۲/۵ - (۱ امتیاز)

سلام به دوستداران بوی گل ، امروز برای شما  مراحل ساخت گل های کاغذی بزرگ که اخیرا  در  مراسم های عروسی، مهمانی، اتاق نوزاد و ….  زیاد مورد استفاده هست قرار گرفته است را قرار می دهیم . امیدوارم از این پست لذت ببرید.

 

آیا به دنبال گل های زیبا و چشم نواز و ارزان می گردید؟ این گل های کاغذی زیبا صحنه ی چشم نوازی را برای مراسم های عروسی، مهمانی، اتاق نوزاد،  اتاق دختر بچه ها یا هر فضای زیبای دیگری فراهم  می آورد.

این گل های کاغذی زیبا به راحتی درست می شوند و گل های کاغذی را می توان برای دکور نیز استفاده کرد .

 

گل های کاغذی

 

ما به شما طرز درست کردن یه نوع گل را یاد میدهیم . خودتان می توانید به سلیقه خودتان گل های متفاوتی بسازید. می توان با تغییر سایز گل های کاغذی متفاوت و در سایز های متفاوت درست کرد .  صفحات اینترنتی زیر از منابع خوبی هستند  که برای یادگیری درست کردن گل های کاغذی  می توان استفاده کرد

 

آموزش ساخت گل های کاغذی بزرگ

کاغذ با اندازه ی ۳۱ در ۳۱ سانتیمتر

مداد و پاکن

قیچی تیز

چسب حرارتی

لوله یا شیئ استوانه ای

 

گل های کاغذی

ازچه کاغذی برای ساخت گل های کاغذی زیبا و ماندگار استفاده کنیم؟

اولین نکته جنس کاغذی است که  می خواهید استفاده کنید .  کاغذ های خوبی که برای ساخت گل های کاغذی مناسب هستند عبارتند از : کاغذ کتانی فرانسوی با رنگ طبیعی ( نه خیلی سفید روشن و نه خیلی تیره) . ۵۰ برگه با ابعاد ۳۱ در ۳۱ سانتیمتر تهیه کنید.  این تعداد برگه برای کار کافی است و تعدادی از آن هم اضافی است.

 

گل های کاغذی

روش کار درست کردن گل های کاغذی بزرگ

۱- اندازه ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۲- گل برگ ها را ببرید.

۳- عمق ایجاد کنید.

۴- تکه ها را به هم بچسبانید.

۵- مرکز ایجاد کنید.

 

اندازه ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در بیش تر آموزش های گلسازی ( گل های کاغذی  ) ، حدود اندازه ی طبیعی گل ها مد نظر است ، یعنی می توانید بیش تر قطعات یک گل را از یک یا دو برگه ی کاغذ درآورید. البته ما برای گل هایمان  اندازه ی خیلی بزرگ تر را در نظر گرفتیم و  اندازه ها را در سه سایز دسته بندی کردیم:

با شعاع ۳۱ سانتی متر ( یک یا دو گلبرگ از یک برگه ی با ابعاد ۳۱ در ۳۱ سانتی متر بریده می شوند.)

با قطر ۳۱ سانتی متر ( یک گل یک لایه از کاغذی با ابعاد ۳۱ در ۳۱ سانتی متر در می آید.)

اندازه ی کوچک تر   (چندین لایه از گل از کاغذ با ابعاد ۳۱ در ۳۱ سانتی متر در می آید. )

گل های کاغذی

تمامی پیشنهادهای زیر را می توانید با هرکدام از اندازه های داده شده، انجام بدهید.  تنها تفاوت شان در این است که گل هایتان چقدر بزرگ اند. برای ساخت گل های کاغذی  خیلی بزرگ، گلبرگ ها را به صورت تکی ببرید و سپس آن ها را با چسب به هم بچسبانید. برای ساخت گل های با اندازه ی متوسط، لایه های زیرین را تا آن جا که  امکان دارد  اندازه را روی کاغذ با ابعاد ۳۱ در ۳۱ سانتی متر بزرگ بگیرید. برای گل های کوچک تر هم  اندازه ی دلخواه تان را در نظر بگیرید. می توانید شکل گلبرگ ها را به صورت کمرنگ با مداد روی کاغذ بکشید که بعدا به راحتی هم پاک می شود.

شیوه ی درست کردن گلبرگ ها

زمانی که اندازه ی دلخواه تان را مشخص کردید ( پیشنهاد من این است که با اندازه ی کوچک تر شروع کنید و به سمت اندازه ی بزرگ تر بروید. ) باید شکل گلبرگ ها را مشخص کنید.

شکل

اشکی، گرد، مربعی، نوک تیز

گل های کاغذی لبه ها

راحت ترین آن لبه ی صاف است ( حتما از قیچی بزرگ و تیز استفاده کنید. ) اما می توانید به لبه ها حالت موجدار هم بدهید. حالتی که  کار بیش تری هم می برد، پاره کردن کاغذ است. چون این کاغذ از کتان ساخته شده، وقتی که آن را پاره می کنید، یک قسمت به  سمت عقب و یک قسمت به سمت جلو می رود.  این کار را امتحان کنید تا متوجه منظور شوید. هر گلبرگ را به صورت یکنواخت پاره کنید تا  قسمت رویی هر گلبرگ  با جلوی هر برش یکی شود.

گل های کاغذی تا کردن

با تاکردن گلبرگ ها می توانید شکل جالبی به آن ها بدهید و برایشان رگ برگ درست کنید.

گل های کاغذی

ایجاد عمق

این مرحله، مرحله ی مهمی است که می توانید به گل هایتان حالت طبیعی بدهید. در این جا به استوانه ی صاف و گردی احتیاج دارید که جنس آن مهم نیست، حتی می توانید از دسته جارو هم استفاده کنید! می توانید از استوانه مسی هم استفاده کنید  که قبلا میله ی پرده بوده  است. در این جا سه گزینه ی اصلی برای ایجاد عمق دارید:

  • حلقه کردن

اگر یکی از روش های زیر را انجام دهید، می توانید هر گلبرگ را حلقه کنید. در واقع این لبه های حلقه شده است که به گل های شما حالت طبیعی می دهد. با این حال اگر دوست دارید گلبرگ هایتان صاف باشند، همین حلقه کردن هم به تنهایی می تواند به گل هایتان عمق دهد (مثل تصویر زیر) . فقط کافی است لبه های گلبرگ ها را به آرامی دور استوانه و در جهت های مختلف بپیچید تا عمق دلخواه تان را به دست آورید.

گل های کاغذی برش و چسب

روش دیگری که برای ایجاد عمق وجود دارد، بریدن قسمتی از پایین گلبرگ است که سمت دیگر را روی آن آورده و چسب بزنید. بدین شکل قسمت بالای گلبرگ در فضا قرار می گیرد و گل حالت فنجانی به دست می آورد.

گل های کاغذی مخروط

روش سوم برای ایجاد عمق در گل ها این است که به هر گلبرگ حالت مخروطی بدهیم. آسان ترین راه برای این کار این است که یک تا دو لایه گلبرگ با اندازه ای کوچک تر از یک دایره ی کامل درست کنید  که دارای یک لبه ی اضافی است و می تواند روی هم تا شود (عکس زیر را ببینید.). حالا لبه ها را روی هم بگذارید و با چسب بچسبانید. اگر می خواهید گل با اندازه ی بزرگ درست کنید، برای هر گلبرگ، یک لبه ی اضافی به صورت جداگانه ببرید چون اندازه ی برگه ی شما فقط ۳۱ سانتی متر است.

حالا هر گلبرگ را به هم بچسبانید تا به یک دایره ی کامل برسید. برای ساخت این گل ها، لازم است که با ۱ تا ۲ مخروط شروع کنید که دارای x عدد گلبرگ است. سپس به سراغ مخروط X-1 گلبرگ بروید، و بعد مخروط X-2 . برای مثال می توان گفت دو مخروط ۵ گلبرگی، یک مخروط ۴ گلبرگی و سپس یک مخروط ۳ گلبرگی. در واقع تعداد مخروط ها در عمق، بیشتر شده و طبق اندازه، کم می شود.

 

گل های کاغذی

چسباندن گلبرگ ها

دومین عامل  طبیعی نشان دادن گل های کاغذی  بعد از لبه های طبیعی و منحنی گلبرگ ها، نحوه ی چسباندن گلبرگ ها است. در واقع روش های مختلفی برای این کار وجود دارد اما می خواهیم در این جا سه روشی را  معرفی نماییم که بیشتر مورد  استفاده قرار می گیرد .

روش بادبادکی

چه گلبرگ های صاف درست کرده باشید، چه فنجانی چه مخروطی،  باید گلبرگ ها را به شکل چرخشی روی هم گذاشته و بچسبانید تا فضای خالی بین یک دیگر را پر کنند. برای چسباندن هر گل، با حداقل دو لایه ی یک اندازه شروع کنید و تعداد گلبرگ ها ۳، ۴ یا ۵ باشد . آن ها را طوری بچسبانید که فضای خالی بین یک دیگر را پر کنند. در عکس   ۴ لایه ی سه گلبرگی می بینید.

گل های کاغذی

  • روش کاهش اندازه

برای چسباندن لایه هایی که پشت سر هم هستند، می توانید نمونه ی کوچک تری از همان تعداد و شکل گلبرگ را  مانند دو لایه ی اول ببرید ،می توانید  از این روش برای چسباندن یک گل کامل استفاده کنید که شبیه گل آلاله می شود .

گل های کاغذی

  • تغییر تعداد برگ

روش دیگر تغییر تعداد برگ در لایه های مختلف است. برای مثال، در گل زیر  از چهار لایه ی ۳ گلبرگی (  چسبانیده شده به روش بادبادکی)، یک لایه ی ۵ گلبرگی که گلبرگ های تقریبا کوچک و صاف دارد، استفاده شده است که در مرکز غنچه ای شکل قرار گرفته اند. ( روش ساخت آن در بخش بعد)

گل های کاغذی

درست کردن وسط گل (مرکز)

گاهی اوقات درست کردن وسط گل، کاری سخت به نظر می آید اما اگر این قسمت از کار را  خوب دربیاید ،  باعث خوب شدن کارتان هم می شود. این بخش آخر کار  است . در عکس از چهار نوع مرکز برای ۹ گل کاغذی که ساخته شده  ،  استفاده کرده است .

  • گلبرگ های کوچک

این آسان ترین روش است. فقط کافیست سه گلبرگ کوچک مشابه همان گلبرگهای بزرگ تر ببرید، آن ها را روی هم قرار داده و در وسط گل بچسبانید. قسمت مهم کار این جاست که حواستان باشد گلبرگ ها تمیز به هم چسبیده شوند چون روی این قسمت با چیزی پوشیده نمی شود.

گل های کاغذی

 

  • روی هم قراردادن گلبرگ ها (غنچه)

یکی از روش هایی که نشان داده شده ، ساخت یک گل ۵ گلبرگی کوچک است. اگر دوست دارید می توانید لبه های آن را به صورت مورب قیچی کنید و سپس فر کنید. سپس هر گلبرگ را روی یک دیگر بگذارید تا مخروط کوچکی تشکیل شود. هنگامی که این کار پایان یافت، لبه ی زیرین آن را با انگشتان تان فشار دهید تا یک پنح ضلعی در پایین آن تشکیل شود. بدین شکل می توان آن را در جای مورد نظر قرار داد. اگر لازم است می توانید چند قطره چسب بزنید تا گلبرگ ها از هم جدا نشوند. سپس این غنچه ی کوچک را به وسط گل بچسبانید.

گل های کاغذی

  • مخروط

برای گلبرگ هایی که از شکل مخروطی برای ایجاد عمق استفاده کرده اید، می توانید گلبرگ های تکی ببرید و آن ها را به شکل مخروط درآورده و مرکز ایجاد کنید. می توانید گلبرگ را دور مداد یا میله ی نازکی بپیچید تا شکل مخروط ایجاد شود و سپس آن را چسب بزنید. سپس گلبرگ دوم و سوم را هم به دورش بپیچید و چسب بزنید و همین طور ادامه دهید تا وسط گل پر شود. حالا مداد را از وسط بردارید و مخروط را در مرکز گل بچسبانید.

گل های کاغذی

 

  • شکل مارپیچی

گل مارپیچی کوچکی که درست شده  و به همان شکل نگهش داشته شده است ، می تواند وسط یک گل بزرگ تر را هم پر کند.

گل های کاغذی

خب نکات اصلی را گفته شد  اما  روش  های دیگری  هم  برای ساخت این گل ها وجود دارد که می توانید خودتان پیدا کنید.  تصویر کامل یکی از گل ها را در این جا برای شما خواهیم گذاشت. در تصویر زیر، تمامی مراحل ساخت یک گل با اندازه ی متوسط را می بینید:

گل های کاغذی

 

همان طور که گفتیم  می خواهیم خلاقیت شما را در ساختن این گل ها به کار بگیریم  اما  اگر دوست دارید دقیقا بدانید چه گل هایی  درست شده ، می توانید ادامه ی متن را بخوانید:

گل های کاغذی

 سه گل بزرگ با شعاع ۳۱ سانتی متر

  • A. رز

گلبرگ ها دارای برش صاف با لبه های گرد هستند و به سمت پایین و مورب، فر شده اند.

لایه ها شامل دو مخروط ۵ گلبرگی ، یک مخروط ۴ گلبرگی، یک مخروط ۳ گلبرگی

مرکز گل: سه گلبرگ تکی که با پیچیدن دور یک مداد ساخته شده اند.

 

  • B. رز پاره پاره شده

تمامی گلبرگ ها با دست پاره شده و به سمت پایین فرخورده اند به جز مرکز که برای بالا به نظر آمدن لبه ها بریده و چسبانیده شده است.

لایه ها شامل دو لایه ی بزرگ بادبادکی و ۴ گلبرگی، یک لایه ی بادبادکی متوسط ۴ گلبرگی، یک لایه ی کوچک ۴ گلبرگی بادبادکی.

مرکز گل: یک لایه ی کوچک ۴ گلبرگی بادبادکی که داخل غنچه قرار گرفته است.

  • C. مگنولیا

گلبرگ ها دارای برش صاف با گوشه های تیز که به سمت مرکز و پایین تا شده اند و در جهت های مختلف فر شده اند.

لایه ها شامل دو لایه ی بادبادکی ۴ گلبرگی بزرگ، یک لایه ی بادبادکی ۴ گلبرگی متوسط، یک لایه ی بادبادکی ۳ گلبرگی متوسط، یک لایه ی بادبادکی ۴ گلبرگی کوچک با گلبرگ های بریده و چسبانیده جهت بالا به نظر آمدن لبه ها

مرکز گل: با سه گلبرگ کوچک درست شده است که برای بالا به نظر آمدن لبه ها، بریده و چسبانیده شده اند.

 

چهار گل متوسط با شعاع ۳۱ سانتی متر

  • D. گل یاسمن (تصویر کامل آموزشی بالا را ببینید.)

  • E. گل مگنولیا

به بخش پ مراجعه کنید و از بادبادک های کوچک تر استفاده نمایید.

  • F. گل آلاله

برش صاف با لبه های تقریبا مربعی که به سمت بالا فر خورده اند.

لایه ها شامل سه لایه ی ۵ گلبرگی بزرگ، سه لایه ی ۵ گلبرگی متوسط، دو لایه ی ۵ گلبرگی کوچک، این لایه ی کوچک در وسط غنچه قرار گرفته است و لایه های بعدی دور آن پیچیده شده و به سمت بیرون قرار می گیرند. تمامی گلبرگ ها در پایان کار، اندکی خرد می شوند تا به صحنه زیبایی ببخشند.

 

  • G. گل کاملیا

گلبرگ ها دارای برش صاف با لبه های اندکی مربع شکل که به سمت های مختلف فر خورده اند. برای گل آرایی آن ها به نکات زیر توجه کنید .

لایه ها شامل دو لایه ی بادبادکی ۴ گلبرگی بزرگ، دو لایه ی بادبادکی ۳ گلبرگی متوسط، یک لایه ی بادبادکی ۳ گلبرگی کوچک

مرکز گل: یک گلبرگ که به سمت مخروط کوچک فرخورده است، بریده شده و به مرکز چسبانیده شده است.

 

۲ گل کوچک:

  • H. یاسمن

  • I. شکل مارپیچی

امیدوارم که از درست کردن گل ها  لذت ببرید. انتظار نداشته باشید که تمامی آن ها را در یک ساعت درست کنید. به خودتان فرصتی برای کار و فرصتی برای استراحت بدهید. مطمئن باشید که ارزشش را دارد. و اگر گلی درست کردید، آن را با مجموعه بوی گل هم  به اشتراک بگذارید چون ما هم دوست داریم نتیجه ی کارتان را ببینیم.

گل های کاغذی

چند مدل را برای نمونه به شما نشان می دهیم :

گل های کاغذی

گل های کاغذی

گل های کاغذی

گل های کاغذی