کرد.

 

گل لاله

 

برای مراقبت گل لاله و  طول عمر آن ها باید  ساقه این گل ها را به صورت زاویه دار برید و سپس انها را در یک گلدان قرار داد که درون آن گلدان غذای گل نیز باشد . ولی اگر ملاحظه کردید که پس از مدتی که گل ها  شاخه هایشان کج شده است و گلبرگ ها داشتند باز می شدند .

 

گل لاله

 

 

زمانی که دیدید گل ها به این شکل پژمرده شده اند ، برای افزایش طول عمر و همینطور مراقبت گل لاله راه حلی ارائه شده است که :

 

راه حل :

برای مراقبت گل لاله و همینطور گل هایی

با ساقه میان تهی مانند گل لاله ، شما باید پیش از انداختن گل های لاله در گلدان ،درست زیر سر گل و روی ساقه با سوزن یا یک خلال دندان یک سوراخ ایجاد کنید. با این کار لاله ها به صورت جادویی دیگر پژمرده نمی شوند ، این کار باعث می شود گل لاله ها تا یک هفته شاداب به نظر برسند .

گل لاله

 

چرا ؟

تا زمانی که گل لاله ها درون اب قرار دارند ، حباب های هوا از ساقه بالا می روند . این حباب ها مانع رسیدن اب کافی به سر گل و گلبرگ ها می شود و موجب پژمردگی گل می شود . سوراخ نزدیک سر گل مانند خروجی حباب های هوا عمل می کند و راه عبور اب را باز می کند.

 

 

مطمئنا این روش جواب خواهد داد . خواهید دید که انها دوباره در حال روبراه شدن هستند.

 

گل لاله

 

نکات دیگر برای مراقبت گل لاله ها:

 

  • یک سکه مسی درون گلدان بگذارید
  • به جای بریدن ساقه ها به صورت زاویه دار ، انها را به صورت مستقیم ببرید.
  • برای جلوگیری از باز شدن انها ، به اب یخ اضافه کنید.

 

همچنین برای علاقه مندان به پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی محموعه بوی گل آموزش در نظر گرفته است ،  برای اظلاعات بیشتر می توانید به سایت آکادمی بوی گل مراحعه فرمایید .