۱/۵ - (۱ امتیاز)

بعد از اموزش ساخت قاب های دیواری ساکولنت که با استقبال شدید شما همراه شد . این بار قصد داریم اموزش ساخت تراریوم را در ۵ گام ساده به شما مخاطبان بوی گل آموزش دهیم …

نحوه ساخت یک تراریوم با ۵ گام ساده

اگر قصد دارید مهارت های باغبانی خود را آزمایش کنید، اما فضای لازم برای این کار را ندارید، یک تراریوم دست ساز دقیقا چیزی است که نیاز دارید. ساختن این باغچه های رومیزی کوچک هم جالب است و هم روشی عالی برای استفاده حداکثر  از فضای داخل خانه است.

علاوه بر اینکه کار جالبی است و دکور زیبایی هم دارد ، مراقبت از این تراریوم ها نیز آسان و همچنین بسیار زیبا هستند. این یک کار دست ساز برد – برد است. خواه به دنبال یک دکور زیبا برای استفاده از فضای سبز باشید یا به دنبال یک ایده برای یک هدیه ی منحصر به فرد باشید، به هر حال یک تراریوم دست ساز فکر خوبی است.

قبل از اینکه کار را شروع کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: یک تراریوم دقیقا چیست؟

https://blog.booyegol.com/diy-kokedama-string-garden/

یک تراریوم چیست؟

تراریوم مجموعه ای از گیاهان کوچک دکوری است که در یک محیطه محدود و بسته رشد می کنند. محل تراریوم معمولا یک منطقه با دیواره های واضح و شفاف است و فضای کافی برای دسترسی باغبان به گیاهان داخل آن را فراهم می کند . بهترین قسمت در مورد یک تراریوم دست ساز این است که قرار است یک کار منحصر به فرد باشد.

مجموعه بوی گل با گفتن هر آن چه که ممکن است برای ساختن یک تراریوم لازم داشته باشید، هوای شما را دارد

از تعریف و الهام بخشی گرفته تا ساخت و مراقبت با شما هستیم، مطمئن باشید از باغچه ی مینیاتوری خود لذت خواهید برد. قبل از اینکه دست به کار شوید، ابتدا مطمئن شوید که تمام وسایل لازم را فراهم کرده اید.

وسایل لازم برای تراریوم ی دست ساز

نحوه ساخت یک تراریوم با 5 گام ساده

  • ظرف شیشه ای – به نوعی ظرف شیشه ای برای ساخت تراریوم نیاز دارید. ظرف های منحصر به فرد زیادی وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که ظرف از مواد شفاف و واضح ساخته شده باشد تا بتوانید از زیبایی باغچه ی کوچک خود لذت ببرید.
  • سنگ های کوچک یا سنگریزه – سنگ های کوچک یا سنگریزه ها برای کف تراریوم استفاده خواهند شد. سنگریزه ها به عنوان مواد جذب کننده ی آب برای ریشه های گیاهان استفاده می شوند تا از باقی نماندن آب اضافی در خاک و ایجاد نشدن لجن و پوسیدگی ریشه اطمینان حاصل شود.
  • ذغال فعال شده – به میزان زیادی از این مورد نیاز نخواهید داشت. یک لایه ی نازک از ذغال فعال شده باعث می شود آب تازه بماند و به مبارزه با رشد باکتری در تراریوم کمک می کند.
  • خاک باغچه – هاک باغچه به عنوان یک لایه ی مهم برای تراریوم ی دست ساز شما عمل خواهد کرد. هر نوع خاک باید مناسب باشد، ولی با این حال ترکیبات خاصی از خاک باری کاشت گیاهان خاصی مثل کاکتوس و ساکولنت ها وجود دارند.
  • گیاهان – تراریوم بدون گیاهان سرسبز اصلا تراریوم نیست. چند مورد از گیاهان کوچک مورد علاقه ی خود را برای استفاده در تراریوم انتخاب کنید. گیاهان رشد کننده به سمت بالا، ساکولنت ها و مینی کاکتوس ها همه گزینه های خوبی هستند. لیست پیشنهادی کامل ما برای گیاهان تراریوم ای را در زیر مشاهده می کنید.
  • ابزار باغبانی کوچک – دم دست بودن ابزارهای کوچک به ساخت و قرار دادن تمام آیتم ها درون تراریوم ی دست ساز کمک خواهد کرد.

بهترین گیاهان برای تراریوم ی دست ساز شما

نحوه ساخت یک تراریوم با 5 گام ساده

وقتی قصد دارید گیاهانی برای استفاده در تراریوم ی دست ساز خود انتخاب کنید، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

  • گیاهانی را انتخاب کنید که به اندازه ی کافی برای قرارگیری در ظرف شیشه ای شما کوچک باشند. نباید هیچکدام از گیاهان به دیواره های ظرف شما برسند و باید به گونه ای گیاهان را بکارید که گویا حصاری در اطراف آنها است.
  • گیاهانی که از رطوبت لذت می برند به احتمال زیاد در تراریوم ی شما شاداب و سرزنده خواهند بود. البته ساکولنت ها و کاکتوس ها زیاد طرفدار رطوبت نیستند، می توانید با استفاده از یک ظرف شیشه ای که یک روزنه ی کوچک داشته باشد(مثل همانی که در این تمرین استفاده کرده ایم) این مشکل را برطرف کنید.

گیاهان مناسب برای تراریوم

هر گیاهی را که انتخاب کنید، می توانید با فراهم کردن محیط طبیعی مطلوب آنها در تراریوم ی خود، آنها را سالم نگاه دارید. ما توصیه می کنیم چند نمونه از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • گیاه رشد کننده به سمت بالای تیلاندسیا استریکتا
  • مون ولی پلیا اینولکراتا
  • گیاه ستاره دریایی سیپتاتوس بیویتاتوس
  • گیاه عصبی فیتونیا ورسچافلتی وار آرگیونیورا
  • ساکولنت های مناسب
  • کاکتوس های مناسب

وقتی گیاهان مطلوبتان را انتخاب کردید، وقت آن است که دست به کار شوید. از راهنمای گام به گام ما که در زیر آمده است استفاده کنید تا بتوانید باغچه ی دکوری خودتان را خیلی سریع درست کنید.

راهنمای گام به گام ساخت یک تراریوم

نحوه ساخت یک تراریوم با 5 گام ساده

زمان لازم برای انجام پروژه: ۳۰ دقیقه

گام ۱ : کف تراریوم ی خود را با یک و یک لایه با ضخامت یک و نیم اینچی از سنگ های کوچک یا سنگریزه ها بپوشانید.

نحوه ساخت یک تراریوم با 5 گام ساده

لایه سنگریزه های موجود در کف تراریوم به عنوان یک جذب کننده ی آب برای تراریوم استفاده می شوند.

گام ۲ : لایه ی بسیار نازکی از ذغال فعال شده اضافه کنید.

نحوه ساخت یک تراریوم با 5 گام ساده

ذغال فعال شده آب را تازه نگه می دارد و با رشد باکتری درون تراریوم مبارزه می کند.

گام ۳ : لایه از خاک باغچه اضافه کنید.

نحوه ساخت یک تراریوم با 5 گام ساده

همانطور که قبلا اشاره کردیم، هر گونه ترکیب خاک مناسب خواهد بود، اما اگر ساکولنت یا کاکتوس می کارید، ترکیب های خاصی وجود دارند که می توانید استفاده کنید. باید به اندازه ی کافی خاک باغچه اضافه کنید تا به اندازه ای عمیق باشد که گیاه بتواند در آن ریشه بدواند. ما لایه ای را پیشنهاد می کنیم که حدود دو و نیم اینچ ضخامت داشته باشد. برای این تراریوم ی به خصوص، ما از خاک باغچه با ضخامت ۲ اینچ استفاده کردیم.

گام ۴ : حالا وقت کاشتن گیاه است.

نحوه ساخت یک تراریوم با 5 گام ساده

  • با کاشت بزرگ ترین گیاه شروع کنید. گیاه را از ظرفش خارج کنید و ریشه ها را مانند هر گیاه دیگری هرس کنید.
  • سپس، سوراخی در خاک ایجاد کنید که برای قرار گرفتن ریشه های گیاه در آن به اندازه ی کافی بزرگ باشد.
  • سپس، گیاه را درون خاک قرار دهید. بهتر است این کار را از پشت به جلوی تراریوم انجام دهید. هیچ دلیل یا ریتم خاصی برای طراحی تراریوم وجود ندارد، هر طور دوست دارید گیاهان را در آن قرار دهید و فراموش نکنید که از کار خود لذت ببرید.

گام ۵ : بعد از اینکه تمام گیاهان خود را درون ظرف شیشه ای قرار دادید، ظاهر کار را با لایه ای از سنگریزه ها تکمیل کنید.

نحوه ساخت یک تراریوم با 5 گام ساده

همچنین می توانید از گزینه های خلاقانه ی دیگری برای تراریوم خود استفاده کنید.

وقتی تراریوم را تکمیل کردید، باید مراقبت مناسب و لازم از آن را به عمل آورید. نور آفتاب و آب دو مورد ضروری برای موفقیت در نگهداری و مراقبت از تراریوم می باشند.

  • حتما هر دو هفته یک بار یا وقتی خاک به نظر خشک و تشنه است گیاه را به طور سبک آبیاری کنید.
  • همچنین باید تراریوم را در محلی قرار دهید که نور غیر مستقیم و زیادی دریافت کند.


در صورتی که از این پست استفاده کردید به شما توصیه می کنیم حتما مطالب زیر را نیز دنبال کنید

طرز ساخت یک باغچه دیواری ساکولنت