اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

آموزش گل آراییصنعت گل

سبک گل آرایی اروپایی و تکنیک های آن ، هر آنچه یک گل آرا باید بداند

سلام روز سبزتون بخیر و شادی ، امروز مدیر موسسه بوی گل براتون صحبتی درباره سبک های گل آرایی اروپایی و نکات مهمی که باید بدانید رو در اختیارتون قرار داده تا در کنار یادگیری مهارت های گل آرایی از لحاظ تئوری و مفهومی نیز بتوانید ارتباط بهتری با این هنر دریافت کنید .

 

سخنی با هنرمندان و گل آرا های این مرز و بوم

امروزه داشتن درک بهتر از هنر گل آرایی باید در الویت همه هنرمندان هموطنانمان قرار گیرد تا بتوانند ارتباط دقیق تری با ساختار گل آرایی در جهان بگیرند و بتوانند کسب و کار خود را در راستای این هنر زیبا ارتقا دهند .

یکی از مهم ترین قسمت هایی که هر گل آرا باید بداند نحوه تقسیم بندی سبک های گل آرایی و آشنایی با سبک های مختلف گل آرایی در جهان است .

نوشته های مشابه

همانطور که شما می دانید ، در هر کشوری و در هر نقطه ای از جهان ، سبک های مختلفی از گل آرایی وجود دارد که در مرور زمان با تلفیق این سبک ها ، مدل هایی زیبا تر و بروز تر ایجاد می شود .

در ایران عزیزمان نیز این مثال صدق می کند . اگر به عنوان یک کارفرما به شهر های مختلفمان سری بزنید خواهید دید که چقدر در شهرستان ها ، سبک های گل آرایی متفاوت است . سبک گل آرایی در هر شهر با توجه به مخاطبان هدفشان گل آرایی می شود تا بتوانند از نهایت پتانسیل بازارشان استفاده کنند .

نقش فرهنگ سازی و سبک های گل آرایی

پس می توان نقش فرهنگ سازی را نیز در بازار گل آرایی مهم ارزیابی کرد کافیست به شهرستان ها سری بزنید و از مدل های اروپایی رونمایی کنید به نظر شما آیا می توان با سبک های گل آرایی اروپایی بازار شهرستان های ایران را تصرف کرد ؟ دقیقا با چه استراتژی می توان این کار رو کرد ؟ مسئله این است .

در اینکه سبک های اروپایی زیبایی های خاص خود را دارند و می توانند مشتریان را به هیجان بیاورند هیچ شکی نیست اما باید عادات خرید مشتریان و سلیقه های آن ها را نیز در نظر گرفت .

به همین علت است که موسسه بوی گل با استفاده از اساتید مجرب داخلی که به سبک های مختلف آشنایی دارند سعی در ایجاد آموزشگاه آکادمیک گل آرایی کرده است و می خواهد با آموزش های گل آرایی جدید در این بازار تفاوت های محسوسی ایجاد کند آن هم با کمترین هزینه ممکن …

در واقع آموزشگاه گل آرایی بوی گل با ایجاد تنوع در پکیج های آموزشی برای هر مخاطبی آموزش های محنصر به فردی را تعریف کرده است .

مقدمه ای از گل آرایی اروپایی و چند ویژگی از گل آرایی اروپایی

به عنوان شخصی که از مدل های مختلفی از آثار هنری گل آرایی اروپایی دیده ام باید چند نکته از ویژگی های بارز این سبک رو بیان کنم .

1- استفاده از مجموعه ای خیره کننده از مفاهیم عشق ، طبیعت ، دوستی که هر کدام از جنبه های مختلف،  داستانی متفاوت را تعریف می کنند .

2- ترکیب بندی رنگ ها بر اساس قوانین خاص و مدل هایی معین است .

3- استفاده از اشکال هندسی و تعریف تکنیک های منحصر بفرد برای هر شکل و فرم

4- مهارت های فردی و کار با ابزار در گل آرایی های اروپایی کاملا به چشم می آید

5- خلاقیت ، خلاقیت ، خلاقیت !!! در سبک های اروپایی دستتان باز است تا از هنر ، ذوق و سلیقه زیبایتان ، نقاشی هنرمندانه از گل ها رسم کنید .

6- ترکیب و هم افزایی سایر هنر ها برای خلق آثری فاخر تر

آشنایی با سبک اروپایی سنتی

در گل آرایی اروپایی سنتی ، شما شاهد استفاده از توده های گل هستید که به طور معمول به شکل گنبد یا حلقه گل و تاج گل خودنمایی می کنند . کما اینکه از مدل های نیم رو و T شکل نیز استفاده می شود .

در سبک گل آرایی اروپایی سنتی ، رنگ ها اکثر در طول دسته بندی می شوند با ترکیب ساقه ها و برگ های گره خورده ، در کنار آن برای فضا سازی و احاطه گل از کاغذ یا برگ استفاده می کنیم .

دوره ویکتوریا بریتانیا

یکی از مهم ترین دوره هایی که در هنر گل آرایی اروپایی پیشرفت منحصر بفردی را داشت را می توان دوره ویکتوریا بریتانیا نامید . در این دوره گل آرایی قسمتی از زندگی هر برتانیایی بود به طوری که در حیاط همه خانه ها ، باغ هایی از گل های رنگارنگ وجود داشت که با طراحی های منحصر بفرد گل آرایی می شد .

این تنها در خانه های مردم نبود ! شما می تواستید در هر گوشه کناری از بریتانیا هنر گل آرایی را تماشا کنید و از آن لذت ببرید شامل مکان های تفریحی مانند پارک ها و باغ ها ، مکان های عبادتی مانند کلیسا ها و … در واقع گل آرایی تبدیل به نیاز های خانوار شده بود و حتی غروری هیجان انگیز را در دل خانه هایشان ایجاد می کرد .

در این دوره تمامی گل آرا ها علاقه مند به نمایش دادن هنرشان به شکلی فوق العاده و جالب بودند تا بتوانند نظرات مردم را به خودشان جلب کنند و این سبب پیشرفت چشم گیر گل آرایی اروپایی به ویژه در بریتانیا شد .

دوره معاصر سبک های گل آرایی اروپایی

به مرور زمان با پیشرفت هنر و صنعت گل آرایی ، هر گل آرا سبک متفاوتی را برای خود خلق کرد . این آفرینش از طریق ترکیب هنر گل آرایی اروپایی شرقی و غربی ، استفاده از تکنیک های گل آرایی ژاپنی و استفاده از تکنیک توده زایی گل آرایی سنتی انجام شد . این چیزی است که هر گل آرا باید به دنبال آن باشد . در حال حاضر در هنر گل آرایی سبک خاصی مد نظر نیست بلکه حرف اول را ترکیب هنر های مختلف و شناخت از این هنر ها می زند که شما به عنوان یک گل آرا وظیفه دارید با آن ها آشنا باشید و با ترکیب برگ ها و گل های عجیب و جدید ، به محصولی منحصر بفرد برای خودتان فکر کنید . در واقع محصول شما دلیل تمایز هنر شماست . امیدوارم از این مطلب نهایت استفاده رو کرده باشید . به امید موفقیت شما

 

نویسنده : آرمان سفیدی ، موسس و مدیرعامل موسسه بوی گل

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا