اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

صنعت گیاهکشت و پرورشمیوه و صیفی جات

6 سبزیجات برای مکان های سایه و کم نور

در این مطلب ، از زبان یکی از مطرح ترین باغبان های اروپا می شنویم چه مکان هایی و چه روشی برای نگهداری از این سبزیجات مناسب تر است . توصیه می کنیم اگر به دنبال کاشت سبزیجات و صیفی جات در خانه خود هستید حتما  از این مقاله استفاده کنید .

6 سبزیجات مناسب برای مکان های سایه و کم نور

داشتم در مورد محل هایی که می توانم برای تابستان از آنها به عنوان آشپزخانه استفاده کنم و اینکه چه چیزهایی می توانم در آنها کشت کنم فکر می کردم. یک محل کوچک و غم زده وجود دارد که برای کمی رنگ و عشق زجه می زند، اما چون من در یک خانه ی تراس دار زندگی می کنم، پس نور آفتاب زیادی ندارم. من دوست دارم این محل بخشی از باغچه ی من باشد نه فقط یک قسمت از خانه، بنابراین آن را رنگارنگ و زیبا و بارور می کنم.

در این محل سایه بر هر نوع سبزیجاتی که از گل هایش میوه می دهد(مثل گوجه فرنگی و نخود) و سبزیجات ریشه ای که حداقل به نصفه روز نور آفتاب نیاز دارند، فرمانروایی می کند. من این گیاهان عاشق آفتاب را برای باغچه ی بیرونی و بقیه ی لیست که شامل سبزیجات جالب و جذابی است که تحمل دوری از نور آفتاب را دارند و فکر می کنم برای این مکان سایه دار مناسب هستند را، برای تراسم نگه داشته ام.

چغندر

چغندر قطعا احتیاجات زیادی دارد. Bright Lights و چغندرهای نقره ای 5 رنگ استرالیایی هر دو گزینه های زیبا و رنگارنگی هستند و روزهای تیره و تار را روشن و قابل تحمل می کنند. چغندر همچنین بسیار مقاوم است و برای آب و هواهای بد بسیار مناسب است.

اسفناج

من هیچوقت اسفناج واقعی نمی کارم، در عوض جایگزیان سرسخت تر و بهتر آن را ترجیح می دهم. به هر حال، نمی توانم جلوی این فکر را بگیرم که حتما باید سبزیجات مورد علاقه ی ملوان زبل را بکارم، بنابراین امسال ممکن است امسال این کار را بکنم و کمی از برگ های آن را نیز برای سالاد نگه دارم.

کلم پیچ

من عاشق کلم پیچ هستم. من انواع مختلفی از آنها را در باغچه ام می کارم. این یک کار کشاورزی استاندارد است، اما برخی از گونه های عجیب آن ها شگفت انگیز هستند. گونه های توسکانی سیاه و اسکارلت در هر باغچه ی سبزیجات ظاهری زیبا و لذیذ دارند. شاید حتی برگ های جوان آن را برای سالاد های فوق العاده ام بردارم.

کاهو

کاهو یک سبزیجات برگی خوشمزه ی دیگر است که ضرورتا از گرما خوشش نمی آید و گاهی از یک مکان سایه دار هم استقبال می کند. شخصا دوست دارم از آن به عنوان برگ سالاد استفاده کنم قبل از اینکه از بین برود.

ریواس

اولین برداشت این میوه ی شیرین از جمله اوقات مورد علاقه ی من در سال است. برای من، این کار رسما آغاز بهار است و به محض اینکه ساقه های آبدار آن آماده شوند، سریعا آنها را درو می کنم و به روش های مختلف از خوردن آنها لذت خواهم برد.

تربچه

من یک بسته دانه ی بنفش که چند سال پیش به صورت رایگان از یک مجله خریداری کردم دارم که می خواهم در کنار تربچه های خوشگل و عزیزم بکارم. دیگر رنگ هایی که قرار است سالاد من را رنگین کنند عبارتند از رنگ سفید گونه ی بهار توسکانی و زلاتای زرد.

این ها گیاهان جالب و لذیذ سایه دوستی هستند که عاشق کاشت آنها هستم، اما مطمئنم گونه های دیگری هم هستند. آیا گیاهان عاشق خورشیدی هم هستند که بتوانند برای چنین جایی و به دور از آفتاب مناسب باشند؟

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا