اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار گل آراییرویداد هاصنعت گلنمایشگاه

8 جشنواره گل در ایالات متحده که باید در سال 2018 ببینید

8 جشنواره ی گل در ایالات متحده که باید در سال 2018 ببینید

تقویم تان را با رویدادهایی پرکنید که عطر خوش بهار را به زندگی تان می آورند.

اگر سرمای زمستان و برف و بوران، باعث شده که رویای شکوفه های صورتی گیلاس، لاله های رنگارنگ و یاس های خوشبوی بهاری را در سر بپرورانید، یعنی وقتش رسیده که برای فصل بهارتان برنامه ریزی کنید. با جشنواره های گل به استقبال سال جدید بروید. این جشنواره ها از اواخر زمستان شروع شده و تا اوایل تابستان ادامه دارند. البته مادر طبیعت تصمیم می گیرد که چه زمانی شکوفه ها به اوج خود برسند، پس مهم نیست که چه جشنواره ای را می توانید شرکت کنید. بهتر است برای اقامت چند روزه برنامه ریزی کنید تا بتوانید شکوفه ها و گل های بیش تری را ببینید. پیش به سوی فصل بهار!

جشنواره لاله ها ( جشنواره های گل آمریکا )

جشنواره های گل آمریکا

جشنواره لاله ها، هلند ، میشیگان

نوشته های مشابه

محل: هلند، میشیگان

زمان:  15 تا 23 اردیبهشت

در سراسر آمریکای شمالی نمی توانید هیچ جا مثل هلند در میشیگان  را پیدا کنید که این حجم لاله را داشته باشد. در ماه اردیبهشت، حدود 5 میلیون لاله ی هلندی موجی از رنگ های بهاری را در آن جا پراکنده می کنند. در مزرعه های لاله و به اندازه ی 10 کیلومتر پیاده روی کنید یا از تورهایی استفاده کنید که با اتوبوس برقی شما را در آن جا می گردانند. در آن جا می توانید  رژه ی رقصنده های هلندی را با لباس های سنتی ببینید و کفش های چوبی دست ساز را هم مشاهده کنید. در این جشنواره مراسم آتش بازی هم وجود دارد. ستاد جشنواره ی های بین المللی و انجمن رویدادها، جشنواره ی لاله ها را به عنوان یکی از 20 رویداد برتر در سطح جهان انتخاب کرده است. پس آن را از دست ندهید.

 

  1. کاملیا در باغ میدلتون پلیس (Middleton Place ( خودنمایی می کند. ( جشنواره های گل آمریکا )

جشنواره های گل آمریکا

محل: چارلستون، کارولینای جنوبی

زمان: اواسط بهمن تا اسفند

در این جشنواره، گل های کاملیا را ببینید که قرن هاست در فصل زمستان و در  باغ میدلتون پلیس شکوفا می شوند. در سال 1786 میلادی، گیاهشناس فرانسوی به نام آندره میچ، اولین گونه ی کاملیا را به ایلات متحده و باغ میدلتون پلیس آورد. امروزه هزاران بوته ی کاملیا و در غالب بیش از هزار گونه ی مختلف، در اواسط بهمن تا اواخر اسفند سر از خاک بیرون می آورند. در این باغ پیاده روی کنید و گل ها را ببینید یا در تور یا  کارگاه های این باغ ثبت نام کنید.

اطلاعات بیشتر: middletonplace.org

  1. جشنواره ی بین المللی شکوفه ی گیلاس ( جشنواره های گل آمریکا )

جشنواره های گل آمریکا

محل: ماکن، جورجیا

زمان: 25 اسفند تا 5 فروردین

داستان درخت های گیلاس یوشینو در ماکن جورجیا، چندان افتخارآمیز نیست. در سال 1949، تاجری یک نهال کوچک از این درخت را در حیاط خانه ی خود پیدا کرد و قلمه های آن را به همسایه هایش هم داد و حالا شهر ماکن، 300 هزار درخت گیلاس دارد. ساکنین این شهر، زمان شکوفه دادن این درختان را با برگزاری این جشنواره جشن می گیرند که در آن کنسرت های رایگان، کارناوال ها و مسابقه ی تشک برگزار می کنند.  مردم در مسابقه ی تشک، روی موهایشان را با شکوفه تزیین می کنند و روی تشک هایشان در خیابان تردد می کنند.

اطلاعات بیشتر: cherryblossom.com

  1. جشنواره ی ملی شکوفه ی گیلاس ( جشنواره های گل آمریکا )

جشنواره های گل آمریکا

جشنواره ی ملی شکوفه ی گیلاس، واشنگتن دی سی

محل: واشنگتن دی سی

زمان: 29 اسفند تا 26 فروردین

ژاپنی ها در سال 1912 میلادی، به ایالات متحده بیش از 3هزار درخت گیلاس هدیه کردند. جشنواره ی ملی شکوفه ی گیلاس در سال 1935 آغاز شد و اکنون به مدت چهارهفته ادامه دارد و بیش از 1.5 میلیون بازدید کننده را در طول سال به خود جذب می کند. امروزه بیش از 3700 درخت از 16 گونه ی مختلف، در کنار رودخانه ی پوتوماک و در نزدیکی یادواره های ملی وجود دارد. می توانید برای دیدن آن ها پیاده بروید یا این که با استفاده از تاکسی آبی، قایق کروز یا قایق پدالی و در رودخانه، از دیدن این شکوفه های صورتی لذت ببرید. در این جا می توانید از دوربین های سفری و عکاسان حرفه ای هم استفاده کنید. دیگر نکات قابل توجه این جشنواره، کارناوال شکوفه گیلاس و جشن خیابانی ژاپنی است.

اطلاعات بیشتر: nationalcherryblossomfestival.org

  1. رد گل های درخت سرخک ( جشنواره های گل آمریکا )

جشنواره های گل آمریکا

محل: پادوکا، کنتاکی

زمان: فروردین

درختان سرخک در اوایل بهار، منظره ی کنتاکی را با گل های چهارگلبرگی شان درخشان می کنند. می توانید مسیر 19 کیلومتری پادوکا را  که شامل خانه های تاریخی، درختان سرخک و دیگر درخت های گلده مانند درخت ارغوان و درخت گیلاس گریان یا weeping cherry است، پیاده، با اتومبیل یا دوچرخه طی کنید. در هنگام شب می توانید بخشی از جاده را ببینید که نورپردازی شده است. کتابخانه ی کنگره، این مسیر را جزو میراث محلی خود قرار داده است که نشان دهنده ی سنت های محلی منحصربه فرد است. در این رویدادها، نمایشگاه های هنری و عکاسی هم برگزار می شوند. هم چنین می توانید با خودروهای برقی و با هزینه ی 1 دلار، این مسیر را طی کنید.

  1. جشنواره یاس روچستر ( جشنواره های گل آمریکا )

جشنواره های گل آمریکا

محل: روچستر، نیویورک

زمان: 22 تا 31 اردیبهشت

در پارک هایلند، یک جشنواره ی ده روزه برای یاس ها برگزار می شود. این پارک دارای 1200 گونه گیاه است که بزرگ ترین مجموعه ی گیاهان معطر در سطح کشور را دارا است. یکی از پانصد گونه ی یاس، یاس سفید قانون فردریک المستد نام دارد که به نام معمار و توسعه دهنده ی این پارک نام گذاری شده است. این جشنواره دارای کارناوال، نمایش های هنری و صنایع دستی، موسیقی زنده و فروشندگانی است که عطر و صابون های یاس را می فروشند.

اطلاعات بیشتر: rochesterevents.com/lilac-festival

 

  1. جشنواره یاس جزیره مکیناک ( جشنواره های گل آمریکا )

جشنواره های گل آمریکا

محل: جزیره ی مکیناک، میشیگان

زمان: 18 تا 27 خرداد

آب و هوای خوب این منطقه باعث شده است که یاس ها نسبت به سایر قسمت های ایالات متحده، بزرگ تر شوند و مدت بیش تری دوام داشته باشند. در واقع بعضی از درخت های یاسی که امروز گل می دهند، در عصر ویکتوریا کاشته شده اند. هیچ اتومبیلی اجازه ی ورود به جزیره را ندارد اما می توانید در این جزیره پیاده روی کنید یا از تور جزیره گردی با کالسکله  و اسب استفاده کنید و  درختان یاس را در خیابان ها و در حیاط های خانه های تاریخی ببینید. هم چنین می توانید در سمینارهای مربوط به پرورش یاس شرکت کنید یا به موسیقی محلی در کنار استشمام عطر یاس گوش دهید.

اطلاعات بیشتر: mackinacisland.org

  1. جشنواره پیونی ( جشنواره های گل آمریکا )

جشنواره های گل آمریکا

محل: اشوا، اونتاریو

زمان: 19 و 20 خرداد

در ماه خرداد، خود را در انبوه گل های پیونی در باغ های گیاه شناسی اشاوا غرق کنید. در این باغ ها 300 گونه ی پیونی پرورش یافته اند. این جشنواره به صورت سالانه و به مدت دو روز برگزار می شود که همزمان با برداشت این گل است. می توانید در نمایشگاه هنرمندان از این گل کلاسیک قدم بزنید یا در محل مسابقه ی پیونی ها بنشینید و نظرات اعضای انجمن پیونی کانادایی را در مورد گل ها بشنوید.

 

4 حقیقت جالب در مورد گل ها

  1. مورچه ها از بوی پیونی بسیار خوششان می آید اما این که به شکوفا شدن گل هایشان کمک می کنند، افسانه ای بیش نیست.
  2. یکی از گل های مورد علاقه ی توماس جفرسون، یاس بود.
  3. بعد از این که ژاپنی ها درختان گیلاس را به ایالات متحده فرستادند، ایالات متحده هم برای ژاپن درختان سرخک گل ده فرستاد.
  4. در 3 هزار سال پیش، از غنچه و برگ های درخت کاملیا، برای درست کردن دمنوش استفاده می شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا