اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

اخبار صنعت گیاهصنعت گیاه

کاهش استرس با استفاده از گیاه درمانی

شاید وقتی این مطلب رو خوندید با خودتون گفتید مگه داریم مگه میشه ! خب چرا که نه ! بیشتر بیماری ها در گذشته از طریق گیاه درمانی معالجه شده … اصلا چیز عجیبی نیست … شما با استفاده از گل و گیاهان زیر می تونید استرس رو به میزان قابل توجهی کاهش بدید ! میگی نه ؟ پس مطلب زیر رو بخون تا بدونی هیچ چیز غیر ممکن نیست ! مخصوصا کاهش استرس …  راستی اگر عاشق گل و گیاه هستید میتونید از آرشیو مجله بوی گل استفاده کنید برای مشاهده ارشیو بوی گل کلیک کنید

کاهش استرس با استفاده از گیاه درمانی
چگونه استرس را با حس بویایی کاهش دهیم؟

استرس ممکن است به روش ها و اشکال مختلفی به سراغ انسان بیاید. از کمبود خواب به خاطر کار زیاد گرفته تا مشکلات احساسی و پریشانی و اضطراب – به هر شکل و روشی، در زندگی امروزی پرهیز از استرس امری غیر ممکن است. به هر حال، می توانید با استفاده از تکنیک های طبیعی و گیاهی در جلوگیری و مدیریت استرس قدم مثبتی بردارید. گاهی مردم با روش های ناسالم سعی می کنند استرس را از بین ببرند. این روش های ناسالم ممکن است در نهایت باعث پریشانی و استرس بیشتر شوند. به خاطر داشته باشید که طبیعت همیشه بهترین است. بنابراین به جای اینکه 50 فنجان قهوه در روز بنوشید، روش های دیگری را برای رهایی از استرس و اضطراب امتحان کنید. روشی مثل گیاه درمانی

قدرت بویایی

یکی از بهترین درمان های طبیعی که اثر خوبی بر کاهش میزان استرس دارد استفاده از حس بویایی است. حس بویایی شما واقعا قدرتمند است چون با مغز واکنش دارد و پاسخ های احساسی، عصبی و شیمیایی را بر می انگیزد. بو و رایحه ها می توانند شما را به خاطرات خوش ببرند، انرژی شما را افزایش دهند و به روز شما آرامش اضافه کنند، تنش ها را کاهش دهند و حس آرامشی به شما بدهند که استرس را فراموش کنید. در زیر نمونه هایی از رایحه های طبیعی که در گل ها و گیاهان طبیعی و دارویی که تاثیر مثبتی بر احساسات و عواطف انسان دارند را مشاهده می کنید.

کاهش استرس با استفاده از گیاه درمانی
رایحه های کاهش دهنده ی استرس

گریپ فروت ، راز جوانی

گریپ فروت رایحه ی خوب اما تندی از مرکبات را از خود ساتع می کند. این بو انرژی دهنده و تقویت کننده است.

از یک لوسیون گریپ فروت برای صبح روزهایی که می دانید روز پر استرسی پیش رو دارید استفاده کنید تا تنش ها را کاهش دهید و کارایی خود را بهبود بخشید.

گل یاس ، فراتر از آرامش

یاس یک گل معطر با رایحه ای گرم و فرح بخش است که بومی هند است.

واقعیت این است که نمی دانیم آیا رایحه ی یاس واقعا باعث کاهش استرس می شود یا اینکه فقط شما را به یاد آخرین تعطیلات گرمسیری ای که در کنار خانواده داشتید می اندازد.

به هر حال، یاس تاثیر فوق العاده ای در حمام یا دستشویی دارد.

ماندارین ، استرس زدا

ماندارین یکی از شیرین ترین رایحه ها را دارد. این بوی سبک و شیرین هم احساسات شما را بر می انگیزد هم روز شما را می سازد. یک پرتغال ماندارین هم طعم عالی ای دارد هم بوی خوبی می دهد به طوری که هر روز صبح یک گاز از آن برای انرژی گرفتن کافی است.

 


گل رز ، خداحافظ استرس ! 

 

مردم همیشه می گویند نمی شود از بوی رز گذشت، اما شما هم تا به حال بوی آنها را تجربه کرده اید؟

رز ها از جمله ی معروف ترین رایحه ها و قوی ترین اسانس هایی هستند که در صنعت عطر سازی، لوسیون، شمع و روغن از آنها استفاده می شود.

رایحه ی رز تاثیر آرامش بخشی دارد و اگر حقیقی و اصل باشد، بهترین عطر را دارد. بعد از یک روز سخت برای آرامش یافتن بهترین راه خریدن یک دسته رز است.

یلانگ یلانگ ، معجزه کاهش استرس !

یلانگ یلانگ بوی بسیار تندی دارد. برخی این بو را بوی تازه می نامند، برخی بوی میوه جات می گویند و برخی هم بوی گل های منحصر به فرد می دندد.

این بوی عالی نه تنها به خاطر کاهش استرس، بلکه همچنین به خاطر عطر منحصر به فردش و تاثیر آن در تسکین افسردگی و حملات عصبی شهرت دارد.

یلانگ یلانگ یک گونه ی محبوب در بین عطرهای گران قیمت است و وقتی به عنوان یک خوشبو کننده در خانه استفاده شود، تاثیر آرامش بخشی دارد.

اسطوخدوس ، در مقابله با کاهش استرس

 

اسطوخدوس رایحه ی گرم و سبکی دارد که بیشتر از شاخ و برگ های این گل های بنفش زیبا ساتع می شود. از اسطوخدوس در حمام و به عنوان روغن استحمام(یا فقط قرار دادن گلبرگ های آن در وان حمام) استفاده کنید. همچنین می توانید یک قطره چکان حاوی روغن اطوخدوس برای ریختن آن روی ملحفه های خود استفاده کنید و به این صورت خواب آرامش بخشی را تجربه خواهید کرد.

بابونه ، کاهش دهنده استرس

بابونه یک گیاه درمانی ضد التهاب است که در فصل های آلرژی زا تاثیر فوق العاده ای دارد. این گیاه سیستم عصب را آرام می کند و به خواب کمک می کند.

 

آلرژی ها در هنگام استرس بیشترین تاثیر را روی بدن می گذارند و خواب را دچار مشکل می کنند. اگر از بی خوابی رنج می برید، یک فنجان چای بابونه می تواند به شما کمک کند.

 

کاهش استرس با استفاده از گیاه درمانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا