اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

آموزش گل آراییاخبار گل آراییصنعت گلگل های شاخه بریده

10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

سلام به عاشقان گل ، امروز مطلبی را براتون آماده کردم که بعد از خواندن آن حتما شگفت زده خواهید شد . حقیقت هایی از گل ها که حتما برایتان جالب است . امیدوارم از این مطلب لذت ببرید و حتما در صورت داشتن نظر ، انتقاد یا پیشنهاد با ما در میان بگذارید .

10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

گل ها بسیار پر معنی، زیبا و سرشار از حقایق فوق العاده و جالب هستند.

برخی از شما این حقایق را می دانید و برخی دیگر هم تازه امروز آنها را یاد می گیرید، به هر حال، هیچوقت نمی توانید ادعا کنید به اندازه ی کافی از آنها آگاهی دارید. گل ها نه تنها موجودات زنده ی زیبا و با احساس هستند، بلکه گذشته و تاریخ جذاب و فوق العاده ای نیز دارند. اجازه دهید حقایقی را راجع به آنها بیان کنیم .

  1. در نزدیکی گل های مروارید گربرا بخوابید (  10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )

    10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

    نوشته های مشابه

اگر می خواهید در شب خواب بهتری داشته باشید، سعی کنید مرواریدهای گربرا را در کنار تخت خود قرار دهید . گربرا ها اکسیژن تولید می کنند و کربن مونو اکسید و سموم را در شب جذب می کنند ، این امر برای افرادی که مشکل خواب دارند بسیار مفید است .

 

  1. رزها ارتباط مستقیمی با میوه جات و آجیل ها دارند ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )

    10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

رز ها ارتباط مستقیمی با بادام، سیب، تمشک، گیلاس، هلو، آلو، شلیل و گلابی دارند. رزها اندامی به نام کفل رز دارند که در برخی از این گل ها باعث میوه دادن آن می شود. کفل های رز برای درست کردن ژله یا چایی مورد استفاده قرار می گیرند چون سرشار از ویتامین C هستند.

  1. سر گل های لاله به عنوان منبع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

اگرچه این حقیقت در مورد لاله بسیار معروف است ، اما دانستن اینکه چرا سر لاله جزو گل های خوراکی است نیز مهم است. هیچکس هیچوقت ادعا نکرده است که سر لاله لذیذ است. به هر حال ، آنها به خاطر گرسنگی و کمبود غذا خورده می شوند . در طول جنگ جهانی دوم گفته شد که سر لاله طعم افتضاح و خشکی دارد ولی به هر حال باعث شد خیلی ها از گرسنگی نمیرند. برخی خانواده ها از لاله به جای پیاز استفاده می کنند .

  1. بروکلی یک گل است ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

هیچکس بروکلی را جزو گل ها حساب نمی کند حتی گلخانه ها هم آنها را در ویترین های خود به عنوان گل به نمایش نمی گذارند. به هر حال ، بروکلی در واقع یک گل است . بروکلی قبل از اینکه گلبرگ ها کاملا باز شوند چیده شده و به عنوان سبزیجات تغذیه می شود . شاید وقت آن است که از بروکلی در گل آرایی ها استفاده کنیم . نظر شما چیست ؟

  1. خاک گل ادریس رنگ گل را مشخص می کند ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

رنگ گل های ادریس توسط میزان اسیدی خاکی که در آن قرار گرفته اند مشخص می شود. اگر خاک خیلی قلیایی باشد رنگ گل ها صورتی خواهد شد.

  1. ملکه ویکتوریا یک طراح گل آرایی بوده است ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

در طول دوران ملکه ویکتوریا (1837 تا 1901) به منظور اینکه یک بانوی جوان کامل و خانوم به حساب آیید باید حتما گل آرایی می آموختید. ملکه ویکتوریا به قدری عاشق گل ها بود که به جای تاج های مورد انتظار، تاجی از گل روی سرش می گذاشت. او همچنین در مراسم عروسی خود از میزان زیادی تزئینات گل آرایی استفاده کرد و وجود گل ها برای همه ی مراسمات عروسی را تبدیل به یک قانون کرد.

  1. گل های آفتاب گردان زندگی های زیادی را نجات داده اند ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

در کمال تعجب، ساقه های گل آفتابگردان برای دوختن و پر کردن جلیقه های نجات استفاده می شوند. از الوارهای شناور ساخته شده با استفاده از گل های آفتابگردان برای تصفیه ی آلودگی های آب در فاجعه ی چرنوبیل استفاده شد. ریشه های گل های آفتابگردان قادر هستند 95% از میزان رادیواکتویتی را جذب کنند و آلودگی آب را برطرف کنند. واقعا شگفت انگیز است!

  1. نرگس های زرد به عنوان واحد پول مورد استفاده قرار می گرفته اند ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

نرگس های زرد در زمان شاهزاده چارلز به عنوان واحد پول استفاده می شده اند. او برای پرداخت اجاره خانه اش در جزینه ری Scilly و سواحل Cornwall سالانه یک گل نرگس پرداخت می کرد.

  1. کمی صبر کنید و بوی شکلات را استشمام کنید ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

درست وقتی فکر می کنید گل ها دیگر بیش از این نمی توانند شگفت انگیز باشند، بحث شکلات به میان می آید. این گل های مست کننده ی تیره ی زیبا دقیقا بویی شبیه به شکلات می دهند. فوق العاده است!

دیگر انواع گل ها که بوی شبیه به شکلات دارند عبارتند از:

  • ارکیده شکلاتی
  • سفورجنه مشکی
  • مروارید شکلاتی
  • نعنای شکلاتی

1. آیا می توانید به زبان گل ها صحبت کنید ؟ ( 10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها )10 حقیقت باور نکردنی درباره گل ها

چگونه ممکن است به زبان گل ها توجه نکنیم؟ زبان گل ها که Floriography نام دارد هزاران سال است که وجود دارد. به هر حال، در دوره ی وکیتوریا بیش از بقیه ادوار مرسوم بوده است و این به خاطر محافظه کاری هایی است که با ارائه ی احساسات و عاشقانه ها انجام می شده است.

Floriography به یک شخص اجازه می دهد احساساتش را بدون گفتن حتی یک کلمه بیان کند. Floriography از یک دیکشنری گلی تشکیل شده است که با استفاده از آن فرستنده می تواند گل هایی را با پیغام های رمز نگاری شده ارسال کند که به این گل ها “دسته گل های سخنگو” نیز گفته می شود. در آن زمان از این روش به عنوان نوعی پیامک استفاده می شده است.

اگر این روش امروزه نیز مرسوم بود، کار و کاسبی گلفروش ها حسابی سکه بود.

https://blog.booyegol.com/40-creative-idea-flower-arrangements/

https://blog.booyegol.com/oral-flowers-to-decorate-the-flower/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا