۵/۵ - (۱ امتیاز)

ساخت گل مصنوعی با پنبه – دکور دست ساز به سبک خانه ی روستایی

همه ی ما عاشق سبک های زیبا و در عین حال ارزان هستیم، برخی هم عاشق سبک و دکور روستایی هستند. وقتی به چنین سبکی فکر می کنیم ( ساخت گل مصنوعی با پنبه ) معمولا ابتدا فکر خرید چند شاخه پنبه از یک فروشگاه محلی به ذهنمان خطور می کند. اما وقتی هزینه خرید را می بینید به این نتیجه می رسید که وقت درست کردن یک چیز دست ساز است .

 

ساخت گل مصنوعی با پنبه

کوزه پر از شاخه های پنبه ( ساخت گل مصنوعی با پنبه )

ساخت گل مصنوعی با پنبه

 

قصد داریم با یک کوزه پر از شاخه های پنبه یک فضای روستایی دست ساز ایجاد کنیم. وقتی این کار را با دست خودتان انجام دهید احساس رضایت فوق العاده ای خواهید داشت.

دوست دارید چه چیزی خلق کنید ؟

ما سه آموزش گل آرایی ویدئویی کوتاه و آسان فراهم کرده ایم که نحوه ی انجام کار را به شما آموزش می دهند.

ساخت گل مصنوعی با پنبه

به این مواد نیاز دارید

  • کیسه ای حاوی ۲۰۰ گوی پنبه
  • یک رول نوار گیاهی قهوه ای ( در گلخانه ها یافت می شود)
  • چسب حرارتی با دمای کم / برای چسباندن شاخه ها ( اگر قصد دارید از یک اسلحه ی چسب با دمای بالا استفاده کنید مراقب باشید ! )
  • کیسه ی کاغذی قهوه ای یا کاغذ کادو
  • یک پد جوهر قهوه ای/ واکس کفش و هر چیز دیگری از این قبیل که دم دست است
  • قیچی
  • شاخه های کوچک و ترکه های کوچک
  • حلقه ی مو

 

این فیلم ها به شما کمک بزرگی می کنند چون با وجود آنها دیگر لازم نیست برای انجام کار میلیون ها عکس تماشا کنید و نحوه ی انجام کار را حدس بزنید. پس با بوی گل همراه باشید .

 

ساختار گل مصنوعی با شاخه های پنبه ( ساخت گل مصنوعی با پنبه )

 

در اولین ویدئو مشاهده خواهید کرد که به یک شاخه ی درخت یا شمشاد و ترکه هایی با قطر کوچک تر نیاز دارید . معمولا یک شاخه ی پنبه ای دارای ساختاری است که در آن شاخه ها در جهات مخالف یکدیگر ( شبیه به تصویر زیر ) قرار گرفته اند :

 

ساخت دسته های پنبه ( ساخت گل مصنوعی با پنبه )

 

اگر شاخه ها و ترکه های در دسترس شما این الگو را ندارند ، می توانید خودتان با استفاده از یک تکه ترکه و نوار گیاهی این الگو را ایجاد کنید. برای درک بهتر ویدئو را تماشا کنید.

 

حالا شاخه های مورد نظر را داریم و می توانیم برای ایجاد دسته های پنبه اقدام کنیم. حالا باید کیسه ی کاغذی را از گوشه و کف به شکلی برش دهید که شبیه به تصویر زیر شود:

ساخت گل مصنوعی با پنبه

حالا قیچی را بردارید و یک مربع ۳ اینچی ایجاد کنید. وقتی مربع مورد نظر را به دست آوردید ، آن را از نیمه به دو طرف تا کنید . این کار باعث ایجاد یک ظاهر رگه ای مصنوعی در برگ های جوانه ی پنبه می شود. برای اینکه در زمان صرفه جویی کنید همه ی اقدامات برش، تا زدن و لکه دار کردن را یکباره انجام دهید.

 

این ویدیو نحوه ی ایجاد یک برگ را نمایش می دهد. وقتی برای اولین بار سعی می کنید یک برگ ایجاد کنید ممکن است شبیه به تصویر زیر شود:

 

ساخت گل مصنوعی با پنبه

یا ممکن است شبیه به یک برگ گرد، مانند تصویر زیر شود:

ساخت گل مصنوعی با پنبه

به نظر مچموعه بوی گل ، نوع دوم بهتر است، اما شاید اگر از هر دو نوع استفاده کنید بهتر باشد چون وقتی به شاخه های پنبه واقعی نگاه می کنید،  دو لایه برگ وجود دارند و لایه های بیرونی کوچک و انگشتی هستند.

اگر دوست دارید خیلی طبیعی کار کنید حتی می توانید یک لایه ی دوبله ایجاد کنید – این کار ظاهر بسیار زیبایی ایجاد می کند .

 

حالا شاخه و برگ ها را داریم ، پس وقت آن است که به آنها پنبه اضافه کنیم

ساخت گل مصنوعی با پنبه

نظر ما این است که از توپ های پنبه سایز توپ کاشی ( توپ های بزرگ پنبه ای ) استفاده کنید چون تجربه ثابت کرده است که آنها بهتر هستند، اما هر سایز دیگری هم جوابگوی کار هست.

از هر سایزی استفاده می کنید فقط کافی است آنها را به سایز تصویر بالا تبدیل کنید. برای ایجاد یک غنچه یا جوانه، ۲ تا ۳ توپ پنبه استفاده می شود، اما اگر می خواهید غنچه ی شما بسته باشد یک توپ هم کافی است.

تفاوت سایز باعث می شود کار شما ظاهر طبیعی تری داشته باشد. ویدئوی بعدی را مشاهده کنید تا نحوه ی انجام کار دستتان آید. ایجاد یک شاخه از ابتدا تا انتهای کار حدود ۱۰ دقیقه زمان می برد. پس در یک ساعت زمان می توانید ۶ شاخه ایجاد کنید .

 

پروژه حلقه

ساخت گل مصنوعی با پنبه ساخت گل مصنوعی با پنبه

اگر به پروژه حلقه علاقه دارید، باید بدانید نحوه ی انجام کار درست شبیه به شاخه ی پنبه است، تنها تفاوت این است که برای ایجاد آن الگو باید چند ترکه ی کوچک دیگر به کار اضافه کنید چون طبق تجربه به آنها نیاز پیدا می کنید. همچنین می توانید غنچه ها را مستقیما به شاخه بچسبانید چون لازم نیست زیاد حالت طبیعی را رعایت کنید.

 

در نهایت

ساخت گل مصنوعی با پنبه

همین ظاهر وحشی و طبیعی حلقه بسیار زیباست ، اما مسلما می توانید آن را پر تر کنید تا یک حلقه ی شاداب و پر پشت ایجاد شود .

 

البته باید گفت که اضافه کردن غنچه ها به حلقه بسیار سرگرم کننده است و ظاهر خانه ی شما را بیش از پیش بهبود می بخشد. آن ها چنان ظاهر طبیعی و زیبایی ایجاد می کنند که تا سال ها از چشم شما نخواهد افتاد .

 

استفاده در هر مکانی

ساخت گل مصنوعی با پنبه

اگر فروشگاهی یا مغازه ای دارید ، می توانید برای زیبا سازی محل کار خود نیز از آنها استفاده کنید، با یک تیر دو نشان بزنید.

امیدواریم در ساخت این پروژه ، لذت برده باشید